Tavan ek ödeme oranlarını yayımladı: 2 ve 3'üncü basamak hastanelerde nasıl uygulanacak?
Sağlık Bakanlığı tarafından Ağustos ayından itibaren 3 ay geçerli olmak üzere verilecek tavan ek ödeme oranları belirlendi.
 Tavan ek ödeme oranlarını yayımladı: 2 ve 3'üncü basamak hastanelerde nasıl uygulanacak?
24 Eylül 2020 19:20 -

Sağlık Bakanlığı daha önce Mart ayında uyguladığı tavandan ek ödeme uygulamasını tekrar Ağustos ayından başlamak üzere uygulanacağını duyurmuştu. Bakanlık tarafından illere gönderilen resmi yazıda 2.ve 3. Basamak sağlık kuruluşlarında yapılacak ek ödemeler için unvan, birim ve ödeme oranları belirlendi.

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Algı Tavan (Ya Gerçek?)
27.10.2020 09:55:11
TAVAN da havalar nasıl arkadaşlar ?
People
7
2) Tavanda Döner (Bize ne düşer?)
23.10.2020 15:24:20
TAVAN başımızı döndürüyor bu kadar yükseklik yeter..Bizlere eğitim ve kariyerimize uygun temel maaş verin ek ödemede dönerde tavanda sizin olsun.
People
10
3) Minareden at beni (İn aşağı tut beni..)
21.10.2020 10:56:10
Sağlık çalışanları TAVAN'da çok geziyorlar korkuyorum düşüp bir yerlerini kıracaklar.
People
32
4) dr.mikro (hekim)
16.10.2020 20:36:48
TAVAN hikaye algı ŞAHANE...Gördünüz mü Ağustos tavanlarını.Yatan maaşım 4.600 TL diyorum kimse inanmıyor.Olur mu doktor maaşı hiç o kadar düşük diyorlar.Toplam gelirim 8-9 bin TL diyorum o sadece maaştır döneri söyle diyorlar. Gerçeği bir tek hekimler ve sağlık çalışanları biliyor ama algı tavan ödemler paralar havada uçuşuyor en üzücüsü de bu algı kervanına bazen meslektaşlarımızında katılması iş barışının bozulması ve meslektaş dayanışmasından uzaklaşıp birbirimizi rakip görmemiz.
People
29
5) drrem (Uz. Dr.)
15.10.2020 11:29:09
Dr.onok bizim tek biyokimya uzmanımız o yazdığınız tüm işleri teknisyen arkadaşlara bıraktı ve tavan için 7 gün covid plkliniği yapıyor, bu ay laboratuvarda çalışmıyor.
People
36
6) Özgür (hekim)
14.10.2020 11:37:14
TAVAN ödemem yattı.4.237 TL Mikrobiyoloji uzmanıyım. Dr.Onok o kadar heyecan yaptığına mikrobiyoloji bizden fazla alacak dediğine üzüldüğüne değdi mi?

Sağlık çalışanları çok çalıştı ama çokta para aldılar algısı ile halkı kandırıyorlar bunu anladıkta bizim meslektaşlarımız nasıl kandırmacanın içine düşüyor onu anlayabilmiş değilim bariz siz yapmayın.Daha önce ne dediler 3 ay % 100 tavan sonra iki ay SIFIR TL bu kez tavanada tavan koydular yetmedi aktif gün vs.bundan bir şey çıkmayacağı zaten belli idi.Ama algı şahane...

Hoş 3 ay %100 verselerdi ne değişecekti bir parmak bal misali.Örneğin bizim ve biyokimyanın ek ödeme katsayısı mart ayında düşürüldü bizi bekleyen 3 rakamlı ek ödeme PDC fazlası isen sıfır TL.Yani toplamda yoksulluk sınırında veya biraz üstünde toplam gelir.(Türk-İş yoksulluk sınırı 7.973 TL) Emekliliğe yansıyan maaş 4.550 TL Zaten 3 aylık ek ödemede bile din görevlisine %100 vererek hekimlere ve sağlık çalışanlarına bakışlarını ortaya koydular.Düşünün orası hastane ve bir sağlık çalışanı imamdan az ek ödeme alsın.

