Doktora 'Benim vergimle maaş alıyorsun' dedi, hakaretten cezayı yedi!
İzmir’de, hasta eşiyle ilgilenmediğini öne sürdüğü doktora, "Benim paramla maaş oluyorsun" diyen Y.K.'ye, hakkında açılan kamu davasında 304 gün hapis cezası verildi. 2 yılın altında olması nedeniyle hapis cezası, 6 bin 80 liralık adli para cezasına çevrildi. Y.K., karara itiraz etti; ancak üst mahkeme, bu itirazı reddetti.
Doktora 'Benim vergimle maaş alıyorsun' dedi, hakaretten cezayı yedi!
18 Mayıs 2018 -

Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi Acil Servisi’nde 2016 yılında meydana gelen olayda, Y.K., rahatsızlanan eşi C.K.’yi hastaneye getirdi. Bir süre sonra eşiyle ilgilenilmediğini düşünen Y.K., acil serviste görevli doktor Kaan Ataman ile tartışmaya başladı. Tartışma sırasında Y.K., iddiaya göre, Ataman’a "Sen kimsin? Seni çok pis yaparım. Benim paramla maaş alıyorsun" dedi. Tartışma sonrasında sağlık çalışanlarına karşı şiddetin önlenmesine yönelik 'beyaz kod' uygulandı, doktor Ataman Y.K.’den şikayetçi oldu. Y.K. hakkında, ‘hakaret ve basit tehdit’ suçlamasıyla kamu davası açıldı.

İzmir 18'inci Asliye Ceza Mahkemesi’nde görülen davanın karar duruşmasına sanık Y.K., şikayetçi olan doktor Kaan Ataman ve tarafların avukatları katıldı. Üzerine atılı suçlamayı kabul etmeyen ve sadece serzenişte bulunduğunu öne süren Y.K., "Ben doktora hakaret etmedim, tehditte bulunmadım. Sadece bizim verdiğimiz vergilerle bize hizmet etmek zorundasınız, diye serzenişte bulundum. Beraatimi talep ediyorum" dedi.

Mahkeme heyeti, 'tehdit' suçundan delil yetersizliği dolayısıyla sanık Y.K.'nin beraatine karar verdi. Y.K., hakaret ettiği gerekçesiyle 304 gün hapis cezasına çarptırıldı. Cezanın 2 yılın altında olması nedeniyle 304 gün hapis cezası 6 bin 80 liralık adli para cezasına çevrildi.


Sanık Y.K., karara itiraz etti; ancak üst mahkeme, itirazını reddetti.

'KARAR EMSAL NİTELİĞİNDEDİR'

Doktor Kaan Ataman’ın avukatı Gonca Karakaptan, mahkemenin verdiği kararın emsal niteliği taşıdığını belirterek, "Daha önce de karşılaştığımız olaylarda ‘Benim vergimle maaş alıyorsun, senin maaşını ben ödüyorum’ şeklindeki söylemler Yargıtay’a göre hakaret sayılmıyordu. Bu tarz olaylarda beraat kararı veriliyordu. Ancak bizim davamızda çıkan karar, emsal niteliğindedir. Artık kimse bu söylemlerde bulunup hakaret edemeyecek" dedi.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
21
1) Esatb (Dr)
20.05.2018 22:40:55
Bu gibi durumlarda cebinde 25 kuruş bulundurup saldırgana vereceksin: buyur paranı
People
7
2) dr mayer bgenzingen (nrş uzmanı)
19.05.2018 23:37:30
poliklinikte görev yaptığımda koridora çıkıp yanındaki arkadaşına 'bu doktoru bekleyelim aşağıda dövelim' diyen şahsın bu söylemini ben yanımdaki dr arkadaşım güvenlik duymasına ve karakolda ifademizi bu yönde vermemize rağmen şahıslar hakkında takipsizlik kararı çıktı...dumur olduk!...kimse bizi adam yerine koymamış!

kimseye bulaşmayın... !..dayak yediğinizle kalırsınız!
People
11
3) Uzm (dr)
19.05.2018 22:18:15
Bizim milletten saglik icin extra bes kurus alma, icine oturur. Hele bu miktar iyi oturmus. Bunun bir de avukat parasi ve ayrica mahkeme masraflari da olabilir. Saglik ugruna 10 bin tl. Simdi bu vatandas ta devlete iyi bir vergi vermis oldu ve doktorun maasina daha iyi katkisi oldu istemeden.
People
7
4) Binali (Cibali )
19.05.2018 19:30:00
Emin olun o doktorun maaşından kesilen vergi sanık olan şahsın çocuğunun eğitimine olan katkının yarısını o adamın sülalesi vergi olarak veremiyor
People
6
5) Atilla Çoruh (Tıp Doktoru)
19.05.2018 18:08:39
Sor bakalım kendisi ne kadar vergi veriyor veya kaçırıyormuş?
People
6
6) Mustafa (Doktor)
19.05.2018 15:05:00
Acaba hakaret ettiği doktordan daha fazla vergi veriyor mudur?
People
6
7) ts (dr)
19.05.2018 14:05:46
yine ekşi sözlükten çok güzel tespitler var:

“vergi, devlet'in çoğunlukla yasama organı(temsilsiz vergi olmaz ilkesi) tarafından vatandaşa yüklenen bir takım maddi yükümlülüklerin genel adıdır. harç, pul, tarife vs. şeklinde olabilir. bu vergiler devlet'in hayatını devam ettirebilmesi için zorunlu olan eylemleri yapmasında kullanılır. ordu kurmak, devlet memurlarına kadro vermek, devlet borçlarını ödemek, kamu hastaneleri,okulları vs. yapmak.

Vatandaşın vergileriyle memurların maaşları ödenmektedir. Ama bu vatandaşın biri tarafından değil, kollektif olarak tüm vatandaşlar tarafından ödenmektedir. Elindeki 1 lirayla bakkala çikolota almaya giden küçük çocuk bile vergi vermektedir. Dolayısıyla ancak tüm vatandaşların bir araya gelip bir kişiye bunu söylemeye hakları vardır. Gel gelelim, türkiye'de herkes vergi verdiği için kimsenin kimseye bunu söylemeye hakkı yoktur.

O doktor da pekala senin bu bedava aldığın tedavi hizmeti benden alınan gelir vergisiyle yapılıyor diyebilirdi. her bir vatandaşımızın artık devleti tamamiyle kendisi finanse ediyormuş tribinden çıkması en doğru yoldur.

bu mantıkla yarın ben de bir kobiye gideyim patrona diyeyim ki arabayı ver bi tur atayım. sebep ? ee kobilere verilen teşvikler benim vergilerimle veriliyor. ben de bu kobiye ortak sayılırım diyeyim ? kulağa ne kadar saçma geliyor değil mi ? işte vatandaşın da gelip böyle saçma sapan vergi muhabbeti yapması da o kadar saçmadır.

neymiş efendim ? hesap soramaz mıymış ? sen kimsin ya ? ali kıran baş kesen mi ? böyle gelip kafana göre saçmalayıp hesap sordum diyeceksin ? öyle bir hesap sorma hakkı mı var anayasa'da ? gidersin doktoru kanun'da yönetmelik'te belirtilen usule göre şikayet edersin.”

“Bu, hakime gidip maaşını benim vergimle alıyorsun bana ceza verme demek gibi bişey.”
“İcra memurunun maaşını da vergilerimle ben ödüyorum. ama o da gelip benim malıma mülküme el koyuyor"
People
3
8) ömer hayyam (op.dr)
19.05.2018 10:25:02
Zam Yap O Zaman !

Şeklinde cevap verin , benin vergimle maaş alıyorsun diyenlere...

Yok öyle 3 kuruşa 5 köfte, Zam Yap deyiverin !...

Denenmiştir ve çok işe yarıyor.
People
1
9) Ayşegül (Uz.Dr.)
19.05.2018 08:00:20
'Seni çok pis yaparım' sözu hakaret değil tehdit olup tehdit için yeterli delil olmadığından bu soze verilecek cezadan beraat etmiş. 'Benim vergimle maaş alıyorsun' sözünü söylediğini sanık da kabul etmiş olup cezayı bu sözden hakaret nedeniyle almış olarak anladım ben. Yani haberde yanlışlık yok bence.
People
25
10) Hasan Akdemir (Nöroloji Uzmanı)
18.05.2018 17:36:22
Dedi-yedi şeklinde kafiye olsun diye yapılan bu haberde, başlığın verdiği bilginin hatalı olduğu ortada. "Sen kimsin, seni çok pis yaparım" sözünden başka hukuken hakaret kabul edilebilecek söz göremiyorum . Bir de Dr. Metin kardeşim için bir sorum var, size saldıran kişiye sahte darp raporu verildiğine eminseniz , veren kişi için suç duyurusunda bulundunuz mu ?
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori