Roaccutane’a bağlı 20 ölüm gerçekleşti
İngiltere’de İlaç ve Sağlık Ürünleri Düzenleme Kurumu’nun yaptığı son araştırmaya göre, ülkede 2 yıl içerisinde akne tedavisinde kullanılan Roaccutane’a bağlı 20 ölüm gerçekleşti.
Roaccutane’a bağlı 20 ölüm gerçekleşti
25 Mayıs 2015 - VATAN

İngiltere’de 2012 - 2014 yılları arasındaki vakalar baz alınarak hazırlanan araştırmada, bu yıllar içerisinde 218 kişide ilacın yan etkilerinin saptandığı rapor edildi. Sivilce tedavisinde kullanılan Roaccutane, cildin sebum üretimini azaltarak, siyah ve beyaz noktaların oluşumunu engelliyor. İçerisinde antibiyotik bulunmayan Roaccutane, akne oluşumunu tetikleyen bakterileri yok etme özelliğine de sahip.

 


 
İntihara yol açtığı konusunda uzun tartışmalara neden olan ilacın kutusuna 1998 yılında ‘intihara yol açabilir’ uyarısı eklenmişti.
 
Tedavisi yüzde 99 başarılı sonuçlar veren ilacın yan etkilerinin ise oldukça tehlikeli olduğu iddia ediliyor. İlaç ile intihar eğilimi hakkında bilimsel bir kanıt bulunmasa da, doktorlar ilacı kullanan kişilerin kayıtlarını tutmak şartıyla ilacı reçeteye yazabiliyor.
 
2014 Kasım ayında yapılan bir araştırma ile de Roaccutane’un psikiyatrik bozukluklarla ilişkisini gösteren bir rapor da yayımlanmıştı.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) çağla yalçin (yönetici asistanı )
05.08.2019 13:31:04
merhaba
Bende bu ilacı kullanıyorum. 6 ay oldu ama doktorum yeterli görmediği için devam ediyorum. öncelikle ilacı basite indirgemek gibi bir amacım yok. sadece ben yaşadıklarımı anlatacağım.
ilk kullandığım gün şiddetli baş ağrısı yaptı ağrıdan duramıyordum.
ama ertesi sabah uyandığımda baş ağrısı geçmiş bel ağrısı başlamıştı 2 ay bu bel ağrısı devam etti ilk zamanlar çok ağrı yapsa da zamanla ağrım azaldı. doktorun dediklerine uymaya çalıştım.
1. ayda dudaklarım ve burnum kurumaya başladı. doktorun yazdığı dudak ve burun kremlerini kullandım ama en önemlisi günde en az 3 litre su içtim. su içmeye devam edince dudaklarım çok kuramadı.
hatta ilaçlarımı almaya ezcaneye gittiğimde eczaneci abla dudakların çatlamamış ben çok kötü olanları gördüm sen ne yapıyorsun diye sordu günde 3 litre su içiyorum dedim. su içince vücudunuzda kurumuyor. 2. ayımda gözlerim kurumaya başladı. damla yazdı doktor. 3. ayımda pek bir şey yemedğimi için kilo kaybı yaşadım. kontrole gittiğimde değerlerim düşük çıktı bir hafta ilacı kullanma dedi doktor ve bu arada bolca yemek ye dedi. tekrar gittiğimde değerlerim yükselmişti tekrar devam ettim ilaca. 4. ayım da havalar çok sıcak oldugu için dozunu düşürdü doktor vucudum fazla kurumasın diye. bu arada spor yapmaya başladım ve çok yoruldugumu hissettim. doktora söylediğimde bu ilacın zaten bedenimi yordugunu üstüne bnde spor yaparsam daha çok yorulacagımı söyledi ve sporu yasakladı bir de diyet yapmayı yasakladı. şuan pek bir şikayetim yok bel ağrımda kalmadı. yaniilaç basit bir ilaç değil ama bazı insanlarda fazla yan etki yapabiliyor bazılarında normal etki yapıyor. kişiden kişiye değişiyor diyelim.
People
3
2) zeynep yılmaz (mütercim)
03.08.2019 11:37:07
ilacı doktor kontrolünde 7 aydır kullanıyorum. normalde günde 1 bardak su bile içmeyen ben, her gün sık sık su içiyorum. her gün düzenli olarak kremlerimi kullanıyorum. vücudumuzun ihtiyacı olan su ve nemi verdiğiniz sürece hiçbir sıkıntı çıkarmayan bir ilaç. her ay tahlillerim gayet iyi sonuçlanıyor. doktorum tedavinin çok güzel ilerlediğini söyledi. aynaya bakamıcak kadar yüzleri sivilce olan arkadaşları lütfen bilinçsiz ilaç kullanımlarınızla korkutmayın. insanlar asıl kendilerini çirkin hissettiği zaman psikolojileri bozuluyor. 7 aydır çok mutluyum ve kendimi çok iyi hissediyorum. şu an 27 yaşımdayım ve diyorum ki keşke daha önce başlasaydım bu ilaca.
People
6
3) SEMA E (İDARİ İŞLER UZMANI)
19.07.2019 09:57:58
Bu ilacı ilk kullandığımda 26 yaşındaydım o yaşa kadar tek bir sivilcesi çıkmamış biriydim neyse 8 ay kullandım zorlu bir süreçti ama insanların abarttığı kadar da değil dayanabilecek şeylerdi. Tedavi sonucu muhteşem yüzüm porselen tabak gibi pırıl pırıl nasıl güzel ama anlatamam 1 sene 2 sene her şey yolunda daha sonra çenemde yağ bezesine bezeyen bir şeyler çıkmaya başladı. Sivilce değil siyah nokta desen hiç değil ama yağ bezeside değil ben bunları sıkmaya başladım için yağ çıkıyor. hoppala tekrar hastaneye ne şimdi bu hani artık bir şey çıkmayacaktı baktı baktı sen uzun bir süre tedavi görmüşsün buna rağmen sivilce tekrarlamaya başlamış artık sana normal kremler antibiyotikler işlemez tekrar roaccuteneye başlamamız gerekiyor yaş 28 tekrar kaldırabilir miyim düşünüyorum. neyse başladım tekrardan önceki kadar kötü değildi ama yaptığım çok büyük bir yanlış yüzünden cildim erken kırışmaya başladı bunda bu ilacın payı çok büyük cildi aşırı derecede kuruttuğu için cilt düzgün nemlendirilmezse bu süreçte kırışırabiliyor. özellikle ilacı kullanırken bu olaya çok dikkat etmenizi rica ediyorum bol su için ve cildinizi çok iyi nemlendirip güneşten koruyun. bu arada 2. sefer kullanım sonucunu da söyleyeyim o da 7 ay sürdü yine düzeldi şu an 31 yaşındayım ve çenemden o şeyler hala çıkmaya devam ediyor :) nadirde olsa tekrarlama olayı yaşanıyormuş ben o nadir kişilerdenim aman hep böyle şeylerde nadir olayım zaten başka konularda nadirliğimi görmüş değilim.
People
7
4) Yunus Bayram (Öğrenci)
08.07.2019 23:07:48
İlacı şuanda kullanıyorum gecen senede başladım cok kötü kas ve bel ağrıları yaşadığım için bırakmak zorunda kaldım şuandada bu ilacı kullanıyorum yine bel ağrılarım var göğüs ağrımda var dudaklarda catlamıs dayanabildiğim yere kadar dayanacam yorumları okudum cok basite alan arkadaslar var ama o kadar basit bi ilac değil bütün tahlillerin verilmesi lazım etrafımda cok kişi kullandı cok iyi bildiğim bi ilaç bazılarında bu bel ve göğüs ağrıları yapmıyor diye ilacı bu kadar basit gösteremezler ve bu ilacı kullanan arkadaslar kesinlikle ağırlık kaldırmamaları lazım
People
63
5) Matt Gibson (Girişimci)
20.01.2019 21:04:38
İlacın hiçbir türlü hastalığa yol açtığı yoktur kafanızdan sallayıp insanların gözünü korkutmayın arkadaşlar. Bir sivilce ilacı kimsenin kalp spazmı ya da beyin kanaması geçirmesine yol açmaz.
People
15
6) Aslı Mercan (Çalışmıyor)
27.12.2018 12:10:52
İlaçtan memnun kalmayan arkadaşlar lütfen çöpe atmayın bazı Kanser tedavilerinde kullanılıyormuş Hepumutlumutlu sayfasında okudum
İhtiyaç sahiplerine ulaştırın
People
52
7) Şadan kurt (Ögretmen)
25.12.2018 19:24:46
Sevgili genc arkadaslar bende sivilcelerim yuzunden 20li yaslarda hicbir tahlil yapilmadan dr tarafindan verilen bu ilaci kullandim. Cok kisa sure sonra bel bolgesinde kalinlasma kolesterol yukselmesi trigiliserid yuksekligi kilo artisi yasamaya basladim.30 yasindan sonra yuksek tansiyon hastasi oldum.hipertansiyon ilaci kullaniyorum. Lutfen sagliginizin herseyden onemli oldugunu unutmayin.ilaci size hicbir tahlil yapmadan veren dermatoloji uzmanlarindan uzak durun.sevgiler
People
56
8) Deryag (Estetisyen)
20.10.2018 01:39:40
Yorumlar ne kadar abartılarak yapmış normalde ugrasipta yorum yapmazdım ama bu abartılı yorumlara istinaden yapacağım.. benimde yüzümde aşırı sivilce oluşuyordu 6 ay kullandım dudak kuruması dışında abartılacak hic bir yan etkisi yok yüzüm çok güzel şuanda dikkatli kullanılırsa yararlı bi ilaç ve en onemlisi 'sabir' :)))
People
27
9) Nur (Serbest)
18.09.2018 01:28:43
Kesinlikle kullanmayın sağlığınızla oynamayın ben kullandım bir ay oldu ve göğüs ağrılarım başladı dudaklarım kurudu geçicekti bu ama İnan’ın çok zararı var ruhsal olarak ta. Ben sadece kremine devam ediyorum ilacı attım direk çöpe bir tek akneleriniz için sağlığınızı tehlikeye atmayın !!
People
22
10) bir bulut (öğretmen)
10.08.2018 14:26:28
bir sivilce için neler kullanılıyormuş neler, dayanamadım yazdım. zeytinyağlı ozon yağı kullanın sivilcelere bir kere sürüp iyi olmasını beklemeyin aklınıza geldikçe üzerine sürün. Ben de çok etkili oluyor sizlerde olurmu bilmem ama denemekten ne zarar görebilirsiniz
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA