Roaccutane’a bağlı 20 ölüm gerçekleşti
İngiltere’de İlaç ve Sağlık Ürünleri Düzenleme Kurumu’nun yaptığı son araştırmaya göre, ülkede 2 yıl içerisinde akne tedavisinde kullanılan Roaccutane’a bağlı 20 ölüm gerçekleşti.
Roaccutane’a bağlı 20 ölüm gerçekleşti
25 Mayıs 2015 - VATAN

İngiltere’de 2012 - 2014 yılları arasındaki vakalar baz alınarak hazırlanan araştırmada, bu yıllar içerisinde 218 kişide ilacın yan etkilerinin saptandığı rapor edildi. Sivilce tedavisinde kullanılan Roaccutane, cildin sebum üretimini azaltarak, siyah ve beyaz noktaların oluşumunu engelliyor. İçerisinde antibiyotik bulunmayan Roaccutane, akne oluşumunu tetikleyen bakterileri yok etme özelliğine de sahip.

 


 
İntihara yol açtığı konusunda uzun tartışmalara neden olan ilacın kutusuna 1998 yılında ‘intihara yol açabilir’ uyarısı eklenmişti.
 
Tedavisi yüzde 99 başarılı sonuçlar veren ilacın yan etkilerinin ise oldukça tehlikeli olduğu iddia ediliyor. İlaç ile intihar eğilimi hakkında bilimsel bir kanıt bulunmasa da, doktorlar ilacı kullanan kişilerin kayıtlarını tutmak şartıyla ilacı reçeteye yazabiliyor.
 
2014 Kasım ayında yapılan bir araştırma ile de Roaccutane’un psikiyatrik bozukluklarla ilişkisini gösteren bir rapor da yayımlanmıştı.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
5
1) Buse ışık (Öğrenci )
10.11.2019 10:54:19
Merhaba
Bende bu ilaca 2 gün önce başladım 20 mg verdi doktror ilk bir hafta akşamları 2 tane alıcam ilaca vücudumun alışması açısındanmış 2.hafta sabah 2 akşam 3 tane yani günde 100 mg almış olacağım ve bu beni tedirgin ediyor.Bu kadar dozda alan arkadaşlar var mı?
Bunu diyen arkadaş 100 mg aşırı fazla 40 bile fazla diye geciyor başka doktora da git bence.


People
3
2) zehra karaoğlu (ön muhasebeci)
04.11.2019 13:31:28
2017 senesinde bu ilaca başladım ve tam 1 yıl kullandım tamamiyle işkenceydi sakın yaz aylarında başlamayın sonucunda sivilcelerim geçti ama öyle söylenildiği gibi bebek poposu gibi bir cildim olmadı büyük hayal kırıklığı. sırt bel bacak ağrıları ve piskolojik etkileri insanı mütiş zorluyor sabrı olmayan bulaşmasın.
Sene 2019 bu ilaca eylül ayında tekrar başladım yani 2.kez kullanıyorum çünkü tekrarladı ve dahada berbat oldu aynada kendimi göremiyorum suratımda sivilcesiz boş bir alan kalmadı deri altım tamamen dolu ve sivilcelerim kistik bi yapıda elimi elleyemiyorum kaşıntı ve acısı beni bi hayli zorladı. sürekli iletişim halinde çalışıyorum 21. yaşımda hayatımın psikolojik çöküntüsünü yaşıyor olabilirim. bol su, iyi nemlendiren kremler ve evden çıkmamakla atlatılabilir. kişiden kişiye tüm yan etkileri farklılık gösterebilir o yüzden yazılana çizilene fazla aldırış etmeyiniz bana sorarsanız da mecbur değilseniz kullanmayınız ilerde bir sorun yaşatacakmı korkusuyla içiyorum hergün. herkese sağlıklı tertemiz ciltler dilerim
People
5
3) Hulya (Ev hanimi)
03.11.2019 22:54:20
Sivilce ilaclarinin yan etkileri epey fazla sanirim. Uzerinden 9 yil falan gecti ama cigerlerde olusan lekelerle ugrasmaktayim. Verem belirtisi olabilir dediler 2 aydir bisuru test bronoskopi falan. Bağışıklık sistemini guclendirmek icin kisi kendine cok iyi bakmaliymis gec ogrendim. Doktorda bu konuda bilgilendirmedi. Şimdiki aklim olsa hap kullanmazdim sivilce icin.
People
7
4) Fatih (Öğrenci)
01.11.2019 21:59:51
Bu ilacı 10 gündür kullanmaktayım. Goğüs ağrım oluyo acaba herkeste mi oluyo Bi cevap verebilir misiniz
People
18
5) Büşra (Muhasebe)
14.10.2019 08:09:21
Merhaba
Bende bu ilaca 2 gün önce başladım 20 mg verdi doktror ilk bir hafta akşamları 2 tane alıcam ilaca vücudumun alışması açısındanmış 2.hafta sabah 2 akşam 3 tane yani günde 100 mg almış olacağım ve bu beni tedirgin ediyor.Bu kadar dozda alan arkadaşlar var mı?
People
2
6) Can Bal (Ögrenci)
22.08.2019 18:05:46
Bu ilaca daha bu gün başladım ilacı kullandıktan sonra sigara vb. Kullanirsam bir yan etki yaparmı?
People
32
7) çağla yalçin (yönetici asistanı )
05.08.2019 13:31:04
merhaba
Bende bu ilacı kullanıyorum. 6 ay oldu ama doktorum yeterli görmediği için devam ediyorum. öncelikle ilacı basite indirgemek gibi bir amacım yok. sadece ben yaşadıklarımı anlatacağım.
ilk kullandığım gün şiddetli baş ağrısı yaptı ağrıdan duramıyordum.
ama ertesi sabah uyandığımda baş ağrısı geçmiş bel ağrısı başlamıştı 2 ay bu bel ağrısı devam etti ilk zamanlar çok ağrı yapsa da zamanla ağrım azaldı. doktorun dediklerine uymaya çalıştım.
1. ayda dudaklarım ve burnum kurumaya başladı. doktorun yazdığı dudak ve burun kremlerini kullandım ama en önemlisi günde en az 3 litre su içtim. su içmeye devam edince dudaklarım çok kuramadı.
hatta ilaçlarımı almaya ezcaneye gittiğimde eczaneci abla dudakların çatlamamış ben çok kötü olanları gördüm sen ne yapıyorsun diye sordu günde 3 litre su içiyorum dedim. su içince vücudunuzda kurumuyor. 2. ayımda gözlerim kurumaya başladı. damla yazdı doktor. 3. ayımda pek bir şey yemedğimi için kilo kaybı yaşadım. kontrole gittiğimde değerlerim düşük çıktı bir hafta ilacı kullanma dedi doktor ve bu arada bolca yemek ye dedi. tekrar gittiğimde değerlerim yükselmişti tekrar devam ettim ilaca. 4. ayım da havalar çok sıcak oldugu için dozunu düşürdü doktor vucudum fazla kurumasın diye. bu arada spor yapmaya başladım ve çok yoruldugumu hissettim. doktora söylediğimde bu ilacın zaten bedenimi yordugunu üstüne bnde spor yaparsam daha çok yorulacagımı söyledi ve sporu yasakladı bir de diyet yapmayı yasakladı. şuan pek bir şikayetim yok bel ağrımda kalmadı. yaniilaç basit bir ilaç değil ama bazı insanlarda fazla yan etki yapabiliyor bazılarında normal etki yapıyor. kişiden kişiye değişiyor diyelim.
People
25
8) zeynep yılmaz (mütercim)
03.08.2019 11:37:07
ilacı doktor kontrolünde 7 aydır kullanıyorum. normalde günde 1 bardak su bile içmeyen ben, her gün sık sık su içiyorum. her gün düzenli olarak kremlerimi kullanıyorum. vücudumuzun ihtiyacı olan su ve nemi verdiğiniz sürece hiçbir sıkıntı çıkarmayan bir ilaç. her ay tahlillerim gayet iyi sonuçlanıyor. doktorum tedavinin çok güzel ilerlediğini söyledi. aynaya bakamıcak kadar yüzleri sivilce olan arkadaşları lütfen bilinçsiz ilaç kullanımlarınızla korkutmayın. insanlar asıl kendilerini çirkin hissettiği zaman psikolojileri bozuluyor. 7 aydır çok mutluyum ve kendimi çok iyi hissediyorum. şu an 27 yaşımdayım ve diyorum ki keşke daha önce başlasaydım bu ilaca.
People
15
9) SEMA E (İDARİ İŞLER UZMANI)
19.07.2019 09:57:58
Bu ilacı ilk kullandığımda 26 yaşındaydım o yaşa kadar tek bir sivilcesi çıkmamış biriydim neyse 8 ay kullandım zorlu bir süreçti ama insanların abarttığı kadar da değil dayanabilecek şeylerdi. Tedavi sonucu muhteşem yüzüm porselen tabak gibi pırıl pırıl nasıl güzel ama anlatamam 1 sene 2 sene her şey yolunda daha sonra çenemde yağ bezesine bezeyen bir şeyler çıkmaya başladı. Sivilce değil siyah nokta desen hiç değil ama yağ bezeside değil ben bunları sıkmaya başladım için yağ çıkıyor. hoppala tekrar hastaneye ne şimdi bu hani artık bir şey çıkmayacaktı baktı baktı sen uzun bir süre tedavi görmüşsün buna rağmen sivilce tekrarlamaya başlamış artık sana normal kremler antibiyotikler işlemez tekrar roaccuteneye başlamamız gerekiyor yaş 28 tekrar kaldırabilir miyim düşünüyorum. neyse başladım tekrardan önceki kadar kötü değildi ama yaptığım çok büyük bir yanlış yüzünden cildim erken kırışmaya başladı bunda bu ilacın payı çok büyük cildi aşırı derecede kuruttuğu için cilt düzgün nemlendirilmezse bu süreçte kırışırabiliyor. özellikle ilacı kullanırken bu olaya çok dikkat etmenizi rica ediyorum bol su için ve cildinizi çok iyi nemlendirip güneşten koruyun. bu arada 2. sefer kullanım sonucunu da söyleyeyim o da 7 ay sürdü yine düzeldi şu an 31 yaşındayım ve çenemden o şeyler hala çıkmaya devam ediyor :) nadirde olsa tekrarlama olayı yaşanıyormuş ben o nadir kişilerdenim aman hep böyle şeylerde nadir olayım zaten başka konularda nadirliğimi görmüş değilim.
People
11
10) Yunus Bayram (Öğrenci)
08.07.2019 23:07:48
İlacı şuanda kullanıyorum gecen senede başladım cok kötü kas ve bel ağrıları yaşadığım için bırakmak zorunda kaldım şuandada bu ilacı kullanıyorum yine bel ağrılarım var göğüs ağrımda var dudaklarda catlamıs dayanabildiğim yere kadar dayanacam yorumları okudum cok basite alan arkadaslar var ama o kadar basit bi ilac değil bütün tahlillerin verilmesi lazım etrafımda cok kişi kullandı cok iyi bildiğim bi ilaç bazılarında bu bel ve göğüs ağrıları yapmıyor diye ilacı bu kadar basit gösteremezler ve bu ilacı kullanan arkadaslar kesinlikle ağırlık kaldırmamaları lazım
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
15/11-16/11 4. Diyabet Tedavisi Sempozyumu ENDOKRİNO... ANKA
14/11-17/11 1. Hematoloji Eğitim ve Araştırma Kongresi HEMATOLOJİ ANTA
13/11-17/11 10. Uluslararsı Katılımlı Aile Hekimliği Kongresi - AHEKON 2019 AİLE... ANTA
13/11-17/11 41. Türk Ulusal KBB ve Baş Boyun Cerrahisi Kongresi KULAK-BUR... ANTA
14/11-17/11 Dudak Damak Yarıkları 6. Uluslararası Kongresi ORTOPEDİ... ANTA
14/11-17/11 HIV-AIDS Kongresi 2019 HALK SAĞLIĞI ANTA
16/11-21/11 55. Ulusal Nöroloji Kongresi NÖROLOJİ ANTA