Bilim Kurulu Üyesi: Sağlık çalışanları çok yoruldu, motivasyon gerekiyor
Koronavirüs Bilim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Yeşim Taşova: İlk döneme göre hem ilaç hem hastaneler bağlamında daha hazırlıklıyız tabii ki. Birtakım kurallar uygulanmaz ise şöyle bir tehlike var: Sağlık çalışanları çok yoruldu. Sağlık çalışanlarının motivasyonlarının arttırılması, onların da dinlenmesi gerekiyor
Bilim Kurulu Üyesi: Sağlık çalışanları çok yoruldu, motivasyon gerekiyor
02 Ağustos 2020 14:06 -

Koronavirüs Bilim Kurulu Üyesi ve Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Yeşim Taşova, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınında, sonbaharda beklenen muhtemel "ikinci dalgaya" ilişkin uyarılarda bulundu.

Taşova, AA muhabirine yaptığı açıklamada, normalleşme sürecinde toplumun büyük kısmının Kovid-19 öncesi dönemdeymiş gibi davranmaya başladığını söyledi.

Sosyal mesafenin yanı sıra maske takılmadığını ve maskelerin yanlış kullanıldığını belirten Taşova, bunun sonucunda pozitif vaka rakamlarında da artışlar görüldüğünü kaydetti.

Taşova, Kovid-19 sürecinin devam ettiğini ve herkesin, hem kendisi hem de başkaları için maske, hijyen, sosyal mesafe kurallarına uyması gerektiğini vurgulayarak, şunları söyledi:


"Sosyal mesafeye çok da önem veremiyoruz. Normalleşme ya da hafif gevşeme kısmı derken tam anlamıyla normalleştik. Dolayısıyla sosyal mesafenin birçok alanda ihmal edildiğini görüyoruz. Bunun akabinde ister istemez rakamlarımızda artışlar görülüyor. Allah'tan şu anda yoğun bakım anlamında riskli gruplarla ilgili olarak daha iyi durumda olduğumuzu söyleyebilirim ama bu artış bizi endişelendiriyor. Bu anlamda bakıldığında özellikle sosyal mesafenin çok uygulanmadığını görüyoruz. Özellikle düğünlerde ve parklarda, maske takma ve sosyal mesafe kuralları uygulanmıyor."

Taşova, 65 yaş ve üstünün kendilerini çok daha iyi koruduğunu, gençlere göre maske ve sosyal mesafeye daha çok dikkat ettiklerini dile getirdi.

- Muhtemel "ikinci dalga" uyarısı

Kurallara uyulmazsa, pozitif vaka sayılarının sonbaharda beklenen muhtemel "ikinci dalgada" daha da artacağını belirten Taşova, şunları kaydetti:

"İlk döneme göre hem ilaç hem hastaneler bağlamında daha hazırlıklıyız tabii ki. Birtakım kurallar uygulanmaz ise şöyle bir tehlike var, sağlık çalışanları çok yoruldu. Sağlık çalışanlarının motivasyonlarının arttırılması, onların da dinlenmesi gerekiyor. Bu ara süreci (normalleşme) bu amaçla kullanmayı çok istedik açıkçası. Sosyal mesafe, maske, hijyen gibi kurallara uyarsak, toplumda virüsün yayılım hızının azaldığını görüyoruz ama uymadığımız zaman da bu artacaktır. Herkes için gerçekten önemli bir döneme giriyoruz. Tekrar vurgulamak istiyorum, sağlık çalışanları çok yoruldu. Burada en önde savaşan kişiler de onlar. O yüzden kendimiz, sağlık çalışanları ve büyüklerimiz için daha dikkatli olmamız gerekiyor."

Kovid-19'un normal viral bir hastalık olarak kabul edilebilmesi için toplumun yüzde 60-70'inin hastalığı geçirmiş olması gerektiğinin altını çizen Taşova, henüz o rakamlara ulaşılamadığını dile getirdi.

Taşova, salgınla mücadelede devletin, sağlık çalışanlarının ve vatandaşın yapması gerekenlerin sacın ayaklarını oluşturduğunu, birinde aksaklık olursa bugüne kadar yapılan mücadelenin boşa gideceğini belirtti.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
13
1) Kamil Ömür (Uz. Dr)
06.08.2020 14:47:02
Teşekkür ederim Sevgili mikro. 2625 lira ilk çıktığında 2004 liraydı. Memur maaş katsayısı x 17.000 uzman hekimde, memur maaş katsayısı x 13.000 pratisyen hekimde. Yani Ocak ve temmuz aylarında artıyor. 2008 den sonra işe başlayanlarda ne kadar ekmek o kadar köfte olacak. Sadece doktorlar için değil bütün meslekler için öyle olacak. Emeklilik maaşı bağlanma oranı düşecek. Eğer o zaman gelene kadar bir düzenleme yapılmazsa çok kötü emeklilik maaşı alınacak.
People
23
2) dr.mikro (hekim)
06.08.2020 13:34:44
Sevgili Kamil Ömür şimdiden hayırlı olsun emeklilik darısı başımıza diyelim. Bir kaç sorum olacak. 2.625 TL sabit bir rakam mı maaş arttıkça bu rakama da zam geliyor mu? Emekliliğe yansıyan maaş 4.500 TL emekli maaşı 4.500 TL den daha düşük olur diye düşündüm ama sanırım ek gösterge faktörü devreye giriyor. 2008 öncesi memur olanlar bu açıdan şanslı emekli maaşı ek gösterge üzerinden hesaplanıyor 2008 sonrası işe girenlerin ise pirime esas kazanç üzerinden yani 4.500 TL maaşı olan birinin bugünün şartlarında alacağı emekli maaşı 1.600 TL civarı. Genç meslektaşlarımızı bekleyen daha zor şartlar.

Arkadaşım özelden emekli oldu eşi devletten emekli hemşire şu an aynı maaşı alıyorlar. Mart ayında mikrobiyoloji ve biyokimya ek ödeme katsayımız düşürüldü PDC mağduriyetine birde bu eklendi artık döner falanda yok şu an toplam kazancım 8 bin maksimum 9 bin 8 bin emekli maaşı verirlerse emekliliği hak ettiğim gün emekli olurum.
People
9
3) Kamil Ömür (Uz. Dr)
06.08.2020 10:26:34
Sevgili Cevdet eğer ilave zam olmasa artı 2010 Ağustos - 2018 Aralık arası sabit ödemeden yapılan emeklilik kesintisinin etkisi olmasa resmen yanmıştık. Sabitin emeklilik etkisi şu an için 850, 875 lira civarında. Geçen gün bunlar olmadan hesaplama yaptım emekli maaşım 4501 lira olacakmış!!! 7990 nerede, 4501 nerede? Bana akıl veren bir arkadaşım vardı. Son dönemde devlet memuriyetinden istifa et, özel hastaneye geç 4 yıl tavandan prim yatırılsın 4a dan emekli olursun daha fazla emekli maaşı alırsın. Dediği doğruydu şu an o 5190 lira maaş alıyor. ( Karısı 2010 da tam gün çıktığında istifa edip muayenehanede çalışmaya devam etti sıkı dur onun emekli maaşı 2600 lira!!! 4 b ( bağkur) tam rezalet.) Bu da ilk önce muayenehanesinde devam etti sonra özel hastaneye geçti iyi ki geçmiş yoksa karı koca toplam 5200 alacaklarmış. Bana akıl verdi ama burası Türkiye, kuralların maç başladıktan sonra değiştiği ülke. Ne oldu sadece emekli sandığı emeklisi doktorlara ek zam yapıldı. Bir çeşit tekkeyi bekledik, çorbayı içtik. Mecliste 4a ve 4b emeklisi hekimlere de bu ek zam yapılsın diye önerge verildi kabul edilmedi. Bizim amacımız hekimlerin istifa ederek özele geçmesini engellemek onlara da verilirse özele geçiş fazla olur dendi. 2, 3 mahkemede davaları sonuçlanmış sonuç red. Reddedilir demiştim zaten. O zaman vakıf üniversitesinden emekli profesörde kamu üniversitesinden emekli profesör özlük hakları ister bunun sonu yok demiştim. Ama çalışılınca kesinti olması çok kötü. GATA ya girip tabip kıdemli Albay olarak emekli olsam ( hem de 4 yıl önce emeklilik hakkım olacaktı) 9500 lira emekli maaşı alacaktım çalışırken kesinti olmayacaktı. Valla 8000 lirada iyi ama 9500 lira tabii ki daha iyi. Hatta 9500 lira alsam özelde çalışmama bile gerek kalmazdı. 8000 şu an beni kurtarmıyor, daha oğlan seneye üniversiteye başlayacak bu nedenle çalışmam gerekiyor. Tekrar selam ve sevgiler.
People
21
4) Kamil Ömür (Uz. Dr)
05.08.2020 18:11:32
Sevgili Cevdet Tokat epey zamandır yazmıyordum. Emekli olup özele geçeceğim yakında. Emekli maaşımız düzeltildi ama ön koşullu düzeltildi. ( emekli sandığı emeklileri). 30 yıl üzerinden 7990 lira civarında alacağım. Ama bunun 2625 lirası çalışırsam kesilecek. İstanbul daki hastanelerin bir kısmı ofis kiralama şeklinde gösteriyorlarmış o zaman bu kesinti olmuyor. Bir çeşit muayenehane açmışsın gibi oluyor. 2 mahkeme bu kesinti için başvuruyu maalesef reddetti. İzmir de bu tür gösteren ( 4b li) tıp merkezi, ya da hastane yok. Emekli olacağım için izinlerimi kullanıyorum boşum o yüzden yazdım. Ben emekli hekim maaşına takmıştım o düzeltildi ama çalışan maaşı da düzeltilmeli. Çoğu hastane haziranda 0 lira ile 1000 lira arasında döner verdi. Maaş artı sabit 8200 lira üstüne 0 alınırsa emekliliği gelen durur mu? Ben 2 yıldır nispeten iyi döner veren başka hastanede geçici görevli olarak çalışıyordum anlamlı döner aldığım için devam ettim. Yoksa geçen yıl benim sürem dolmuştu. Kadromun olduğu hastaneye geri gelince hemen emeklilik kararı aldım. Çünkü zaman içinde döner açısından aradaki fark çok açıldı. Artık bundan sonra kendi hastanemde çalışmak bana zull gelecekti. Yıllardır söylenen aynı il içinde farklı hastanelerde aynı puana aynı ek ödeme bir türlü hayata geçirilemedi. Eğitim hastanelerinde parayı eğitim görevlileri ve sbü kadrosundaki hekimler alıyor normal uzmana bir şey kalmıyor. Bu nedenle bir çeşit emeklilik için bahane oldu yoksa 2, 3 yıl daha devlette kalabilirdim. Seninde emekliliğin dolmuştur ama özelde genel cerrahların durumu nasıl ona bakmak lazım. Sana ve tüm medimagazin okurlarına selam ve sevgiler sunuyorum.
People
18
5) dr.mikro (hekim)
05.08.2020 14:10:24
Sağlık Bakanlığı doktor bakanlığı mı? Artık bırakın bu söylemi arkadaşlar bakanlık doktor bakanlığı olsa 1/4 uzman hekim emekliliğe yansıyan temel maaşı 4.500- 4.600 TL olur mu?

