Ek ödemelerin yapılması Resmi Gazete'de yayımlandı! Oranları ve kapsamı Sağlık Bakanlığı belirleyecek!
Sağlık çalışanlarına 1 Kasım'dan geçerli olmak üzere 2 ay süreyle ek ödeme kararı Resmi Gazete'de yayımlandı.
Ek ödemelerin yapılması Resmi Gazete'de yayımlandı! Oranları ve kapsamı Sağlık Bakanlığı belirleyecek!
12 Ocak 2021 00:18 -

Sağlık Bakanlığından:

Sağlık çalışanlarının döner sermaye sorunuyla ilgili bir haber Medimagazin'de dün paylaşılmıştı. Bugün Resmi Gazete'de yayımlanan Yönetmelik değişikliği ile 2 ay süreyle (Kasım-Aralık) ek ödeme yapılması ve bu ek ödeme oranının Bakanlığın belirleyeceği kapsama alanındaki personele yapılacağı belirtildi. Sağlık Bakanlığının daha önceki 6 ayda olduğu gibi bu 2 ayda da tavandan ek ödeme yapılacağı düşünülüyor.


Sağlık Bakanlığı personelinde kime ne kadar döner sermaye ödeneceği belirlendi! İşte tam liste!


SAĞLIK BAKANLIĞINA BAĞLI SAĞLIK TESİSLERİNDE GÖREVLİ PERSONELE EK ÖDEME YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK

MADDE 1 – 4/3/2020 tarihli ve 31058 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Tesislerinde Görevli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmeliğe aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 3 – (1) 1/11/2020 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere iki ay süreyle yer ve/veya personel yönünden kapsamı ve oranı Bakan tarafından belirlenmek kaydıyla personele ek ödeme yapılabilir. Bu şekilde yapılacak ödeme tutarı toplamı mesai içi tavan ek ödeme tutarını geçemez.”

