Doktor çiftin ‘6 yıldır ev alamadık’ paylaşımı sosyal medyada gündem oldu
Altı yıldır doktor maaşıyla ev alamadığını ifade eden Twitter kullanıcısının yaptığı paylaşım sosyal medyada ses getirdi. Genç doktor, gelen tepkiler üzerine isyan etti ve "Toplumun doktora bakış açısını bu kadar net görmemiştim, teşekkürler." ifadelerini kullandı
Doktor çiftin ‘6 yıldır ev alamadık’ paylaşımı sosyal medyada gündem oldu
24 Şubat 2021 16:59 -

Genç doktor, sosyal medya hesabı Twitter üzerinden yaptığı paylaşımla dikkatleri üzerine topladı. İngiltere’deki arkadaşlarının kurye maaşıyla ev alabildiğini, ancak Türkiye’de kendisi gibi doktor olan eşiyle beraber 6 yıldır ev alamadıklarını belirten genç doktorun paylaşımı gündeme oturdu.

İşte, paylaşıma gelen tepkilerden bazıları:

Sosyal medyada yankı uyandıran paylaşımın ardından, bazı kullanıcılar maaş üzerinden gelir-gider hesabı yaptığı içerikler yükledi.

 

- "Toplumun doktora bakış açısını bu kadar net görmemiştim"

Gündeme oturan paylaşımının ardından gelen tepkilere sessiz kalamayan genç doktor ise yeni bir paylaşım yaparak sitem etti; “Yalancıymışız, müsrifmişiz, Mercedes'imiz varmış, ayda toplam 35-40 alıyormuşuz .. Hey yavrum hey! Toplumun doktora bakış açısını bu kadar net görmemiştim, teşekkürler.” yorumunu yaptı.

