Edirne'de 'ameliyat ücreti' alan genel cerrah tutuklandı
Edirne'de bir hastasından "bıçak parası" alırken suçüstü yakalanan genel cerrah tutuklandı.
Edirne'de 'ameliyat ücreti' alan genel cerrah tutuklandı
31 Ekim 2020 13:59 -

EDİRNE-Alınan bilgiye göre, Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, bir doktorun hastasından yasal olmayan ameliyat ücreti talep ettiği yönündeki şikayet üzerine çalışma başlattı.

Ekipler, fiziki takip ve teknik çalışma sonrası Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde görevli genel cerrah İ.E.C'yi hastasından para alırken suçüstü yakaladı.

Gözaltına alınan şüpheli, emniyetteki işlemlerin ardından çıkarıldığı hakimlikçe tutuklandı.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
4
1) Ozan (Doktor)
09.11.2020 23:11:00
Dr.Cevdett (Cerrah) hocam 18000 lirayı çöpe atmasaydınız iyiydi. Nasıl bir doktor evladını türkiyede uzmanlık eğitimi alma ütopyasıyla baş başa bırakabilir anlamıyorum. 2.200 dolar yapar ve bu parayla USMLE STEP 1 ve 2 CK parası ödenir. Türkiye'de eğitimin e'si yok, gelsin ABD'ye de eğitim nasıl alınır, doktorluk nedir nasıl yapılır öğrensin. Verdiğiniz paraya acıdım, Saygılarımla...
People
4
2) Rıza (Dr)
09.11.2020 00:15:47
Yazıklar olsun bir cerrahı anlayıp dinlemeden harcamak asıl onursuzca davranış bu.pandemi zamanında doktorlarımız ölürken sabah akşam evlatlarını görmeden çalışırken,bıçak parası denilen bi düzenekle bir cerrahı harcamak yakışmadı.Allahın adaleti ergeç gelecek .en güzel tuzağı Sllah kurar
People
8
3) Kamil Ömür (uz.dr)
06.11.2020 10:12:35
Sevgili Cevdet bu biraz önceliklerle ilgili, hakim savcı sayısı 5000, 7000 iken ben mezun olduğumda onlardan fazla alıyordum ( yeni mezunlar olarak karşılaştırınca ) . Ama onlarda kıdem aldıkça 1.sınıfa ayrılma arkasında 1.sınıf olma durumu var yani kıdem aldıkça maaş artıyor bizde o yok. Üstüne 1994 den bu yana 5 kez ek iyileştirme aldılar. Sayıları az olduğu için almaları daha kolay oldu ama bu önceliklerle ilgili. Devamlı savaş halinde olan İsrail de en yüksek ücreti asker değil doktor alıyor üstelik her 200 kişiden biri doktor !!! Gelelim bu ücreti devlet verebilir mi meselesine. Pratisyen aile hekimi 10.530 lira üstüne 4700 lira cari gider ücreti alıyor .Cari giderin yarısı gider oluyor yarısı cebe kalıyor. sonuç net 13,14.000 aile hekimi ücreti. Manisa Şehir hastanesinde döner sermaye ücretleri çok iyi. Uzman doktor total ücreti 16,17.000, ama başka hastanede döner kötü total ücret 8,10.000. Böyle bir sorunumuzda var. Çözümü eğer döner sermaye olacaksa merkezi döner sermaye sistemi. Aynı puana aynı ücret. Biri 2000, diğeri 7000 döner alırsa olmaz. Sevgilerimle .Not : Oğlunu tıbba sokmuşsun bak bu olmamış )):: Sağlıklı mutlu bir emeklilik hayatı diliyorum sana ve kendime.
People
7
4) Dr.Cevdett (Cerrah)
05.11.2020 14:55:10
Kamil Ömür Uz. Dr arkadaşın yazdıklarına tamamen katılıyorum. Emeklilik ücretleri konusunda ne kadar katkımız oldu bilemiyorum doğrusu ama bakan bey o komik rakamlara daha fazla dayanamamıştır muhtemelen. 4800 tl civarındaki(30 yıllık uzman hekim)Ücretimizin artması konusunda ümidim yok doğrusu. yıllık 17000 hekim yetiştirerek toplamı 17000 olan hakim-savcı ücretini yakalamak ütopya artık. Mevcutta 170000 hekim var, 10 yıl sonra 170000 daha ilave olacak. Benim de 30 yılım doldu, emekli olmak istiyorum ancak oğlumun TUS kursu 18000 tl. O göreve başlayınca ömrüm yeterse emekli olacağım inşaallah.
People
4
5) mert murat (uz dr)
05.11.2020 11:16:52
degerli meslektaslarım bu kadar verdiğimiz emekler bosuna idi. bozuk düzende saglam cark olmaz o nedenle en iyi secenek yurtdısına yerleşmek bu ülkede bize yer yok.
People
13
6) dr.mikro (hekim)
05.11.2020 09:41:38
Kamil Ömür (Uz. Dr) yorumlarınız değerli ama eleştirinize bende katılıyorum hatta defalarca dile getirdim. Bazen yorumlar 4-5 gün yayınlanmıyor veya yayınlandığında haber gündemden düşmüş herkes okuduğu içinde yorum amacına ulaşmıyor. Örneğin son deprem haberleri sitede iken yayında olan son yorum (tabiki eski tarihli idi) para isteriz gibi bir yorumdu.

Yorumunuza katkı olarak uzman hekimin maaşının 4.600 TL olduğu bir ülkede başka ne denebilir ki. Ancak burada biraz da meslektaşlarımızı eleştirmek gerekiyor sanırım biz mesleki dayanışma yerine bir birimizi rakip gördükçe bu sıkıntılar devam edecek. Bu utançtan kurtulmak için mesleki dayanışma ile meslek örgütü çatısı altında bir araya gelmemiz gerekiyor düşüncesindeyim.
People
21
7) vatandaş (mesleği yok)
05.11.2020 03:42:46
bir cerrahın yetişmesi ile bir savcının ,hakimin ,askerin ,polisin yetişmesi bir değildir ,bu saydığım mesleklerin hiçbirinde teknik bir iş yapılmaz ,hekimlik sanaatkarlıktır 12 yılda yetişir bir cerrah, 1 2 yılda yetişir polis ,6 yılda savcı yetişir, bu halkın hizmet şımarıklığından ve okumuş insana kininden dolayı hekimler günümüzde az kazanıyor ,
sağlık bakanlığı özel hastane ruhsatı da kadrosu da vermiyor,yani cerrahı devlete mahkum ediyor . bir de ameliyat için cerraha 100 lira gibi komik paralar veriyor ,berbere gitsen berber bile 100 lirayı beğenmez hayatını eğitime vermiş,gece gündüz çalışmış cerraha 100 lirayı layık görüp bir hatasında milyon liralık tazminata mahkum ediyorlar ,100 lira aldığı ameliyatın tazminatı 1 milyon ,umarım gençler hiçbir türlü cerrahi seçmez de bu halk da hak ettiği eski hayata geri döner cerrah falan gerçekten çok fazla bu insanlara ,imam neylerine yetmiyor
People
13
8) Ufuk er (Doktor )
04.11.2020 14:49:15
Kamil ömür, söylediklerinize,tamamen katılıyorum. Ben de 20 yıllık bir uzman hekim olarak hekimlerin maaş, özlük hakları ve emekli maaşlarıyla ilgili acil çözümler gerektiğinin farkındayım. Ancak bunların hiçbirisi hastadan para istemeyi haklı kılmaz. Bu yapılan doğru değildir ve maalesef meslektaşlarımızın yorumları bunu mazur göstermek üzerine yapılmış. Cerrahlar ameliyat parası, dahiliyeciler muayene parası, biyokimyacılar da tahlil parası mı alacak. Yanlış, yanlışla düzeltilmez.
