OHAL kalktı, 3 onkolog istifa etti
Haydarpaşa Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi Onkoloji Bölümü'nde görev yapan 3 uzman doktorun geçen hafta görevini bıraktığı, onkoloji bölümünde uzman doktorun kalmadığı öğrenildi. Doktorların kamuda çalışma şartlarından memnun olmadığı, istifa için olağanüstü halin (OHAL) kalkmasını bekledikleri ifade edildi
OHAL kalktı, 3 onkolog istifa etti
01 Ağustos 2018 -

Haydarpaşa Numune Onkoloji Bölümü'nde görev yapan 3 uzman doktor istifa edince, tedavileri devam eden kanser hastaları ortada kaldığı öne sürüldü.

Cumhuriyet'ten Sibel Bahçetepe'nin haberine göre, kemoterapi ve radyoterapi tedavisi gören çok sayıda hastanın "hizmet yok" denilerek çevredeki yakın hastanelerin onkoloji bölümlerine yönlendirildiği, hastaların tedavilerinin aksadığı iddia edildi.

'NE YAPACAĞIMIZI BİLMİYORUZ'
Haberde görüşlerine yer verilen hastaların mağdur olduklarını belirterek "Doktorlar istifa etmiş ve buraya bir doktor ataması neden hemen yapılmıyor? Sağlık Bakanlığı'na başvurarak şikayetçi olduk. Kanser hastaları ortada bırakıldı. Bizim tedavimizi takip eden doktorlar gidince başka hastanelere yönlendiriliyoruz, ne yapacağımızı bilmiyoruz" dediği ifade edildi.

'BENİM GİBİ YÜZLERCE HASTA VAR'

Meme kanseri olan ardından kemik ve karaciğer kanserine yakalanan 53 yaşındaki A.G. adlı hasta şunları söyledi:

"2015 yılından beri bu hastanede tedavi görüyorum. Meme kanseri nedeniyle başladığım tedaviye, iyileştikten sonra da kemik ve karaciğer için devam ettim. tedavi sürecim bitmiş değil. Hastanede çalışan doktorlarımız 27 Temmuz günü itibarıyla hastaneden ayrılmış durumda. Aradan neredeyse bir hafta geçmesine karşın şu anda tıbbi onkoloji servisinde resmi olarak atanmış tek bir doktorun olmadığını görüyoruz. Benim gibi tedavi görmesi gereken yüzlerce hasta var. Kan tahlillerinin sonucuna bakıp ona göre ilaç alacak hastalara, onay verebilmek için geçici görevlendirmeyle gelen bir doktor sayesinde hastalar bugün ilaç alabildiler. Bu süreç daha ne kadar devam edecek bilmiyoruz. Bizim tedavi dosyamız bu hastanede. Tedavimizin nasıl yürütüleceği, yeni yerdeki doktorun kim olacağı gibi endişelerimiz var."


'SAĞLIK BAKANLIĞI'NI SAĞLIK BAKANLIĞI'NA ŞİKAYET ETTİM'
A.G, "Bir iki kişi başhekimliğe çıkarak görüşme yaptık. Hastane heyeti bize resmi bir bilgilendirmede bulunmamakla beraber sadece sözlü olarak 'Biz talepte bulunduk ancak Sağlık Bakanlığı atama yapmadı ve doktorların ne zaman geleceği de belli değil' dediler" dedi. A.G., Sağlık Bakanlığı şikayet hattı olan 184'ü aradığını anımsatarak "Sağlık Bakanlığı'nı, Sağlık Bakanlığı'na şikayet etmiş oldum. Durum bu kadar vahim" dedi.

'KENDİ İSTEKLERİYLE AYRILDILAR'

Konuya ilişkin olarak Cumhuriyet'in ulaştığı İl Sağlık Müdürlüğü yetkilileri de doktorların kendi isteği ile ayrıldıklarını belirterek başka bir açıklama yapmadı. Hastane yetkilileri ise açıklama yapma yetkilerinin olmadığını kaydetti.

'OHAL'İN KALKMASINI BEKLEDİLER'

İstanbul Tabip Odası Başkanı Prof. Dr. Pınar Saip, kamu hastanelerindeki doktorların OHAL döneminde istifa edemediği için OHAL'in kalkmasını beklediklerini, OHAL'in kalkmasıyla istifaların başladığını belirterek şunları söyledi:

"Kamu hastanelerindeki doktorlar çalışma şartlarından memnun değil, bu yüzden çok sayıda hekim, istifa ederek özel sektöre geçmektedir."

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
8
1) Kamil (Aile Hekimi)
03.08.2018 20:16:19
Mesleği elde edipte devletten istifa eden herkesi tebrik ederim.Hayalim isteğim ve geleceğim budur.
People
10
2) MURAT (UYAN)
03.08.2018 15:15:25
KAÇTILAR DA,NEREYE KAÇTILAR?
YURTDIŞINA GİTTİLER,YA DA BAŞKA BİR İŞLE KAZANÇ SAĞLAMAYA BAŞLADILARSA TAMAM.AMAAA, "ÖZELE GEÇELİM,PARA KAZANALIM" DİYE DÜŞÜNÜYOLARSA VAH Kİ NE VAH?
SÜREKLİ KAFALARININ ÜZERİNDE DEMOKLESİN KILICI GİBİ SALLANAN "CİRO" BASKISI,HAFTASONU ÇALIŞMA,ÜCRET ÖDEDİĞİ İÇİN SENİ SATIN ALMIŞ GİBİ DAVRANAN HASTA VE YAKINLARI, "ACABA BU AY MAAŞI TAM ALIR MIYIZ" KAYGISI.V.S. V.S.
10 YIL ÖZEL SEKTÖRDE ÇALIŞAN BİR UZMAN DR. OLARAK;ÇOK İYİ KURUMSALLAŞMIŞ AZ SAYIDAKİ ÖZEL HASTANELER DIŞINDA YİNE KÖTÜNÜN İYİSİ DEVLET HASTANELERİDİR BENCE.ŞİMDİLİK..
People
12
3) UZMAN (HEKİM)
03.08.2018 13:51:02
SAĞLIK BAKANLIĞI DOKTORLARIN İSTİFA ETMESİNDEN MEMNUN Kİ BİR İYİLEŞTİRME YAPMIYOR. NASIL OLSA 14 BİN TIP MEZUNU VAR. BOŞALAN KADROLAR HIZLICA DOLDURULUR. PERSONEL SAYISI ARTTIKÇA EK ÖDEMELER DE AZALAMAYA DEVAM EDER. DOKTOR NİCELİĞİNE BAKILIP NİTELİĞİNE BAKILMAZSA DAHA ÇOK SAĞLIK PERSONELİ ŞİDDET GÖRMEYE DEVAM EDER.
People
7
4) Matuselam (Doktor)
03.08.2018 09:56:29
Şimdi bir de nitelikli /niteliksiz işlem yapan doktor ayrımı yaparak çalışma barışini özellikle dahili branşlar aleyhine baltaladilar
People
2
5) mehmet smn (doktor)
03.08.2018 09:25:24
bu haberi okuduktan sonra yüzünde tebessüm olan bi ben değilim umarım :)
People
25
6) Nilgün Yalçın (Pediatri)
03.08.2018 01:10:02
Doktorların kamu hastanelerinden önlenemez kaçışı devam edecek! Ne kadar ekmek o kadar köfte, haklılar...
People
53
7) murat celikten (uzman)
02.08.2018 11:07:16
Acilen ruh sağlığı bozuk tiplerin, devleti dolandırmak isteyenlerin, Ücretsi sigorta hakkı bile olmaması gereken kimselerin istediği zaman hekime sözel veya fiziksel şiddet uygulabilmesi ve dayağı veya küfürü yedikten sonra da günah keçisi olabilecek ve derhal açığa alınacak doktor takviyesi lazım.
Bu yanlış sağlık politikalarınıza devam ederseniz durum vahim.
Sağlıkta son zamanlarda ciddi bir gerileme var.
Kamu boşalıyor. OHAL kalktı. Gereksiz yere başasistanlık sınavı açıldı. Doğuyu daha da boşaltıp ankara istanbul izmiri bundan daha güzel dolduramazdınız helal olsun!!!
Başasistan kadrosu verin ki (Bu kadroyuda kim uydurduysa!!!) geçici göreve gönderemeyeceğiniz çakılı merkez kadrosu oluşturun. Eğitim görevlilerini bile doğuya geçici göreve gönderebiliyorken bunları gönderemeyin. Eğitici olmayan yerlere kadro açsanız hadi neyseç her yere kimseye danışmadan kadro açmışsınız.
Acile gelenlerin % 70'i yeşil alan demiştiniz yeşil alan poliklinikleri açıp acillerdei yoğunluğu azaltacağız diye saçma sapan bir karar alındı.
Koskaca kimi hastanelerde yeşil alana 17-22 arasında 4 polikliniğe 15 hasta bile gelmedi. Hani acile gelenlerin % 70 i yeşil alandı?
Tavan ücretlerini 5 katına kadar arttıracağız dediniz. Tavana takılan hekim oranı % kaç ve branşları nedir hiç baktırmadan torba yasaya koydunuz. kanser cerrahisi, nitelikli ameliyat yapanlar zaten tavana takılamıyordu ki. Ama olsun kervan yolda düzülürdü. Mardinde hastane ortalaması 45 bin adana da 25 bin. mardinde tavan 400 bin puansa adanada 200 bin puan. bu tavan puanı geçebilen tavan dönere takılan kaç hekim var ?
hekimlerin ortalama döneri böyle kuş gibi kalırsa kamudan daha çooook istifa görürsünüzç Geçici görevle veya resen görevlendirmeyle bile hekim bulamayacaksınız.
Sorunların kaynağına inmiyorsunuz. Doğuya giden hekime istihdam sağlayamıyorsunuz. hakim asker öğretmen hep lojmanında kalıyor hekime bunu bile düşünemiyorsunuz. Sözde inşaat işlerine de bayılıyorsunuz ama tek kat lojman kimsenin iştahını kabartmıyor sanırım!!! yapmışken koskoca AVM gibi hastaneler yapıp kendi arazimizi verip kira parası ödeyelim mantığıyla devam edin siz.
Neyi yazayım ki Allah aşkına daha?
Memleket ilaç ve tıbbi cihaz çöplüğüne dönmüş. Milyar dolarları devlet çöpe atıyor. Planlama yok finansal yönetim sıfır.
81 milyona ilaç diye sahte şeyler yutturuluyor. Hastaların içine implant diye koyulan şeyleri hastaya gösterseniz elini bile sürmez bazılarına.
Yazacağım çok şey varda ben detaya girdikçe yorumumun yayımlanmama riski artıyor. Durum pek iç açıcı değil. Benden söylemesi
People
17
8) dr (dr)
02.08.2018 10:38:54
Olacağı buydu, elli defa yazdık , sorunlar belli, geriye bunları çözmek kalıyor inşallah
People
53
9) Pediatris (Pediatri)
01.08.2018 19:58:32
Ohal kalktı çalıştığım il devlet hastanesinden 2 pediatris ayrıldı bile kadın doğum cildiye göğüs de doktor bile yok. Ne yazık ki bu bir başlangıçmış bakanlık müsteşarlar ve bakan bey bekleyen istifa dilekçelerini önemsemediler veya göz yummuş durumda çünkü torba yasadaki değişiklikler yıllar önce verilmesi gereken haklardı ama bu gidişat böyle devam edecek anlaşılan yani halk devlet hastanelerinde dövecek hekim bile bulamayacak
People
25
10) drovuz (uzdr)
01.08.2018 15:56:40
Ah bir de yıpranma payı geriye dönük uygulansa, EYT af çıksa hastanelerde ne doktor ne hemşire kalır...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori