Sağlıkta şiddet nasıl çözülecek? Sağlık Bakanı açıkladı...
Sağlıkta şiddetin önlenmesi için alınacak önlemler hakkında açıklamada bulunan Sağlık Bakanı Demircan, "Personel sayısını artırarak acilleri personel açısından takviye ediyoruz. Pratisyen hekim ve acilde çalışacak olan uzman hekimlerimiz, acil uzmanlarımızın sayısını artırmaya çalışıyoruz. Bu konuda medyadan da yardım istiyorum." dedi.
Sağlıkta şiddet nasıl çözülecek? Sağlık Bakanı açıkladı...
13 Ekim 2017 - AA

Sağlık Bakanı Ahmet Demircan gazetecilerle bir araya geldiği kahvaltılı basın toplantısında,  Iğdır Devlet Hastanesinde bir hekimin bıçaklanması olayının ardından sağlık çalışanlarına yönelik şiddet olaylarına ilişkin bir tedbirin olup olmayacağına ilişkin soru üzerine Demircan, şifa dağıtan ellerin sahibine el kalkmaması gerektiğini belirterek, şiddeti asla kabul etmediklerini bildirdi.

Hastanelerde personelin az olduğuna işaret eden Demircan, "İnsanlar, acil hastasıyla hastaneye geldiğinde kendisi ile ilgilenebilecek yol gösterecek bir ortamla karşılaşmazsa gerilir. Acil hasta onun hastasıdır. Başka bir şey düşünemez. Personel yetersizliğimiz burada etken olabilir." ifadesini kullandı.

İnsan ilişkilerinde herkesin kendisini sorgulaması gerektiğini vurgulayan Demircan, şöyle devam etti:

"Ben hekim arkadaşlarımızın büyük bir fedakarlıkla iş yaptıklarını görüyor ve biliyorum. Oraya tedavi için gelen insanımız da bunları böyle değerlendirmeli. Günde 100'ün üzerinde hastaya bakan bir insanın elbette ki yüzü gülmeyebilir veya bir noktada geç cevap verebilir. Halkımız, bunda sabırlı olmalı. Mekanlardaki darlık ve sıkıntı, bunları çözüyoruz."

Bakan Demircan, acillerdeki mekan sıkıntısını çözdüklerini belirterek, "Personel sayısını artırarak acilleri personel açısından takviye ediyoruz. Pratisyen hekim ve acilde çalışacak olan uzman hekimlerimiz, acil uzmanlarımızın sayısını artırmaya çalışıyoruz. Bu konuda medyadan da yardım istiyorum." dedi.

Türkiye'de bir yıl içinde hastanelerde 650 milyon işlem yapıldığını aktaran Demircan, "Elbette ki birtakım sorunlar olacak ama şiddeti asla kabul edemeyiz. Asgariye indirmek değil sıfıra indirmektir hedefimiz. Yapılan saldırıları kendime yapılmış gibi hissediyorum ve öyle üzülüyorum." ifadesini kullandı.
 

Anahtar Kelimeler:

siddet saglik cozum

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
7
1) Sağlıkçı (Sağlıkçı)
19.10.2017 15:30:29
Ben bu metinde sağlık çalışanlarına şiddeti engellemek için alınmış bir karar, uygulama veya yaptırım okumadım. Sağlık çalışan sayısını arttırarak "kalabalıkken dövüp bıçaklayamazlar" anektodu üzerine yoğunlaşılmış sanırım.
People
6
2) Uzm dr (Uzm dr)
19.10.2017 00:19:32
Siyasetcilerin bize reva gördükleri herşeyi Allah misliyle onlara versin.
People
17
3) abc (dr)
17.10.2017 06:52:24
sağlıkta şiddetin primer sebebi siyasi söylemler..aslında vaad edilen altyapıya sahip olmayan ve adım başı açılan hastanelerde vaad edilen hizmeti (vaad edilenin olması mümkün değil) bulamayan vatandaş bunun sorumlusunun hekim olduğunu düşünüyor. Yahut karşısında siyasi bulamadığı için ortaya yem olarak atılan garibim doktora dalıyor. Çok şükür istifa ettim ve sektör değiştirdim. Şu an gayet mutluyum ve daha iyi kazanıyorum. Sağlık kutsal meslek falan fişmekan. Şartlar düzelmeden bir daha rahibe teresa olmayacağım!
People
13
4) halim harap (uz. dr)
16.10.2017 17:52:17
Çözüme bak hizaya gel. Bir kere de, arıza çıkaranları yola getirmek için tedbirler alacağız deyin.
People
11
5) Ahmet Taha (Uzman Hekim)
16.10.2017 17:15:57
Eğitim ile ilgili bir şey değil bence bu konu. Şahsıma hakaret ettiği için davalık olduğumuz iki kişi de öğretmendi. Suça hak edilen ceza verilmezse yani caydırıcı değil teşvik edici cezalar uygulanırsa o suç giderek artış gösterir. Basit bir örnek neden bu ülkede bu kadar çok emniyet şeridi ihlali var? Yüzlerce kez emniyet şeridi ihlali gördüm ama bir kez bile ceza yazıldığını görmedim. Kırmızı ışıkta geçiş cezaları artmış. Yüzlerce kez kırmızı ışıkta geçen gördüm ama hiç ceza yazıldığını görmedim.
People
44
6) ayhan (dr)
16.10.2017 14:36:25
Nasıl teşkilat yasası 1 hafta içinde çıkarıldıysa ,şiddet yasasını da bir hafta içinde çıkartırsınız.Boşuna göstermelik toplantılar yapmayın...Bu lafları çok duyduk biz !!!!
People
35
7) Uz.Dr (Kardiyoloji)
16.10.2017 11:20:47
Hekim sayısının artması hekimler için çözüm değil aksine zararlı olabilir. Çünkü Hekim sayısı artsa hasta ve yakınları tarafından gelen şiddet değişmeyecek büyük ihtimalle artacaktır . Bunun üstüne birde sayımız az olduğundan işler yürüsün diye çok ses çıkaramayan faşizan ruhlu yöneticiler sayımız artınca istedikleri şekilde davranabilecek birde ordan psikolojik şiddet göreceğiz . Olacak olan bu . Adaletin ve hukukun üstünlüğünün olmadığı bir yerde durumun iyiye gideceğini beklemek insan aklına yakışmıyor .
People
16
8) m. murat (dr)
16.10.2017 11:19:03
İntihara meyilli varsa aranızda acilde doktor olarak çalışsın. O derece çılgınca...
People
27
9) acil (tbb)
16.10.2017 00:02:03
sağlıkta şiddeti teşvik eden sağlık bakanlığıdır.
People
34
10) Adnan Özpek (Genel Cerrah)
16.10.2017 00:01:24
2013 yılı : 90 milyon acil başvurusu,
2014 yılı: 100 milyon acil başvurusu,
2015 yılı: 115 milyon acil başvurusu (Kaynak Hürriyet gazetesi)