Fatih Altaylı: Hekimin hatası nerde diye sordum, epey hakaret yedim!
Altaylı: 80 yaşını geçkinseniz, evde hastanız var ise doktora bastonla saldırabilirsiniz, araya giren hemşirelere vurabilirsiniz.
Fatih Altaylı: Hekimin hatası nerde diye sordum, epey hakaret yedim!
01 Ağustos 2018 -

Dün hekimin hatası nerede diye sordum.

Epey bir hakaret yedim.

Adam yaşlı imiş, evde yatalak hastası varmış, doktor nasıl ilacı yazmazmış, neden adama zorluk çıkarırmış gibisinden eleştiriler eşliğinde hakaretler.

Benim anladığım şu.

80 yaşını geçkinseniz, evde hastanız var ise doktora bastonla saldırabilirsiniz, araya giren hemşirelere vurabilirsiniz.

Hatta çağrı üzerine gelen polislere de saldırmak serbest.

Bakın arkadaşlar, doktoru suçlayarak bir yere varamazsınız.

Doktor, Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenen prosedörü uyguluyor.

Ve yaşlı adamı “Evde tedavi hizmetine" yönlendiriyor.

Yani kendisine uyması için verilen yönergeyi uygulamaya çalışıyor.

Evde tedavi uygulaması iyi işlemediği için de hasta yakınının saldırısına uğruyor.

Burada kızılması ve kurallara uyduğu için açığa alınması gereken doktor mu yoksa hastayı ve hasta yakınlarını  “Mağdur” eden ya da zorlayan “Evde tedavi sisteminin” hatalı kurgusu mu?

Kadın doktorun ilaç yazma yetkisi yok çünkü hastayı görmeden yazamıyor.

Kural böyle.

Hasta yakını da “Evde tedavi için çok sıra olduğunu, bekleyemeyeceğini, acelesi olduğunu" söylüyor.

Buradan çıkan sonuç doktoru linç etmek mi olmalı, yoksa evde tedavi sisteminin zorluklarını gidermek için yeni bir yöntem aramak mı?

Belli ki, bu sistem iyi işleyemiyor.

82 yaşındaki hastanın yakını da muhtemelen ya da genellikle yaşlı başlı biri olacağı için böyle çileler çekiliyor.

O zaman mesele doktoru tartışmak ve linç etmek değil, mesele sistemi tartışmak ve gerekiyorsa kolaylaştırmak gerekmiyor mu?

Haa doktorlara çok mu kızıyorsunuz.

Doktorların dövülmesini normal mi buluyorsunuz.

Size bir tavsiyem var.

Gitmeyin doktora falan.

Gidin en yakın hocaya muska yazsın!

İyileşmezseniz onu döversiniz.

Uyar mı?

*

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) Yadigar Ejder (Çocuk Bakıcısı ( Arapça,Farsça,Çince,Rusça Bilir))
23.08.2018 20:35:53
Hakaret Vaka-i Adiyeden..
Dayak Yemediğinize Şükür...
People
60
2) uzman doktor (cerrahi branş)
03.08.2018 17:32:32
Helal olsun Fatih Altaylı. Son derece net bir şekilde yapılanın yanlış olduğunu ifade eden bir kişi nihayet çıktı. Kendisine şükranlarımı ve saygılarımı iletiyorum.
Yalnız benim anlayamadığım husus bundan sonra bu tarz hasta taleplerinde ne yapacağımız. Halen bilinmezlik hakim. Meslektaşlarımızdan kime soruyorsam kimse net bir cevap veremiyor. Kimisi bu olayı emsal göstererek açığa alınmamak ve hasta yakınları ile tartışmamak adına hasta olmasa da ilacı yazacağını söylüyor. Kimisi ise hasta görülmeden asla yazmayacaklarını. Umarın sayın yetkililerimiz bu durumu açıklığa kavuştururlar.
People
37
3) hakan yılmaz (doktor)
03.08.2018 14:52:59
fatih beyin yazılarını sıklıkla takip ederim. işini araştırarak yapan önemli gazetecilerden gerçekten..üzülerek görüyorum ki hala doktor hanımı suçlayan izan yoksunu insanlar var. bir daha belirtelim madem; hastayı ne olursa olsun görmeden ilaç yazmak suçtur,bundan dolayı ağır cezada yargılanan insanlar vardır. bunu idrak etmek bu kadar mı zor Allah aşkına ya
People
15
4) Oguz (muhendis)
03.08.2018 11:24:13
benim yorumumu yayınlamamışsınız. Eğer doktorlara eleştiri yasaksa bu sitede o zaman bunu açıkca yazınki bizde zaman kaybetmeyelim... Bu davranışınız hiç hoş değil.
People
89
5) Nilgün Yalçın (Pediatri)
02.08.2018 23:18:32
Fatih Bey çok güzel ve mantıklı bir yazı yazmış. Yeni Asır gazetesinde bayan bir köşe yazarı da 01.08.2018 tarihinde "kuralın batsın doktor hanım" başlıklı bir yazı yazmış. Onu da okuyun arkadaşlar. Gazeteciler arasındaki farkı da farkedeceksiniz. Fatih Bey üşenmemiş, araştırmış, doğruyu öğrenmiş, öyle yazmış. Yani işini iyi yapmış, eline sağlık.
People
64
6) mavigöl06 (doktor)
02.08.2018 11:35:11
Hakikatleri bilen halının yanında duran gazeteci kalmadı zannediyordum. Ama Fatih Altaylı Bey gibi yüreği temiz kalmış. kirlenmemiş bir tarafsız ve haklının yanında olan bir insana rastlayınca insanlığa dair ümitlerim arttı. görevini usulune göre çok ağır şartlarda gerçekleştirmeye çalışan bir doktorun tehdit hakaret küfür ve şiddete uğrayıp arkasından haklı olduğu halde görevden uzaklaştırma alması ne demek sadece bunu yaşayan bilir. ailesi bilir. bu kadar haksızlık kamboçyada bile olmaz. bu travmayı nasıl atlatır. bu göreve nasıl devam eder siz bilir misiniz. itibarı nasıl olur. çevre nasıl bakar ve nasıl düşünür.bu doktorun itibarını nasıl iade edebilirsiniz. tabi hiç kimsenin umrunda değil. hem vatandaş saldırsın hemde siz ceza verin. yaşlı diyorsunuz. hergün 80 yaş üstü 20 kişi aile hekimine geliyor. 20 kişi baston ile doktora saldırma hakkı mı elde ediyor. saldırmak vurmak için bir gerekçe olabilir mi. Fatih Altaylı gerçek helal süt emmiş tarafsız vijdanlı bir habercidir. Tebrik ediyorum .
People
42
7) HAKAN (OP.DR)
02.08.2018 10:22:33
MEMLEKETİN HANGİ SİSTEMİ DÜZGÜN ÇALIŞIYOR Kİ, EĞİTİM SİSTEMİNE BAKIN ÜNİVERSİTEYE GİRENLERİN SAYISAL BAŞARILARINA BAKIN, FATİH ALTAYLININ TESBİTİ ÇOK YERİNDE, AMA SİYASİLERİMİZ OY KAYGISI NEDENİYLE NE ŞİŞ YANSIN NE KEBAP MESELESİ, OLAN ÇALIŞAN KESİME OLUYOR...
People
81
8) Kemal Serhat (Sağlık)
02.08.2018 08:56:53
Kesinlikle doğru bir yaklaşım. Zaten bu tür haberlerin (ki daha dün diyarbakırda doğum yapan kadını darp eden hemşire (!) haberi çıktı birde) ortaya çıktığı zaman dilimi oldukça manidar. Daha geçen hafta sağlıkta şiddetle ilgili cezaların artırılması gerektiği konuşuluyordu....
People
88
9) r.yılmaz (uzm dr)
02.08.2018 07:10:14
Kaleminize saglik sayın Fatih Altaylı..
Aklını, izan ve insafini kaybetmiş insanlara kısa öz ve net bir izah yapmışsınız.
People
44
10) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
02.08.2018 00:09:34
Uymaz !!!!

Şiddetin Her Türlüsüne Karşıyız...

Biz Çarşıyız....

Biz Milletiz....
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
14/12-16/128. Ulusal Sitopatoloji KongresiTIBBİ...İZMİ