Roaccutane’a bağlı 20 ölüm gerçekleşti
İngiltere’de İlaç ve Sağlık Ürünleri Düzenleme Kurumu’nun yaptığı son araştırmaya göre, ülkede 2 yıl içerisinde akne tedavisinde kullanılan Roaccutane’a bağlı 20 ölüm gerçekleşti.
Roaccutane’a bağlı 20 ölüm gerçekleşti
25 Mayıs 2015 - VATAN

İngiltere’de 2012 - 2014 yılları arasındaki vakalar baz alınarak hazırlanan araştırmada, bu yıllar içerisinde 218 kişide ilacın yan etkilerinin saptandığı rapor edildi. Sivilce tedavisinde kullanılan Roaccutane, cildin sebum üretimini azaltarak, siyah ve beyaz noktaların oluşumunu engelliyor. İçerisinde antibiyotik bulunmayan Roaccutane, akne oluşumunu tetikleyen bakterileri yok etme özelliğine de sahip.
 
İntihara yol açtığı konusunda uzun tartışmalara neden olan ilacın kutusuna 1998 yılında ‘intihara yol açabilir’ uyarısı eklenmişti.
 
Tedavisi yüzde 99 başarılı sonuçlar veren ilacın yan etkilerinin ise oldukça tehlikeli olduğu iddia ediliyor. İlaç ile intihar eğilimi hakkında bilimsel bir kanıt bulunmasa da, doktorlar ilacı kullanan kişilerin kayıtlarını tutmak şartıyla ilacı reçeteye yazabiliyor.
 
2014 Kasım ayında yapılan bir araştırma ile de Roaccutane’un psikiyatrik bozukluklarla ilişkisini gösteren bir rapor da yayımlanmıştı.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
8
1) Nur (Serbest)
18.09.2018 01:28:43
Kesinlikle kullanmayın sağlığınızla oynamayın ben kullandım bir ay oldu ve göğüs ağrılarım başladı dudaklarım kurudu geçicekti bu ama İnan’ın çok zararı var ruhsal olarak ta. Ben sadece kremine devam ediyorum ilacı attım direk çöpe bir tek akneleriniz için sağlığınızı tehlikeye atmayın !!
People
9
2) bir bulut (öğretmen)
10.08.2018 14:26:28
bir sivilce için neler kullanılıyormuş neler, dayanamadım yazdım. zeytinyağlı ozon yağı kullanın sivilcelere bir kere sürüp iyi olmasını beklemeyin aklınıza geldikçe üzerine sürün. Ben de çok etkili oluyor sizlerde olurmu bilmem ama denemekten ne zarar görebilirsiniz
People
6
3) Eğitim sart (Ogretmen)
10.08.2018 13:36:07
Malesef bende bu ilaci kullandım hemde dr bir arkadaşımın zorlamasıyla. Sivilcelere iyi gelecek diye çok ısrar etti. Çok pişmanım. Şimdi cildinde geçmeyen türlü türlü hastalıkla mücadele ediyorum güneşe cikamiyorum. Sac dokulmeside yaptı. Malesef kısırlıkta yapıyor. Bu yazılanları umarım gençler dikkate alır. En azından şüpheyle yaklaşır. Bu uyarilarla bir kişiye bile faydalı olsak kardır Ben bu zararlarında birini bile bilseydim hiçbir kuvvet içeremezdi o ilaçları.
People
37
4) Nesibe U. (Öğrenci)
04.04.2018 16:44:44
Ben bu ilacı şuan kullanmaktayım. İlk başta sivilcelerim çok şiddetli arttı ve üniversite öğrencisiyim dışarı çıkmak istemedim. Şuan ufak tefek bi kaç tane kaldı ve tedavimin bitmesine az kaldı. Ilaca başlamadan önce insanların gözlerine bakarak konuşamazdım ve her sabah yüzümde çıkan yeni sivilceler moralimi bozardı sevilmediğimi hissederdim. Şuan gözeneklerim küçüldü eskisinden daha sağlıklı bi yüzüm var aksine düşük olan değerlerim düzeldi. Bi insanın intihar etmesi için bir çok neden var. Ben ailemde bir tek bende sivilce çıktığı için yüzümü yolmak isterdim. İlaca başladıktan sonra düzelmeyi gördüm ve özgüvenim arttı. Doktorlar bu ilacı sizin geçmişinize bakmadan vermiyolar. Ben 4 krem denedim hiç birinden fayda görmedim. Asıl mesele bu ilacı kullanırken yediklerine dikkat etmekte ve toplumumuza sivilcenin kötü bir şey olmadığını bi sağlık sorunu olduğunu anlatmakta. Asıl mesele gençleri güzelleşmek için her şeyi yapmak zorunda bırakmama da. Bu ilacı kullanmaya başlayacak olan kişiler varsa ; eğer ki intihara eğilimizin varsa ve yeme alışkanlıģınızı değistirecek kadar ve bir ay artan sivilceleri görmezden gelecek kadar iradeniz yoksa hiç kullanmayın kendinize zulmedersiniz.
People
43
5) Ayşenur Hancı (öğrenci)
27.12.2017 00:20:48
11 yaşımdan beri sivilcesi tedavisi görüyordum. Bu ilacı kullandığımda da15 yaşımdaydım ve inanın hayatımı kurtardı. Bir sürü yan etki yazmışsınız ancak günlerce evinden sivilceleri yüzünden çıkamayan yüzü sürekli sızlayan gittiği her yerde alay konusu olan 15 yaşında bir genç kızın halini düşünebiliyor musunuz? Çok defa kendime zarar vermeyi düşündüm ve hatta denedim de. Özgüvenim yoktu, insanlarla bile konuşamıyordum kendimden utanıyordum. Bu ilacı kullanmadan önce benim bir hayatım yoktu. Bilinçli bir doktor tarafından gerekli tahliller yapılırsa ve bir engel görülmezse kesinlikle insanı kendine getiren bir ilaç olduğunu düşünüyorum. üç beş sivilcesi çıkan her hastaya roaccutane verilirse sonuç ölüm de olur tabii ki!
People
32
6) zeynep sincanlı (memur)
29.11.2017 20:20:45
Bu ilacı sivilce nedeniyle kullanan 3 yakınım oldu. Birisi kalp spazmı geçirdi. Bir arkadaşım işyerinde gözümüzün önünde kaskatı kesildi. Saatlerce ayılamadı hastaneye zor yetiştirdik tansiyonu yükselmiş. Şu an amcamın 16 yaşındaki torunu iki gündür düşürülemeyen tansiyon ve hafif beyin kanaması teşhisiyle yatıyor. kimse bana bu ılacın masum olduğunu söylemesin.
Gencecik insanlar siviceler,nden kurtulmak uğruna canlarından oluyorlardı. Dr lar hala bu ilacı nasıl reçete edebiliyorlar. Kendi evlatlarına da kullandırırlar mı acaba
People
19
7) Elmas ÖZEL (Hemşire)
29.05.2015 14:50:50
Ergenlik dönemi sivilcelerinden dolayı oğlumu hangi cildiyeciye götürdüysem ilk yazdıkları ilaç bu oldu.Bir yakınımda bu ilaç tedavisinden sonra lenfoma gelişti.3 yıldır kanser tedavisi görmesine rağmen hala düzelemedi.Tedavi gördüğü üniversite hastanesi kullandığı bu ilacı hiç kaile bile almadı.Fakat etraflıca araştırdığım kaynaklardan birinde ilacın olumsuz etkileri içinde lenf büyümeside vardı.Uzmanların bu konuyu iyice araştırmasını rica ediyorum !
People
21
8) emre (doktor)
27.05.2015 15:23:17
Eğer elinizde ilacın yan etkilerine bağlı veriler var ise bunu paylaşabileceğiniz kurumlar var Türkiyede. Eğer elinizde böyle bir belge var ve siz paylaşmıyorsanız yaptığınız etik değil. Ayrıca yazıda hiçbir bilimsel veriden ve kaynaktan söz edilmemiş. Başka bıranşlardan meslektaşların hakim olmadıkları konularda bu şekilde yorumda bulunmaları doğru değil.
People
17
9) dR serdar (iç hast YB)
26.05.2015 21:00:58
95 yılında her iki omzumda ve yüzümde halen izlerini taşıdığım ve her geçen gün artış gösteren akneler için 9 ay denmişti ama 6 ay kullanıp kestim 4 aydan sonra mucizevi bir düzelme oldu ve lezyonlar %95 iz bırakmadan geçti. O dönemde ayda bir tetkiklerimi yaptırdığımı hatırlıyorum ldl yüksekliği miras kaldı. Gerçi ailesel bir yatkınlığım da var. 3 sayfa YE listesi vardı onu unutmadım. Bazan poliklinikte çok yoğun aknesi olan gençlere önerdiğim oluyordu.Akne sorunu da yoğun psikolojik sorunlara neden olabiliyor, ama böyle bir veriden sonra reçete edecek meslektaşım çok az olur sanırım 1 değil 3 tane aydınlatılmış onam alsanız nafile ölmüş adamlar
People
7
10) Ayşe (Kdoğumcu)
26.05.2015 02:09:42
Bu ilacı bir doktor hastasına nasıl yazar hiç anlamıyorum! Sivilce için zehir veriliyor gencecik insanlara. Bunu kullanan genç kızlarda ciddi depresyon ve hatta intihar fikirleri oluştuğunu farkettim.Bu ilacı kullananlara yan etkilerinden bahsediyorum ve hepsi bırakıyor İlacı.Ciddi yan etkileri olabilen bu ilacı bolca yazan hekimler var maalesef, önlem alınmalı!
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori