Uzmanları ele alacak: Hekimlik Nereye Gidiyor?
Akademik Akıl Youtube Kanalı yayın hayatına başladı. Kanalın ilk canlı yayınında uzman isimler 'Hekimlik Nereye Gidiyor' sorusuna yanıt arayacak, izleyicilerden gelen sorulara cevap verecek.
Uzmanları ele alacak: Hekimlik Nereye Gidiyor?
12 Ocak 2022 13:50 - MEDİMAGAZİN

MEDİMAGAZİN - Akademik Akıl Youtube kanalı ilk interaktif canlı yayını ile açılıyor. Youtube kanalında güncel konular, moderatör eşliğinde konuların uzmanları ile konuşulacak.

Kanalın ilk canlı yayınında ‘Hekimlik Nereye Gidiyor’ konusu tartışmaya açılacak. Prof. Dr. Haldun Güner moderatörlüğünde yapılacak programda konunun uzmanları olan Prof. Dr. Dilek Özcengiz, Prof. Dr. İrfan Yalçınkaya ve Prof. Dr. Bülent Topuz konuk olarak katılacak, 'Hekimlik Nereye Gidiyor’ sorusuna yanıt arayacak.


Akademik Akıl Youtube kanalına abone olmak için tıklayınız.

(Abone olduktan sonra çıkan zil işaretine tıklayarak bildirimleri açmayı unutmayınız)


13 Ocak Perşembe günü saat 21.00'de Akademik Akıl Youtube kanalından canlı yayınlacak olan programda interaktif soru ve katkılar da alınacak. Programda ayrıca şu sorulara da yer verilecek:

  • Hekim alışkanlıkları son 30 yılda nasıl değişti? 
  • Hekim odaklı sağlık sisteminden hasta odaklı sağlık sistemine geçiş neleri değiştirdi? 
  • Hekim hasta ilişkilerinin değişimi nasıl oldu? 
  • Hekimlerin kendi aralarındaki ilişkiler nasıl değişti? 
  • Sağlık sistemi hekimliği nasıl değiştirdi? 
  • Hekimlerin ekonomik durumu nasıl değişti? 
  • Hekim göçü neden artıyor? 
  • Malpraktis davaları hekimliği nasıl etkiliyor? 
  • Cerrahi branşların seçimleri neden her geçen gün azalıyor? 
  • Sağlıkta şiddet hekimliğe nasıl etki ediyor?

 

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
2
1) emre (hekim)
14.01.2022 21:32:42
7.504,03 TL kuruşu kuruşuna Ocak maaşım.Basına ve medyaya servis edilen rakamlara göre 1/4 uzman hekim 13.300 TL maaş alacaktı.Sanki her ay alıcakmış gibi 14 günlük fark 1.500TL ve ek ödemeden mahsup edilen sabit ek ödeme de (4.500TL) eklenmişti açıklanan rakama.Her zaman yapıldığı gibi yine algı yaratıldı, köpük alınınca gerçek rakam ortaya çıktı.
People
15
2) Dr (Dr)
13.01.2022 18:08:53
Günü kurtarmaya bakıyorum. Benim için mesleğin, uzmanlık alanımin vs bı anlamı kalmadı. Nereye giderse gitsin.
People
26
3) Dr (Hy)
13.01.2022 16:36:49
Doktorlar yurt dısı için geç kaldı hekimlik diplomamız önceleri hiç kabul edilmediği için mecburen katlandık bu kadar zulme mahkeme ye tazminata şiddete . Boğaz içi üniversitesi de 2. Sınıftan 3 e geçen kalmadı 2 den Avrupa kanada
People
21
4) doktor (dr)
13.01.2022 12:51:43
sağlıkta dönüşümün temelleri atılırken hasta için 'edilgen müşteri 'tanımlaması yapılmadı mı. Neyi tartışacağız ki. perşembenin gelişi çarşambadan belliydi zaten.
People
73
5) M.ali Y. (Uzdr)
13.01.2022 11:56:53
Bir eski hekim abiniz olarak altan gelen hekim kardeşlerimize altın tavsiyem...bu saatten sonra yapilacak tek çözüm Türkiyede ki tüm hekim arkadaşların sadece hekimlerin oluşturduğu hekim sendikası veya hekim sendikalarında bir araya gelmeleridir.Emin olunki bunun haricinde yapılacak her türlü çaba bir işe yaramıyacaktır.Benim tecrübelerim böyle söylüyor.
People
53
6) drzen (uzman doktor)
13.01.2022 11:52:40
doktorluk bitmiş. gideceği yer mi kalmış. dil bilen yurt dışına gidiyor bilmeyen defansif tıbba yöneliyor.
People
35
7) M E. (Tabip)
13.01.2022 11:47:19
Hekimlik nereye gidiyor? Sorgulanması ve düzeltilmesi çok çok geç kalmış bir kavram.İş işten geçti artık ...Bu saatten sonra ne yapılırsa yapılsın malesef geriye dönüş olmayacak....Herkes başının çaresine bakacak.Acı ama gerçek durum özetle bu.
People
42
8) EK (MAALESEF DR )
13.01.2022 10:27:27
TÜRKİYEDE YERİN DİBİNE AKLI OLAN DURMAZ
People
42
9) ftr (uz )
13.01.2022 09:12:30
meçhule
People
48
10) osman (dr)
13.01.2022 08:28:26
Sorulara kısa cevaplar;

Hekim alışkanlıkları son 30 yılda nasıl değişti?
Muayene yok.Tıkla tahlil iste sonuç için çağır.ekrana bak hastanın yuzune bakmaya zaman yok.

Hekim odaklı sağlık sisteminden hasta odaklı sağlık sistemine geçiş neleri değiştirdi?
Sağlık politik malzeme oldu.Tamamen rant ve ticaret metası oldu.

Hekim hasta ilişkilerinin değişimi nasıl oldu?
Defansif tıbba geçildi.Dövüş sanatlarını öğrenmek gerekli oldu.

Sağlık sistemi hekimliği nasıl değiştirdi?
İlaç muhasebecilerine dönüşüldü.

Hekimlerin ekonomik durumu nasıl değişti?
Dünyadaki diğer hekimlerin durumlarının tam tersine oldu.

Hekim göçü neden artıyor?
1+1=2 sebebi bu.

Malpraktis davaları hekimliği nasıl etkiliyor?
sorunun mantığı yanlış.

Cerrahi branşların seçimleri neden her geçen gün azalıyor?
mobbing,bedavaya ameliyat yapmak,kavga dövüş

Sağlıkta şiddet hekimliğe nasıl etki ediyor?
İstifa edip yurtdışına gitmeyi tetikliyor.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)