People
17
9) Port (Op.dr)
03.11.2020 10:07:25
Dr sayısı arttikca bıçak parası anlamını yitiriyor.para istediyse git başka doktora.nasil olsa bedava heryer.niye adamı şikayet edip hayatını alt üst ediyorsun.bicak parası almayın verse bile almayın ameliyatta yapmayın.sikayet edenin yerinde olsam arkamı hep kollarım düşman edinmiş oldu.seven ne yapmaz şarkısı gelsin.
People
47
10) Kamil Ömür (Uz. Dr)
02.11.2020 21:42:40
Ufuk ( Er) hekimler o kadar kötü ücret alıyor ki maalesef çoğu doktor arkadaş bıçak parası almasını haklı bulmuş. Ben her türlü olumsuzluğa rağmen bu elden para alma işine karşıyım hiç hoş bir davranış değil. Şimdi gelelim olayın temeline. 1.sınıf hakim, savcı kemiksiz 17.000 lira maaş alırken, 30 yıllık uzman doktor maaş artı sabit 8000, üzerine her ay değişen, hastaneden hastaneye büyük farklılıklar olan döner sermaye ücreti alıyor. Şu an ortalama 2000, 4000 lira seviyelerine düştü. Yani totalde uzman doktor ücretleri 10.000, 11.000, 12.000 lira gibi. 12.000 ve üstü çok az azınlık alıyor. Üstelik bu döner sermaye ücreti izne çıkınca kesiliyor. 10 gün ve üzeri izin kullandığınızda alacağınız döner sermaye ödemesi 0 lira!!! Yıllar önce bir gazeteci Recep Akdağ 'a hekimlere hakimlerde olduğu gibi direkt dolgun maaş verilmeyip neden dolambaçlı yollardan ücret verildiğini sordu, bakandan cevap o zaman çalışmazlar!!! Bu mantığa göre bu ülkede doktorlardan başka çalışan yok. Çünkü döner sermaye ödemesi sadece bizde var. Sen bana 15.000 lira ver bakalım çalışıyor muyum çalışmıyor muyum? Döner sermaye ödemeleri düştükçe emekliliği gelen emekli oluyor ( bende oluyordum genelge ile durduruldu), genç hekimler istifa edip özel sektöre kaçıyor. Bazı hastanelerde yıllardır sadece maaş artı sabit alınıyormuş bunu da yeni duyuyorum. Kusura bakmayın da bu meslek her şey dahil 8000 liraya yapılmaz. Hele cerrahlık hiç yapılmaz. Yine günde 100 hasta bakılan dahiliyecilik, çocuk doktorluğu da yapılmaz. İsterseniz tıp kontenjanlarını 20.000 yapın mezun olanda yapmaz. Çözüm önerim. Döner sermaye illa devam edecek diyorsanız çıplak maaşı 10.000 lira yapın ( aile hekimi çıplak maaşı 10.530 lira) üzerine 5000 ile 10.000 lira arası değişen döner sermaye ödemesi verin. İstifalar , emeklilikler durur. Bunu yapmadınız şunu yapın sabit ödeme madem maaş unsuru sayılıyor o zaman döner sermayeden değil genel bütçeden verilsin, böylece döner sermayelerde rahatlama olacaktır dağıtılacak para artacaktır. Saygılarımla.
Not : Site yorumlarını yayınlayan arkadaş rantabl çalışmıyor. Örneğin gece yapılan yorumlar arada kaynıyor. Bir kaç defa böyle oldu kızıp yorum yazmamaya başladım. Medimagazini takip edenler beni bilir. Yıllardır kendi adım ve soyadımla çekinmeden yorum yaparım. Emekli doktor maaşlarının artmasında çorbada tuzum vardır diye düşünüyorum o kadar çok yazdım ki yetkililer bıktı sonunda bir düzenleme yaptılar. Çıplak maaşların arttığını görmeden emekli olmak istemezdim ama gidişat öyle gibi. Sayın yönetici bu yorumumu yayınlayın çünkü epey zaman sonra yorum yazdım, emeğe saygı lütfen.