Tıp Fakültesi hocasından kız öğrencilere vasiyet: Cerrahiden vazgeçerseniz hakkımı helal etmem
Cerrahinin kadınlara göre olmadığı önceki zamanlarda belki hala günümüzde de çokça söylenen bir önyargı. Bütün bu önyargıların yanında Türk Cerrahi Derneği’nin başında Prof. Dr. Seher Demirer görevini sürdürüyor
 Tıp Fakültesi hocasından kız öğrencilere vasiyet: Cerrahiden vazgeçerseniz hakkımı helal etmem
14 Şubat 2019 - MEDİMAGAZİN

Kadınların cerrahideki yerleri tartışıladursun kadınlar neşterlerini alıp ameliyatlara girdiler bile. Kadınların cerrahiye uzak olması gerektiği düşüncesine karşı çıkan Prof. Dr. Erbuğ Keskin tıp fakültesindeki kız öğrencilerine bir vasiyet bıraktı.

Prof. Dr. Erbuğ Keskin’in sosyal medyada paylaştığı yazı şu şekilde:

“KIZ ÖĞRENCİLERİME VASİYETİMDİR..

Yıllardır aynı şeyi görüyorum… Söylüyorum… Kızlar cerrahide erkeklerden daha becerikliler.. Artık işin kolayını buldum. Kızlara öğretip kenara çekiliyorum. Onlar erkeklere öğretmek için saatlerce uğraşıyor ve neden bu kadar zor öğrendiklerine şaşırıyorlar.

Kızlar, etrafınızdaki "Cerrahi kadınlara göre değildir", "Evinizle yeterince ilgilenemezsiniz" diyen insanlara inanıp sevdiğiniz halde cerrahiden vazgeçerseniz hakkimi helal etmem.

Eğer gerçekten cerrahinin ev isleri ile birlikte yürümeyeceğini düşünüyorsunuz, ev isleri ile ilgilenecek bir adamla evlenin.

Siz daha iyi cerrah olduğunuza göre ilgilenmesi gereken neden siz olasınız.

Bu kesinlikle bir kışkırtma değil. Gaza getirme diyelim. Çünkü " Kadınlar cerrah olmamalı" diyen meslektaşlarımla uğraşmaktan yoruldum"

Kaldı ki karı kocanın ikisinin birden cerrah olmasında hiçbir mahsur yoktur.

Deneyimle sabittir.”


TUS’ta ilk 3 tercih cerrahi… Şimdi Türk Cerrahi Derneği Başkanı 


 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
14
1) Nintendo (Gameboy)
16.02.2019 22:22:45
Tabi tabi 40 yaşına geleceksin bel fıtığı ,boyun fıtığı karpal tunelin olacak , o dertlerle geceninin bilmem kaçında elinde bistüri, dışarda bıçaklı hasta yakınları 90 yaşıda ki dedemizi kurtar doktor. Ve dahası üç kuruş maaş . Hayatın gercegi bu . Bizim vergimizle maaş alıyonuz diyen yeşil kartlıları saymıyorum bile
People
32
2) bozeren (nş uz dr)
15.02.2019 16:50:44
hayal hepsi
People
34
3) Dr (Dr)
15.02.2019 15:31:55
safi Edebiyat
People
43
4) ömer hayyam (op.dr.)
15.02.2019 13:55:20
cerrahi bitmiştiri bırak, hekimlik bitmiştir bu ülkede, cennete hızlı gitmek isteyen, allah razı olsun duymak isteyen , para yerine seze meyve kabül edecek olan varsa, tapu memurunun aldığı para kadar almak isteyen varsa buyursun gelsin...
People
26
5) Alman hekim (Narkozcu)
15.02.2019 12:15:50
Değerli medimagazin editörleri, ropörtaj isteğinizi geri çevirdim diye mi yorumlarım yayınlanmıyor? Bugün yaptığım 2599 yorumdan sadece 1250 si yayınlanmış. Bu işte bir kötü niyet seziyorum. Benimle röportaj yapmanıza gerek yok ki. Değerli fikirlerimi zaten yorumlara yazıyorum, tüm yorumlarımı yayınlayın yeter.
People
9
6) aydin sinal (hekim)
15.02.2019 11:16:19
herkes beni merak ediyor,hatta Medimagazin bile merak edip benle roportaj yapmak istemisti,ben ise yorumlari okuyup,kendince degerlendirip,su yayinlansin,su yayinlanmasin diye karar veren edidötü merak ediyorum,Dogan Hizlan dan bile daha secici.
People
38
7) dr.demirel@yahoo.com.tr (nrş uzmanı)
15.02.2019 10:06:34
haram helal gibi ulvi söylemler mahkeme ve sigorta durumlarında cezada indirim ya da hafifletici parametrelerden sayılmıyor....hak hukuk bunlar BOŞ İŞLER!
People
37
8) ali (uz dr )
15.02.2019 08:25:53
'' Kızlara öğretip kenara çekiliyorum. Onlar erkeklere öğretmek için saatlerce uğraşıyor ve neden bu kadar zor öğrendiklerine şaşırıyorlar.''
bu sözünüze gücendim hocam aşkolsun
People
47
9) Dr (Dr)
14.02.2019 22:46:10
Boş dilekler tus puanlari 40 50 civarı g cerrahi kadın doğum .vs önce buna neyin neden olduğunu analiz edin çözün . Kimse yazmıyor erkeklerde. Ha gelen var da gönülsuz . Puan dip vs
People
74
10) Özgür (Hekim)
14.02.2019 15:20:05
Güzel diyorsunuz da hocam 40-50 yaşında cerrahi branş doktoru bayan düşünün anne olmuş gece gündüz demeden çalışacak gecenin köründe zırt pırt hastaneye çağrılacak daha genç yaşlardayken bunun süt izni var doğum izni var nasıl olacak bu işler.Hep erkek meslektaşlarımı bu şekilde idare edecek görevlendirme yazsan uzak yere kadın dır deyip gönderemezsin savaş var sahra çadır hastanesine gideceksin desen torpil bulup gitmez.Hatay sınır bölgesine bi görevlendir bakalım 50 yaşında bayan cerrahı gidiyormu bak.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/06-30/06 5. Karadeniz Hematoloji Sempozyumu HEMATOLOJİ SAMS
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA