Döner sermayelerde tavandan ödeme tekrar geliyor
Pandemi sonrası 3 ay tavanadan ek ödeme sisteminin Eylül ayında tekrar getirilmesi planlanıyor
Döner sermayelerde tavandan ödeme tekrar geliyor
19 Ağustos 2020 14:54 - MEDİMAGAZİN

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, Koronavirüs Bilim Kurulu toplantısının ardından açıklamalarda bulunuyor...

Daha önceki toplantılarımızda bu konuyla ilgili Maliye Bakanlığı ile çalışma olduğunu söylemiştim. Özellikle Kovidli hastalarla ilgili poliklinik, servis ve ilgili branş veya branş dışı sağlık çalışanları, hekimler olmak üzere ek ödemenin 1 Ağustos'tan itibaren 3 aylık bir zaman diliminde ödeneceğini buradan söylemek istiyorum.

Ayrıca Kovidli hasta grubuyla daha çok uğraşmayan hekimlerimiz, sağlık çalışanlarımızla ilgili Ocak ayı esas alınarak ayrıca düzenleme yapılarak ek ödeme planlanıyor.

Aile hekimlerimizle ilgili olarak da gerçekten bu dönemde bütün hekim arkadaşlarımız gibi yoğun, özverili çalıştıklarını biliyoruz. Kovidli hastaların semptom takibi için sürekli devrede olmuş oldular. 1 Ağustos itibarıyla aile hekimleriyle ilgili olarak bir ek ödeme olacağını söylemek istiyorum. Bunun özellikle, sağlık çalışanlarımızın eforunun, gayretinin, özverisinin parayla ölçülemeyecek kadar çok çok önemli olduğunu iyi biliyoruz. İmkanlar ölçüsünde gayret ve çaba içinde çözüm getirildiğini bilsinler. İmkanlar ölçüsünde bu fedakarlığın karşılığını vermek noktasında gayret içerisinde olduğumuzu bilsinler. Bu noktadaki gayretlerinden ötürü de sayın Maliye Bakanımıza ayrıca teşekkür etmek istiyorum.


AYRINTILAR İÇİN TIKLAYINIZ


 

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
51
1) Dt Tükenmiş (Diş Hekimi)
24.08.2020 10:19:21
benim kadar idealist ve mesleğini severek yapan hekimi de meslekten nefret ettirdiniz ya emeği geçen herkese hakkımı helal etmiyorum.
People
78
2) dr.mikro (hekim)
24.08.2020 09:24:46
4.544,26 TL (1/4 uzman hekim) son maaşım emekliliğime yansıyan garanti gelirim bu.Bunun üzerine laf söylemeye gerek var mı? Ama şimdi yine rakamlar havada uçuşacak 20-30 bin yok mu arttıran? 3 ay tavan dendi alan kişi sayısı ortada büyük çoğunluk alamadı sonra ne oldu Haziran ve Temmuz 2 ay 0 TL. Yıllık ortalamayı düşününce değişen bir şey yok hatta alamayanlar zararda. Düşünün Mikrobiyoloji uzmanları pandemi döneminde en yoğun çalışanlardan ama ek ödeme katsayımız düşürüldü PDC mağduriyetine katsayı mağduriyeti eklendi ek ödememiz sıfırlandı.

Arkadaş bırakın bu ek ödeme vs. bu sistem hem bize hem kamuya hem de hastaya zararlı. Bana versinler eğitim ve kariyerime uygun maaş ek ödeme onların olsun. Aynı hastanede aynı branşta sözleşmeli hekim meslektaşının 2 katı askeri hekim 3 katı maaş alıyor olacak şey değil. Tüm hekimlere en az sözleşmeli hekim maaşı verilmelidir. EK ödeme değil TEK ödeme...
People
37
3) s.n. (dr)
21.08.2020 13:08:52
ek ödemeden önce sağlıkta şiddet önlensin
People
61
4) diş hek (diş hek)
21.08.2020 11:07:57
ağız içinde aeroselle çalışıyoruz kimin covid pozitif olduğunu bilmeden sürekli risk altında tedavi yapıyoruz ama aldığımız maaşlar çok düşük, ek ödemede adımız bile geçmiyor.maaşlarda iyileştirme, ek ödemede adeletli olunmasını istiyorum.
People
42
5) Diş hekimi (Diş hekimi)
20.08.2020 22:04:52
Diş hekimi olacağına hiç olma daha iyi
People
24
6) mehmet ula (akademisyen)
20.08.2020 19:30:46
Geçen yapılan ödemeler sadece bakanlığa bağlı hastanelerde yapıldı. Devlet üniversite hastanelerinde kimse birşey almadı. ayıptır, günahtır. biraz adalet lütfen.
People
74
7) Dt.Kubi (Diş hekimi)
20.08.2020 12:46:38
Gunde 70 80 hastanın ağzının içine giriyorum.0tl döner alıyorum.Dis hekimi olduğumdan artık utanıyorum.Keske okumasaydım diyorum.Bende bekçi uzman çavuş olurdum.Benden daha çok maaş aldıklarını bilmek bile utandiriyor beni.
People
27
8) Elif (Eczaci)
20.08.2020 11:53:02
Oncelikle herkese merhaba.
Gercekten cok zor bir surecten geciyoruz. Bu surecte bazilarimiz daha cok yoruldu bazilarimiz ise tabi masa basi da gorunse biraz daha rahat calisti. Ama aslinda herkesin bir butunu olusturdugunu belirtmek istiyorum. Ben hastanede eczaciyim disardan masa basi isi gibi gorunuyor olabilir ama hastanemiz pandemi hastanesi oldu ve nobetlere kaliyoruz. Ben zaten Covidin basindan beri bir sureden sonra hep gun asiri nobetlere kaldim sadece nobet usulu calisiyorum. Bircok kez hastalandim, bayramda arefe dahil 4 gun nobet yaptim. Masabasi is yapanlara tavandan odeme olmasin diyenler bunu genelleme yapmalari hos olmamis. Herkesin yaptigi is bellidir ona gore almasi gereken maas bellidir. Nerdeyse surekli aksam calisan biri olarak yasadigim asosyalligi, bayramda bile yakinlarimi goremedigim icin
psikolojimin bozulmasini, 39 derece atesli yakinimi evde birakma psikolojisini kimse maasla da duzeltemez. Ama biz su an savas doneminde gibiyiz ve bu donem az aldim cok aldimi gecip birlik olmaliyiz. Ozellikle bunu belirtmek daha dogrusu hatirlatmak istedim. Insallah bu gunler de gececek ve evet biz de bu donemde calismistik diyecegiz. Burdan Saglik Bak calisanlarina destek olduklari icin tesekkur ediyorum, onlardan ricam hastanelerdeki N95 maskesi sayisini artirmalaridir.

Herkese iyi calismalar dilerim
People
48
9) doğru söyler (hemşir)
20.08.2020 08:41:24
Geçen 3 aylık ödemeler de masa başlarında oturan ,odalarından dışarı çıkmayan hastaları görmeyen hasta ile hiç bir teması olmaya esnek mesai yapan Ayniyat saymanlar,Psikologlar,Sosyal çalışmacılar,Diyetisyenler,Odyologlar,Eczacılar,Konuşma trapistler, Fizyoterapistler, Agrı teknisyenleri ,Sosyologlar vbvb meslekler sağlık calisanlarindan hemşiresinden saglık memurundan saglık teknisyenlerinden röntgen tek,laboratuar teknisyenlerdin daha fazla yada aynı şekilde döner aldılar yüksek aldilar inşAllah bir daha böyle birsey olmaz yoksa calismak istemiyoruz covidli yerlerde gelsin bu arkadaslar çalışsın madem bir ayrım yok bakanımız ne güzel demiş covidli hast ile ilgilenen haklarımızı helal etmiyoruz hemşireler sağlık memurları olarak bizler hastaların altını temizle banyosunu yaptır aspiresini entübeli hastaların herseyi ile ilgilen yap sondasını tak enfeksşyonu ile uğraş bulaşıcı hastalığı ile uğraş banyosunu yaptırservislerde gece gündüz nöbetten nnöbete gir çık tedavilerini yap olmadı refakatçileri ol yemekleri yedir vbvb eee masa başlarında çalışan bu arkadaşlarla aynı döneri al varmı böylebirsey hakkım haram zıkkım olsun derim .bu ödemeleri sadece hemşirleer sağlık memurları teknisyenlerdir bir de bu işte görevli doktorlar hak ediyorlar gerisnin i hiçbir şekilde ödeme almaması lazımdır hastaların hiçbirşeyi ile ilgilenmeyenler ödeme talep edemezler eğer ödeme yaparlarsa haklarımız haram zıkkım olsun deriz ödme yapan idarecilere haklarımızı helal etmeyiz o zman bu hastlara diğer çalışanlar baksın deriz Yine geçen sefer ki gibi olmasında masa baslarinda çalışan esnek mesai yapan hastanede ki ayniyat saymanlari sağlık çalışanlarından fazla aldılar aklımız almıyor var mı böyle birşey hemsireler 1250 TL alırken bir ayniyat saymanı 1830 TL aldılar neymiş unvana göre yapılmış o zaman gelsinler bizlerin yerine hastalarla onlar uğraşsın da görelim o zaman biz saglikcilar boşa emek harcıyor hastalığa maruz kalıyoruz.tulup içinde kalan kan ter içinde çalışan hemşireler ve sağlık memurları teknisyenler görevli doktorlar hariç kimse bu ödemeleri hak etmiyor hasta demek doktor demek hemşire demek sağlık memuru teknisyenler demektir hastaya dokunan tedavi eden birebir ilglenen şifa dağitan eller demektir gerisi angaryadır
masa başlarında idarede aynıyatta depolarda eczanede personelde kalitede enfeksiyonda eğitimde tig de vbvb yerlerde kısaca hasta ile ilgilenmeyen hemşireler sağlık memurları teknisyenleri lab tek rönt tek aneztezi tek ebeler kim varsa masa başında çalışan onlarda bu ödemelerden almamalıdırlar hakk etmiyorlar masa başlarında çalışanlar hastaları görmeyenler
People
110
10) Nilay kiymaz (Dia hekimi)
19.08.2020 22:40:14