Biontech aşısında kağıt imzalatılması sorulara neden oluyor
Biontech aşısının da yurda girmesi ile Türkiye iki koldan aşılama faaliyetlerini sürdürüyor. Biontech aşısının yapım sürecinde kağıt imzalatılması ise bazı vatandaşlarda soru işaretlerine neden oluyor.
Biontech aşısında kağıt imzalatılması sorulara neden oluyor
06 Nisan 2021 11:09 - YENİ ŞAFAK Aybike Eroğlu

Biontech aşısının da yurda girmesi ile Türkiye iki koldan aşılama faaliyetlerini sürdürüyor. Biontech aşısının yapım sürecinde kağıt imzalatılması ise bazı vatandaşlarda soru işaretlerine neden oluyor. Yeni Şafak'a konuşan Alerji ve Astım Derneği Başkanı Prof. Dr. Ahmet Akçay, "Biontech de Coronavac gibi etkili ve güvenli bir aşı. Kağıt imzalatılmasının temel sebebi bana göre şirket politikası. Her şirket kendine bir yol tayin edebiliyor. Biontech dünyanın dört bir yanında en çok tercih edilen aşılardan biri. Vatandaşlarımız gönül rahatlığıyla bu aşıyı olabilir. Soru işaretlerine takılmaktan öte, aşı olarak bir an önce koronavirüs salgınından kurtulmaya bakmalıyız" dedi.

30 DAKİKA GÖZETİMDE KALIN

Aşılama sürecinde alerjik hastalığı olan vatandaşların da ikilemde kaldığına dikkat çeken Başkan Akçay, "Alerjik astım, egzama, alerjik nezle ve diğer alerjik hastalığı olan kişilerin gerek aşı olmasında sakınca yok. Sadece alerjik hastalığı olanların aşılarını hastane ortamında yaptırmaları ve aşı sonrası 30 dakika gözetim altında beklemeleri faydalı olur" dedi.

PEG ALERJİYİ TETİKLİYOR

Biontech aşısının içeriğinde yer alan PEG maddesine dikkat çeken Akçay, "Biontech aşısında kullanılan polietilen glikol (PEG) maddesi, mRNA'nın bozulmasını engellemek, suda çözünmesini sağlamayı amaçlıyor. Bu madde birtakım alerjik reaksiyon oluşmasına neden olabilir. İlaç ve besin katkı maddelerine alerjisi olanlar için BioNTech aşısının alerji riski daha yüksek. Bu nedenle özellikle ilaçların tablet formuna alerjik reaksiyon geçirmiş olanlar, ilaç alerjisinin nedeni tespit edilmemiş olanlar, besin katkı maddesine alerjisi olanların BioNTech aşısı yerine Çin aşısı Coronavac aşısı olması daha emniyetli olabilir" diye konuştu. Akçay, "BioNTech aşısı için milyon doz aşı başına yaklaşık on bir vakada şiddetli alerjik reaksiyon gözlendi. ABD Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezlerinin bir raporuna göre, bu alerjik reaksiyonların yüzde 71'i aşılamadan sonraki 15 dakika içinde gelişmiş ve çoğunlukla (yüzde 81) bir alerji veya alerjik reaksiyon öyküsü olan kişilerde meydana geldiği bildirildi" dedi.

ÖLÜMCÜL REAKSİYON BİLDİRİLMEDİ

Aşıların yan etkileri konusunda da bilgi veren Prof. Akçay, "Pfizer-Biontech COVID-19 aşısı yan etkileri diğer yetişkin aşılarına benzer. Klinik denemeler sırasında, çok yaygın olarak kabul edilen sıklık sırasına göre Enjeksiyon yerinde ağrı ve şişlik, yorgunluk, baş ağrısı, kas ağrıları, titreme, eklem ağrısı ve ateş gibi yan etkileri var. İkinci dozdan sonra ateş daha fazla görülüyor. Çin'in coronavac aşısında en sık görülen yan etki yüzde 17 oranında enjeksiyon bölgesinde ağrı oldu. Genelde hafif seyreden bu ağrının 48 saat içinde geçtiği gözlemlendi. Şimdiye kadar ölümcül bir reaksiyon bildirilmemesi ise oldukça önemli" ifadelerini kullandı.
 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1
1) Ömer Burak (Serbest)
19.09.2021 03:32:12
Zorla aşı yapılması veya dolaylı yoldan aşı uygulamasına mecbur bırakılması anayasaya aykırıdır.Çünki Aşı Yaptıran Kişiyi Koruduğu İfade Edilir.Aşıyı Yaptıran Kişi Hastalığı Çevresine Yayabilir.Yani burda aşıyı yaptıranların daha çok dikkatli olması gerekir.Birde şu konu var imza olayı her birimiz imza attık aşı için.Bu imzalar aşı kaynaklı ölüm karşısında sizin veya aileninizin hiç bir kurumdan hak talep etmemeniz için imzalattırıldı.Aşı %100 zararsız anlamına gelmiyor.Öyle olsaydı imza atmazdık.
People
0
2) suzer (dıshekımı)
18.09.2021 12:41:04
bu onam formu ve ımza artık dıscekımlerınde ve dolgu gıbı rutın dıshekımlıgı ıslemlerındede alınıyor.ası olurken bu onam formunun ımzalanması normal..tum enjeksıyon ıslemlerınde onam aslında alınmak ıstenıyor ancak ulkemızın kosullarında yeterınce zaman ımkan bulunamadıgından atlanıyor.asıyı bılımın bagımsız oldugu ılerı ulkeler takıp edılerek yapmak zorundayız.mecburuz .covıt yasadım bır ay evvel..20 yıllık hekımım .bugune dek karsılastıgım en sert vıral enfeksıyon.uc sınovac ıle ıkıgunde atlattım cok sukur.ıkı gun yuksek ates dermansızlık ter hapsırık oksuruk ınanılmazdı.ancak daha evvel yasadıgım grıp lerdekı gıbı burnum dan asagı bogaz bademcık bolgesıne ılerlemesını beklerken ılerleyemedı.ıkı gun sonunda bellı bır alanda ustte burun cıvarında takıldı asagı bogazıma dahı ınemedı.ben bunu sınovac olmustum 3.doz uzerınden bır ay gecmıstı buna baglıyorum.
People
5
3) mustafa (dr)
17.09.2021 13:59:11
Aşı olmayan birisine asla saygı duymam !! Toplumu enfekte etme cüretini kendinde gören ve potansiyeli olan buna bağlı sakatlığa ve ölümlere sebebiyet veren insanlara saygı duymam!! Toplumun SORUNUSUNUZ!! Yaratan inancınız varsa, bu insan olma sorumluluğunu gözardı ettiğiniz için suçlusunuz,yaratan inancınız yoksa biyolojik akrabalarınıza zarar verdiğiniz için yine suçlusunuz... Evdeki masum çocukların, ilkögretimdeki çocukların da aşılanma sorunu çözülürse dediğim gibi ne haliniz varsa görün aşısızların pandemisi oldu artık ister kendiniz, ister en sevdiğiniz bişekikde yoğun bakımlarda acillerdesiniz, hayırlı olsun doğal seleksiyonunız!!
People
3
4) Melek turel (Emekli)
16.09.2021 13:29:29
Sadece bilmek istiyorum, su cicegi, pnomokok, karma,tetanos vs olan asılar yapılirken kagit imzalatilmiyorda bu covid 19 asida imzalatiliyor. Asi karsiti degilim ama bu vurus asisi degil. Eger viruse asi bulunsaydi sanirim dunyada Yaygin olan Aidsde son bulurdu cunki buda bir virus. Bu asiyi olmayacagim ve tedbirli olarak covid hic gecirmedim. Maske mesafe hijyen hepsi bu
People
4
5) Drzen (Uzman doktor )
15.09.2021 19:56:35
Olmak istemiyorsan olma kardeşim sen bilirsin.zorla kimse kimseyi asiamıyor.senide burada bilgilendirmek zorunda değiliz.otur pubmedde yayınları tara oradan bilgilen. Biz anlatsakda anlamak istemeyeceksin zaten.dun hastaneye yatan 8 kişinin hepsi asisizmis.bak sana kopya verdim.
People
1
6) Süleyman (Mühendis )
14.09.2021 17:13:32
Yorum yazan doktorlar biraz bilgilerinden sunsa da ikna olsak. Yürüdüğüm yolda da yan etki var mantığı doktorluğun en üst çıtası herhalde ama tek fark şu kimse bize çatıdan düşen kremitten dolayı başımıza geleceklerden zarar görenin Sorumlu olduğu ile alakalı kağıt imzalatmıyor. Firma kendisine güvense bu kağıdı imzalamak. Ha çok bilen bir doktor varsa bilgilerine de güveniyorsa o sorumluluğu alsın imzaları o atsın. Yoksa da aşı yapmayanlara saygınız olsun.
People
6
7) ali (dr)
09.09.2021 09:35:05
Hep sorumluluğu doktor alsın, ben hiç risk almayayım. Hiç bir ilacın yan etkisi olmasın . Garanti kağıdı verilsin. Hiç gönüllü olmayayım. Hep ilaçlar başkaları üzerinde denensin ama bende denemesinler. Ama bilim hep ilerlesin. Hesap sorabileyim dövebileyim hatta öldürebileyim .
People
21
8) mustafa (dr)
08.09.2021 15:45:30
Allahım cahil olmanın dayanılmaz boşboğazlığını biz dr.lara da nasip eyle...Bu nasıl bir hayat modu anlamıyorum, olmayın kardeşim aşı-maşı neki sizlere... neticede aşısızların pandemisi oldu zaten.Yürüdüğün yolda bile yan etki var ayağın takılıp düşer başına kiremit düşer belki aydınlanırsın...
People
2
9) TAYFUN (DANIŞMAN)
08.09.2021 08:44:33
dr can bey aydınlatılmış onam formumu dediniz anlamadım ? hiç bir mesuliyet kabul edilmediği yazıyor orada acaba siz ne anlatıyorsunuz.
yan etkileri neden anlatılmıyor başka hekimlerin söylediğine göre kardiyovasküler kalp rahatsızlığı belirtileri çok bu ilacın ( BioNTech ) zaten otopside yasa ürgüte göre kimin neden öldüğünü nasıl bileceğiz öldü neden öldü koronadan bence yalan söylüyorsunuz bu aşıyı üreten türk dr uğur beyde bu aşıyı olmadı siz kime ne anlatıyorsunuz.
People
4
10) ilker (ticaret)
04.09.2021 04:08:36
aşıdan doğacak her türlü sorumluluğu aşı olana mal ediliyor.yanı riskli bir aşı arkadaşlar..hastanede nasıl beyın yada kalp ameliyatı olurken yada kemotrapi gördüünüz zaman ölüm riski ni kabul ediyor ve kağıt imzalıyorsanız aynısı bunda da var.dr lar yalan söylüyor.insanları aydınlatmıyor.yakınımızda bir çok insan aşı olduğu halde öldü ve otopsi yapılması yasak.bunu neden açıklamıyorlar?bizler grip aşısı her yıl olduk.verem çiçek gibi bir çok aşı faydalı olduğu için zararı olmadığı için imza bile almadan direk yapılıyor.bununla ilgili boş konusan dr arkadaş zararı yok dıyor ya.o bir imza versin bütün sorumluluk bana aittir diye bende burdan söz aşı olmaya geleceğim.bütün insanları denek kullanıyorlar.faydalı ve covid için etkili olduğu kesin olmuş olsa kimseden imza alınmaz arkadaşlar bunu bilin.aşı kesınlıkle olmayın benden tavsiye.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)