Genç doktorun isyanına ortak olan doktorlar da Twitter'da gündeme oturmayı başardı. 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
5
1) dr.hesap uzmanı (doktor)
25.03.2021 10:26:18
Arkadaşlar 90'lı yıllarda yeni mezun bir pratisyen hekim döner sermaye olmadan yaklaşık iki öğretmen maaşı alabiliyordu. Kaymakamlardan yüksek maaşlar alıyorduk. Şu anda yeni mezun bir doktora verilen maaş öğretmen maaşı ile hemen hemen aynı. Bazı arkadaşlar döner sermayeyi de maaşa ekliyor, bilginiz olsun emekliliğe yansıtılan sadece ve sadece maaşımızdır. Döner sermaye, merkezi bütçeden ödediği maaştan bağımsızdır, hastanelerin kazancına göre değişir, sabit ek ödemeler dahi hastanelerin gelirlerinden ödenir. Diğer memurların denge tazminatının karşılığı sabit ek ödemelerdir. Onlarda bunu MERKEZİ BÜTÇEDEN ödenir. Bizde ise hastane gelirinden ödenir. Aslında denge tazminatı yerine geçen bu sabit ek ödemeleri merkezi bütçe ödemiş olsa sağlıkçıların ekonomik tüm sorunları çözülür. Nasıl mı aylık döner sermaye ödemelerinin çoğu sabit ek ödemeler olduğu için personele normal ek ödemeler dağıtılamıyor. Milyonlarca lira aidat toplayan Sayın Sendikalarımız bu sorunu çözün lütfen... Sendikalar Şu soruma lütfen cevap versinler: "imamın, öğretmenin veya diğer memurların maaşındaki denge tazminatları merkezi bütçeden ödenirken neden sağlıkçıların maaşlarının bir kısmını teşkil den sabit ek ödemeleri (denge tazminatları) hastane gelirlerinden ödenir?" İnanın bu sabit ek ödemelerin yükü hastanelerin üzerinden alınsın, gelirlerimiz çok iyi seviyelere gelir.
People
2
2) Allı Turna (Dr)
14.03.2021 04:13:08
Osman D, doktor maaşları 12 Eylül darbesinden sonra öyle düştü..Kenan Evren özellikle yaptı.
People
0
3) Abdullah (Hekim)
11.03.2021 13:45:55
A İ rumuzlu arkadaş. Sakıncası yoksa çalıştığın şehir(hastaneyi de yazarsan fena olmaz hani) ve uzmanlık branşını yazar mısın?
People
9
4) Osman D (Doktor)
10.03.2021 10:35:53
Ben, meslekte 30 yılını doldurmuş bir hekimim. Benim mezun olduğum yıllarda (1980 lerde) doktor maaşları çok daha düşüktü. Maaşım, 365.000 tl idi. (O zamanki parayla). Bırakınız daireyi, bir tane kışlık paltoyu 410.000 tl olduğu için taksitle almıştım. Hala hatırlarım ve üzülürüm. Şimdi, o günlere göre ortalama gelir biraz daha iyi. Daire fiyatları ise, özellikle gözde şehirlerin (İstanbul, Antalya, İzmir gibi) belli mahallelerinde gerçekten yüksek. Ancak, Anadolu'nun diğer şehirlerinde o kadar değil. Özetle, doktor maaşlarının düşüklüğü yeni bir şey değil. Şu anki hali tabii ki yetersiz. Adli, mülki ve askeri personelle karşılaştırıldığında hala çok düşük. Hastanelerde çalışanlarda bu açığı döner sermaye ödemeleri ile biraz kapatıyorlar. Diğer kurumlarda çalışan pek çok mağdur insan da var. Ancak, mülk edinme konusunda kişisel tutum, tasarruf alışkanlığı ve disiplin de önemli. Ne diyelim? Umarım bir gün tüm meslektaşlarım, özlem duydukları yaşam koşullarına kavuşurlar. Herkese selamlar, saygılar.
People
8
5) A (İ)
28.02.2021 19:24:28
Bazıları yazdığım rakamları abartı bulmuş. Abi hangisi abartı
1- ana maaş ocak zammı ile 5500 olmadı mı!!??
2- sabit döner bana 4500 yattı. Size başka bir şey mi yattı
3- icap 1200 lira ve nöbet de maksimum 3 bin değil mi ? Yanlışım mi var!!
4- benim hastanenin maksimum döneri 17500 ve ben maksimumdan alıyorum. Sizin hastanede ne kadar!?? Fazla fark olmaması lazım?
5- her hastane mesai dışı açıyor biliyorsunuz. Ben de haftada 3 gün mesai dışı yapıyorum.
Ve her hastanenin mesai dışı için verdiği rakam değişiktir. Bizimki biraz yüksekten veriyor. Ama gördüğünüz gibi nöbet, icap, mesai dışı derken eşek gibi çalışıyorum arkadaşlar. O kadar olsun. Ve bütün bunlara rağmen aldığımız para az. Hele hele birçok meslektaşım sadece 10 bine çalışıyor. Bunu da biliyorum. Paranın adı kalmış, bir alım değeri kalmamış. Bugün istanbulda 3+1 ev semtine göre 1.5 milyon olmuş. En üstten kazanan ben bile her ay 25 bin biriktirsem 60 ay çalışmam lazım. Faizi içinde 2 yıl çalışsam 7 yıl eder. Araba dersen eli yüzü düzgün olan 300 binden başlıyor. Yani maksimumdan kazanan benim gibi bir doktor bile ev ve araba için en az 10 yıl çalışmalı. El insaf. Hem sonra hersey ev araba mı be kardeşim? Gelişmiş ülkelerde asgari ücretli nerdeyse benim maddiyatımla eşit konuma gelebiliyor. Bu kadar emeğimize yazık yahu
People
1
6) ismail yetenek (dr)
26.02.2021 16:41:12
5.ve10.yorumu okuyan,demek istediğimi anlar..
People
10
7) Ali Rıza Aktaş (Uzm.Dr.)
26.02.2021 15:53:14
Merhaba sevgili ve saygı değer arkadaşlar,
Ankarada bir hastaneye gitmem gerekti, arabayı parka edecek yer bulamadım hastanenin önündeki yere park ettim. Değnekci park etmek için yanlış hatırlamıyorsam 7 TLaldı. Bir doktor muayene yaptığı hastadan kaç lira döner katkısı aldığını hesap etmek aklıma geldi. hesapladım 2 TL. Toplumda değnekçiler ve bu zihniyet meşru görülüyor. Bunun üzerine söyleyecek bir söz var mı?!
People
14
8) ismail yetenek (dr)
26.02.2021 12:32:04
insanları boşuna inandırmaya çalışmayın..gördüklerine duyduklarına değil,inanmak istediklerine inanırlar..ne de olsa,komşunun tavuğu,komşuya kaz görünürmüş..Hele bu komşu dr olursa,kaz değil,deve bile görünür..
People
13
9) mahmut (uz.dr)
26.02.2021 12:18:44
Bir ara ağlarız.Nasıl bir ev almak istediniz de alamadınız?Bir de o var.40 yıl doktorluk yapsanız bile doktor maaşıyla alınamayacak evler var.Sadece geçen yıl haziran ayında 200 bin konut satılmış Türkiye'de.Fiyatları ne,alanların aylık gelirleri ne?
People
12
10) halime şükür (ettim)
26.02.2021 12:10:39