Mahkemeden emsal karar: Yan dal uzmanları ana dal kadrolarında çalışabilecek
Yan dal uzmanı hekimin ana dal kadrosunda çalışmasına cevap vermeyen Sağlık Bakanlığına açılan dava sonuçlandı. Mahkeme Bakanlığın çalışma izni vermeme işlemini hukuka aykırı buldu ve iptal edildi
Mahkemeden emsal karar: Yan dal uzmanları ana dal kadrolarında çalışabilecek
05 Şubat 2019 - MEDİMAGAZİN

İstanbul Tabip Odasının Hukuk Bürosunun yan dal uzmanı bir hekim adına açtığı emsal dava sonuçlandı.  Özel sağlık kuruluşunun ana dal kadrosunda çalışmak isteyen yan dal uzmanı hekimin çalışma başvurusuna cevap vermeyen Sağlık Bakanlığı aleyhinde dava açıldı. Mahkeme, Bakanlığın çalışma izni vermeme işlemini hukuka aykırı buldu ve iptal etti.

Sağlık Bakanlığı, 2012 yılında Özel Hastaneler Yönetmeliği ile Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelik’te değişiklik yaparak, yan dal uzmanlarının özel sağlık kuruluşları bünyesinde ana dalda çalışmalarına kısıtlama getirdi. İstanbul Tabip Odasından yapılan açıklamaya göre; bu değişikliğin amacı, kamu sağlık kuruluşlarında çalışan yan dal uzmanlarının özel sektöre geçişlerinin engellenmesi olarak ifade edildi. Böylece bir yan dal uzmanının özel sağlık kuruluşunun ana dal kadrosunda hekimlik yapabilmesi için Sağlık Bakanlığı’nın bunu uygun görmesi ve izin vermesi zorunlu hale gelmiş oldu.

İstanbul Tabip Odasının yazılı açıklamasına göre; çalışma izni için yapılan başvurular sürüncemede bırakılarak yan dal uzmanlarının mağdur edilmeleri hukuka aykırı bulundu. İstanbul 10. İdare Mahkemesi, gerek ülke genelinde, gerekse İstanbul’da hekim planlamasının tamamlaması ve çalışma talebinde bulunan hekimlere makul sürede cevap verilmesi gerektiğini belirtmiş oldu.

İstanbul Tabip Odası kararın emsal teşkil ettiğini ve aynı konuda mağduriyet yaşayan yan dal hekimlerinin kararı kullanabileceğini belirtti.  

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
2
1) taha dr (dr)
05.03.2019 11:25:44
Sağlık bakanlığında bir tanıdiğa sordum hala yan yapanlara anadalda çalışma izni verilmiyormuş. yani bu dava sadece açan kişiyi ilgilendirir diyorlar.
People
3
2) Burak Gökçe (Dr)
08.02.2019 17:44:05
Syn Acar ,siz hala tiriajdan bahsediyorsunuz.Şekille bu kadar uğraşmayın işin özüne bakın ...Diyabetik ayak denmesindeki kastım multidisipiiner yaklaşım gerektirmesidir......Sadece dahiliye yada endokrincide iş bitmez verdiğim sadece bir misal idi.Bunu bile yanlış anlayıp kendince garip bir şekilde yorumluyorsun kardeşim.....Asıl bence bu yorumuna yazık...,,Bu sektörde Herkesin birbirine ihtiyacı var ve hepte olucak...Eminim triaj dediğini yapan da bizzat sensindir ....anlamadan dinlemeden kimseyi tanımadan öyle konuşma saçmalamışsın....
People
9
3) A (İ)
08.02.2019 12:56:55
Ben bir yan dalcı olarak yazıyorum bunu. İyi bir anadalcı hastaya vasat bir yandalcıdan daha çok fayda sağlar. Ben genel dahiliyeci iken öyle doktorlar tanıdım ki hastanın periferik yaymasını da bakardı, kemik iliğini biyopsisi de yapıp mikroskopta bakardı, usg de yapardı, ne bileyim, hastayı başka yere şutlama gibi bir düşüncesi olmazdı, ne gerekiyorsa onu yapardı. Malesef bugün böyle doktorların soyunu tükenmiş olarak görüyorum. Vatandaş açısından acı bir durum. Eğer bir doktorun hastanın devası için elinden gelen herşeyi yapma gibi bir ideali yoksa isterse yan dalcı olsun isterse ordinaryus, hastaya faydası minimal olur hatta zararı bile olabilir. İyi bir genel dahiliyeciyi hiçbir yandalcıya değişmem.
People
10
4) Baydın sinal (Narkozcu)
08.02.2019 12:35:39
Ümit ümitsiz rumuzlu meslektaşımız bana bir soru sormuş. Almanyada bu işler nasıl diye. Almanyada elbetteki bir doktor hiçbir şeyi maddiyat için yapmaz. Paraya hiç değer vermeyen insanlardır. Kazançları asgari Ücrete yakındır ama hiç dert etmezler. Maaş gününde ne kadar maaş yattığına bile bakmaz çoğu. Hatta maaşını devlete bağışlayanlar bile vardır. Nasıl yaşıyorlar deseniz fotosentez yapmayı nefislerini terbiye ede ede öğrenmişlerdir. Zaten almanyada bir doktor emekli olduktan sonra da 100 yaşına kadar çalışır.
People
12
5) ümit ümitsiz (ana dal uzmanı)
08.02.2019 11:52:36
Günümüzde yan dal, akademik unvan ve diğer tüm atraksiyonlar maddi beklenti için yapılıyor, ülkemizde hiç kimse kalkıp da ben bilim uğruna şunu yaptım demesin. Doçentlik için yılda binlerce yayın yapılıyor fakat bunlardan hangisi uluslararası ödül alıyor veya elde edilen bilgi sektöre yön veriyor? Yok elde var sıfır. Yan dal için de aynı şey geçerli, çoğu meslektaş az iş çok kazanç ve angaryayı başkasına yüklemek için bu yola çıkıyor. Umarım bir gün doğruyu buluruz. Almanya'da bu işler nasıl yürüyor merak ediyorum, Sn. Sinal bizi aydınlatırsa sevinirim.
People
12
6) Recep Acar (uzm dr)
08.02.2019 10:47:43
Diyabetik ayağı endokrinci almadığı diye kendini haklı görüyorsan daha çok işimiz var. Ne yapacak endokrinci senin yaptıgın dışında diyabetik ayağa . debridman mı tazosin takibimi crp takibi . amputasyon mu yoksa 2 azalt 2 artır insülin mü. sizin gibiler yüzünden ana dallara artık insanlar triyajcı gözüyle bakıyor. Yazık birde bunu buraya yazabiliyorsun.
People
8
7) burak (gökçe)
07.02.2019 19:12:18
Ana dal uzmanını tirajcı olarak değerlendirmek ne demek ya...?? Özefagus varisi , koroziv özefajiti ana dala sallayan gastroenterologlar,diyabetik ayağı almak istemeyen endokrinologlar tanıdım ben......Kendi meslek hayatımda bunun. tam tersine defalarca şahit oldum .İyi niyet,sorumluluk duygusu ve çalışma azmi ile her sorun çözülür....Sektörde herkesin birbirine ihtiyacı olacaktır...Tersini savunmak Tıbbiye'nin özünü ıskalayıp geçmek demektir....
People
9
8) Ahmet Uğur (uzman doktor)
07.02.2019 14:21:30
Ana dal üzeri yan dal ise doğu karar,direkt yan dal ise yanlış karar.
People
15
9) ali (uz dr)
07.02.2019 08:53:04
ister ana dalcı ol ister yan isterse uç dal, insanı ard niyetli olmaya gör, sadece 15 hasta alırım diyip hasta alımını kesen yan dalcı var, gastroenterolog olup endoskopi yapmak istemeyen bozulan cihazın parçasını ayrı koyup başhekimliğe bildirmeyen yan gelip yatan... , haa bunu yanında kötü niyetli ana dalcı da var , işi savsaklama başkasına yıkma, anaya yana uca bakmıyor , her meslek grubunda her çalışan da olabilen kötü hasletler, ancak, iyi niyet, fedakarlık, işini güzel yapma, insanlara faydalı olma gayesi her kişide yok maalesef ,neyse ki olanlar var, Allah versin...
People
27
10) Recep Acar (uzm. dr)
06.02.2019 10:32:46
Yerinde bir karar olmuş. Çevremdeki yandalcılar çoğu ilde vasıfsız triyaj yapan ana dal hekimleri tarafından bunaltılmış durumda. Hasta dispeptik yakınmayla gittiği anabranşta giriş yapıp gastoenteroloji ya da diğer yandallara gönderiliyor. ne tetkik var ne de muayene. Gerçek hastalar sıra bulamıyormuş. Geçenlerde vitamin ekskliği var diye uzman yandala göndermiş bukadarınada pes artık .. sağlık banalığı buna çare bulmazsa hastaneler tiriyaj yapan hekimlerle dolacak en sonunda yandalcılar çıkan bu kararla özellere kaçacak. özellerde hem ana dal hem de yan dalcı doktoru eski ana dalcıyı işten çıkararak tek yandalcıyla birçok işi halledebilecekler. Yani sonunda olan yine tiriyajcılara olacak.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori