Performansta büyük adaletsizlik: Hiç almayan da var 115 bin Tl alan da!
Uzun süredir hekimler arasında tartışılan performansa göre ek ödeme sistemindeki adaletsizlikler pandemi nedeniyle bir kez daha gün yüzüne çıktı.
Performansta büyük adaletsizlik: Hiç almayan da var 115 bin Tl alan da!
01 Nisan 2021 13:06 - MEDİMAGAZİN

MEDİMAGAZİN-Performansa dayalı ek ödeme sisteminde aynı branştan hekimler bazı hastanelerde hiç ek ödeme alamazken bazı hastanelerde yüksek rakamlara ulaşabiliyor. Çalışanlar arasındaki adaletsizlik duygusunu yaygınlaştıran sistemin yıllardır düzenlemesi yapılmıyor.

Bir çok hastanenin pandemi hastanesi ilan edilmesiyle birlikte  COVID-19 hastaları dışında kamu hastanelerine (devlet-eğitim araştırma-şehir hastaneleri) hastalar gelmiyor. Hastalar daha çok özel hastanelere yönlenmiş durumda. Bu durumda devlet hastanelerinde önemli bir ekonomik kayıp sözkonusu.

Pandemi döneminde her ne kadar vatandaşa sağlık çalışanlarının tavandan döner sermaye aldıkları belirtilse de, bir çok hastane gelirleri düştüğü için ek ödeme dağıtmıyor. İl bazlı düşünüldüğünde ise aynı ilde aynı statüdeki hastanelerin bir kısmı hiç ek ödeme yapmadığı halde bazı hastanelerde ek ödeme dağıtımı yapılıyor. Örneğin bir eğitim araştırma hastanesindeki yan dal yapmış bir profesör “0 TL” ek ödeme alabiliyor!

 

 

Diğer taraftan aynı ilde yine aynı branştaki bir profesör mesai dışı ve özellikli işlemler nedeniyle 115 bin 947 Tl ek ödeme alabiliyor. Saat 16:00’dan sonra yapılan mesai dışı çalışmalar, normal puanlama sistemine girmezken özellikli işlem yapanlar da herhangi bir denetlemeye tabi tutulmuyor.

 

 

Performans sisteminin düzenlenmesinde özellikli işlemleri Sağlık Bakanlığı belirliyor. Özellikli işlemlerin bulunduğu branşlar yüksek alırken diğer branşlar MHRS sisteminden gelen hastalara bakıyor ve pandemi döneminde ek ödeme bile alamıyor.

Yüksek döner sermaye alan hekimler toplamda hekimlerin yüzde 1’ini bile oluşturmuyor. Ancak şu dönemde hiç ek ödeme almayan ve sadece sabit döner sermaye alan hekimlerin toplamda yüzde 50’yi oluşturdukları düşünülüyor.

 

Hastane havuzunda biriken döner sermayenin dağıtımındaki bir diğer adaletsizlik ise ünvanlar arasındaki uçurumu gözler önüne seriyor. Aynı ortamda çalışan asistan hekimler ve hemşireler bir çok hastanede ek ödeme dahi alamıyor. 

 

Başta hekimler olmak üzere sağlık çalışanları arasında oluşan adaletsizlik duygusu ise pandemi döneminde daha da yaygınlaşmış durumda. Sağlık çalışanları, başta il sağlık müdürlerinin döner sermaye dağıtımında düzenleme yapmasını beklerken, Sağlık Bakanlığı’ndan da daha adil bir dağıtım bekliyor.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) Hakan (Dr)
11.04.2021 00:07:28
Temele sormuş şişedem çıkan cin ‘sen nereye gitmek istersin demiş; temel cevap vermiş ben gitmek istemiyorum gidenleri geri getir
Çok performans alanın size ne zararı var
Kendiniz için bişeyler yaptırmaya çalışsanız dahaft
People
2
2) Mustafa (Dr)
10.04.2021 17:13:33
Özele çıkmakta özgürsünüz. Bu iş amacından sapıp çok farklı noktalara geldi. Özellikli işlemlerin ya kaldırılması yada ciddi bir üst sınır getirilmesi şart.
People
7
3) Mustafa (Dr)
10.04.2021 17:08:20
Sayın öt(dr). Türkiye’nin en büyük hastanelerinden birinde 45 yaşına gelmiş eğitim görevlisi akademisyen bir dr olarak gecenin bir yarısı gelip kanama vb gibi akut ve gerçekten hayat kurtaran birçok muhtelif iş ve işlemler yapmaktayım. Özellikli iş değil diye gitmeyeyimmi? Özellikli iş yapıyor diye iki üç işlemi belirlemek kime göre neye göre? Parmakmı daha önemli hayatmı? Kim bu ortamda diğerinin 10 katı parayı helalinden kazandım diye gönül rahatlığıyla cebe atabilir? Bunun bir üst limiti sınırı olmazmı? Günde 5-6 özellikli işlem yapmak normalmi? Normalse bu işin neresi özellikli?
People
15
4) Erol y. (Dr.)
08.04.2021 18:07:37
Pandemide gece gündüz çalışan sağlık çalışanlarının canı çıkıyor,sağlık bakanlığı da ödül olarak bazı branşların ek ödeme kriter katsayısını düşürüyor.Yazıklar olsun.
People
48
5) mikrobio (hekim)
07.04.2021 10:44:47
5.250 TL emekliliğe yansıyan temel maaşım.Aynı laboratuvarda birlikte çalıştığımız asker kökenli mesai arkadaşımın maaşı 20 bin TL nin üzerinde aynı hastanede çalışan sözleşmeli uzman hekimin maaşı 14 bin TL.Arada 3 kat 4 kat farklar var ek ödeme değil dikkat edin maaş.Maaşta durum böyle iken ek ödemede adalet beklenir mi?

Maaş adaletsizliği yetmezmiş gibi bir yıl önce ek ödeme katsayımız düşürüldü PDC mağduriyetimiz vardı katsayı mağduriyeti eklendi.Her ikisi olan hastanelerde arkadaşlarımız maaş artı sabite çalışıyor yani toplam gelirimiz sözleşmeli hekim maaşının yarısı kadar.Aradaki uçurumlar akıl alır gibi değil. Örneğin bir mikrobiyoloji uzmanı hekimin hangi ilde veya hastanede veya statüde (657-sözleşme veya askeri) çalışırsa çalışsın toplam geliri aşağı yukarı aynı olması gerekir.Diğer bir deyişle toplam gelirin %70 i temel maaş %30 u ek ödeme vs.olmalıdır. Adalet ancak bu şekilde sağlanır.
People
5
6) ö t (dr)
05.04.2021 13:28:34
özellikli işleme itiraz eden arkadaşlar, ilave destek olmasa kimse bu ortamda A1 ameliyatları yapmak istemiyor. 3 tane prostat ameliyatı puanına gecenin saat kaçında 6 saat boyunca parmak replantasyonunu kimseye yaptıramıyorsunuz. ya da organ nakli işlerini 6 sezeryan puanı ile de yaptıramazsınız. bu da haksızlık
People
9
7) ö t (dr)
05.04.2021 13:20:04
ayda 25 nakil 30 a1 grubu büyük ameliyat yapan akşam saat 9 dan önce çıkmayan, bilim dalı ile ilgili bütün toplantılara katılan hatta her ay birkaç tane toplantı düzenleyen bi hocaya bu iftiraları atmak doğru değil. hatta bu kadar donanımla hala devlette hizmet veren böyle hocanın hakkının karşılığı bile değildir. özele çıksa bu işin 4 te biri ile 10 katı kazanabilirken hala devlet için çalışan birini takdir etmek lazım.
People
47
8) El-insaf (Uz.dr)
04.04.2021 11:13:54
İddaa edilen performansın ne kadarını hoca yapmıştır diye merak ediyorum. Hoca odasında oturur, talimat yağdırır, işleri asistanları yapar, bütün puanlar hocaya yazılır. Böylelikle hoca çalışmadan nasıl performans yapılır göstermiş olur. Birileri yatıp para kazanadursun, asistanlar bütün işleri yapar, nöbet tutar, hasta bakar, ameliyat yapar, ödülleri en ufak bir hatada mobbing e uğramak olur. Zahmetsiz para kazanmak isteyen hoca olsun...
People
23
9) Mustafa (Dr)
03.04.2021 19:06:33
Özellikli işlem puanı çok yanlış bir uygulamadır. Bir an önce kaldırılmalıdır.
People
36
10) Mustafa (Dr)
03.04.2021 17:42:39
Rakamlar malesef doğru. Bu özellikli işlem saçmalığını kim neden çıkardı anlamak mümkün değil. 7-24 çalışıp yan odadaki benim yarım kadar çalışanla aramızda 6-7 kat döner farkı var. Çünki arkadaşın gün boyu yaptığı her şey özellikli statüsünde. Özellikli işlem dışında hiçbirşeye elini dahi sürmüyor. Başkalarının yapmasını engelliyor. Özellikli diye endikasyonlu endikasyonsuz birsürü işlem bazen işi hiiiç anlamayan alakasız branşlar tarafından yapılıyor. Kimse ne enfikasyon sorıyor nede hastaya ne olduğunu. Bu iş böyle gitmez!
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)