Muayenehanesi olan doktorlar da döner sermaye alabilecek
Anayasa Mahkemesi, özel muayenehanesi bulunan veya özel hastanede de çalışan üniversite öğretim üyesi doktorlara, üniversite ödeneği ve ek ödeme yapılamayacağına ilişkin, kanun hükmünü iptal etti
Muayenehanesi olan doktorlar da döner sermaye alabilecek
22 Haziran 2016 -

Anayasa Mahkemesi, özel muayenehanesi bulunan veya özel hastanede de çalışan üniversite öğretim üyesi doktorlara, üniversite ödeneği ve ek ödeme yapılamayacağına ilişkin kanun hükmünü iptal etti.

Ankara'da bazı doktorlar, özel hastanede de çalıştıkları veya özel muayenehane açtıkları gerekçesiyle kendilerine üniversite ödeneği ve ek ödeme yapılmamasına ilişkin, işlemlerin iptali için dava açtı.

Ankara 4. İdare Mahkemesi ve Askeri Yüksek İdare Mahkemesi İkinci Dairesi, baktıkları davalarda, uygulama konusu kamuoyunda, "Tam gün yasası" olarak bilinen 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu'na 19 Kasım 2014 tarihli 6569 Sayılı Kanun ile eklenen geçici 70. maddesinin iptaline karar verilmesi istemiyle, ayrı ayrı Anayasa Mahkemesine başvuruda bulundu.

Yüksek Mahkeme, açılan 5 ayrı davayı birleştirerek, karar verdi.

Heyet, Kanun'un iptali istenen geçici 70. maddesinin birinci fıkrasını iptal etti.

İptal edilen hüküm şöyle:

"Tabip, diş tabibi ve tıpta uzmanlık mevzuatına göre uzman olan öğretim üyelerinden, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla, mesai saatleri dışında serbest meslek faaliyetinde bulunmakta veya özel sağlık kuruluşlarında çalışmakta olanlara, bu faaliyetlerini sona erdirinceye kadar üniversite ödeneği ve ek ödeme ödenmez."

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) M.Mesut K. (Öğrenci)
09.02.2019 20:23:43
S. Türkiye'de muayenehane açma şartları neler; doktorlar muayenehanede çalışarak en az, ort. ve en çok ne kadar maaş alır Türkiye'nin her tarafını düşünecek olursak; aile hekimi, TUS'a girilerek mi olunur?
People
0
2) M.Mesut KOÇYİĞİT (Öğrenci)
09.02.2019 06:37:01
S. Pratisyen hekim, aile hekimi, uzm. hekim; kendi muayenehanesini açarak aylık en az, en çok hangi değerler arasında kazanabilir ort. olarak Türkiye'de?
People
1
3) Demir ( dr)
03.07.2016 20:33:40
Binlerce hekimin bir Allah'ın kurusu Döner odemesi alamadığı bu adaletsiz ülkede bunları konuşmak zulümdur.
People
6
4) öğretim üyesi (öğretim üyesi)
25.06.2016 13:36:34
Kamu üniversitelerindeki öğretim üyelerinin çalışmadığı, yan gelip yattığı bir de özel hasta bakma ayrıcalıklarının olduğu gibi düşünenler için söylüyorum. Özel hasta bakma üniversite dışı kamudaki akademik veya diğer hekimler için de olmalıdır. Öğretim üyelerinin üniversitede çalışmadığı konusunda ise beş dakika bile boş vakit bulamayan kendim ve benim gibi bir çok öğretim üyesi arkadaşlarım adına lütfen genelleme yapmayın, haksızlık etmeyin. Ülkemizin doktorlarını yetiştiren ve bu uğurda idealist düşüncelerle üniversitede kalan bundan büyük keyif alan büyük bir kesim olduğunu unutmayın. Onları her yazınızda demotive etmeyin lütfen. saygılarımla
People
8
5) DR Nurtac (Kardiyolog)
25.06.2016 01:10:17
Erhan bulut, trilyonlar alıp da 2 tur koşmayan milli takım oyuncularına laf edemiyorsunuz da gelmiş burada essek gibi çalışan Avrupada eşdeğeri yıllık 500.000 dolar kazanan doktorlara mi laf ediyorsunuz? Ama hasta olunca da en iyi doktor kimdir ona ulaşmak için de herkesi devreye sokmayı biliyorsunuz değilmi?
People
2
6) Serkan Kaynak (Dr)
24.06.2016 15:48:39
Ne güzel, zaten 10'da gelip 12.00'de gidiyorlar, bir de döner alsınlar, Sürekli muayenesi olanlara yarıyor bu yasak 5 senedir, muayenesi olmayanlar muayene bile açamıyor
People
3
7) caner (dr)
24.06.2016 09:35:23
Sayın Erhan Bulut (vatandaş) yazdıklarınızı gözleriniz görüyor sanırım.Ne demek devlet hastanesinde vs çekin gidin,düşün milletin yakasından falan !!!!!.. Sen kimsin kimi kovuyorsun,vatan hainlerine ancak bu muamele yapılır.??? Biz yurtdışından değil bu milletin içinden çıktık.Beğenmiyorsan gitme doktora kardeşim kimse seni zorla getirmiyor.O zaman her vergi isteyen vs.memurada bunu yapacaksın o zaman...
People
17
8) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
23.06.2016 17:01:54
Milletin yakasından düşmesi gerekenler belli..
Sadece bu ülkenin değil bütün Dünya'nın malumu...
People
30
9) Türker EMRE (Uzman doktor)
23.06.2016 15:09:08
Erhan Bulut isimli kardeşim,
Biz gidelim de peki kim bakacak bu hastalara? senin bakacak halin yok herhalde! Bu iş külhan beylikle olmaz. Madem öyle mecburiyi kaldır, gücün yetiyorsa yurt dışından doktor getir de seni anlasın! Galiba doktorları tarlada falan yetişiyor sanıyorsun...Neyi bedava alabiliyorsun ki sağlık bedava olsun. Senin canından daha değerli neyin var ki! Arabana ödediğin bakım parası kadar sağlık için ödeme yapıyor musun? İstersen hastalanmayı yasak eden bir torba yasa çıkarın da bu iş olsun bitsin. Sağlık işi hukuk gibi olamıyor maalesef. Tıbta gerçek kurallara uyarsan hayatta kalırsın yoksa geberirsin, işte siz tam da bu noktayı anlayamıyorsunuz..Sen yaptın oldu olmuyor. Gerçek ne ise bedelini mecburen ödemek zorundasın.Aziz SANCAR iyi ki bu ülkeden gitmiş, yoksa bırakın nobeli, sen kimsin defol git deyip aşağılanırdı. Tıpkı senin yaptığın gibi...
People
18
10) Erhan BULUT (vatandaş )
23.06.2016 09:59:29
Gözleri doyar belki..... kefenin cebi yok hocalar.... özelde para, muayenehanede para, hastanede para kardeşim o zaman çekin gidin devletin hastanesinden, düşün bu milletin yakasından...
SON HABERLER
ETİKETLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
30/05-31/05 5.Nadir Görülen Hastalıklar Sempozyumu NÖROLOJİ İSTA
26/05-01/06 Hastane İnfeksiyonları Eğitim Programı 2019 ACİL TIP ANTA
12/06-14/06 37. Zeynep Kamil Jineko-Patoloji Kongresi KADIN... İSTA
13/06-15/06 9. Solunum Zirvesi GÖĞÜS... ISPA
14/06-15/06 MEDÜLLOBLASTOMA SEMPOZYUMU MULTİDİSİ... ADAN
14/06-16/06 11. Ulusal Viral Hepatit Sempozyumu (UVHS) ENFEKSİYO... AFYO
15/06-16/06 5. Kanserde Destek Tedaviler ve Palyatif Bakım Sempozyumu TIBBİ... ADAN