MADDE 2 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3 – Bu Yönetmelik hükümlerini Sağlık Bakanı yürütür.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
2
1) Kenan yayla (Salık memuru)
30.01.2021 01:29:20
Vallaha ben önceden döner verilmedi diye kızıyordum ama bence hiç vermesinler çünkü donerdede adalet yok bir doktor eyvallah okumuştur ama işin yukude sağlık personelinde doktora verildiği kadar hak eden sağlık personeline de verilmedi bu güne kadar döneri hep Dr arkadaşlar yedi biraz gerçekçi olmak lazım biz eskiden de 500 alıyorduk şimdide 500. Adeletli tek kalem maaş gelmeden sorun çözülmez Dr vereceksen donersiz ver maaş eridi gitti ben şahsen veteriner hekimlik okuyup köyüme donecem üretim yapacam çok çok köyümde aç kalırım diyecem ama aç kalmam uretirim yerim .
People
7
2) aysu (sağlıkçı)
22.01.2021 22:46:36
müjde müjde taaavandan ek ödeme yattı 500 tl. ilçe sağlık müdürlüğüde tutuğumuz filiyasyon nöbetinde dışarıdan yemek zorunda kalan yemeklere yetmedi bu taavan ödemesi ilgililere duyurulur
People
30
3) Covid 19 pozitif sağlık Çalışanı (Sağlık Çalışanı)
13.01.2021 13:52:33
Tüm sağlık çalışanlarının pandemideki en önemli sorunu covid 19 pozitif olanların meslek hastalığı olarak kabul edilmemesidir. meslek hastalığı dedikleri şeyde illa ki hastaların ölmesi gerekmez. nasıl yüksek sese maruziyete bağlı işitme kaybı meslek hastalığı ise veya tozlu ortamlarda çalışanlarda kronik akciğer hastalıkları meslek hastalığı kabul edilebiliyor ise covid 19 da bulaşıcı hastalıklar grubundan meslek hastalığıdır ama ne yazık ki şu anda meslek hastalığı sayılabilmesi için ya ağır hastalık geçirmek ya da ölmek şartı aranıyor. Vücudumuzda onlarca hasar bırakan bu hastalık kimbilir ileride ne tablolara yol açmış göreceğiz. en azından hastalığı geçiren sağlıkçılara % 100 tavandan ek ödeme verselerdi. TAVANDAN EK ÖDEME HESAPLANMASI durumu bu hastalık nedeniyle çıkarıldı ise bu hastalığı geçiren sağlık çalışanlarına nerede çalıştığına bakılmaksızın neden tavandan ek ödeme verilmez, ek ödemeyi tavandan alan riskli bölgede çalışanlar ama adam zaten hasta olmuş, yani risk gerçekleşmiş, ama ek ödemeyi tavandan alamıyor.
People
8
4) İbrahim (Dr)
12.01.2021 22:37:08
Bakanlık bir önceki ödeme oranlarını kopyala yapıştır yapmış(Din görevlileri hariç).Artık isteyen emekli olur, isteyende istifa eder.(İZİN VERİRLERSE)
People
22
5) dr ceyar (nrş uzmanı)
12.01.2021 20:18:12
parası olan bıraksın mesleği…zaten toplum 15 yıldır eziyet ediyordu…parası olmayan da malesef eziyete katlanacak…bu iş artık ancak çok para kazanıyorsan yapılır…Allah kitap vicdan meslek aşkı gibi süslü cümleler bu mesleğin tabiatına aykırı artık!
People
4
6) okan dursun (doktor)
12.01.2021 19:46:36
Ben pandemide çalışanların daha fazla alması gerektiğini yazdım zaten. Bizde pandemi serviste çalışıyoruz bunu da yazdım. Hastanın yanına girerken bomba uzmanı gibi giriyoruz ama poliklinikte sadece cerrahi maske. serviste çalışırsam tavan poliklinikte çalışırsam taban. arada bu kadar fark olmamalı. aynı hastane aynı uzmanlık dalı. A. demir arkadaşım senin hak ettiğin bu ek ödeme mi? senin 3 ayda aldığın ek ödemeyi adamlar bir araba al satla kazanıyor. siz böyle konuşunca insanlarda algı oluşması normal.
People
8
7) Fatih Yılmaz (Doktor)
12.01.2021 18:24:04
Sayın A. Demir meslektaşımın yaklaşımı da çok uygun gelmedi, kovidle her sağlık çalışanı karşı karşıya kaldı. Bütün şuan ki sağlık sisteminde yaşadığımız sorunlar sürekli kovid bakan arkadaşlara daha fazla ücretle çözülüyor ise birbirimizi çirkin bir şekilde kırmamıza ve topluma küçük düşmemize hiç gerek yok.
People
16
8) İbrahim (Dr)
12.01.2021 18:16:28
Kamuda Sağlık Personeli dışında diğer tüm çalışanlar ANA ÖDEME alıyor ve ayaklarını ona göre uzatıyorlar. Bizlere gelince Maaş(çoğunluğun aldığı ASGARİ ÜCRET kadar)+ Sabit ek ödeme+ olursa performansa dayalı ek ödeme(genelde çoğu personel sıfır çekiyor Çünkü sabit ek ödeme Genel Bütçeden karşılanmayıp performans gelirlerinden karşılandığı için Hastanelerin çoğu sabit dışı ek ödeme dağıtamıyor ) şeklinde bir sistem var.Bizlerde TEK KALEM ANA ÖDEME istiyoruz.Artık bizlerde ayaklarımızı yorganımıza göre uzatmak istiyoruz.Saygılarımla.
People
30
9) A.DEMİR (DR)
12.01.2021 18:04:45
"Ben pandemi doktoru ve dışında kalanlar ayrımını anlamıyorum." diye yazan arkadaşı da ben anlayamıyorum. Sizin ayda 5 nöbet tuttuğunuz yerde ben her gün çalışıyorum. Çocuğuma 3 aydır dokunmadım. Anne babamı 10 aydır bir defa camdan gördüm. Geçen poliklinikte 1 tane Covid tanısı koydunuz diye nereden çıkardınız benimle eşit parayı hak ettiğinizi? Cevap olarak 'Ben de anamı babamı görmedim.' gibi basit şeyler yazmayın hiç. Ben sizden daha fazla risk alıyorum ve daha fazla ödemeyi ben hak ediyorum siz değil.
People
25
10) Muhiddin Göç (Em. Dr. )
12.01.2021 17:52:45
Okuduklarım doğruysa arkadaşlara tavsiyem emekliliğe hak kazanan emekli olsun. 7400 TL emekli maaşı veriyorlar 2021 zammı dahil değil.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)