Roaccutane’a bağlı 20 ölüm gerçekleşti
İngiltere’de İlaç ve Sağlık Ürünleri Düzenleme Kurumu’nun yaptığı son araştırmaya göre, ülkede 2 yıl içerisinde akne tedavisinde kullanılan Roaccutane’a bağlı 20 ölüm gerçekleşti.
Roaccutane’a bağlı 20 ölüm gerçekleşti
25 Mayıs 2015 - VATAN

İngiltere’de 2012 - 2014 yılları arasındaki vakalar baz alınarak hazırlanan araştırmada, bu yıllar içerisinde 218 kişide ilacın yan etkilerinin saptandığı rapor edildi. Sivilce tedavisinde kullanılan Roaccutane, cildin sebum üretimini azaltarak, siyah ve beyaz noktaların oluşumunu engelliyor. İçerisinde antibiyotik bulunmayan Roaccutane, akne oluşumunu tetikleyen bakterileri yok etme özelliğine de sahip.

 


 
İntihara yol açtığı konusunda uzun tartışmalara neden olan ilacın kutusuna 1998 yılında ‘intihara yol açabilir’ uyarısı eklenmişti.
 
Tedavisi yüzde 99 başarılı sonuçlar veren ilacın yan etkilerinin ise oldukça tehlikeli olduğu iddia ediliyor. İlaç ile intihar eğilimi hakkında bilimsel bir kanıt bulunmasa da, doktorlar ilacı kullanan kişilerin kayıtlarını tutmak şartıyla ilacı reçeteye yazabiliyor.
 
2014 Kasım ayında yapılan bir araştırma ile de Roaccutane’un psikiyatrik bozukluklarla ilişkisini gösteren bir rapor da yayımlanmıştı.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
20
1) Matt Gibson (Girişimci)
20.01.2019 21:04:38
İlacın hiçbir türlü hastalığa yol açtığı yoktur kafanızdan sallayıp insanların gözünü korkutmayın arkadaşlar. Bir sivilce ilacı kimsenin kalp spazmı ya da beyin kanaması geçirmesine yol açmaz.
People
7
2) Aslı Mercan (Çalışmıyor)
27.12.2018 12:10:52
İlaçtan memnun kalmayan arkadaşlar lütfen çöpe atmayın bazı Kanser tedavilerinde kullanılıyormuş Hepumutlumutlu sayfasında okudum
İhtiyaç sahiplerine ulaştırın
People
17
3) Şadan kurt (Ögretmen)
25.12.2018 19:24:46
Sevgili genc arkadaslar bende sivilcelerim yuzunden 20li yaslarda hicbir tahlil yapilmadan dr tarafindan verilen bu ilaci kullandim. Cok kisa sure sonra bel bolgesinde kalinlasma kolesterol yukselmesi trigiliserid yuksekligi kilo artisi yasamaya basladim.30 yasindan sonra yuksek tansiyon hastasi oldum.hipertansiyon ilaci kullaniyorum. Lutfen sagliginizin herseyden onemli oldugunu unutmayin.ilaci size hicbir tahlil yapmadan veren dermatoloji uzmanlarindan uzak durun.sevgiler
People
34
4) Deryag (Estetisyen)
20.10.2018 01:39:40
Yorumlar ne kadar abartılarak yapmış normalde ugrasipta yorum yapmazdım ama bu abartılı yorumlara istinaden yapacağım.. benimde yüzümde aşırı sivilce oluşuyordu 6 ay kullandım dudak kuruması dışında abartılacak hic bir yan etkisi yok yüzüm çok güzel şuanda dikkatli kullanılırsa yararlı bi ilaç ve en onemlisi 'sabir' :)))
People
18
5) Nur (Serbest)
18.09.2018 01:28:43
Kesinlikle kullanmayın sağlığınızla oynamayın ben kullandım bir ay oldu ve göğüs ağrılarım başladı dudaklarım kurudu geçicekti bu ama İnan’ın çok zararı var ruhsal olarak ta. Ben sadece kremine devam ediyorum ilacı attım direk çöpe bir tek akneleriniz için sağlığınızı tehlikeye atmayın !!
People
15
6) bir bulut (öğretmen)
10.08.2018 14:26:28
bir sivilce için neler kullanılıyormuş neler, dayanamadım yazdım. zeytinyağlı ozon yağı kullanın sivilcelere bir kere sürüp iyi olmasını beklemeyin aklınıza geldikçe üzerine sürün. Ben de çok etkili oluyor sizlerde olurmu bilmem ama denemekten ne zarar görebilirsiniz
People
21
7) Eğitim sart (Ogretmen)
10.08.2018 13:36:07
Malesef bende bu ilaci kullandım hemde dr bir arkadaşımın zorlamasıyla. Sivilcelere iyi gelecek diye çok ısrar etti. Çok pişmanım. Şimdi cildinde geçmeyen türlü türlü hastalıkla mücadele ediyorum güneşe cikamiyorum. Sac dokulmeside yaptı. Malesef kısırlıkta yapıyor. Bu yazılanları umarım gençler dikkate alır. En azından şüpheyle yaklaşır. Bu uyarilarla bir kişiye bile faydalı olsak kardır Ben bu zararlarında birini bile bilseydim hiçbir kuvvet içeremezdi o ilaçları.
People
64
8) Nesibe U. (Öğrenci)
04.04.2018 16:44:44
Ben bu ilacı şuan kullanmaktayım. İlk başta sivilcelerim çok şiddetli arttı ve üniversite öğrencisiyim dışarı çıkmak istemedim. Şuan ufak tefek bi kaç tane kaldı ve tedavimin bitmesine az kaldı. Ilaca başlamadan önce insanların gözlerine bakarak konuşamazdım ve her sabah yüzümde çıkan yeni sivilceler moralimi bozardı sevilmediğimi hissederdim. Şuan gözeneklerim küçüldü eskisinden daha sağlıklı bi yüzüm var aksine düşük olan değerlerim düzeldi. Bi insanın intihar etmesi için bir çok neden var. Ben ailemde bir tek bende sivilce çıktığı için yüzümü yolmak isterdim. İlaca başladıktan sonra düzelmeyi gördüm ve özgüvenim arttı. Doktorlar bu ilacı sizin geçmişinize bakmadan vermiyolar. Ben 4 krem denedim hiç birinden fayda görmedim. Asıl mesele bu ilacı kullanırken yediklerine dikkat etmekte ve toplumumuza sivilcenin kötü bir şey olmadığını bi sağlık sorunu olduğunu anlatmakta. Asıl mesele gençleri güzelleşmek için her şeyi yapmak zorunda bırakmama da. Bu ilacı kullanmaya başlayacak olan kişiler varsa ; eğer ki intihara eğilimizin varsa ve yeme alışkanlıģınızı değistirecek kadar ve bir ay artan sivilceleri görmezden gelecek kadar iradeniz yoksa hiç kullanmayın kendinize zulmedersiniz.
People
59
9) Ayşenur Hancı (öğrenci)
27.12.2017 00:20:48
11 yaşımdan beri sivilcesi tedavisi görüyordum. Bu ilacı kullandığımda da15 yaşımdaydım ve inanın hayatımı kurtardı. Bir sürü yan etki yazmışsınız ancak günlerce evinden sivilceleri yüzünden çıkamayan yüzü sürekli sızlayan gittiği her yerde alay konusu olan 15 yaşında bir genç kızın halini düşünebiliyor musunuz? Çok defa kendime zarar vermeyi düşündüm ve hatta denedim de. Özgüvenim yoktu, insanlarla bile konuşamıyordum kendimden utanıyordum. Bu ilacı kullanmadan önce benim bir hayatım yoktu. Bilinçli bir doktor tarafından gerekli tahliller yapılırsa ve bir engel görülmezse kesinlikle insanı kendine getiren bir ilaç olduğunu düşünüyorum. üç beş sivilcesi çıkan her hastaya roaccutane verilirse sonuç ölüm de olur tabii ki!
People
55
10) zeynep sincanlı (memur)
29.11.2017 20:20:45
Bu ilacı sivilce nedeniyle kullanan 3 yakınım oldu. Birisi kalp spazmı geçirdi. Bir arkadaşım işyerinde gözümüzün önünde kaskatı kesildi. Saatlerce ayılamadı hastaneye zor yetiştirdik tansiyonu yükselmiş. Şu an amcamın 16 yaşındaki torunu iki gündür düşürülemeyen tansiyon ve hafif beyin kanaması teşhisiyle yatıyor. kimse bana bu ılacın masum olduğunu söylemesin.
Gencecik insanlar siviceler,nden kurtulmak uğruna canlarından oluyorlardı. Dr lar hala bu ilacı nasıl reçete edebiliyorlar. Kendi evlatlarına da kullandırırlar mı acaba
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
21/03-23/03Sağlık Bilimlerinde Araştırma SempozyumuTIP EĞİTİMİİZMİ
27/03-30/0318. Nefroloji Kış OkuluNEFROLOJİKIBR
05/04-07/04TOD Nisan KursuGÖZ...ANKA
07/04-10/0441. PEDİATRİ GÜNLERİ ve 20. PEDİATRİ HEMŞİRELİĞİ GÜNLERİÇOCUK...İSTA
12/04-13/04Hacettepe Radyoloji BT Kursu 2019RADYOLOJİANKA
12/04-14/04Hedef Kanser 2019TIBBİ...KIBR
10/04-14/04Türk Toraks Derneği 22. Yıllık KongresiGÖĞÜS...ANTA