Yapılması gereken bizleri mağdur eden iş barışını bozan mesleki danışmaya zarar veren ek ödeme sistemine karşı çıkmaktır.Örneğin savcı veya hakim baktığı dosyaya göremi maaş alıyor? Doğrusu eğitim ve kariyere uygun tek ödemedir.İlla ek ödeme olacaksa toplam gelirin %70 i maaş %30 u ek ödeme gibi bir oran belirlenmelidir.
People
40
7) mikrobiyolog (hekim)
12.10.2020 14:24:54
Sağlık teknikeri arkadaşlardan birisi toplam gelirinimizin Türkiş verilerine göre yoksulluk sınırında olmasına çok sevinmiş anlaşılan.Arkadaş bas bas bağırıyoruz demiş ama yıllardır yetkili sendika aynı ya yeterince tepki göstermiyorsunuz yada durumunuzdan memnunsunuz.

Hekimler dahil tüm sağlık çalışanlarının temel maaşının düşük olduğunu hep söyledim.Döner ek ödeme vs.bunlar tüm sağlık çalışanlarını mağdur eden sistemdir.Ek ödeme değil eğitim ve kariyere uygun tek ödeme en doğrusudur.
People
3
8) sağlık teknikeri (diyaliz)
07.10.2020 20:54:11
evet arkadaşlar bu işin ucu kime değse o kişi den ses geliyor biz sağlık personelleri yıllardır sabit dışı ödeme alamıyoruz hekim arkadaşlardan birisi(YOKSULLUK SINIRI 7.973 TL )demiş biz yıllaradır3500 tl maaş +1500tl sabit alıyoruz bas bas bağırıyoruz ama kimseden ses yok bakıyorumda dr arkadaşlar artık bu işin ucu sizede değmiş hadi gözünüz aydın
People
62
9) Serdar (dr.)
07.10.2020 19:56:37
Biyokimya uzmanı dr.onok yanlış karşılaştırma yaptınız hala diretiyorsunuz yorumlarınız baştan sona biz mikrobiyolojiden daha fazla çalıştık kurgusunda karşılıklı tartışma niyetinde değilim son yorumum bu.Sizden başka bu konuyu bu şekilde savunan biyokimya uzmanı yok farkındaysanız.Bizlerin asıl üzerinde durması ve birlikte hareket etmesi gereken konu Mart ayında düşürülen ek ödeme katsayımız. Bu düzeltilmezse bizi bekleyen 3 rakamlı ek ödeme PDC fazlası iseniz sıfır TL.

Haftalık çalışma saatimiz 40 saat değil maalesef. PCR için 24 saat kaldığımız günün ertesi gün izindeyiz diğer günler normal mesai.Haftada iki gün 24 saatimiz 3 gün 8 saat mesaimiz var toplam 40 değil 72 saat.Demekki 40 saatten fazla çalışıyormuş.Çalışırsa da nöbet parası alır yorumunuz bir hekimden çok idareci yorumu olmuş nöbet ücretlerinden ve kısıtından haberiniz yok sanırım.
People
3
10) dr.onok (doktor)
06.10.2020 15:40:48
Serdar doktorum tamam anladık sizde mikrobiyoloji uzmanısınız, HEYECAN YAPMAYIN LÜTFEN, diyelim ki hafta sonu çalıştınız evet yoruldunuz kabul ediyorum şunu anlamıyorsunuz hafta sonu çalıştınız ama haftalık normal mesainizi geçmediniz yani gündüz gelmediniz 40 saati hafta sonu çalıştınız ve onay yaptınız. bu diğer doktorlardan çok fazla çalıştınız anlamına gelmez. herkes mesaisi oranında haftalık 40 saat çalıştı. biz yoğun bakımlarda ve covid kliniklerinde çalışan doktor arkadaşlarımızla kendimizi kıyaslamadık ve biz fazla mesai anlamında kimseden çok çalıştık demedik. Korkmayın size niye %100 verildi de demedik sadece aynı şartlarda çalışan bizlere haksızlık oldu dedik . Biyokimya uzmanlarını çok az çalışıyor gibi lanse ettiniz. PCR'da çalışan uzmanlar olarak hafta içi 40 saat çalışmakla hafta sonu 24 saat çalışmak arasında ne fark var, fazla çalıştığınız günün ertesi izinli oluyorsunuz. biyokimya uzmanı da mikrobiyoloji uzmanı da aynı şartlarda aynı ortamlarda benzer oranlarda yorulmuşlardır ama fark fazla yoktur. Beraber çalıştığınız biyokimya uzmanlarına haksızlık yapılmıştır, onlarda COVİD 19 hastalarının numunelerini çalışıyor diyemediniz. 2,5 kat daha düşük orana sesinizi çıkarmadınız peki bu tavrınız nedir? biz aynı ortamlarda çalışanlara eşitlik diyoruz siz olmaz diyorsunuz...merak etmeyin kimse haftada 40 saatden fazla çalışmaz...çalışırsa da nöbet parasını alır.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)