Türkiye'nin en itibarlı meslekleri açıklandı! Hekimlik BİR numara!
İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi Yr. Doç. Dr. Lütfi Sunar’ın yürüttüğü çalışmaya göre, Türkiye'deki itibarlı mesleklerin listesi!
Türkiye'nin en itibarlı meslekleri açıklandı! Hekimlik BİR numara!
07 Şubat 2017 - HÜRRİYET

Mesleki itibar kavramı, insanlar tarafından mesleklerin sosyal konumlarının değerlendirilmesi anlamına geliyor.

İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Öğretim Üyesi Yr. Doç. Dr. Lütfi Sunar’ın yürüttüğü Türkiye’de Çalışma Yaşamı ve Mesleklerin İtibarı başlıklı araştırmaya göre Türkiye’deki en itibarlı meslekler belirlendi.

TÜBİTAK 1001 Programı kapsamında desteklenen “Türkiye Sosyo-Ekonomik Statü Endeksi Geliştirme Projesi” kapsamında ülke genelinde nicel metodoloji anketleri ile gerçekleştirilen araştırmaya göre en itibarlı meslek tıp doktorluğu iken dansözlük en son sırada yer aldı.

Araştırmaya katılan deneklerin iyi bir işte en fazla aradıkları ilk üç özellik iyi bir ücret, iş garantisi ve iş güvenliği en az önem verilen özellik ise işin ilginçliği olarak belirlendi. Araştırma kapsamında, bedensel çalışma gerektiren işlere yönelik de olumsuz bir tutum olduğu da ortaya çıktı.

Çalışmanın insan için anlamı sorusuna ise en çok “İnsanın yeteneklerini tam olarak geliştirebilmesi için, bir işte çalışması gerekir” cevabı verildi.

İşte en itibarlı ve en az itibarlı 20 meslek:
MESLEK ve SKOR (100 üzerinden)
1. Tıp Doktoru 88,3
2. Üniversite Profesörü 83,32
3. Hakim 82,17
4. Öğretmen 80,98
5. Diş Hekimi 79,5
6. General 78,31
7. Vali 78,15
8. Yüzbaşı 77,9
9. Büyükelçi 76,68
10. Mimar 76,23
11. Eczacı 75,79
12. Psikolog 75,55
13. Makine Mühendisi 75,26
14. Genel Müdür (Kamu) 73,42
15. Elektrik Mühendisi 73,1
16. Avukat 72,87
17. Üniversitede Araştırma Görevlisi / Asistan 72,84
18. Belediye Başkanı 72,78
19. İnşaat Mühendisi 72,69
20. Astsubay 70,73


EN ALTTAKİ 20 MESLEK
107. Pazarcı 48,95
108. Sıvacı 48,91
109 Balıkçı 48,87
110. Daktilograf 48,82
111. Boyacı 48,67
112. Demirci 48,66
113. Tabelacı 48,34
114. Bahçıvan 48,08
115. Büro Elemanı/Ofisboy 47,87
116. Kasiyer 47,8
117. Evlerde Çalışan Temizlikçi 47,54
118. Bulaşıkçı 46,73
119. Bina-Büro Temizlikçisi 45,87
120. Ayakkabı Boyacısı 45,63
121. Çamaşırcı 44,65
122. Hamal 44,17
123. Otopark Görevlisi 44,11
124. Sokak Satıcısı / Seyyar Satıcı 41,45
125. Astrolog/Falcı 27,41
126. Dansöz 26,82
 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
5
1) Nafi Yazıcıoğlu (Doktor)
20.06.2017 02:11:08
2- Üniversite profesörü 6-General, 8-Yüzbaşı.
Profesörlük meslek değil ünvandır. Bir çok profesörün maaşı, mesleğine göre farklıdır.
Yüzbaşı meslek değil, rütbedir.
Mesleklerin seçimi açısından, ciddiye alınacak bir sıralama olarak göremiyorum.
People
5
2) Tarık (Dr)
17.02.2017 16:14:52
" hadi uleyyyn! " diyorum başka da bir şey demiyorum.
People
10
3) Cengiz (Dr)
09.02.2017 12:34:01
Ceza verene, 'can kurtaran' birinden DÖRT misli fazla maaş viriliyorsa bu haksız durumu meydana getirenlere ne söylenebilir bilmiyorum.
People
5
4) FAZLI (GENÇ)
09.02.2017 11:12:29
safsata:safsata Ar. safsaµa
a. Boş, temelsiz, asılsız söz
People
22
5) Hemsire (Hemsire)
08.02.2017 20:52:27
Suan ki maasım 2600 .20 yıllık hemsireyim.kadro derece 2/2 si.hakim ve savcıya verilecek zam miktari 2700 .yani benim maasimdan bile fazla zam.hakkımı helal etmiyorum.bu mesleği de bırakıyorum. Kendinize köle yapacak başka zavallılar bulun.gider simit satarım sifir risk daha çok kazanç.5000 tl .
People
25
6) Osman D (Doktor)
08.02.2017 17:28:50
İtibarlıları üç aşağı beş yukarı zaten biliyoruz da, benim gözüm asıl "itibarsız !!!???" mesleklere takıldı. Aslında onlar da en az diğerleri kadar itibarlı olması gereken meslekler. Hakkını vererek yapılan her meslek bence itibarlıdır. Bugün diyelim evinize karo döşeteceksiniz ya da boya yaptıracaksınız. Geliyor usta karoların yarısını kırıyor. Yarısı da iki ay sonra kalkıp geliyor. Adam bir boya yapıyor. Aynı zamanda tüm prizleri anahtar deliklerine kadar boyuyor. Sonra bir de elektrikçi peşinde koşuyorsunuz. Oysa gelişmiş dünyada bu böyle değil. Neredeyse her meslek itibarlı, belli bir eğitim sürecinden sonra kazanılıyor ve hakkını vererek yapılıyor. Yapılan hata hemen tazmin ediliyor. Bu, bizde de böyle olmalı. Her mesleğe hem değer vermeli, hem de erbabından karşılığını istemeliyiz.
Saygılarımla...
People
36
7) Kemal (Doktor)
08.02.2017 13:58:41
İtibarlıymış! Ver gazı..patlak araba lastiğine yama yaptırmak bile en kritik ameliyatı yapan doktora ödenen ücretten daha fazla,üstelik dövülme,öldürülme,hapise girme,trilyonluk tazminat,meslekten men de ekstra bonuslar..Çok itibarlı canım..
People
27
8) postenflamatuar (uzm dr)
08.02.2017 13:49:58
Hekimlik enayiliktir. Enayiliği teşvik etmek için bu düzmece yada kibar olsun asparagas haberi yapmışlar. Gazı verip kendilerine kemal sunal filmindeki parayla dayak yiyen "mazlum" karakterlerini hastanelerde muhafaza etmek istiyorlar. Bunun için böyle ara gazlar iyi oluyor.
People
19
9) Emmi (Op.dr)
08.02.2017 13:20:08
Doktor- hakim kıyaslayacağımıza sağlık bakanı ve adalet bakanını kıyaslayıp başarılarına göre not vermemiz gerek..adalet bakanı 4/0 önde gibi..
People
52
10) dr.mikro (Hekim)
08.02.2017 12:13:51
En büyük PİŞMANLIĞIM cok daha rahat kazanıp okuyabileceğim hukuk varken tıp seçmem.Ben ne yaptim kazanması ve bitirmesi çok daha zor bir fakülte seçtim üstüne 2 yıl fazla okudum pratisyenlik 6.bölgede mecburi hizmet baktım gecinemiyorum üzerine uzmanlik eğitimi 4 yıl daha yine mecburi hizmet yine 6.bölge bu arada yaş 40 ı geçti şu an hakim 13.500 Tl ben 3.000Tl maaş alıyorum.