Hekimler tabip odalarına neden üye olmuyor?
Medimagazin’in Twitter hesabından başlattığı anket sonuçlarına göre, hekimlerin sadece yüzde 28’i bir tabip odasına üye.
Hekimler tabip odalarına neden üye olmuyor?
31 Ocak 2018 16:29 -

Türk Tabipleri Birliği (TTB)’nin Afrin harekatı ile ilgili açıklamalarına çok sayıda hekim de tepki gösterdi. Medimagazin haberlerine yapılan okuyucu yorumlarına bir grup hekim  TTB’nin Merkez Konseyinin değişmesi gerektiğini düşünüyor. 
Hekimlerin bir kısmı ise hekimlerin tabip odalarına üye olmaması, TTB’nin seçimlerine katılmaması ve bu zamana kadar olan faaliyetlerine ses çıkarılmamasından şikayetçi olduklarını bildiriyor.
Peki konu ile ilgili farklı görüşlere sahip hekimlerin ne kadarı tabip odalarına üye? Bu sorunun cevabını bulmak için Medimagazin Twitter hesabından yaptığımız ankete göre, oylamaya katılan bin 100 hekimden sadece yüzde 28’i bir tabip odasına üye olduğunu bildirdi. Yani yüzde 78’llik bir kesim mesleki sivil toplum örgütleri faaliyetlerinden uzak duruyor.


6023 sayılı TTB Kanunu’na göre, mesleğini serbest olarak icra eden hekimlerin tabip odalarına üyelikleri zorunlu ancak kamuda çalışan hekimlerin üyeliği isteğe bağlı 



 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
2
1) Mehmet kazak (İşçi)
17.09.2020 12:44:50
Ben TBB yi onaylamıyorum ne demek Onca yıl oku didin tanımadığın birlige uye ol zaten devlet sana diplomayı veriyor İster Kamuda çalissın ister özelde sana ne gerek var maaşı da guzel işi de guzel sana niye aylık versin ya zaten devlet hakkını koruyor bir faydası yok sureli muhalefet siyasi propaganda merkezleri sen işini TBB siyaset senin yapacağın iş degil
People
8
2) Kimbıl (Dr)
04.02.2018 12:55:08
Tabip odalarının özelliklede ttb nin hekim hakları dışında ne varsa ilgilenmesi çalışma yapması hekimleri hem kızdırdığı hemde hayal kırıklığı yarattığı için üye olmadığını düşünüyorum.dolayısı ile ttb nin yaptıkları kendini bağlar ve çalışmaları ve açıklamalarını onaylamıyorum.
People
21
3) Akademisyen1 (Doktor)
01.02.2018 19:56:35
Neden özel hastanede çalışmak yada muayenehane işletebilmek için tabip odası zorunluluğu var anlayabilmiş değilim. Bunlara verilen paraların nereye gittiği ortada. Zorunluluk yeni bir düzenleme ile kaldırılmalı. Terörü lanetlemeyip mehmetçiğe laf söyleyenlere birde zorla para veriyoruz. Ama işin diğer boyutu bütün tabip odaları merkezi idareyi desteklemiyor. Onlara haksızlık yapmamak lazım.
People
113
4) özgür (hekim)
01.02.2018 15:03:41
Hangi ara biz böyle olduk? Bazı hekimler arenada gladyatör izler gibi bağırıyor ‘’öldür öldür’’ veya ayaklanan Yeniçeriler gibi ‘’kelle isterük’’ kellede yetmez ‘’KHK var kapatılsın’’. Başka bir meslek grubu yok meslektaşına ve mesleki örgütüne düşman. Yeniçeriler bile varsa suçun bireyselliğinin farkındaydı kurumu hedef almazlardı.

Tabiki TTB yönetimini eleştirebilirsiniz ben de eleştiriyorum. Kanunen bir suçları varsa bunun kararını yargı verecek zaten. Bu arkadaşlar seçimle geldi yanlış yapıyorlarsa seçimle giderler. Kişiler gelip geçer kurum kalır.

Selin Sayek Böke “Yakama annemin barış çiçeğini taktım, annemin vicdanını da yanıma aldım, annemin evine gittim” diyor şimdi bize düşen evimize gitmek ona sahip çıkmaktır.
People
106
5) umutsuz (vaka)
01.02.2018 09:49:15
Kimilerinin hoşuna gitmeyecek ama üye olmayanlarının çoğunluğunun nedeni kamuda çalışan hekimlere üyelik zorunluğunun olmaması. Bir insan neden mesleki örgüte ve sendikaya üye olur. Mesleki dayanışma ortak hareket ve birlikte hak alma mücadelesi için. Ama hekimler bırakın birlikte mücadeleyi mesleki dayanışmadan bile yoksun. Büyük çoğunluk bir birinin aldığı performansla uğraşıyor kuyusunu kazıyor.

Ne zaman ki zorunlu değil gönüllü üye olur mesleki dayanışma ile haklarımızı aramaya başlarız ancak o zaman kazanırız.
People
107
6) mecburi (...)
01.02.2018 09:24:03
Keşke %72 hayır diyen arkadaşlara hangi sendikaya üye olduklarını da sorsaydınız.(Medimagazine anket önerimdir) Gözlemlerim çerçevesinde tahminimi söyleyeyim çok büyük çoğunlukla Sağlık-Sen çıkar.

Peki eski genel başkanları iktidar partisi milletvekili olan yıllardır da yetkili sendika olarak bizi temsil eden Memur-Sen Sağlık-Sen ne kazanım elde etti. Yıllardır maaş yıpranma payı vs. ne yapıldı. Bir düşünün özlük haklar maaş vs. 10 -15 yıl öncesinden daha iyi durumda mıyız. Peki Sağlı-Sen’e bu arkadaşlardan tepki var mı?

Hemen her şeye %20-25 zam gelirken siz nasıl %4-5 lik toplu sözleşmelere imza atarsınız diye istifa eden var mı? En son metal işkolunda yapılan sözleşmede işçiler %25 zam aldı…
People
17
7) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
01.02.2018 01:09:50
Tabib Odasına Üyeydim..

Meslektaşlarıma Kızdım ( Hepsinin de Canı Sağolsun ) ve Ayrıldım..

Cebimde 5 kuruş para da yoktu..
Hayatımız Borç Harç içinde Yüzerek geçti..

Ayrılabilmem için Tüm aidat Borçlarımı ödemem gerektiği söylendi..
Kredi kartı ile para çekip Aidat borçlarımı da ödedim..
Meslektaşlarımın Canları yine sağolsun..

Baktım ki ; Tavşan Dağa küsmüş de Dağın haberi bile Olmamış..

Peki Gelecek ilk seçimde MV Aday Adayı olacak Metin Memiş'in Haberi olmuş mu ??

Elbette Olmamış..

Adam ; "İlkel Çağların Yenilmez Savaşçısı" Prof.Dr.Recep Akdağ ile Sadece "Masa Tenisi" oynamış ve Her Defasında Sürklase Olmuş..

Dolayısıyla döndüm ve Sonra Tekrar üye oldum..
Halen de Üyeyim..
2018 Dışında Aidat Borcum da Yoktur..
Elbette Ödeyeceğim..
Meslektaşlarımın Canları Her Zaman Sağolsun...
1 Kuruş Borcum Kalsa da Ödeyeceğimden Hiç Şüpheleri olmasın..

Peki bu durumda Onlar Neler Yapıyor ??
Bu Soruyu , Hep Beraber Sormak Hakkımız Değil mi ??

Allah Rızası için , Atatürk için , Enver Hoca ( Enver Paşa değil ) için , Josip Bros Tito için , Fidel Castro için , Che Guavera için , Karl Marx , Lenin , Stalin , Friedrich Engels , Mao , Troçki , Leonid Brejnev , Yuri Andropov , Mikhail Gorbaçov , Boris Yeltsin , Vladimir Putin aşkına bir kere de Lütfen Susun ve Bu gibi Konularda Açıklama yapmayın..

Gerekirse Ağzınızı Bantlayın..

Emin olun ; Ne Siz , Ne Memleketimiz Ve Ne de Biz Zararlı Çıkmayacağız...

Sağlıcakla Kalın...
People
15
8) CEYHUN BALCI (HEKİM)
31.01.2018 21:52:37
Hekimlerin meslek örgütü ve dolayısı ile hekimler neden güçsüz sorusunun yanıtıdır aslında meslektaşlarımızın odalarına uzak duruşu. Bu uzak duruş güçlendikçe odaların ve TTB'nin savruluşu da belirginleşmiştir. Böylelikle marjinalleşen oda yönetimleri boş kaleye gol atan topçular gibi kendilerinden geçmişlerdir. Gerçeklerden ve varlık nedenleri olan kitleden kopuş tabip odalarını ve TTB'yi saygınlık aşınmasına uğratırken hekim örgütü siyasetin arka bahçesine dönüşmüştür. Öyle bir noktaya gelmiştir ki hekim örgütünün siyaset arka bahçesine dönüşümü geçtiğimiz TTB Genel kurullarından birinde Kobani Devrimi'ne selâm çakmak gibi dehşet verici savrukluklar yaşanabilmiştir. Bu kendinden geçiş ortamı TTB'ye barış dedirtirken terörü görmezden gelme özgüveni vermiştir. Hekimler duruma el koyar da meslek örgütlerine sahip çıkarlarsa gerisi hiç de zor değildir.
People
49
9) dr (dr)
31.01.2018 17:21:00
İğneyi kendine çuvaldızı başkasına batır deyişinden yola çıkarak, eleştiri ve yorumlara başlamadan önce bir hekim kimliğiyle kendimize ilk soracağımız soru tabip odasına üye olup olmadığımızdır. Hekimlerin % 72 sinin üye olmadığı, üye olan kalan %28 inin çoğunun da üşengeçlikten, korkudan, rehavetten oda seçimlerinde oy kullanmadığı bir ortamda ortaya çıkan bu sonuç çok normaldir. Tabip odası doğru bir şekilde temsil edilmemektedir. Marjinal gruplar tarafından da kullanılmaktadır. Kullanılan da özlük haklarımız, mesleki sorunlarımız, geçmişte kalan haysiyetimiz, şerefimiz, itibarımız... Biraz düşünün bakalım % 72.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)