Peyruze'nin bebeğiyle öldüğü hastaneden istifa eden doktor konuştu
Cizre'de anne ve karnındaki bebeğinin "doktorsuzluktan öldü" iddiası üzerine konuşan doktor Osman Karçin, "Günde 7-8 sezeryan vakası geliyor. Buraya kadın doğum hastanesi yapılmalı." dedi.
Peyruze'nin bebeğiyle öldüğü hastaneden istifa eden doktor konuştu
31 Ağustos 2017 -

Şırnak'ın Cizre ilçesi'nde 4'üncü çocuğuna 8 aylık hamile 31 yaşındaki Peyruze Pulat, 27 Ağustos'ta fenalaştı ve Cizre Devlet Hastanesi'ne kaldırıldı. Kadın doğum uzmanının bulunmadığı hastanede, 3 çocuğunu sezaryenle dünyaya getiren Peyruze'ye, çocuk doktoru nezaretinde genel cerrah, 4'üncü sezaryenle doğum yaptırdı. Doğumda Peyruze ve bebeği hayatını kaybetti. Genç kadının ve bebeğinin "doktorsuzluktan öldüğü" iddiaları ve ihmallerin araştırılması için soruşturma başlatıldı.


"HANGİ TARAFA KOŞTURACAĞIMI ŞAŞIRDIM"

Gazete Habertürk'ten Veysi İpek, Cizre Devlet Hastanesi'nden istifa eden doktorlar ve genç kadının eşiyle konuştu. Hastanede görev yapan 6 kadın doğum uzmanından 4'ü, ağustos ayında istifa ederek memleketlerine döndü. 3'ü zorunlu hizmeti tamamlayıp başka bir yere atanmak için istifa etti. Bir diğeri de hastanede göreve başladıktan 2.5 ay sonra yan dal eğitimi için istifa ettiğini belirtti. Zorunlu hizmetini yapan bir doktor da doğum yaparak izne ayrılınca ilçede tek kadın doğumcu Tarık Fincan kaldı. O da 10 günlük bayram iznini Silopi Devlet Hastanesi'ndeki kadın doğum uzmanıyla paylaşıp 26 Ağustos'ta 5 günlük izin için memleketine gitti. Bayram izninden dönüp göreve başlayan Fincan, "Hastanedeyim. 3'ü sezaryen olmak üzere 8 doğum vakası nedeniyle çok yoğunum. Tek doktorum, personel yetersiz, hangi tarafa koşturacağımı şaşırdım" dedi. Cizre'de 2 ay görev yaptıktan sonra memleketi Samsun'da yan dal yapmak için 19 Ağustos'ta istifa eden Sercen Bahadır'ın yerine ataması yapılan kadın doğum uzmanının bayramdan sonra göreve başlayacağı öğrenildi.

'DOĞUM, 3. BASAMAK HASTANEDE OLMALIYDI'

Peyruze Pulat'ın 17 Ağustos'ta en son muayenesini yapan ve 25 Ağustos'ta 500 günlük zorunlu hizmeti bittiği için istifa edip memleketi Kütahya Tavşanlı'ya dönen kadın doğum uzmanı Dr. Osman Karaçin, Habertürk'e yaptığı açıklamada hem genç kadının hamilelik sürecini hem de Cizre'de doktor olmanın zorluklarını anlattı:
"Muayeneden sonra hastanın plasente previa (bebeğin eş kısmının doğum kanalının kapatması) tespit ettim. Durumun ciddiyetini anlattıktan sonra, en ufak bir kanamada hastaneye götürülmesi gerektiğini, doğumun 3. basamak (üniversite veya eğitim araştırma) hastanede yapılması gerektiğini belirttim. Doğuma daha vardı, acil bir durum sebebiyle hastaneye götürülmüşler, genel cerrah ve çocuk doktoru nezaretinde sezaryen yapmış. Zaten zor bir vaka ayrıca 4'üncü sezaryen oluşu riski artırıyor. Hastanede her şey yapılmış, ambulans direkt Silopi'ye götürse, orada nöbetçi kadın doğum uzmanı müdahale etseydi, daha yerinde olurdu."
 

'513 GÜN ÇOCUKLARIMI GÖRMEDİM'

Görev süresinin bitmesine rağmen ihtiyaç nedeniyle fazladan çalıştığını belirten Dr. Karaçin, şunları söyledi:
"2 çocuğum var ve biri bu yıl okula başlayacak. 513 gün çocuklarımı görmedim. 3 ay hastanede kaldım, soğuk su ile duş alabiliyorduk. Zaten izin yapamıyorduk, doğum oranı Şanlıurfa'dan sonra en fazla Şırnak'ta. Her aile 8-15 arasında çocuk yapıyor. Bakanlığın standardı günde 30 hasta olmasına rağmen 80-100 hasta bakıyordum. Neredeyse günde 7-8 sezaryen ile 25-30 doğum vakası vardı. Görev süresince 600-700 doğum yaptırdım." Karaçin, bölgede anne ve bebek ölümlerinin önlenmesi için öncelikle Cizre'de kadın doğum hastanesi yapılması gerektiğini belirtti.
BİR YATAKTA 3 ANNE-3 BEBEK

Cizre'de 500 günlük zorunlu hizmeti dolmasına rağmen doktor eksikliğinden 670 gün görev yaptıktan sonra istifa edip memleketi Konya'ya giden Halime Çali de "Her kadın neredeyse 8-10 çocuk doğuruyor. Doğum ünitesi 3 yataklı, bazen bir yatağa 3 kadın-3 bebek sığdırmak durumu ortaya çıkıyordu. Her gün ortalama 100 hastaya bakıp nöbet sonrası poliklinik yapıyorduk. Cizre'de hekimlerin kalması için idari hiçbir şey yapılmıyor" diye konuştu.
'513 GÜN ÇOCUKLARIMI GÖRMEDİM'
Görev süresinin bitmesine rağmen ihtiyaç nedeniyle fazladan çalıştığını belirten Dr. Karaçin, şunları söyledi:
"2 çocuğum var ve biri bu yıl okula başlayacak. 513 gün çocuklarımı görmedim. 3 ay hastanede kaldım, soğuk su ile duş alabiliyorduk. Zaten izin yapamıyorduk, doğum oranı
Şanlıurfa'dan sonra en fazla Şırnak'ta. Her aile 8-15 arasında çocuk yapıyor. Bakanlı- ğın standardı günde 30 hasta olmasına rağmen 80-100 hasta bakıyordum. Neredeyse günde 7-8 sezaryen ile 25-30 doğum vakası vardı. Görev süresince 600-700 doğum yaptırdım." Karaçin, bölgede anne ve bebek ölümlerinin önlenmesi için öncelikle Cizre'de kadın doğum hastanesi yapılması gerektiğini belirtti.


BİR YATAKTA 3 ANNE-3 BEBEK

Cizre'de 500 günlük zorunlu hizmeti dolmasına rağmen doktor eksikliğinden 670 gün görev yaptıktan sonra istifa edip memleketi Konya'ya giden Halime Çali de "Her kadın neredeyse 8-10 çocuk doğuruyor. Doğum ünitesi 3 yataklı, bazen bir yatağa 3 kadın-3 bebek sığdırmak durumu ortaya çıkıyordu. Her gün ortalama 100 hastaya bakıp nöbet sonrası poliklinik yapıyorduk. Cizre'de hekimlerin kalması için idari hiçbir şey yapılmıyor" diye konuştu.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
15
1) metin yıldız (dr)
12.09.2017 12:15:09
plasenta previa ve 4. doğum...1 değil 3 kadındoğum doktoru da olsa yine ölüm olma ihtimali yüksek..
People
22
2) tuurul (kardiyoloji uzmanı)
06.09.2017 21:59:32
Sağlıkta dönüşümün bedelini anne ve bebekler ödüyor, ne acı. Ateş düştüğü yeri yakar ve bundan sonra da epey yakacak gibi duruyor. Ortada sayıca çok ama kalitesiz bir sağlık camiası ve sistemi var. Kaliteli olanlar yorgun, dargın, hatta içlerinde oh olsun diyenler var. Ne uğraşacam aciliyle, ameliyatıyla, riskiyle diye il merkezinden ilçeye sözleşmeliye göç ediyor. İyi doktorlar devletten özele kaçıyor. Sonumuz hayır ola.
People
16
3) Frankie Bellevan (Tıp Doktoru)
06.09.2017 16:32:13
Değerli Müzisyen Meslektaşımız Ferhat Göçer'i 5000 TL maaşla Danışman Yapmak çok büyük Haksızlık..

Aslında Kemiksiz 50.000 TL Maaşla " Sağlık Bakanı " olması lazımdı...
Daha Faydalı olurdu..
.
People
16
4) dr mayer benzingen (nrş uzmanı)
06.09.2017 11:03:36
ben şöyle düşünüyorum!

nüfusun bilmem kaç milyon olduğu yerlerde, zaten ihtiyaç açığı olan branştaki arkadaşlarımız!(meslektaşlarımız demiyorum) kah sağlık müdürü kah başhekim kah başhekim yardımcısı YAPTIRILIP! ıstakaya çekiliyorlar....sonrada dr açığı var deyip söyleniyorlar....işin kötü tarafı bu arkadaşların ne vasıfta yönetici olduğu ya da neye dayanarak seçildiğini bilince de başlarım sizin tiyatronuza deyip tavlaya vuruyon kendini!...kimse masum değil!...(bu arada sağlık nedeniyle geri plana çekilen arkadaşlar alınmasınlar...meclisten dışarı...)
People
13
5) genel cerrah (genel cerrahi uzmanı )
06.09.2017 10:21:49
çözüm basit : Döner sermaye hesaplanırken, çarpanları arasına hekim zorunlu sigortadaki ödenilen ücret oranı eklenir olay biter.
dünyanın neresine giderseniz gidin, hangi işi yaparsanız yapın, ne kadar riskli iş yapıyorsanız yaptığınız işin riski oranında bunun bir karşılığı vardır.kimse yanlış anlamasın herkesin yaptığı iş değerlidir ve insana ,en değerli varlığı olan sağlığa,olduğu için kutsaldır.Bu durumu aslında herkes biliyor anlıyor hatta kabul de ediyor.Ancak düzeltme noktasında nedense bugüne kadar hiçbir şey yapılmaması DÜŞÜNDÜRÜYOR !!! Acaba hekimler birbiri ile uğraşırken birlik olamasınlar da tek ses olup sesleri gür çıkmasın mı İSTENİYOR ???
People
11
6) xyz (dr)
05.09.2017 20:16:07
frankfurttan inciler..becayiş yapalım aydın sinal senle..gel sen burda çalış ben senin orda aldığın düşük ücrete çalışırım..Allah gözümüzü doyursunmuş..yurt dışındaki sol partilere oy verip buradaki muhafazakarların borazanlığını yapan yurdum insanları sizi :)
People
29
7) Jane Doe (Dr)
05.09.2017 14:18:48
Kadın kaç kere sezaryenle doğum yapmış, tekrar hamile. O civarın kadınlarını çok gözlemledim. Tüplerini bağlatanlar bile 5 -6 yıl sonra tüplerini açtırmaya gelir. " Çocuk doğurmam lazım, kendimi kadın gibi hissetmiyorum" diyen kaç kadın gördüm böyle. O kadının eşi, riskli olacağını bile bile dördüncü kere gebe bırakmış eşini. Jinekologlar konuşuyor, anlatıyorlar. Dillerinde tüy bitiyor ama devlet politikası olmayınca etkili olmuyor demek. Söylenmiştir kendilerine, doğum vakti gelince üçğncü basamak hastaneye gidin, riskli doğum bu diye. Kadın resmen adam ve muhtemelen çocuk yapsın diye baskı yapan ailesi yüzünden vefat etti. Allah rahmet eylesin. Sabırlar dilerim. Jinekolog değilim, ama jinekolog meslektaşlara da bu şartlar altında çok çok çok sabırlar ve Allah'tan korunma, esirgeme dilerim; Çok zor yıllardan , sınavlardan geçiriliyorlar. Galiba bazen nokta koymak gerekiyor, bunu düşünmelerini, naçizane tavsiye ederim.
People
23
8) aydin sinal (hekim)
05.09.2017 13:27:00
meshur meseldir"mektepler olmasa maarifi cok güzel idare ederdim" demis Osmanli zamaninda bir maarif vekili.Simdi "hastahaneler olmasa saglik sistemi cok iyi yürür" diyecek bir saglik bakani na ihtiyac var.Almanya böyle yapti,eskiden devlet hastahaneleri vardi her sene zarar eder Alman saglik sistemini cökme esigine getirmislerdi,Alman devleti hastahaneleri belediyelere devretti, finansiyel,personel,idari hersey belediye meclisinin tayin ettigi bir mütevelli heyet tarafindan yapilandi,devlet,sadece denetimi sürdü.Belediye hastahaneleri yaptiklari is karsiligi hastalik kasalarindan para alir,hastahanenin ihtiyaci kadar doktor,hemsire ve diger personeli bizzat kendi bulur,kendisi maas verir.Isi beceremeyen belediyler hastahanesini özel sektöre satti,saglik sistemi düzene girdi,Batmakta olan Ingiltere saglik sistemininde yakinda yapacagi bu yöntem.
Türkiyede devlet hastahaneleri belediyelere devredilse,her belediye kendi basinin caresine baksa elemanini kendi bulsa(mecburi hizmet kalkmasi lazim 21.yüzyilda mecburi hizmet olmaz,19.yüzyil kafasi),.maasini kendi verse saglik bakanligida rahat bir nefes alir saglik politikasini yeniden düzenler:olmazmi? olur.her belediyenin bir futbol,voleybol,basketbol,hentbol takimi var,topla ugrasacagina belediye sinirlari icindeki halkinin sagligi ile ugrasir.
Simdiki saglik sistemindeki performans sistemi bir caresizlik icinde bocalamakta "ne tükürdün avcuma ne calayim yüzüne" darb-i meseli gibi hangi branj doktoru daha fazla kazandiriyorsa ona daha cok para veriyor.Buda yorumlarda yazildigi gibi haksizliklara sebep oluyor.
cözüm bulunurmu? hic zannetmem ,cünki marangoz keseri gibi herkes kendi tarafini yontuyor.Yukardaki yazida hic paradan,maastan,performanstan bahsetmiyor,yipratici calisma sartlarindan sikayetle bahsediyor,buna yorum yazan yok kayikci kavgasi gibi para yüzünden yorumcular,biyokimyacisi,cerrahi,dogumcusu,dericisi,köselecisi....birbirine girmisler.Nenemin bir sözü ile bitirelim"Allah gözünüzü doyursun" Frankfurtan selamlar.
People
40
9) DR (DR)
05.09.2017 11:21:02
CİLDİYE UZMANININ 7000 TL , GENEL CERRAHIN 3500 TL PERFORMANS ALDIGI BİR SİSTEM....
CÖKMÜŞTÜR.....
People
58
10) yg (dr)
04.09.2017 23:07:14
Daha önce yapılan yorumlardaki biyokimya uzmanlarının kadın doğum uzmanından çok para alması hikayesi gerçekten doğru. Geçmiş dönemde idarecilik yaptım.Bu durumu bakanlığa sık sık dile getirdim. Benim verdiğim örnekte hep cildiye uzmanı ile genel cerrahi uzmanının aldığı maaşlar olmuştur. 30 yılı aşkın hekimlik yapan biri olarak (özelde ne kadar maaş aldıklarını değerlendirme dışı tutarak) ben her zaman şunu derim: Kamuda hiç bir cildiye uzmanı, hiçbir biyokimya uzmanı ... bir genel cerrahtan, bir kadın doğum uzmanından bir beyin cerrahisi uzmanından daha fazla maaş almamalıdır. Çünkü gece saat 1'de, 3'te, 5'te hastaneye gelip bıçaklanma kurşunlanma sezeryan kafa travması gibi olaylara gelen hekimler bunlardır. Onun için bu bu ve benzeri branşlardaki hekim arkadaşların alacakları ücrette ona göre olmalıdır. Biyokimya ihtisası yapmak için gerekli puanı alamamışsın onun için ezil rezil ol daha beter ol demek doğru değildir. Riskli dallarda çalışan hekim arkadaşlara daha fazla ücret ödenmelidir. Böyle giderse kadın doğum uzmanı, beyin cerrahisi uzmanı olacak hekim bulunamayacak.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
26.10-25.11ÖZEL KIRIKHAN BİLİM HASTANESİ - NÖROLOJİ UZMANI ARANIYORPersonel Arayanlar