Medimagazin logo

'Uçakta doktor var mı' anonsuna cevap alınamayınca...

Türk Hava Yolları(THY)’nın İstanbul-Şırnak seferi sırasında soluk borusu tıkanan bir buçuk aylık bebeğin hayatını, uçakta görevli kabin memuru kurtardı.
'Uçakta doktor var mı' anonsuna cevap alınamayınca...
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

THY’nin 16 Aralık tarihinde İstanbul’dan Şırnak’a gerçekleştireceği TK 2666 sefer sayılı uçuşu sırasında kabin içerisinde acil bir durum yaşandı. Sefer sırasında yolculardan Buket Akkuş, bir buçuk aylık bebeği Belinay Beliz’in bir sağlık sorunu yaşadığını anlayınca uçakta görevli kabin memurlarından yardım istedi. Bunun üzerine bebeği kontrol eden Kabin Amiri Serhat Tokat, bebeğin nefes alamadığını fark etti. Yapılan anons sonucunda uçakta doktor olmadığı anlaşılınca görevli kabin amiri bebeğe acil müdahale kararı aldı. Heimlich manevrası olarak tabir edilen yöntemle bebeğin sırtına vurarak hayata dönmesini sağlayan Tokat, yolculardan büyük alkış aldı.
 

Emzirme sırasında soluk borusu tıkandı
Uçakta yaşanan o kritik dakikaları İhlas Haber Ajansı’na anlatan Kabin Amiri Serhat Tokat, “İstanbul-Şırnak seferinde yolcumuz bebeğinin emzirme sırasında kendisinin olağanüstü bir durum yaşadığını ve daha önce böyle bir durumla karşılaşmadığını bebeğinin rahatsızlanmış olabileceğini düşünerek bizi çağırdı. Ben yanına gittiğimde bebeğini kucağıma uzattı. Bende bebeğin nefes ve mevcut durumunu kontrol ettim. Çok sağlıklı bir verim alamadığım için uçağın arka tarafına gelmelerini rica ettim. Bu sırada bebeğin nefes almadığını ve tıkandığını gözlemledim. Çünkü o sırada annesi emziriyordu” diyerek bebeğin emzirmeden kaynaklı soluk borusunun tıkanmış olabileceğini aktardı.


Heimlich manevrası hayat kurtardı
Belinay bebeği hayatta tutabilmek için Heimlich manevrası yapma kararı alan Serhat Tokat “Uçağın arkasına gidince bebeği yatırarak bebeğin solunumunu kontrol ettim. Bu durumda bebeğin solunumunun olmadığını ve nefes almadığını fark ettim. Hızlı bir şekilde doktor anonsu yapıldı. Maalesef uçakta doktor yoktu. Ben de annesinden izin alarak kaptanımızın bilgisi dahilinde önce bebeğin ağız içi kontrolünü yaptım. Herhangi bir şeyin olmadığını tespit ettim ve hemen ters çevirerek Heimlich pozisyonu aldım. Bebeğin sırtına hızlı şekilde vuruş yaptım. 3-4 vuruştan sonra bebeğin ağzından sıvılar gelmeye başladım. Son bir kez daha vurunca bebeğin kendine geldiğini gözlemledim. Bebek hareket etmeye ve ağlamaya başladı. Daha sonra tekrar ağız içi kontrollerini yaptıktan sonra bebeğin gözlerinin açıldığını ve nefes alabildiğini gördüm. Daha sonra bebeği annesine teslim ettik ama uçuş boyunca bebeğin durumunu gözlemlemeye devam ettik. Annesi de yaşanan durum esnasında çok korkmuştu ama bebeğinin iyi olduğunu görünce kabin ekibimize teşekkürlerini iletti” şeklinde konuştu.

“Yaşadığım duygu tarif edilemez”
8 yıldan beri Türk Hava Yolları’nda görev yaptığını ve her yıl düzenli olarak ilk yardım eğitimi aldığını ifade eden kabin amiri Serhat Tokat, bir bebeği hayatını kurtarmanın tarif edilemez bir duygu olduğunu dile getirdi. Tokat, “Bizlere olan güvenin bizler için gurur verici olduğunu belirtmek isterim. Çünkü bebeği hastalanan ve panik halindeki bir annenin hiçbir şey düşünmeden kendi canı dediği bebeği sizin kollarınıza emanet etmesi bize olan güvenini ortaya kokuyor. Diğer taraftan baktığınızda da elinizde bir canlı var ve buna müdahale etmek zorundasınız. Bugüne kadar öğrendiğiniz bütün uygulamaları eksiksiz bir şekilde yapmakla yükümlüsünüz. Bunları alınan eğitimler ve sürekli tekrarlanan pratikler sayesinde de sekteye uğramadan yapabildiğim için mutluyum. Tabi ki bu yaşadığım duygu tarif edilemez. Nefes almaya başladıktan sonra, annesinin gözünde o sevinci gördükten sonra hem bu şirkette bu eğitimleri aldığım için kendimle gurur duydum” dedi.
 

thy
serhat tokat
heimlich manevrasi
uçak
bebek
Yorum (18)
Dr
Teşekkürler
2
Cevapla
Osman D
Bu konuda diğer havayolları ne yapıyorlar? Bilmiyorum. Ancak THY de uçakta çalıştırdığı doktora biraz değer vermeli. O insanlar, diğer yolcular rahat rahat çaylarını içerken, sorumluluk alıp yorulup hasta bakıyorlar. Karşılığında ise kuru bir "teşekkür" ile karşılaşıyorlar. Evet. Meslek kutsal. Getirdiği bir sorumluluk da var. Ancak THY bunun bir adım fazlasını yapabilir. Ücret olmasa bile görev alan doktora bir jest yapabilir. Ne bileyim? Bir yıllık CIP salonu kullanımı hediye edebilir. Bu, onlar için büyük bir külfet olmasa gerek. Ancak kesinlikle konu kuru bir teşekkür ile savuşturulmamalı. Bu hiç de hoş değil.
8
Cevapla
RKTR
Kabin görevlisine tebrikler ve aferin. Mesleki ve tıbbi görevini başarıyla yapmış. Öte yandan, Milli Tıp Hukuku Formülü’nün hüküm sürdüğü güzel ülkemizde, uçaklarda yapılan bu tür çağrılara el kaldırmamayı seçecek pek çok meslektaşımız da olabilir. Onları suçlamak mümkün mü ?
14
Cevapla
postenflamatuar
Bazı doktorlar akıllanmış sanırım. Kabin memuru o hastanın hayatını kurtarmasaydı bebeğin ailesi o kabin memurunu mahkemeye veremezdi. Çocuğumu kurtarmadın diye bıçaklamayı d akıl edemezlerdi. Şayet müdahale eden doktor olsaydı ve hasta kurtarılamasaydı bebeğin ailesi mahkemede 100 milyarlarca lira kazabilirdi ve ayrıca doktoru dövme bıçaklama ruhsatını almış olurlardı. Mahkemeler mi? Hükmün açıklanması ertelerdi canım. Ama tazminatı asla ertelemez, hükmün açıklanması geri bırakmaz, mahkemenin ilk günü de doktorun tüm malvarlığına ihtiyati tedbir de koydururdu. Akıllı olun uçaklarda, otobüslerde, AVM lerde, yollarda kahramanlık maskeli enayilik yapmayın.
9
Cevapla
op dr
Defalarca THY uçaklarında bu tür müdahalede bulundum. hatta bir seferinde 3 saatlik yolculukta hiç kendi koltuğumda oturamadım 3 hastaya müdahale etmek zorunda kaldım. thy ise teşekkür bile etmedi. yanlış duymadınız bir teşekkür bile yok. bilgilerimizi, kimliğimizi, diploma numaramızı bile istediler ama bir telefon açıp teşekkür etmek akıllarına gelmedi
10
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir