Hasta yakını doçenti darp etti
Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Nöroloji Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ömer Faruk Aydın, bir hasta yakını tarafından darp edildi.
 Hasta yakını doçenti darp etti
23 Mayıs 2013 15:45 -

Olay, OMÜ Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesi’nde saat 10.30 sıralarında meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, Samsun’un Bafra ilçesinin Dededağ köyünde rahatsızlanan 6 yaşındaki Ö.H.A isimli çocuk, böbrek biyopsisi için OMÜ Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesi’ne babası Y.A tarafından getirildi. Çocuk Hastanesi bölüm sekreteri tarafından hastanın babası Y.A’ya “yüksek ateş ve enfeksiyon nedeniyle biyopsi yapılamayacağı” söylendi. Bunun üzerine baba Y.A, bölüm sekreteri ile tartışmaya başladı. O esnada tartışmayı önlemek ve durumu anlamak için gelen OMÜ Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları ABD Nöroloji Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç.Dr. Ömer Faruk Aydın, hasta yakını Y.A’nın saldırısına uğradı. Göz kısmından yaralanan Doç. Dr. Ömer Faruk Aydın, hemen OMÜ Tıp Fakültesi Göz Hastalıkları Anabilim Dalı’nda tedavi altına alınarak gözünün alt tarafına dikiş atıldı.


Doktora yapılan saldırının ardından açıklama yaparak saldırıyı kınadığını belirten OMÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hakan Leblebicioğlu, “İlk edindiğimiz bilgilere göre, bölüm sekreteri ile tartışan hasta yakını, duruma müdahale eden ve konuyu anlamaya çalışan hocamıza saldırmıştır. Gözlüğü kırılan ve gözaltında yara oluşan doktor arkadaşımızın genel sağlık durumu başlangıca göre şimdi daha iyidir. Bu şekilde bir saldırıya uğraması da bizi derinden üzmüştür. Gerçekten hekimlere ve sağlık çalışanlara karşı son dönemde gittikçe artan, ölçüsüz bir saldırı vardır. 7 gün 24 saat üniversitemizde, diğer hastanelerde çalışan hekimlere karşı saldırılar yapılmaktadır. Konu adli makamlara intikal etmiştir. Bu konunun takipçisiyiz. Bu menfur saldırıyı da kınıyoruz. Bir daha hekimlerimize ve sağlık çalışanlarımıza karşı bu tür saldırıların olmaması dileğimizdir” dedi.


Öte yandan, OMÜ Rektörlüğü’nden yapılan yazılı açıklamada saldırı kınandı. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Nöroloji Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ömer Faruk Aydın, görevi başında bir hasta yakını tarafından darp edilmiştir. 7 gün 24 saat, hastaların sağlığına kavuşması için gerekli fedakarlığı yapan hekimlerimizin, bu şekilde saldırıya maruz kalması anlaşılır değildir. Meslektaşımızın hayati tehlikesi olmaması tesellimizdir. Meslektaşımıza ‘geçmiş olsun’ temennisi ile bu menfur saldırıyı kınıyoruz. Adli Makama yansıyan konunun takipçisi olduğumuzu kamuoyuna duyururuz.”


Olayın ardından hastane polisi tarafından yakalanan hastanın babası Y.A, Atakum İlçe Emniyet Müdürlüğü’ne götürülürken, her iki tarafta birbirinden şikayetçi oldu. Olayla ilgili soruşturma sürüyor.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
2
1) cüneyt (doktor)
08.07.2020 15:45:07
Maalesef Türkiye nin hali bu.eğitimli dediğimiz öğretmen yardımcısı münire bile böyle düşünüyorsa vay halimize.ayrıca bu öğretmen arkadaş ''ginede'' diye bir kelime kullanmış.bu hangi dilde var.herhalde arkadaşların dediği gibi yeni ginede var.maalesef eğitimimiz bu gibi kişlere emnatken biz daha çok darp olayları ile karşılaşırız..
People
2
2) maalesef ben de doktor (doktor)
27.05.2013 15:17:55
ben de baska bir yerde yorum yapan arkadasım gibiyim minimum fayda ile hastalara bakıyorum kadın dogum doktoruyum infertilite tedavisi yapmıyorum jinekolojik operasyonlardan kacınıyorum kürtaj yapmıyorum minimum fayda minimum risk taki bu düzen değişinceye kadar
People
1
3) Ayşe Çelikkaya (Doktor)
27.05.2013 14:05:19
Munire ismiyle yazan "öğretmen yardımcısı(!)" şahıs. Siz bu zihniyetteyseniz eğer,sizin yetiştireceğiniz öğrencilerle bu ülke tamamen yaşanır olmaktan çıkacak demek ki! Çok yazık! Yazacak bir şey bırakmamışsınız...
People
0
4) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
27.05.2013 11:22:54

"Baba delide, cahilde, sinirlide veya sarhosde olabilir ginede suc sekreterde."

-nerede?
+ginede.
-gine nire veya nere?
+gine:papua yeni gine veya new guinea.
yani türkiyeden oldukça uzak bir yer,diyar.
oradan bahsediyoruz.
ginede(yine yeni gine) baba deli,cahil,sinirli veya sarhoş olabilir,ama yine de(dikkat!ginede değil)suç her zaman sekreterdedir.

münire hanımın yaşadığı ülkeye(papua yeni gine) türkiyeden selamlar.
yakında ben de oraya gelmeyi ve yerleşmeyi düşünüyorum.
ama sekreter veya doktor olarak değil.
kendi ifadesine göre ginede sekreterlik ve hekimlik yapılacak en son işler.
muz,hindistan cevizi ve kakao işine girmeyi düşünüyorum.
bilmem anlatabildim mi?
People
0
5) postenflamatuar (uzm dr)
27.05.2013 11:10:21
yüz bölgedsinde en büyüğü 4 cm çaplı wood ışığı hile depigmente ve çoğu hipopigmente yamalar yarın kontrole gelecek sonçlar için sınav


Abuk sabukluğa, düşünce bozukluğuna örnek gösterilecek bir yorum yine yapılmış. Munire (Ogretmen yardimcisi) nickli şahıs tarafından. Saldırganın saldırısını değerlendirirken “eger sekreter iylik ve umit verici guzel sozlerle karsilamis olsaydi olay boyle sonuclanmazdi diyor. Vahşi saldırgan delide, cahilde, sinirlide veya sarhosde olabilirmiş de ginede suc sekreterde.

Bu bozuk mantığa göre gidersek Almanyada yaşayan Türkler ve diğer Müslümanlar neo Nazilere, yani cahil, deli ve sinirli ırkçılara karşı umut verici ve gözel sözler ve davranışlarda bulunsa yakılarak öldürülmezlerdi. Saldırgana direnme ve boyun eğ diyor yoksa suçlu sensin diyor bu sakat mantık. Aynı mantık sahibi bayan tecavüz mağduru bayanları da suçlu görüyordur. Çünkü tecavüze uğrayan kışkırtıcı elbisler giymese ve tahrik edici hareketlerde bulunmayıp tecavüzcüye iylik ve umit verici guzel sozlerle davransa tecavüze uğramazdı.

Geçende İngiltere de asker elbisesi giyen bir kişi sokak ortasında bir kendince haklı gerekçeleri oaln bir saldırgan tarafındanboğazlanarak öldürüldü. Bu sivri akıllı yardımcı öğretmene göre sokaktaki İngiliz eğer deli, cahil ve de sinirli de olsa saldırganı umit verici guzel sozlerle karsilamiş olsaydı boğazı kesilmezdi ve bu nedenle suçlu katledilen ingilizdir. Umarız ki bu tip düşünceye sahip kişilerle kendisi en yakın zamanda karşılaşır.
People
0
6) Dr. Ally Mcbeal (dr)
27.05.2013 01:04:45
Münire, öğretmen yardımcısı, senin yaşadığın ülke neresi bilmiyorum, Amerikan acillerini gördüm, eğitim hastanesine günde 30 hasta geliyordu, bizimkilerde bu rakam 1200-1300 oldu artık. Biz KONSOMASYON hizmeti (!) veremiyoruz maalesef. Sekreter mekreter de yok ortada, her işi kendimiz görüyoruz bacım, sen uzaydan mı geldin? Türkiye'nin şartlarına ilk defa mı maruz kaldın? Hem bu ne biçim Türkçe? Dr Zeitgesit'ın söylediklerini haklı çıkarmışsın GİNE!( Gine ne ya? Yine demek istiyor sanırım.)
People
1
7) Munire (Ogretmen yardimcisi)
26.05.2013 16:26:08
Bu gibi olaylar niye Turkiye'de oluyorda baska ulkelerde olmuyor? cocugnun atesi cikmis bir baba. o babanin kalbinde olan sevgi,heyecan ve korku sekretere normal geliyor. eger sekreter iylik ve umit verici guzel sozlerle karsilamis olsaydi olay boyle sonuclanmazdi.Baba delide, cahilde, sinirlide veya sarhosde olabilir ginede suc sekreterde. cunki hastayi sakinlaestirip ilgilenemedi.Bilmem anlatabildim mi? Cunki benim yasadigim ulkede hasta ve bilhassa cocuklar bas taci...
People
0
8) drd (dr)
26.05.2013 10:40:05
hocam iki tane de sen çakaydın ya ağzına...
People
0
9) Serdar Cenk Güvenç (Öğretim üyesi)
25.05.2013 23:41:43
Dr. Zeitgeist (dr)nickli meslektaşım yazdıkların o kadar doğru ki tekrar tekrar okunası geliyor. Eline, diline sağlık...
People
0
10) Tam Gum (Prof Dr)
25.05.2013 15:10:24
dr zeigeist'e tahmin edebileceginiz gibi katiliyorum. ancak su var , ben uzun yillardir bir hayal aleminde yasadigimizi ve ve son dekad itibariyle bunun sona erdigini dusunuyorum. bundan sonra degisim cok hizli olacaktir ve en alt seviyeye cok yakin bir yerlerde ortalamanin olusarak burada devam edecegini dusunuyorum. her kim kendini farkli hissediyorsa zekanin geregi olarak uyum saglamali ve ondan sonra da bu alt seviyenin getirecegi avantajlardan faydalanmalidir. iyimser dusunursek , ortalamanin yuksek oldugu bir toplumda basarili olmak cok daha zor oldugundan bence bu durumu lehte bir olay olarak kabul etmek gerekir.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)