Kadın Doktor, Hakkari'de yaşanan 'Hizmet puanı' sorununu videoda anlattı
Hakkari Devlet Hastanesi'nde bir yıldır görev yapan Fizik Tedavi Uzmanı Dr. Asude Uzdu, Hakkari'yi ve yaşadığı zorlukları, sosyal medyada paylaştığı 'Neden Hakkari' adlı video ile anlattı
Kadın Doktor, Hakkari'de yaşanan 'Hizmet puanı' sorununu videoda anlattı
18 Ağustos 2017 - Hürriyet

Hakkari Devlet Hastanesi'nde bir yıldır görev yapan Fizik Tedavi Uzmanı Dr. Asude Uzdu, Hakkari'yi ve yaşadığı zorlukları, sosyal meydyada paylaştığı 'Neden Hakkari' adlı video ile anlattı. Kentin ulaşım, su, elektrik gibi bir çok sorununu espirili bir dille anlatan Dr. Uzdu'nun paylaştığı video kısa sürede yüzlerce kez izlenirken, doğuda görev yapan doktorların 'Hizmet puanı'na da dikkat çekmek istediğini söyledi.

Hakkari Devlet Hastanesi'nde görev yapan Fizik Tedavi Uzmanı Dr. Asude Uzdu, kente geldikten sonra yaşadıklarını cep telefonuyla kaydetmeye başladı. Yolların durumunu, ulaşımda yaşanan sıkıntıları, düğünleri, sosyal yaşamı gözlemleyip görüntüleyen Dr. Uzdu, daha sonra bunları derleyip, kemaranın karşısına geçip espirili bir dille anlatmaya başladı. 6 dakika 46 sanyelik videosuna 'Neden Hakkari' adını veren Dr. Uzdu, bunu da sosyal medya yayınladı. Dr. Uzdu'nun videosu ve anlattıkları kısa sürede yüzlerce kez izlendi.

'HİZMET PUANIMIZ BATIYLA AYNI'

Dr. Asude Uzdu hem kenti, hem de yaşadıklarını anlatmak istediğini, zor şartlar altında görev yaptıklarını, buna rağmen batıda görev yapan doktorlarla aynı hizmet puanı aldıklarını belirterek, buna dikkat çekmek için böyle bir video YuoTube hesabında paylaştığını anlattı. İzmir'den Hakkari'ye geldiğini Dr. Uzdu şunları söyledi: 

"1 yıl önce Hakkari’ye Fizik Tedavi uzmanı olarak atandım. Bu süre zarfında bu şehirde yaşamanın zorluklarını gözlemledim. Bunlardan bahsetmek için de bir video paylaştım. Hakkari, Türkiye’de herhangi bir yere bir Avrupa şehri kadar uzak maalesef. Bizler buraya çok uzak yerlerden geliyoruz. Bu ulaşım zorluklarını, şehirde yaşadığımız zorlukları anlatmak ve hekimlerin burada hangi şartlarda çalıştığını göstermek istedim. Burada zorunlu hizmeti bitirdikten sonra maalesef batıda İç Anadolu ya da herhangi bir bölgede görev yapan meslektaşlarımızla aynı hizmet puanı alıyoruz. Buna dikkat çekmek için böyle bir paylaşım yaptım."

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) ihsan (pediatrist)
25.08.2017 14:34:35
Eee branş FTR olunca, can sıkıntısı elektrik kısıntısı.
People
9
2) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
22.08.2017 00:18:42
Saygılar , Selamlar Hakan hocam , Jane Doe , Bundesliga Eintracht Frankfurt'tan Aydın abi , diğer tüm meslektaşlarımız , Çilekeş tüm Sağlık :Çaiışanları , Medimagazin'deki iyiniyetli , Sabırlı kardeşlerimiz ve Sağlık Bakanlığımızdaki Haazirun...

Hakan Hocam : Keşke emin olabilsek..
Kafa'ya birisini veya birilerini taktılar mı , Branş durumlarına bile bakmaksızın ( tıpkı Acil Servislerde zaman zaman olduğu gibi ) Soluğu : Küresel Isınmaya binaen , Olağanüstü Hal durumları ve Beka sorunsalı nedeniyleı veya Çok Stratejik öneme haiz personel ambalajıyla , dakka 'da / dk ( Bamgladeş / Dakka değil ) soluğu Rakka'da aldırabilirler..

Sonrasında Giden oraya da gider mi , yoksa istifa eder mi ; onu da bilemiyorum...

