Hekimler Göçü: Yurt dışına taşınan doktorlar anlatıyor
İngiltere ve Almanya'ya yerleşen hekimler, yurtdışında çalışmaya gitme nedenlerini ve bu ülkelerin çalışma koşullarını anlattı. TTB'nin verilerine göre, 2021'in ilk 11 ayında 1200 doktor yurtdışına taşınma başvurusunda bulundu.
Hekimler Göçü: Yurt dışına taşınan doktorlar anlatıyor
17 Aralık 2021 11:54 - BBC News Türkçe Berza Şimşek

Son yıllarda yüzlerce doktor Türkiye'den farklı ülkelere çalışma amacıyla göç etti.

Türk Tabipleri Birliği'nin verilerine göre, özellikle son 3 yılda yurt dışına taşınmak isteyen doktor sayısında büyük artış var. 2012'de sadece 59 doktor yurt dışına taşınma amacıyla başvurdu. 2021'in ilk 11 ayında bu sayı 1200'ü aştı.

İngiltere ve Almanya'dan hekimler BBC Türkçe'ye neden yurt dışında çalışmak istediklerini ve göç ettikleri ülkelerdeki çalışma koşullarını anlattı.

BBC Türkçe'nin konuştuğu dört hekim, yurt dışına taşınma kararının bir anda alınmadığını, bunun sıkıntılı bir süreç olduğunu ancak Türkiye'de hekim olarak çalışmanın çok zorlaştığını anlatıyor.

 

 

'Almanya'ya gelme kararını bir günde almadık'

Genel cerrah olarak çalışmalarını Almanya'da sürdüren Uğur Gökçelli, "Almanya'ya gelme kararını bir günde almadık" diyor.

 

 

İngiltere'de bir üniversite hastanesinin acil servisinde çalışan pratisyen hekim Duygu Öztürk de, "Farklı bir ülkede sıfırdan başlamak kimsenin hayal ettiği bir şey değil. Tekrar kendini ispatlamak zorlu bir süreç. O yüzden kimse hızlı bir şekilde 'Bir de orayı deneyeyim' demiyor" diyor ve ekliyor:

"Çok zorlanıyorsanız eğer yaptığınız işte, bu sefer düşünmeye başlıyorsunuz ve benim gördüğüm de hekim arkadaşlarımın şu an çok zorlandığı."

'Meslektaşlarımdan hemen her gün yurt dışına taşınma ile ilgili soru alıyorum'

Almanya'da psikiyatrist olarak çalışan Duygu Keskin Gökçelli ise Türkiye'deki doktor meslektaşlarından "hemen her gün" yurt dışına taşınma ile ilgili soru aldığını anlatıyor:

"Düzenini orada (Türkiye'de) kurmuş, iş yeri sabit, çocuğu olmuş, aslında zor zamanları aşmış artık keyifli zamanlarını yaşayacak arkadaşlarım bile her şeyi bırakıp Almanca kursuna başlamaya karar veriyorlar."

'Kolay bir süreç değil'

İngiltere'de kardiyoloji uzmanı olarak çalışan Cemil İzgi de, "Bu süreç benim için veya başka biri için kolay bir süreç değil. Motivasyonunuzun çok yüksek olması lazım" diyor.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
5
1) cek cak dr (doktor)
13.01.2022 11:23:11
geri alınan ve bir daha ne zaman gündeme geleceği belli olmayan özlük ve çalışma şartlarımızın biz hekileri çok ama çok yorduğu bu ülkede kalabilmeyi çok arzu etmeme rağmen,gidiyorum artık!....
People
4
2) Mk (Uzman dr)
06.01.2022 15:34:34
Eyt ve 3600 de olduğu gibi çiğnenmiş tır,emekli Dr abimiz nurettine cevabimdir
People
160
3) Nureddin (Emekli Hekim)
06.01.2022 14:40:10
CB irade göstermiş, SB açıklamış, Meclis de oybirliğiyle kabul etmis, sonra beklemeye alınmış?
Özellikle Emekli Hekim maaşlarına ACİL iyileştirme için Önergenin uygulamaya konmasını bekliyoruz. Sayın CB nin sözü çiğnenmemelidir.
People
9
4) Selim sinanoglu (Pratisyen tabib)
05.01.2022 20:58:51
polotika siyaseti partilere bırakıp en az siyaset yapmıyormuş ve asıl ysp nin değil doktorlarında hakkını savunuyorMmuş gibi gözüküp meslrk hak ve onurumuzu gözetmeyen sağlık sen kadar siyaset yapsaydık ailemizi çocuklarımızın geleceğini düşünseydik kendi sendikasını kurar kendi göbeğinde kendi kesecek beceriye sahip doktorlar hak verilmez alınır düstürunca başka sendika içinde göstermelik kendi çıkarlarını düşünen sendikaya üye olmazdı.çare hekimkerde birlik beraberlik dayanışma sendikal örgütlenme. TTB ve Hekim Sen
People
111
5) Nurettin (Emekli Hekim)
02.01.2022 12:23:03
Emekli hekimler bu meslekte ec çok mağdur olan gruptur. Verilen maaşla geçinemeyip yorgun yıpranmış bedenlerıyle tekrar çalışmayaca devam ediyorlar. Sayın CB ve SB iradesiyle Meclis’ten geçen Yasa bir an önce uygulansın.
People
6
6) ayt12 (Uzm.)
23.12.2021 11:52:44
@Mahmut Karaca (Uzm.dr.)
Daha çocuk yaşlarında, yani hiç bir seçme şansım olmadan, ailem tarafından Almanyaya götürülüp, ilkokul birinci sınıfından başlayarak,tüm Okul, Üniversite ve İhtisas evrelerini Almanyada geçirdim. 30 yıldan fazla o ülke kaldım, anadilim aslında Almancadır.
Ama içimdeki Vatan sevgisini her zaman canlı kaldı, ülkemi ve Türklüğümü asla unutmadım. Alman vatandaşlığını bile almadım.
Ve hem bu sevgi, hemde çocuklarımın Türkiyede büyümesi arzusu ile, çok iyi pozisyonda olmama rağmen 90 lı yillarda ülkeme döndüm. O zaman Türkiye çok farklıydı, ilk başta çok zorlandım, onu itiraf ediyorum, ama Almanyaya geri dönmeye hiç düşünmedim. Ve emin olun, bir gün bile bu kararımdan pişmanlık duymadım.
Orada siz her türlü durumda kendinizi savunabilirisiniz, ama sen Türksün buralı değilsin diye - ki bunu Almanlar size direk söylemez, fakat hissettirir - hitap edildiğinde, söyleyecek hiç bir şeyiniz yoktur. Bu sizin her zaman zayıf ve yaralanabilir noktanızdır. Bunu Almanlar bildiği için, sizi her zaman bu noktadan vururlar.
Ben Almanları değil tanımak, ruhlarını bilirim. Sizi asla ve asla kendisi gibi tanımaz, sizi her daim yabancı olarak görür. Ne olursanız olun.
Kendi ülkemde göğüsümü gere gere yaşayabiliyorum, bu toplumun asıl bir parçasıyım.
Elbette her kes kendi kararını verebilir, yurtdışında daha da mutlu olabilir. Ben sadece iyi düşünün ve bir daha düşünün demek istiyorum. O nedenle Almanların deyimini tekrarlıyorum: "Her parlayan altın değildir" (Es ist nicht alles Gold, was glänzt).

Sizden şahsen ricam, lütfen karşınızdaki insanı tanımadan ön yargılı davranmayın. Bu size bir hekim olarak hiç yakışmıyor.
People
8
7) Mustafa Serdar (Emekli op.dr)
22.12.2021 20:14:07
Almanya da çalışan doktor ve işçi,memur Türkler ağızlarını açınca Almanya da çalışmak şöyle zor böyle zor diyorlar,arkadaş sizi orada zorlamı tutuyorlar bırakın gelin Türkiye ye gelmek serbest ister afgan ol ister suriyeli ister iranlı ıraklı ol serbest bi Türkler girerken pasaport soruyorlar zor olan Almanya ya gitmek
People
5
8) Mahmut Karaca (Uzm dr)
22.12.2021 18:14:46
Ayt12 rumuzlu şahıs. Madem bu kadar kötüydü niye uzun yıllar çalıştın yaban ellerde daha erken döneydin ya memleketine. A pardon o zaman avroları nasıl yicektin di mi burda
People
3
9) ayt12 (Uzm.)
22.12.2021 15:20:00
@ismailyetenek(dr): Elbette.
Siz ne olursanız olun, hangi ünvanı taşırsanız taşıyın, siz her zaman yabancısınız ve her zaman yabancı olarak görülürsünüz.
2 nci sınıf insan olarak yaşamak istiyorsanız, Almanyaya buyrun.
People
1
10) ismail yetenek (dr)
21.12.2021 14:48:33
sayin ayt12. avrupada çalışmanın sanıldıgı kadar cazip olmadığını mı ifade etmek istediniz
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)