Hekimlerin özlük haklarını iyileştiren yasa teklifinin görüşmeleri ertelendi
TBMM Genel Kurulu'nda, hekimlerin özlük haklarının iyileştirilmesine yönelik düzenlemeleri de içeren yasa teklifinin görüşmeleri ertelendi.
Hekimlerin özlük haklarını iyileştiren yasa teklifinin görüşmeleri ertelendi
03 Aralık 2021 16:09 - DHA Besti KARALAR

TBMM Genel Kurulu, Meclis Başkanvekili Süreyya Sadi Bilgiç başkanlığında toplandı. Bilgiç, birleşime ara vererek, Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, AK Parti Grup Başkanvekili Mustafa Elitaş, CHP Grup Başkanvekili Engin Altay, İYİ Parti Grup Başkanvekili Müsavat Dervişoğlu, MHP Grup Başkanvekili Muhammed Levent Bülbül ve HDP Grup Başkanvekili Meral Danış Beştaş ile bir araya geldi.

Görüşmede, hekimlere verilecek ek zammın tüm sağlık çalışanlarını da verilmesi için teklife eklenecek yeni madde ihdası konusu ele alındı. Muhalefet partisi temsilcileri, teklife doktorlarla ilgili ihdas edilen maddelerin teknik, içerik ve kapsam olarak eksik olduğunu, tüm doktorları kapsamadığını dile getirdi.

Ardından Genel Kurul'da, muhalefet grup başkanvekilleri, 'Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklif'ine doktorlarla ilgili eklenen maddelerin çıkarılmasını ve ayrı bir teklif olarak getirilmesini önerdi. Fakat Genel Kurul'da, 34 maddesi kabul edilen teklifin görüşmeleri ertelenerek, 2022 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifinin görüşmelerinden sonra ele alınmasına karar verildi.

 

 

'Teklifin görüşmeleri ertelendi'

AK Parti Grup Başkanvekili Mustafa Elitaş, yazılı açıklama yaparak, "287 Sıra Sayılı Kanun Teklifi'nin görüşülmesi sırasında gelen talepler üzerine pandemi sürecinde fedakarlıkla çalışan sağlık personelimizin özlük haklarında iyileştirme yapmak için tüm siyasi parti grupların mutabakatıyla teklife yeni maddeler ihdas edilmişti. Bu ihdası müteakiben paydaşlarla da istişare ederek konuyu etraflıca ele almak için teklifin görüşmeleri bütçe sonrasına ertelenmiştir" ifadelerini kullandı. 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) Ali (Dr)
02.01.2022 12:17:45
Aralık başında rafa kaldırılan önerge daha da iyileştirilerek derhal uygulamaya konulsun artık.
People
73
2) Hakan (Hekim)
13.12.2021 19:19:20
Emekli hekim 11 bin lira alacakti, Valiyse 11.800 lira? Yanlış olarak "valinin daha üzerinde maaş alacak" dendi. Bu yanlış işlemlere dokunan hiç kimseye hakkımı helal etmiyorum.
People
28
3) Salih (Dr)
13.12.2021 13:59:58
Şükrü kardeşim, ne yazık ki geri çekilen tasarı kanundan tamamen çıkarıldı. Artık YOK! Yürürlüğe girmeyecek yani. TTB nin çağrısına uyup işi bırakmaktan başka yol bırakmadılar bize..
People
34
4) Şükrü (Dr)
13.12.2021 10:59:43
Emekli hekim ve Pratisyen hekim en çok zorda olan bu iki kesimin maaşlarına yapılacağı açıklanan zammı acilen yürürlüğe koyun !!
Bu mazlumları daha fazla mağdur etmeyin ve aahlarını almayın, yeter artık !
People
43
5) BEYHAN (DR)
10.12.2021 16:59:55
Ayhan kardeşimi alkışlıyorum, binlerce hekimin feryadını özetlemişsin, teşekkürler..
People
32
6) Mehmet Kurt (Uzman Dr)
08.12.2021 08:28:09
HEKİMLERİN HAKLARINI KORUYABİLMESİ MAALESEF MEVCUT SENDİKLALARLA MÜMKÜN OLMUYOR. TAM TERSİNE HAKLARINDA GİDEREK KAYIPLAR OLUYOR. DOKTORLARDA SENDİKALAŞMALI .
DOKTORLARDA SENDİKALAŞMALI .
DOKTORLARDA SENDİKALAŞMALI .
DOKTORLARDA SENDİKALAŞMALI .
DOKTORLARDA SENDİKALAŞMALI .
DOKTORLARDA SENDİKALAŞMALI .
People
29
7) Uzm (Dr)
07.12.2021 23:03:53
Hiç bir zaman sendikaya üye olmadım. İşyerine başlar başlamaz hemen geldiler ancak tümünü kovaladım. Çünkü ismini vermeyeceğim bulunduğum şehirdeki sendika başkanı daha önce doktorlara en çok atıp tutan kişiydi. Bu adammı hakkımı savunaca? .Parayı toplayıp toplayıp yurtdışında gezsinler diye para yediremem.
People
251
8) Ayhan (Dr)
07.12.2021 15:32:36
TSK mensuplarina, Hakim ve Savcılara iki kez % 40 zam yapılırken Maliye itiraz etmez ve makas açılırken itiraz etmez de konu Hekimler olunca neden itiraz eder? Hâkim, Savcı veya Albay maaşı ile esitleyin ki adalet biraz sağlansın!
People
33
9) İBO (Doktor)
07.12.2021 14:06:36
Sendikacı GOOGLE ne diyor OKU:1. Yüz binlerce sağlık çalışanının sabit ek ödemeleri yüzde 20 artırıldı.

Sağlık Bakanlığı, üniversite hastaneleri ve adli tıp kurumunda görev yapan çalışanlar, yüzde 20 zamdan yararlanacak.

• Ebe, hemşire, sağlık memuru, laborant, anestezi, radyoloji, tıbbi sekreter gibi sağlık hizmetleri sınıfında çalışanlar,

• Tekniker, teknisyen, mühendis gibi teknik hizmetler sınıfında çalışanlar,

• Memur, bilgisayar işletmeni, veznedar, şoför ve VHKİ gibi genel idari hizmetler sınıfı çalışanları,

• Hizmetli, teknisyen yardımcısı, berber ve gassal gibi yardımcı hizmetler sınıfında görev yapan tüm sağlık çalışanları ek ödeme sabitinin yüzde 20 artışından faydalanacak.
People
35
10) Tanss (Uzman doktor)
07.12.2021 13:44:57
Uzma doktordum yeni emekli oldum, çiçek satiyorum.. Bir arkadasim da emekliligini bekleyemeden istifa edip 9 ay once almanyaya gitti.. O da mutlu simdi..Bana da gel diyor hatta ama almanca ogrenmek zor geliyor su an icin.. Tercih meselesi.. Ciceklerle ve guzel seylerle ugrasmak da yetiyor simdilik..Gitar ogrenmeye de basladim bu arada..
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)