Roaccutane’a bağlı 20 ölüm gerçekleşti
İngiltere’de İlaç ve Sağlık Ürünleri Düzenleme Kurumu’nun yaptığı son araştırmaya göre, ülkede 2 yıl içerisinde akne tedavisinde kullanılan Roaccutane’a bağlı 20 ölüm gerçekleşti.
Roaccutane’a bağlı 20 ölüm gerçekleşti
25 Mayıs 2015 10:45 - VATAN

İngiltere’de 2012 - 2014 yılları arasındaki vakalar baz alınarak hazırlanan araştırmada, bu yıllar içerisinde 218 kişide ilacın yan etkilerinin saptandığı rapor edildi. Sivilce tedavisinde kullanılan Roaccutane, cildin sebum üretimini azaltarak, siyah ve beyaz noktaların oluşumunu engelliyor. İçerisinde antibiyotik bulunmayan Roaccutane, akne oluşumunu tetikleyen bakterileri yok etme özelliğine de sahip.

 


 
İntihara yol açtığı konusunda uzun tartışmalara neden olan ilacın kutusuna 1998 yılında ‘intihara yol açabilir’ uyarısı eklenmişti.
 
Tedavisi yüzde 99 başarılı sonuçlar veren ilacın yan etkilerinin ise oldukça tehlikeli olduğu iddia ediliyor. İlaç ile intihar eğilimi hakkında bilimsel bir kanıt bulunmasa da, doktorlar ilacı kullanan kişilerin kayıtlarını tutmak şartıyla ilacı reçeteye yazabiliyor.
 
2014 Kasım ayında yapılan bir araştırma ile de Roaccutane’un psikiyatrik bozukluklarla ilişkisini gösteren bir rapor da yayımlanmıştı.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
40
1) Miray (Prova manken )
25.02.2020 14:18:10
Ben bu ilacı 2017de Doktorum verdi yüzüm mikrop kaptığı için t bölgEm sivilceleniyırdu sürekli git gide YAyılıyordu Ve ben 2 ay kullandum Doktor kontürolerine Bile gitmedim ve hiç rahatsızlıklarım da olmadı sivilcelenmede bitti ama şimdi yine biraz sivilcelenmem var şimdide almak kullanmak istiyorum recetesiz 1 ve ya 2 kutu geçer diye düşünüyorum
People
25
2) Smy nkt (Ev hanımı)
07.01.2020 02:42:30
Merhaba ben bu ilacı 6 ay boyunca 20 mg sonra 20 +10=30 mg, 20+20 =40 mg 40+10=50 mg olarak doktor kontrolünde kullandım. Çok kötü bir suratım vardı çok şükür kurtuldum herkese tavsiye ediyorum falan diyemem. Kişiye bağlı olarak elbette yan etkileri değişebilir doktor kontrolünde bunu kullanın. Ben de yan etkisi aşırı derece de sinir oldu. En ufak şeye patlayan insan oldum bir sene boyunca. Normalde çok sakin bir insandım neredeyse içimden canavar çıkıyordu sinirlenince. Daha sonra geçti elbette ama ben çok yıprandım. Gerçekten bu ilaca karar verdiyseniz depresyon ilacı falan da gerekli olacak sanırım. 3 yıl geçti ve sivilce tek tük normal çıkıyor. Onun dışında gayet başarılı bir ilaç bol su için ara da bir doktorunuza farklı şeyler gelişiyorsa danışın bugün yarın geçer herhalde demeyin sinirleniyorsanız anlatın başa çıkılmaz dereceye varmadan halledin. Bu ilacı kullanırken de abur cuburu kesin. Yemeyin bir süre inşallah şifa bulursunuz.
People
51
3) Buse ışık (Öğrenci )
10.11.2019 10:54:19
Merhaba
Bende bu ilaca 2 gün önce başladım 20 mg verdi doktror ilk bir hafta akşamları 2 tane alıcam ilaca vücudumun alışması açısındanmış 2.hafta sabah 2 akşam 3 tane yani günde 100 mg almış olacağım ve bu beni tedirgin ediyor.Bu kadar dozda alan arkadaşlar var mı?
Bunu diyen arkadaş 100 mg aşırı fazla 40 bile fazla diye geciyor başka doktora da git bence.


People
27
4) zehra karaoğlu (ön muhasebeci)
04.11.2019 13:31:28
2017 senesinde bu ilaca başladım ve tam 1 yıl kullandım tamamiyle işkenceydi sakın yaz aylarında başlamayın sonucunda sivilcelerim geçti ama öyle söylenildiği gibi bebek poposu gibi bir cildim olmadı büyük hayal kırıklığı. sırt bel bacak ağrıları ve piskolojik etkileri insanı mütiş zorluyor sabrı olmayan bulaşmasın.
Sene 2019 bu ilaca eylül ayında tekrar başladım yani 2.kez kullanıyorum çünkü tekrarladı ve dahada berbat oldu aynada kendimi göremiyorum suratımda sivilcesiz boş bir alan kalmadı deri altım tamamen dolu ve sivilcelerim kistik bi yapıda elimi elleyemiyorum kaşıntı ve acısı beni bi hayli zorladı. sürekli iletişim halinde çalışıyorum 21. yaşımda hayatımın psikolojik çöküntüsünü yaşıyor olabilirim. bol su, iyi nemlendiren kremler ve evden çıkmamakla atlatılabilir. kişiden kişiye tüm yan etkileri farklılık gösterebilir o yüzden yazılana çizilene fazla aldırış etmeyiniz bana sorarsanız da mecbur değilseniz kullanmayınız ilerde bir sorun yaşatacakmı korkusuyla içiyorum hergün. herkese sağlıklı tertemiz ciltler dilerim
People
32
5) Hulya (Ev hanimi)
03.11.2019 22:54:20
Sivilce ilaclarinin yan etkileri epey fazla sanirim. Uzerinden 9 yil falan gecti ama cigerlerde olusan lekelerle ugrasmaktayim. Verem belirtisi olabilir dediler 2 aydir bisuru test bronoskopi falan. Bağışıklık sistemini guclendirmek icin kisi kendine cok iyi bakmaliymis gec ogrendim. Doktorda bu konuda bilgilendirmedi. Şimdiki aklim olsa hap kullanmazdim sivilce icin.
People
43
6) Fatih (Öğrenci)
01.11.2019 21:59:51
Bu ilacı 10 gündür kullanmaktayım. Goğüs ağrım oluyo acaba herkeste mi oluyo Bi cevap verebilir misiniz
People
30
7) Büşra (Muhasebe)
14.10.2019 08:09:21
Merhaba
Bende bu ilaca 2 gün önce başladım 20 mg verdi doktror ilk bir hafta akşamları 2 tane alıcam ilaca vücudumun alışması açısındanmış 2.hafta sabah 2 akşam 3 tane yani günde 100 mg almış olacağım ve bu beni tedirgin ediyor.Bu kadar dozda alan arkadaşlar var mı?
People
8
8) Can Bal (Ögrenci)
22.08.2019 18:05:46
Bu ilaca daha bu gün başladım ilacı kullandıktan sonra sigara vb. Kullanirsam bir yan etki yaparmı?
People
52
9) çağla yalçin (yönetici asistanı )
05.08.2019 13:31:04
merhaba
Bende bu ilacı kullanıyorum. 6 ay oldu ama doktorum yeterli görmediği için devam ediyorum. öncelikle ilacı basite indirgemek gibi bir amacım yok. sadece ben yaşadıklarımı anlatacağım.
ilk kullandığım gün şiddetli baş ağrısı yaptı ağrıdan duramıyordum.
ama ertesi sabah uyandığımda baş ağrısı geçmiş bel ağrısı başlamıştı 2 ay bu bel ağrısı devam etti ilk zamanlar çok ağrı yapsa da zamanla ağrım azaldı. doktorun dediklerine uymaya çalıştım.
1. ayda dudaklarım ve burnum kurumaya başladı. doktorun yazdığı dudak ve burun kremlerini kullandım ama en önemlisi günde en az 3 litre su içtim. su içmeye devam edince dudaklarım çok kuramadı.
hatta ilaçlarımı almaya ezcaneye gittiğimde eczaneci abla dudakların çatlamamış ben çok kötü olanları gördüm sen ne yapıyorsun diye sordu günde 3 litre su içiyorum dedim. su içince vücudunuzda kurumuyor. 2. ayımda gözlerim kurumaya başladı. damla yazdı doktor. 3. ayımda pek bir şey yemedğimi için kilo kaybı yaşadım. kontrole gittiğimde değerlerim düşük çıktı bir hafta ilacı kullanma dedi doktor ve bu arada bolca yemek ye dedi. tekrar gittiğimde değerlerim yükselmişti tekrar devam ettim ilaca. 4. ayım da havalar çok sıcak oldugu için dozunu düşürdü doktor vucudum fazla kurumasın diye. bu arada spor yapmaya başladım ve çok yoruldugumu hissettim. doktora söylediğimde bu ilacın zaten bedenimi yordugunu üstüne bnde spor yaparsam daha çok yorulacagımı söyledi ve sporu yasakladı bir de diyet yapmayı yasakladı. şuan pek bir şikayetim yok bel ağrımda kalmadı. yaniilaç basit bir ilaç değil ama bazı insanlarda fazla yan etki yapabiliyor bazılarında normal etki yapıyor. kişiden kişiye değişiyor diyelim.
People
45
10) zeynep yılmaz (mütercim)
03.08.2019 11:37:07
ilacı doktor kontrolünde 7 aydır kullanıyorum. normalde günde 1 bardak su bile içmeyen ben, her gün sık sık su içiyorum. her gün düzenli olarak kremlerimi kullanıyorum. vücudumuzun ihtiyacı olan su ve nemi verdiğiniz sürece hiçbir sıkıntı çıkarmayan bir ilaç. her ay tahlillerim gayet iyi sonuçlanıyor. doktorum tedavinin çok güzel ilerlediğini söyledi. aynaya bakamıcak kadar yüzleri sivilce olan arkadaşları lütfen bilinçsiz ilaç kullanımlarınızla korkutmayın. insanlar asıl kendilerini çirkin hissettiği zaman psikolojileri bozuluyor. 7 aydır çok mutluyum ve kendimi çok iyi hissediyorum. şu an 27 yaşımdayım ve diyorum ki keşke daha önce başlasaydım bu ilaca.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer