Branşında tek hekim olanlar, icap nöbeti tutacak mı?
Sağlık Bakanlığı: Branşında tek hekim olarak görev yapan uzman hekimler icap nöbetinden muaf tutulabilir
Branşında tek hekim olanlar, icap nöbeti tutacak mı?
27 Aralık 2019 -

MEDİMAGAZİN - Sağlık Bakanlığı, tek hekim olarak görev alan uzman hekimlerin icap nöbeti tutup tutmayacağına dair sorulara açıklık getirdi.


Tek uzman doktor icap nöbetine girer mi?


20 Aralık tarihinde Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamada 'Evde nöbet, normal, acil ve branş nöbeti' olmak üzere dört grupta nöbet olduğunu belirtilerek, nöbet türleri tek tek açıklandı. 


İcap nöbetlerinde dava kararı: 'Uzman hekim dışındaki sağlık personeline ücret ödenecek'


Yazısının yataklı tedavi işletme yönetmeliği 42/A bölümüne değindiği kısımda, "icap nöbeti esas olarak evde tutulan, ilgili uzman doktora mesai saatleri dışında da kurumun her türlü tıbbi ve idari gerekleri yönünden sorumluluk yükleyen, mesai dışında bulunduğu yeri bildirme ve işin gereği icabı kuruma makul bir süre içinde ulaşabileceği bir mesafede bulunma yükümlülüğü getiren ve gerektiğinde kuruma davet edildiğinde iştirak edilen nöbet türü olup, bir uzman hekime bu kapsamda icap nöbeti yazılabilmesi için uzman adedinin birden fazla olması gerekir" denildi.

 

Ayrıca tek olarak görevde olan uzman hekimlerin genel icap nöbetine dahil edilmemesi ancak bahsi geçen hekimlerin acil nöbetinde olan hekimlerin çağrısına uymak zorunda olduklarını belirtti. İlgili yazı ise şöyle;

 

 

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
9
1) Necati akkuş (Dr)
02.01.2020 19:01:30
icap nöbeti olmayan birinin hastaneden aranması ve acile çağrılması mümkün değildir, böyle bir şeye zorunlu da tutulamaz. Çünkü acilden çağrılmak demek pratikte icap nöbeti tutmak demektir. Bu yüzden "icap nöbeti yazılamaz ama acile çağrıldığı zaman cevap vermek zorundadır" cümlesi hukuka aykırıdır.
People
8
2) Saltıntaş (Uzdr)
29.12.2019 23:06:48
Yazı içinde çelişki var. 3.paragrafta Acil tebliğine göre an adı veya yan dal Uzmanı tek olduğunda acil nöbeti yazılamayıp icap nöbeti yazılacağı, son pagrafta ise YTKİY ne göre icap nöbeti yazılması için bir den fazla olması gerektiği belirtiliyor.
People
3
3) Koray (Uzman)
29.12.2019 22:53:15
Tek olan uzman arkadaşlar, hastanelerinizde durum nedir?
People
11
4) Gurses (Uzm.dr)
29.12.2019 22:10:06
Tek hekim. Icap yok. Çağrıldı gittim. Para vecek mi? Hayrına mı gitcez?
People
50
5) Cenkdr (Doktor)
27.12.2019 17:38:05
Branşımda tek hekimim ve ulasilamadigim zaman sorumlu da değilim icabet etmek zorunda da değilim...
Bu yazıdan anlaşılan budur...
Saygılarımla
People
18
6) AS (UZM.)
27.12.2019 16:45:42
NÖBETE GELME ZORUNLULUĞU YOK. BAKANLIK TEPKİLERDEN ÇEKİNDİĞİ İÇİN HUKUKUN EMRETTİĞİNİ TAM SÖYLEYEMİYOR HALKTAN TEPKİ GELSİN İSTEMİYOR. TEK DOKTORUN GECE-GÜNDÜZ ÇALIŞMA POZİSYONUNDA OLMASI, İNSAN HAKLARINA DA, ÇALIŞMA KANUNUNA DA AYKIRIDIR. KANUN YAPICILAR HEKİMİ O AN İÇİN İNSAN GİBİ DÜŞÜNMÜYORLAR,HALKI İNSANDAN SAYIYORLAR,GEREĞİNDE KULLANILSIN DİYEREK HEKİMİ ORTADA BIRAKIYORLAR. CEP. TEL KAPATILINCA SİZE KİMSA ULŞAMAZ ZORUNLULUK YOK ancak tek istisna serviste yatan hastan varsa acil haller için hemşire ya da başka dr. servisinde yatan hasta için sana ulaşmalıdır.
People
43
7) dr.hulusi (uzman)
27.12.2019 15:21:38
şimdi, ilçe hastanesinde tek uzman hekimim. bu yazıya göre icap ücreti yatmayacak ve icapçı olmayacak mıyım? eğer icapçı değilsem, acilden beni nasıl çağıracaklar? acilden çağırdıklarında gitmek zorundaysam icapçı olmamamın ne anlamı kalıyor?
People
29
8) DRCEVDETT (CERRAH)
27.12.2019 14:22:47
İCAP TUTAR YA DA TUTMAZ. CEVAP NET VE KESİN OLMALIDIR. ''TUTMAZ AMA ARANIRSA GELMEK ZORUNDADIR''. BİZİM BAKANLIĞIN CEVABI DEVE KUŞU MİSALİ. ''TUTMAZ'' DESE İCABA GELMEYEN TEK HEKİM YÜZÜNDEN HASTA ÖLÜRSE OLAYI AÇIKLAYAMAZ. ''TUTMAK ZORUNDADIR'' DESE 7/24/365 ÇALIŞMA SİSTEMİ HEM FITRATA VE İNSANLIĞA HEM YASALARA AYKIRIDIR. EN İYİSİ HER YERDE EN AZ AYNI BRANŞTA 2 HEKİM OLMASIDIR. YILDA 15000 HEKİM ÜRETEN ÜLKEMİZDE DE BU MÜMKÜNDÜR...
People
11
9) Muzaffer Erdinç (Nöroloji)
27.12.2019 13:43:18
Tek hekim icap tutmak zorunda değil artık. O denilen madde size ulaşılırsa icabet etmek zorundasınız, size ulaşılamazsa icabet etmek zorunda değilsiniz ki icabı olmayan birinin aranması ancak gerçek acil durumlarda mümkündür o madde de acil durum içindir.
People
13
10) A.A (DR)
27.12.2019 13:36:13
ben diyelim acilde çalışan hekimim...branşında tek olan bir dr arkadaşı aramam gerekti...o da bu yazıya dayanarak telefonunu icapçı olmadığını düşünerek kapattı... napacam hakkında tutanak mı tutacam????

soru çok basit tek hekim icap nöbeti tutarmı??? tutmazmı?????
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)