Arkadaşım hekim sgk dan emekli oldu eşide emekli hemşire ondan 7-8 yıl fazla çalışmış şu an aynı emkli maaşını alıyorlar.Yani sağlık Bakanlığı hekim,hemşire tüm sağlık çalışanlarının emekliliğe yansıyan maaşları çok düşük.
People
16
6) Dr.Cevdett (Cerrah)
05.08.2020 13:50:19
Kamil Ömür (Uz. Dr) kardeş, yine duramamış yazmışsın. O kadar çabaladık emekli ücretini biraz olsun kurtardık ama maalesef bu çıplak hekim ücretini kimse görmek istemiyor bakanlık yöneticilerinden. Kendileri sözleşmeli olduğu için çok da dert edindiklerini düşünmüyorum. Resmen sabit dahil düz polis ücretine ancak erişiyor maaşımız. Resmen bu korona yüzünden cerrahlıktan soğudum artık...
People
10
7) RAMAZAN (HEMŞİRE)
04.08.2020 14:47:17
hemşireler ne yapsın ya bu meslektekiler ölsün mü el insaf bakanlık sadece doktor bakanlığı değil neden sadece doktor bazlı düşünülüyor biz ölelim mi maaşımız çöp ya çöp bekci kadar değil ya ..bekciyi hor gördüğümüzden değil..
People
36
8) Kamil Ömür (Uz. Dr)
04.08.2020 12:50:56
Aşağıda bir arkadaş yazınca aklıma geldi. Bir ara askeri hekimler çok ağladı. Askeri hekim 2000 lira, sivil hekim 10.000 lira alıyor. Bu hak mı? 2000 lira teğmen maaşıydı. 10.000 lira 100 doktorda 1, 2 doktor alıyordu. Ben 5000 bile alamıyordum. Neyse sonunda askeri hekimlere sağlık tazminatı adı altında iyi bir zam yapıldı. Şu an Kıdemli Tabip Albay 17.000 lira alıyor. Jandarma tabip yüzbaşı 14.000 lira. Dönerlerin kuşa dönmesiyle uzman doktor ortalama ücreti 10.000 lira. Bazı yerlerde maaş artı sabit var. Üstü yok o zaman 8200 lira. Döner sermaye maalesef zaman içinde eridi, üstelik döner sermaye alıyoruz diye çıplak maaş kuş kadar kaldı. 30 yıllık uzman doktor maaşı 4644 lira. Resmen rezalet. Tam Gün yasası çıkarken bile çıplak maaşa zam yapmayanlardan askeri doktor maaşı beklemek hayaldir. Şu sabiti bari maliye verse o bile iyi. Hiç olmazsa dönerden mahsup edilmez alacağımız döner sermaye miktarı artar. Bunu da yapacaklarını sanmıyorum.
People
20
9) M.H. (Uz.dr.)
04.08.2020 11:59:08
İsmini vermeyeyim bu ay benim çalıştığım hastanede pandemiden dolayı ortalamadan aldığım döner 250 lira.evet yanlış yazmadım.tam 250 lira.mikrobiyoloji uzmanı doktorum ve PCR laboratuvarında çalışmaktanda helak oldum !
benden motive olmamı bekleyenlerede duyurulur!
People
19
10) s akın (dr)
04.08.2020 09:31:54
Sağlık çalışanlarını şu an para motive edebilir.Performans işlemmpuanları sıfırlandı çoğu branşta .Haziran ayı döneri Sıfır. Bu kadar emeğin karşılığı yok.Uzman dr maaşlarının sabit askeri hekimlerle eşitlenmesini istiyoruz.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)