tekrar Saygılar , Selamlar...
People
9
3) Ayça Altın (Doktor)
21.08.2017 23:01:45
Yok yok Hasan Akdemir Bey, biz "kadın" hitabını "bayan"a tercih ediyoruz. Tabi gönül ister ki cinsiyet belirtmeye gerek olmayan haberlerde lüzumsuzca vurgu yapılmasın.
People
4
4) aydin sinal (hekim)
21.08.2017 20:37:18
yorumumu Sayin Prof.Dr.Ismail Hakki Aydin hocanin yorumu üzerine yazdim,Sayin hoca Doktor hanimin Hakkaride gecen 500 günlük hayatini kitap olarak yayinlamasini ,örnek olmasini istiyor.Kitapta olur,örnekte ama bir Calikusu Feride olmayacagini belirtim,yalniz Hekimler degil hakkaride polis,asker,hakim,savci ,ögretmen gibi mecburi hizmet yapanlarda bu yörenin zorluklarini yasiyorlar ,genc bir ögretmen kiz ilk kura yeri Yüksekovaya atanmis gazetede okudum ev bulamamis maasinin yarisini ögretmen evindeki bir odaya veriyormus, hic olmasa doktor hanimin evi var,maasi iyi ve fizik tedavi branjinda gece ,acil nöbeti yok,Her mecburi hizmet yükümlüsü hepsi birer kitap yazsa okuyucusu yetismez.Zorluklar her meslek grubu icin gecerli ve Türkiyenin gercegidir.Olaya bu yönden algiladim
Not:hizmet puanini performans puani olarak okudum, herneyse.Hizmet puani "fakirlik ilmühaberi"gibi bir sey zannedersem, eskiden yoksul sosyalisasyon bölgelerde hizmet yapanlara ihtisas imtihaninda her ay icin ekstra bir puan verilirdi, sikayetlere sebep olurdu.simdi nasil bilmiyorum,hala sikayet edildigine göre demekki eskisi gibi bir düzen
People
10
5) kelaynak (dr)
21.08.2017 17:47:41
Aydın Sinal, doktor hanım hizmet puanından bahsediyor, performans puanından değil . Türkiye'den tamamen bihabersin. hizmet puanı ne performans ne anlamıyorsun bile değil mi? Ama utanmadan yazmaya devam ediyorsun Okuduğunu anlamıyorsun ama anestezi veriyorsun. Hey maaşalllah! Almanya'yı da gözümüzde fazla büyütmüşüz.
People
4
6) Hasan Akdemir (Nöroloji Uzmanı)
21.08.2017 17:04:09
"Kadın Doktor" başlığını okuyunca önce Kadın Doğum Doktoru gibi algıladım. Sonradan doktorumuzun muhtemelen cinsiyetini belirtmeye çalıştıkları kaba bir söz sıraladıklarını farkettim. TDK ya göre Kadın sıfatı : Analık veya ev yönetimi bakımından gereken erdemleri, becerileri olan demek. Acaba yazar ; Bayan hekim, Hekim hanım gibi ifadeler kullanıp biraz incelse beli kırılır mıydı diye düşünüyorum.
People
11
7) Jane Doe (Dr)
21.08.2017 16:07:59
Aydın Sinal sen neden Almanya'da çalışıyorsun? Kim Hakkari'ye keyfinden gider? Saçmalamaya yer arıyorsun sürekli. Üstelik Çalıkuşu Feride Anadolu'ya keyfinden değil, Maarif O'nu oraya atadığı için gider. İstanbul'un ortası yine o zamanlarda da torpilliye kaldığı için Anadolu'ya gider. Söz gümüş ise sükut altındır. Yeter artık, nerede susman gerektiğini bu yaşında sana biz öğretmeyelim. Ayıptır, günahtır...
People
4
8) aydin sinal (hekim)
21.08.2017 13:23:56
Calikusu Feride romani gibi bir cagri olusuyor,En sonra söyledigi" burada batida calisan arkadaslarla ayni performans puanini aliyoruz,buna dikkat cekmek icin böyle bir paylasim yaptim" demesi Calikusu Ferideden tamamen ayiriyor,Calikusu Feride idealleri ugruna anadoluya gitmisti,"kanarya kuslu" Asude doktor hanim ise mecburi olarak gitmis ve performans puanlarindan( yani paradan) sikayet ediyor,hangisi daha hakli okuyucular karar versinler derim
People
13
9) agal (sağlık memuru)
20.08.2017 17:17:56
3 sene şırnakta çalıştım.çatışma bombalama sıfır sosyal hayat derken kurum içi zamanı geldi. batıda istediğim bir yer vardı. atanamadım. sonra bi baktım atanan kişi benimle aynı zamanda göreve başlamış biri. hatta uzaktan tanıdığım biriydi . ama bir yanlışlık olmalıydı. nasıl benden fazla puanı olur. arkadaş kastamonu cidede çalışıyordu. internetten bakın. sonra öğrendim ki kastamonu cidenin puanı şırnak merkezden fazlaymış. sonra ne mi oldu. uslu uslu 3 sene kaldığım yanıma kar kaldı. kimse bana madalya takmadı. bir sıkıntı olduğunda anlayış beklediğimde kalmasaydın kardeşim şırnakta dediler. sonra bende herkes gibi mevzuatı kurcalayıp bir mazeret ataması bulup kaçtım. ve şu an çok mutluyum. keşke şırnaka atandığım 2. gün yapsaymışım dedim. bu arada hakkari merkezin puanı şırnak merkezden de düşük. aslında bunun tek bir çözümü var. alt bölge tayinini personelin doluluk oranına göre değil hizmet puanına göre yapacaksın. bölge grup falan yok. senden hizmet puanı yüksek olan yerler demek ki daha kötü yerler. o zaman oraya alt bölge tayini ile gitmelisin. madem cide hakkariden şırnaktan kötü bir yer ki hizmet puanı daha yüksek.ben daha kötü bir yere gitmek istiyorum diyebilmeli personel. İşte o zaman hizmet puanını adam akıllı yeniden düzenlerler
People
8
10) Dr Hakan (Öğretim Üyesi)
20.08.2017 15:36:31
Frankie Bellevan kardeşim, Hakkari'den daha öteye süremezler nasılsa...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
21/09-24/092017 Dünya Gestasyonel Trofoblastik Hastalıklar KongresiGENELİSTA
21/09-24/093.Uluslararası 4.Ulusal Ebelik KongresiDİĞERANKA
21/09-24/093.Uluslararası 4.Ulusal Ebelik KongresiDİĞERANKA
27/09-01/1011.Aile Hekimliği Güz OkuluAİLE...ANTA
19/10-22/104.Ulusal Bağırsak Mikrobiyotası ve Probiyotik KongresiGENELANTA
22/10-25/106. Puader KongresiÇOCUK...ANTA
02/11-04/11TMFTP Ultrasonografi KursuRADYOLOJİİSTA