TBMM açılıyor, ilk yasa teklifinde tıp fakülteleri de var!
Hastaneleri asgari 200 yatak kapasitesine sahip olmayan vakıf üniversiteleri, tıp fakültesi açamayacak
TBMM açılıyor, ilk yasa teklifinde tıp fakülteleri de var!
01 Ekim 2020 09:58 -

AK Parti Grup Başkanvekili Mehmet Muş, merkezi yönetim bütçesinin, program bazlı yapılmasıyla ilgili çalışmayı da içeren kanun teklifi ile teknoparklarla ilgili düzenlemelerin yer aldığı iki ayrı kanun teklifini Meclis Başkanlığına sunduklarını bildirdi. Muş, Meclis'te düzenlediği basın toplantısında, Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapan Kanun Teklifi ile Teknoloji Geliştirme Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapan Kanun Teklifi'ni, TBMM Başkanlığına sunduklarını bildirdi.

Düzenlemeyle hastaneleri asgari 200 yatak kapasitesine sahip olmayan vakıf üniversitelerinin, tıp fakültesi açamayacağını bildiren Muş, teklifle ayrıca pandemi sürecinden dolayı teknoparklardaki esnek çalışma süresinin, bir yıl daha uzatılmasıyla ilgili bakanlığa yetki verilmesinin öngörüldüğünü söyledi.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
12
1) Muammer canik (Emekli)
03.10.2020 17:07:28
86 tane devlet tıp fakültesi, 36 tane vakıf tıp fakültesi olmak üzere toplam 122 tane tıp fakültesi var. (Kıbrıs dahil değil) Yetmiyormu? Devlet tıp fakültelerinin 28 tanesinin (Bolu tıp fakültesi hariç. Bolu tıp fakültesi de, İzzet Baysal E. A. H, Fizik tedavi ve rehabilitasyon E. A. H ve Ruh sağlığı ve Hastalıkları E. A. H ile ortak kullanım yapıyor.) Hiç bir hastanesi yok. Sağlık Bakanlığı E. A. H ile ortak kullanım yapıyor. Ciddi anlamda Sağlık Bakanlığına bağlı. Hastane bile kuramadıktan sonra niye yeni tıp fakülteleri açılıyor.
People
2
2) ben destekliyorum (açın...)
03.10.2020 10:00:21
kötü olmazsa iyinin kıymetini milletimiz bilmiyor...illa bir kazık yiyecek...yemeden kadir kıymet bilmiyor...bırakın serbest piyasa osun
People
10
3) Memnune Apak (Çocuk hekimi)
02.10.2020 15:44:23
Dr. Cevdet bey bu ehliyetsiz tıp fakültelerini açanlara ahireti hatırlatıyor ama benim kanımca bunlar ahiret mahiret masal diye düşünüyor ve ülkenin geleceği ile oynuyorlar. Cezalarını bu dünyada çekmelerini umuyorum.
People
9
4) bozeren (nş uz dr)
02.10.2020 13:54:34
belki yetersiz ama, en azından bu standarda uymayan mevcut tıp fakülte(!)leri de kapatılmalıdır. açmış olanlara da, kamu kaynağını israf etmenin hesabı sorulmalıdır.
People
10
5) Birce Serttaş (Dr)
01.10.2020 23:07:46
Küçük illerdeki tıp fakülteleri kapatılmalı. Buradaki akademik kadro o ile yakın büyük illere kaydırılmalı. Aynı şekilde öğrencilerde. Yoksa ilerde kimseye kendimizi emanet edemeyiz.
People
6
6) Barış (Öğrenci dt)
01.10.2020 20:54:51
Açabildikleri kadar açtılar zaten. İlçelere bile açıldı. Diş hekimliği de aynı durumda tepede tanıdığı olan herkes açtı fakülte, hekim arkadaş Yozgat'a tıp açıldı demiş bu sene diş de açtılar. Mesleklerimiz bazılarının rant aracı haline geldi. Tünelin sonu karanlık.
People
30
7) Dr.Cevdett (Cerrah)
01.10.2020 15:41:28
YAZ BOZ TAHTASI GİBİYİZ. İlkelerimiz yok. 2010 yılında nüfusu 750 bin altındaki illerde tıp fakültesi açılmayacaktı. 2013 yılında nüfus sayısı 500 nin altı olarak değişti. (Örneğin Yozgat'ın nüfusu 425.000 civarında. Burada hem şehir hastanesi, hem Tıp fakültesi ve hastanesi var). Daha sonra bu da ortadan kaldırılarak her yere Tıp Fakültesi açılabilir hale geldi. Kurumsallaşamamış bir devlet bürokrasisi ve BEN YAPTIM OLDU mantığı ile bu güzelim ülkeye yazık oluyor. Unutmayın, Ahiret var ve herkes orada iyi ve kötü yaptığının hesabını verecek. Bunu dikkate almayanlara sözüm yok...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)