TTB'ye tepki gösterdi, Tabip Odası üyeliğinden istifa etti
Ordu Üniversitesi (ODÜ) Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Özgür Enginyurt, Ordu Tabipler Odası Yönetim Kurulu Üyeliği ve Ordu Tabipler Odası üyeliğinden istifa ettiğini duyurdu.
TTB'ye tepki gösterdi, Tabip Odası üyeliğinden istifa etti
15 Ekim 2020 11:25 -

ORDU-Prof. Dr. Enginyurt, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, 2020 yılı temmuz ayında yapılan Ordu Tabipler Odası seçimlerinin ardından, Ordu Tabipler Odası Yönetim Kurulu üyeliğine seçildiğini kaydetti. 

Daha önce üç dönem Ordu Tabipler Odası Başkanlığı, bir dönem Ordu Tabipler Odası Genel Sekreterliği ve üç dönem Türk Tabipleri Birliği Merkez Konsey Delegeliği görevlerinde bulunduğunu anımsatan Enginyurt, şu ifadelere yer verdi:

"Türkiye’deki tabip odalarının delegelerinin tercihi sonucunda Türkiye Cumhuriyeti hekimlerini temsil etmek üzere seçilen Türk Tabipleri Birliği Genel Başkanlığına terör örgütü PKK propagandası yapmaktan ceza alan Prof. Dr. Şebnem Korur Fincancı’nın seçilmesi kabul edilemez. Tabipler Odası gibi saygın bir meslek odası bu kişilere emanet edilemez, bu durumu kabul etmek mümkün değildir ve meslek kurumumuzun başında bulunan ve gururla taşıdığımız Türk kelimesi ile bağdaşmamaktadır. Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın 14 Ekim 2020 tarihindeki açıklamasında da belirttiği gibi bu olay, terör örgütlerinin sivil toplum kuruluşlarına el koyması hadisesidir. Bu şekilde yönetilen bir meslek odasının yönetim kurulunda bulunmak istemiyorum. Bu nedenlerle Ordu Tabipler Odası Yönetim Kurulu üyeliğinden ve Ordu Tabipler Odası üyeliğinden istifa ediyorum."

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
6
1) zeki can (emekli cerrah)
19.10.2020 14:56:35
bana kalırsa o profesörlüğü nerden ve nasıl açıklamanı isterim.istifa etsen neolur istifa etmesen ne olur.yalnız şunu ünutmaki beraat eden masumdur.bunu sana anlatamayız bir söz var mektup yazdım hasana ha hasana ha sana
People
4
2) hasan efe (dr)
19.10.2020 09:48:51
Çamur at izi kalsın, siyasi iktidarın ağzıyla konuş kap ballı börekli makamları...
TTB gereken hukuki işlemi başlatmalıdır. TTB'nın meşruiyetini tartışmak gerici ırkçı yandaş bir zümrenin haddi olmamalı.
People
17
3) Muammer canik (Emekli )
16.10.2020 13:15:58
1- TTB başkanının ceza aldığını söylüyorsunuz. Ceza aldığını nelerden biliyorsunuz. TTB merkez konseyi başkanının açıklaması var. Beraat ettiğini söylüyor. Bu durumda siz iftiracı olmuyormusunuz? 2- Hekim hakları ile ilgilenmediğini söylüyorsunuz. Peki siz Ordu Tabip odası olarak hekim hakları ile ilgili neler yaptınız. Yaptıklarınızı söylemişsiniz. 3- Bu iktidarlar döneminde 450 den fazla E. A. H ne şef, şef yardımcısı ataması yapıldı. Sesiniz çıktımı? 250 den fazla kamuoyunda hülle profesör diye anılan jet profesörler çıktı. Kendi tıp fakültenizde dahil. En küçük bir tepki gösterdinizimi? SBÜ ne büyük bir çoğu luğu yandaşlara olmak üzere profesörlük kadrolarını paylaştılar. Sesiniz çıktımı. E. A. H ne dokuz yıldır eğitim görevlisi kadrosu ilan edilmiyor. Sesiniz çıktımı. Tabii bunlar sizi ilgilendirmiyor. Türkiyede tam 123
tane Tıp Fakültesi oldu. SBÜ nin tam dokuz tane tıp fakültesi oldu. Tabii bunlar size göre normal galiba. Daha en az on tane sorun yazarım. Ama gerek yok. Eleştiri güzeldir. Yapıcı olduğu sürece.
People
16
4) murat han (uz dr)
16.10.2020 10:00:39
Yeni rektör belli oldu.
People
14
5) Muhiddin Göç (Emekli Dr. )
15.10.2020 21:20:17
Bence istifa etmeyip, bildiği doğru yolda ttb yi değiştirmek için uğraşsaydı. TTB nin doktorların mesleki yaşantısında belirleyici bir rolü
var mı?.Sağlık politikalarının belirlenmesinde bırak TBB yi doktorların bir inisiyatifi veya katkısı varmı? Özel hastanede ırgat gibi çalıştığından şikayet eden meslektaşım, sağlığın ticarileştirilmesi Türk hekimlerinin bir tercihi mi?
People
13
6) kimseye güvenim kalmadı (-)
15.10.2020 15:58:22
sayın meslekdaşımın bu derece refleksini siyasileri de eleştirerek yapmasını beklerdim, tahminimce ben buradayım mesajı vermek istiyor
People
8
7) boş kap (ses çıkartır)
15.10.2020 14:31:26
masumiyet karinesi var...detayları bilmiyorum...ttb başkanınıda tanımam, ceza almışsa bedelini ödemiş konu kapanmış. halen hekim ise 1219 sayılı kanuna aykırılık yok demektit. sorun nerde. kadın 1 laf söyledi diye hepmi batsın, sürekli , ölene kafar suçlumu........bu kadar tantana ve trollük olduğuna göre doğru kişiymiş...
People
15
8) Abdullah (Hekim)
15.10.2020 14:18:10
Açıkcası bu ''beni görün'' demek. Dün C.Başkanının açıklamasından sonra alternatif tabip odası için bu arkadaşımız bu işe önderlik etmek için soyunacak gibi.
People
42
9) Orkun Söylemez (Doktor)
15.10.2020 12:38:22
Tercih siyasi. Yorum siyasi.Aynı hekimden pandemi sürecinin yönetilmesiyle, sağlık politikalarıyla vevsağlık politikakarınınersonellerinin sorunlariyıyla ilgili düşüncelerini alsak ne iyi olurdu.Bana bu açıklamalar hiç samimi gelmiyor. Belli ki sayın hekimin siyasilerden bir beklentisi var beni görün demek istiyor. Yoksa TTB herkes elestirebilir ama eleştirenler onu terörize ederek suçluyor."Sayın Cumhurbaşkanımızın dediği gibi" ile başlayan cümle ne oluyor. Üzüldüğüm nokta bir hekimin kendini düşürdüğü durum.
People
49
10) Hasan Akdemir (Nöroloji Uzmanı)
15.10.2020 12:31:56
Bu kardeşimiz Tabip Odasından istifa edebiliyor ama özelde çalışan bir ırgat olarak ben edemiyorum. Hiç bir şeyimizde bir standart, öngörü olmadığından dolayı aynı çukurda debelenip duruyoruz. 06.06.2016 da BİMER başvurumda , tabip odasının meslek örgütü gibi değil terörist destekçisi gibi çalıştığını ve tabip odalarına üyelik zorunluluğunun kaldırılmasını istemiştim.Cevap: bunun için meclise gelip kanun teklifi verin olmuştu. Aradan 4 yıl 4 ay 9 gün geçmiş , birileri onca yetkisine rağmen hala bıraktığım yerde.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)