Sağlık personeline ek ödemeyle ilgili usul ve esaslar netleşti
Sağlık Bakanlığı bünyesinde görev yapan sağlık çalışanlarına Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca, daha önce yaptığı açıklamada ek ödeme ücretlerinin 3 ay yüzde 100 olarak tavandan yapılacağını açıklamıştı. 1 Mart 2020'den itibaren geçerli olacak ek ödemeye yönelik Bakanlık, usul ve esaslar yayınlandı
Sağlık personeline ek ödemeyle ilgili usul ve esaslar netleşti
09 Nisan 2020 13:12 -

Sağlık Bakanlığı bünyesinde görev yapan sağlık çalışanlarına Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca, daha önce yaptığı açıklamada ek ödeme ücretlerinin 3 ay yüzde 100 olarak tavandan yapılacağını açıklamıştı. 1 Mart 2020'den itibaren geçerli olacak ek ödemeye yönelik Bakanlık, usul ve esaslar yayınlandı.

Covid-19 pandemisi nedeniyle sağlık tesislerinde ek ödeme yapılmasına ilişkin usul esaslar:

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1
1) tuğba dursun (hemşire )
20.05.2020 11:19:29
özel hastanelerdeki hemşirelere neden ek ödeme yok? pandemi hastanesiyiz oysa..
People
2
2) mustafa tahincioğlu (diş tabibi)
18.05.2020 15:53:57
Ben size taarruz emretmiyorum. Ölmeyi emrediyorum. Biz ölünceye kadar geçecek zaman içinde yerimize başka kuvvetler ve başka komutanlar alabilir demiş ulu önder Atatürk. Ama sağlık personeli arka bahçede yetişen bitki ya da meyve değil. Pandemi görevlendirmem var, Kuruma başvuran hastanın hastalığı ne olursa olsun,müdahale ederken corona pozitif gibi davranmak zorundayım. Devletim kişisel koruyucu donanımımı veriyor ama ben Rus devlet başkanı putin'in hastane ziyaretinde giydiği ppe satın aldım. Evimde 92 yaşında babam, 80 yaşında annem var.Bana tıbbi veriler ile gelin. İnsan oğluyum ve tüm dünyayı elinden geçirmiş virüs ırk ayrımı yapmıyor.Hasta arası süre?, Yapılabilecek tıbbi müdahaleler? Derdim bir sonra ki hastayı ve ailesini korumak. Mesleki riskim mevcut hepatit c, aids , verem vs vs kapma şansım mevcut. Ama aileme bulaştırma lüksüm yok. Bir sağlık personelinin berber kadar önemi olmalı. Saygılarımla.
People
1
3) Devrim (Sağlık İşçisi)
16.05.2020 11:36:44
Ya herşeyi geçtim de bazı hekim arkadaşların şuna niye döner veriliyor buna niye bizden fazla veriyorlar tarzı yazdıklarını onlar adına utanarak okuyorum.Hekimler aç değil açıkta değil.Evet belki herşey tam adaletli dağıtilmiyor olabilir.Salgin dönemindeyiz.Herkes bişekilde emek veriyor mücadele ediyor.Kimileri daha fazla ve riskli alanlarda yoğun çalışıyor olabilir.Ama herkes bişekilde emek veriyor.En azından bu dönem para mevzularinı bu kadar konuşmayalım.Hekimliğin bir nosyonu duruşu olmalı.Ufak tefek paralar için birbirimize girmeyelim.
People
2
4) elif (dr)
15.05.2020 10:08:52
benim mahallemdeki adsmde sadece reçete yazılarak ve günde 30 hasta bakılarak, tek hekim değil toplam, neden diş hekiminin 4 bin, uzmanın 6 bin döner aldığını biri açıklayabilir mi?
hiçbir girişimsel işlem yok, ab, gargara yazıp yollamak 6 bin mi? paradan kesilmesin diye esnek çalışmamışlar, adsmye gelip oturmuşlar. %50 döneri havada kapmışlar. bu kurnazlığa ne denir, açıklasın biri.

neyse ki bu ay maliye değil, hastane dağıtacak döneri. şimdi 6 bini nerden bulacaklar bakalım, ağrı kesiciden mi? vurgun bitti.
People
10
5) Tamer (Akademisyen)
06.05.2020 00:59:20
Dr elif hanım şu anda diş hekimliği fakültesinde direk ağız içinde cerrahi müdahale bile yapmaktayız. Bunların covid taşımadığının garantisini verebilirmisiniz. DSÖ ne göre covid açısından dişhekimleri 1.derece risk altındadır siz kim oluyorda hüküm veriyorsunuz
People
35
6) hakan a. (uzman doktor)
05.05.2020 21:45:39
Değerli Editör , sevgili meslektaşımız Dr ibrahim bey ;

Ben istanbul beykoz devlet hastanesinde çalışıyorum.

lütfen bu ek ödemeyle ilgili mevzuları sadece bir para mevzusu olarak görmeyiniz. Adalet ve eşitlik insanların ihtiyaç duyduğu en temel değerlerdir. Anadoluda bugune kadar toplamda 50-100 vakanın görüldüğü hatta hiç bir sağlık çalışanının enfekte olmadığı bir çok şehirde ek ödemeler pandemi kapsamında bütün hekimlere yapıldı. Hatta bir çok şehirde nöbet listeleri yeniden düzenlendi. Bunları meslektaslarımızdan ve idarece arkadaslarımızdan ögreniyoruz. Fakat biz istanbul en yogun vakanın yasandıgı ilde 6000 den fazla sağlık calısanının enfekte oldugu bir cok meslektasımızın vefat ettiği ve toplam vaka sayısının yüzde 60 dan fazlasının oldugu bu sehirde ek ödeme alamıyoruz. Pandemi listesinde olmamıza ragmen nöbet yazılmayan aylar için ek ödeme yapılmıyor. nöbet tutmak istedigimiz halde görev almak istedigimiz halde sadece para ödememek için bütün nöbetler aynı ay içine sıkıstırılmaya calısılıyor. Bashekimlik nöbet degisimlerine bile müsade etmiyor. Hatta daha da fazlası nöbet degisip pandemi alanında çalışan arkadasımıza dahi para ödemeyecegine soyleme curretini gösterebiliyor. Yönetimlere bir baskı mı söz konusu ? yoksa bunlar bashekimlerin keyfi yaklaşımından mı kaynaklanıyor ? Para ödememek için gösterilen bu cabanı maksadı nedir ? Sayın bakanımız bu genelgenin amacının butn hekimleri pandemi hastasıyla ilgilenmesini saglamak demisine ragmen bashekimler hangi gerekceyle nöbet listelerine görev almak isteyen arkadasları dahil etmezler ?

saygıdeger editor , sevgili meslektasımız lütfen bu yorumu yayımlayın bu yorumla ilgili haber yapın , bizlerin sesi olun , gerek il saglık müdürlüğü gerekse bakanlık yetkilileriyle gerekli görüşmeleri yapınız lütfen. bizler sizin habercilik anlayısınıza ve meslek etiginize güveniyoruz bu nedenle bu siteye bunca meslektasımız teveccüh gösteriyor.

saygılarımla
People
7
7) İlknur (Hastane temizlik personeli)
05.05.2020 15:32:14
Bende özel hastanede çalışıyorum ve kaçta kordona hastasına baktım sayısını bilmiyorum bende tehlikedeyim bize neden ek ödeme yok el insaf buna kul hakkı denır başka birşey denmez elinizi vicdanınıza koyun iki tane çocuğum var ve çalışmasam açım ben ne destek ne yardım asgarı ücretli çalışan olarak ve benım durumumda olan binlerce kardeşime de ek ödeme istiyoruz duyun sesımızı
People
7
8) hakan ari (uzman doktor)
05.05.2020 01:36:08
sayın yayın yönetmeni dr ibrahim ersoy bey ; lütfen bu durumu ciddi bir şekilde haber yapın ve gerek sağlık müdürlüklerine gerekse saglık bakanlıgına iletiniz. anadoluda sadece 20-50 vakanın görüldüğü hastanelerde çalışan hekimler tavandan ek ödeme alırken istanbulda sadece bir nöbette bu kadar hasta gören bizler malesef ek ödemeyi tavandan alamıyoruz. Hatta başhekimlik para ödememek için (ki bunu açıkca söylüyor) nöbet değişimine bile izin vermiyor. hatta pandemi alanında nöbet tutan bazı arkadaslar için bizim iznimiz dısında oldugu için ek ödeme yapmayacagız diye diretiyor. Başhekimlere bu sekilde bir talimat mı gitmiş yoksa tamamen keyfi bir uygulama mı bu ? Beykoz devlet hastanesinde başhekimlik çok ciddi bir şekilde para ödememek için her yola basvuruyor nöbetleri biy ay icinde toplayıp nöbet degisimlerine daha izin vermiyor. pandemi alanında calısmak isteyen arkadaslara müsade edilmiyor. Bunun amacı nedir ? Bundaki maksat nedir ? Bashekim kimin parasını kimden kacırıyor ? Bu bir talimat mı ? ben neredeyse emekli olacak bir hekimim bu sekilde bir davranıs ilk defa görüyorum. Sayın genel yayın yönetmeni lütfen bu sorunu ciddi bir haber yaparak konu hakkında il saglık müdürlükleri ve bakanlıkla kordinasyon oluşturun. lütfen biz meslektaslarınız arasında bu sekilde bir adaletsizlik ve ayrımcılıga musade etmeyin. siz de bizim bir meslektasımızsınız. bugune kadar sürdürdügünüz ilkeli tavrı lütfen devam ettirin. stanbul gibi bu kadar cok vakanın oldugu bir ilde bu kadar yuksek riske ragmen ve de hicbir görevden geri durmamamıza ragmen pandemi alanında da görev almamıza ve daha fazla görev almak istememize ragmen bu sekilde bir karsılık görmek gercekten çok üzücü. bütün sevgili ve saygıdeger meslektaslarımdan ve saygıdeger yöneticilerimizden bu duruma sessiz ve kayıtsız kalmamalarını istiyorum.
Medi magazine de bu konuda biz hekimlerin sesi olması acısından büyük sorumluluk düşüyor.
Saygılarımla.
People
4
9) Tuncer (Öğretim üyesi, göğüs hast. Tıp Fak. )
03.05.2020 10:58:36
Şu kısa dönem de bile performans denilen adiliyeti, hak ediş adiliyeti, emeğe uygun bedel niteliği, amacı, sonuçları herşey den önemlisi hastaya hekimin bakış ve yaklaşımı üzerindeki negatif etkileri, sağlık sistemine ve yüküne getirdiği olumsuz baskı, hizmet kalitesine yönelik menfi etkileri, daha da önemlisi çalışma huzuruna içten içe hasar veren ve meslektaşlarımızın arasında eşitsiz, adiliyetten uzak, çalışma barışını ve güvenini bozan, çok yetersiz hatta haksız kazanç yolu açacak, sıkça suistimal ve gönül kırgınlıkları ile bir çok alanda emeği yeterince değerlendiremeyen veya bir kısım alanda haksız veya aşırı abartılı değerlendiren bir sistem olduğunu, bu örnekler kısmen özetlemektedir. Bu çarpık ve çarpıtılmaya müsait son derece sakıncalı performans uygulamasının, adil, farklı daha objektif ve hakkaniyete dayanan daha standart ve hizmetin kritik niteliği gereği mevcut uygulama gibi çekişme vesilesi olması kabul edilemez bir karşılığının sağlanması ile kaldırılması zaruridir.
People
4
10) Murat (Doktor, prof.dr)
03.05.2020 10:25:38
Afiliye üniversitede performans oranının kime nekadar belirleneceği yetkisini sağlık müdürlükleri ve onların güdümündeki hastane başhekimlerine verilmesi çok ciddi suistimal sorunları ortaya çıkarmıştır. Türkiye gibi bir ülkede kırsal veya küçük şehirsel bölgelerde daha bariz olarak beyni ahlakı vicdanı küçük yöneticiler bu yetkiyi mobbing ve psikolojik baskı yanında, hak gaspı amacıyla kötü amaçlarına da alet ediyorlar. Bizzat göğüs uzmanı olmama rağmen yaşadığım durum bu.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer