Türk hekimin tanımladığı sendrom tıp literatürüne girdi
Tüm Uyku Tıbbı ve Araştırmaları Derneği Başkanı Doç. Dr. Vural Fidan tarafından tanımlanan hastalık bulguları, "Fidan Sendromu" olarak dünya tıp literatüründe yerini aldı
Türk hekimin tanımladığı sendrom tıp literatürüne girdi
21 Nisan 2019 -

ESKİŞEHİR  - Tüm Uyku Tıbbı ve Araştırmaları Derneği Başkanı Doç. Dr. Vural Fidan tarafından tanımlanan hastalık bulguları, "Fidan Sendromu" adıyla dünya tıp literatürüne girdi.

Dernekten yapılan yazılı açıklamada, dünya tıp literatüründe sendromların, bunları ilk tanımlayanların adlarıyla anıldığı belirtildi.

 

 

Anne karnında bebeğin tüm vücut ve organlarının "ektoderm", "endoderm" ve "mezoderm" adı verilen üç katmandan geliştiği kaydedilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

"Bu gelişim, bazı genetik ve çevresel faktörlerin de etkisiyle normal dışı gelişim gösterebilir. Gelişim problemleri sebebiyle oluşan bulgular, belirli bölgelerde yoğunlaşarak 'sendrom' adı verilen anomalileri oluşturur. 1937'de dermatoloji uzmanı Dr. Hulusi Behçet'in tanımlayarak dünya literatürüne kazandırdığı Behçet hastalığından sonra ilk kez bir Türk doktoru Doç. Dr. Vural Fidan, cilt ve eklerinin geliştiği ektoderm tabakasının kısmi bozukluğu sınıfından sayılabilecek, kıvırcık saç, tonsiller papillomatozis, interdental papillomatozis, kıvırcık saç ve mental retardasyonla karakterize sendromu tanımlamıştır."

Dünya tıp literatürüne giren sendroma "Fidan Sendromu" adının verildiği belirtilen açıklamada, Eskişehir Şehir Hastanesi Kulak Burun Boğaz Kliniği hekimlerinden de olan Doç. Dr. Fidan'ın çalışmalarının önemli bilimsel dergilerde yayımlandığı vurgulandı.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
15
1) Cemil Sayar (Öğretmen)
29.04.2019 23:59:15
Vural Bey’e ve onu yetiştiren öğretmenlerine ne kadar teşekkür etsek az. Türklerin birşey yapamadığı söylenen bir zamanda ilaç gibi bir haber. Sırf onu eleştirmek için yazanlar, sanırım Nobel ödülü kazanmış büyük insanlar...
People
9
2) İhsan (Tıbbi Mümessil )
29.04.2019 23:00:09
Hocamı yıllardır tanıyan birisi olarak ne kadar Çalışkan ve özverili birisi olduğunu biliyorum.
Rabbim yolunuzu açık etsin, kem ve kıskanç kişilere fırsat vermesin
People
13
3) İlhami (Uzman doktor )
29.04.2019 18:17:20
Saygıdeğer Vural Hocam
Yeni uzman hekim olarak bizlerin ufkunu ve cesaretini arttırdığınız için minnettarız. Birgün sizin gibi başarılı bir akademisyen olmak en büyük arzum.
People
10
4) Erkan (Doc Dr)
29.04.2019 18:14:16
Sayın Fidan
Yazılarınızı dikkatlice okudum ve daha önce tanımladığınız pankonkabülloza ve doıble konkabülloza tanımlarınızı da gördüm
Sizlere katkılarınızdan dolayı tüm Türk bilim insanları adına teşekkür ederim
People
2
5) Prof kvc (Dr)
27.04.2019 10:37:13
Clinical Case Reports and Reviews isimli dergi de yayınlanan bir vaka bildirisi. Bu dergi Pubmede bile çıkmıyor arkadaşlar, bu dergide yayınlanan bir vakayı toplasan 10 kişi okumaz. Ayrıca bir hastalığa, bir yönteme kişi kendi adını vermez, zaman içerisinde literatür o hastalığa ya da yönteme ilk tanımlayan kişinin adını verirse verir .Milyonda bir girulen bir hastalgi da behcet hastaligi ile mukayese etmek konusunda ise yorum yapio da kırıcı olmak istemiyorum..
People
6
6) ömer hayyam (op.dr)
25.04.2019 06:59:32
meslekte bir bilgi çizgisi var, zamanı gelince o geçiliyor perde kalkıyor, ....gördüğünüzü açıklamak veya saklamak size kalmış, eleştirmemek lazım...ben şunu öğrendim, çoğu tedavi edilemeyen akut/kronik hastalığın tedavisi var, bu tedaviler hekim bazındadır, kitaba geçmez, bilerek geçirilmez... literatüre girmez, bilerek girdirilmez....ticari nedenlerden dolayı yayınlanmıyor, ticari sır olarak tanı-tetkik-tedaviyi bazı hekimler korur ve koruyor, kendinde muhafaza ediyor...haklı kendince, kimi bilgisini paylaşır, kimisi paylaşmaz, ....şimdi parkinson, ms ,dm, ht ...hastalıklarının küratif tedavisinin olmadığını düşünüyorsanız yanılırsınız, ...örneğin günde 100 ünite insülin alan hastaları küratif tedavi eden hekimler var, .... tedavisine ulaşamıyorsun....o onun sırrı...mesleğin içinde meslek, sırrın içinde sır var...paylaşanı eleştirme, büyük bir sendrom olmayabilir, ama tebrik etmek gerekir...şahsen benimde bulmuş olduğum hastalıklar, onun tanımı, etyolojisi,patogenezi,...tedavisi var...ticari menfaat olduğu için yorulduğum yere kadar muhafaza edeceğim,.....bu devirde bilgi paylaşılınca değersizleşiyor....kanıt yapılan yorumlar....
People
18
7) Dr (Dr)
24.04.2019 14:39:50
Aydın sinal Almanya'da Türk olduğu için ikinci sınıf muamelesi gördü ve çok ezildi galiba. Bu ezilmeyi içselleştirmiş ve eziklik duygusuyla başa çıkmak için, Türk doktorlarini kötülemek gibi bir mekanizma geliştirmiş. Ben Türkler'den farklıyım daha iyiyim demek istiyor.
People
9
8) bilimci (prof)
24.04.2019 12:44:49
Makale yazan yazısına yeni sendrome diye başlık atabilir. Bu başlığı dergi editörü olduğu gibi basar ya da daha ciddi dergiler (yeni bir sendrom önerisi diye yazmasını öneriri. Tek olgu sunumu ile dünya literatürüne girilmez. Hulusi Behçet ilk makalesinde 3 olgusu sundu. Ardından başka benzer sunumları oldu.Dünya'dan da yayınlar geldi. Sonra (20 yıl) Zürih'te Dünya Dermatoloji Kongresinde bu sendroma "Behçet" adı verildi. Dünya literatürüne böyle girildi. Yayınla önerirsin.Ama dünya literatüründe kabulu başka bir süreç. Yayıncıya olgularının takipçisi olmasını dileriz. Böyle 4-5 olgu daha bulmalı ki ismi sendrom olarak kabul edilsin. Dünyada sadece 1 kişide görülen hastalık yoktur olsa bile sendrom olarak kabul edimez. Kartagener sendromu tek kişide mi görülmüş örneğin...
People
9
9) ALİ RIZA ULUTAŞ (DR)
24.04.2019 12:39:16
Vural hocam tebrik eder başarılarınızın devamını dilerim.
People
6
10) aydin sinal (hekim)
24.04.2019 11:33:09
Sayin Dr.Fidan önce cevap verme nezaketini gösterdiginiz icin tesekkür ederim,benim yorumum sizin sahsiniz,mesleki ve ilmi birikiminiz degil sadece yazida belirtildigi dünya tip litaratürüne giren syndromun sadece bir dergide yayinlandigi,nicin avrupa veya dünya KBB kongrelerinde takdim edilip ,Lancet gibi taninmis dergilere kabul olunup yayinlanmadigi,dünya tip litaratürüne giren hele Hulüsü Behcetle bir tutulan bir syndrom ancak bu sekilde kabul görür düsüncesindeyim,Insallan bu baslangic önümüzdeki günlerde uluslararasi otoritere ulasir ,syndromu kabul ettirirsiniz,bunu yürekten arzu eder,basarilarinizin devamini dilerim.Bizlerde "bu topraklarda üc sey kesfedildi;ayran,taharet muslugu,cümbüs-mucidi zeynel abidin-"espirisinden kurtulmus oluruz.
not;benim ismime kinayeli olarak yazilan yorumlar bildiginiz gibi benle bir ilgisi yok,benide eglendiriyor,ama bugün direk aydin sinal ismiyle yorum yapilmis lütfen dergi sorumlusundan bu ismi silmesini rica ederim,sahtekarliktir ,suctur.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA