Yaralı eşini triyaj görmeden röntgen çektiren doktor görevi suistimal cezası aldı
İngiltere’de 48 yaşındaki Dr.Brian Flavin, aynı zamanda doktor olan eşinin acil serviste işlerini hızlandırdığı için görevi suistimalden suçlu bulundu.
Yaralı eşini triyaj görmeden röntgen çektiren doktor görevi suistimal cezası aldı
24 Nisan 2019 -

MEDİMAGAZİN-Olay Temmuz 2016 da İngiltere'de Christchurch Hastanesinde meydana geldi. Acil Serviste görevli Dr.Brian Flavin, aynı zamanda doktor olan karısı için triyaj sistemini atlayıp hemen radyografiye geçmesini sağladı. Kayıt yaptırdıktan sonra taburcu edilmesine kadar tüm süreç sadece 26 dakika sürdü. Taburcu edildikten sonra ise, eşini evde tedavi etmek için hastaneden intravenöz sıvıları ve pansumanları çıkaran Dr.Brian Flavin, daha sonra hastanede tedavi edildiği izlenimini yaratmak için hastane kayıtlarını değiştirdi.

Daily mail'de yar alan habere göre, doktor, kendisiyle ilgili iddiaları kabul ederken, eyleminin yanlış olduğunu da belirtti.

Olayla ilgili disiplin duruşması devam eden doktor hakkında karar veren mahkeme, doktorun diplomasını bir ay süreyle askıya aldı.

Mahkeme Dr.Flavin’in kayıtlarda sahtekarlık yaptığını, genç meslektaşlarına kötü örnek olduğunu belirtti.

Anahtar Kelimeler:

etik

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
4
1) xxx (dr)
25.04.2019 19:17:12
bagsedilen genelge hakim,savcı, polis için değildir...adli durumu olan vatandaş ,müşteki,tutuklu içindir...


A) Acil vakalar (Ani gelişen hastalık, kaza, yaralanma ve benzeri durumlar ile ivedilikle tıbbi müdahale yapılması gerektiğine hekim tarafından karar verilen vakalar),
B) Özürlüler (Değişik 2010/80 sayılı Genelge),
C) Hamileler,
D) 65 yaş üstü yaşlılar,
E) Yedi yaşından küçük çocuklar,
F) Harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malül ve gaziler,
Ayrıca kolluk kuvvetlerince sevk edilecek adli vakalarda; savcılık veya kolluk kuvvetince önceden sağlık kurum/kuruluşuna bildirim yapılmalı ve randevu alınmalı, bu suretle sağlık kurum/ kuruluşunda sağlık hizmeti aksatılmadan ve diğer hastalar mağdur edilmeden gerekli işlemlerin yapılması sağlanmalıdır.
People
11
2) Ali (Hekim)
25.04.2019 15:46:53
Doktorunun arkasında durmayan bakanlığın arkasında durmam. İllegal iş yaptırmak isteyen ama bakanlığın göz yumduğu her olay ve her hastaya bakanlık izin vermiyor. Yassah hemşerim der zerre riske girmem. Ama Bakanlığı özellikle belirtirim
People
5
3) bg (oprdr)
25.04.2019 12:17:24
polkliniklerde hakim ve savcı önceliği eskiden vardı.
5-6 sene önce kaldırıldı. tabii bu arada sağlık çalışanı önceliği de yok! ek bilgi: askeri hastaneler kapatıldıktan sonra askeri personele de öncelik tanındı AMA ; o da kapatılan eski askeri hastanelerde. normal devlet hastanesine asker gelip önceliğim var diyemiyor.
Ama o zaman da şimdi de acil hastanın önceliği her zaman vardır ve diğerlerinden her zaman üstündür.

not: Poliklinik Hizmetlerinde Öncelik Sırası konulu 2010/73-80 sayılı Genelge
People
4
4) Ali Rıza Aktaş (Uzm. Dr.)
25.04.2019 10:33:20
Sevgili ve saygı değer arkadaşlar,

Verdiğiniz ve vereceğiniz bilgiler, paylaştığınız ve paylaşacağınız tecrübeler ve samimi duygular için çok teşekkür ederim.

Saygı ve sevgilerimle
People
9
5) adem (doktor)
25.04.2019 08:46:21
polikliniklerde hakim ve savcıların önceliği vardır. eş ve çocuklarının yoktur. ayrıca acilde önceliği olan sadece acil hastalardır saygılarımla.
People
35
6) bozeren (nş. uz dr.)
25.04.2019 08:15:00
Sn Ali Rıza Aktaş (Uzm. Dr.);
bu bahsettiğiniz şey yüz karalığı bir durum. size değil, sağlık bakanlığına yüz karalığı! bunu temizlemek sağlık bakanlığının boynuna borç olmalıdır.
People
45
7) ömer hayyam (op.dr)
25.04.2019 05:54:22
ek olarak bu hakim savcı tayfası özel hastanelere çok gelir, bende çok olan 1 anımı anlatayım...işte ağır ceza hakimi bayan, çalıştığım özel hastaneye geliyor, ...bu yazdıklarımı umarım bir ilgili yetkilide okuyordur, ...işte gebelik var..., hemen giriş bankodaki sekreterler beni arıyor, şu şu şu hakim geldi ücret alacakmıyız, cevabım: eksiksiz tamamını alın, 1 gram ayrıcalık göstermeyin ....bakın bu para ödeme hakim ve savcının çok canını sıkar, alışkın değildirler, herşeyin ücretsiz hakim savcıyız...işte... işiniz düşer...göz yumarız mesajı verir gibi seni zayıf noktadan istismar eder... ( istisnalar var ve saygı duyduklarım hariç, var ama çok çok az ).....neyse katılım payıyla beraber yaklaşık 35 tl ödeyip geldi, hiç makam ve mevkisini sormadan ama biliyorum....normal vatandaş gibi olması gereken muayenesini yaptım ve tetkik için lab. gönderdim,...işte nst ücreti, kan idrar ücretide 55 tl tutmuş...BAKIN 55 TL 2018 YILI, dolar 1.5 lerden 5 lere fırlamış ve zam yok.......tabi lab vezne sekreteri arıyor ( normalde aramazlar, sorunlu hastalarda ve ücret ödemek istemeyen hakim ve savcı durumunda ararlar ) işte hakim hanımdan ücret alacakmıyız...cevabım: eksiksiz alın,...neyse sekreterce şu kadar ödemeniz gerekiyor denince,...BENİM O KADAR PARAYI ( 55 TL ) ÖDEME GÜÇÜM YOK, .....daha 1 sürü garip söylemle tedaviyi yarım bırakıp hegamonya ve sömürü yapacağı başka bir hekim ve hastaneye gebe ağır ceza hakimi gitmişti....Beynimde yer etmiş olan, nüfuz ticaretinin, insan sömürüsünün tiksinç bir örneği olarak hep hatırlarım ve gıkı çıkmayan gariban gördüğüm insanlara hep bunu anlatırım ve kendilerini tebrik ederim....hsyk nın bu olaya eğilmesi gerekiyor....hakim savcı tonla maaş alır, göstergesi yüksektir, lojmanı kral gibidir...55 tl ödeme gücü yok .... karnındaki bebeğe kul hakkı yedirenden hakim ve savcı olurmu, onu meslektaşkarıma sormak istiyorum.
People
26
8) ömer hayyam (op.dr)
25.04.2019 05:09:24
sayın Ali Rıza Aktaş yazınızı okudum, şunu belirteyim. hakim ve savcılar kanunu 2802 ye göre bir hakim ve savcının bu şekilde davranması vede mesleklerini vede kendilerini itibarsızlaştırması suçtur. Mesleğin onur ve şerefini zedeleyen ve yasaklanmış davranışkar olarak cezası vardır.ek olarak 657 dmk ya görede vakur olnayan davranıştır ve disiplin cezası gerektirir. Hakimim ve savcıyım, ben geldim her işini bırakıp benimle ilgileneceksin yapamaz....kanuna göre hakim ve savcının mesleğinde , icraatını,konumunu, makamını kötü yaptığının ŞÜPHESİ bile meslekten ihraç sebebidir....Hakim ve savcı bu eylemleri ile nüfus ticareti suçu tck 255 durumuda ek olarak oluşmaktadır. ben hakim ve savcılar kanununu baştan sona okumuştum ve karşıma gelen ve öncelik isteyen hakim ve savcıya bu kanunu hatırlatıp, yapacağım önceliğin kendikerini zor duruma bırakacağını, tarafsız -yansız olma durumunun ortadan kaldırcacağı ve bunun aleyhlerine dedikodu başlatacağını söylediğimde dut yemiş bülbül olurlar ve size bir daha gelmezler, bu tipker hükümranlık yapacakları tipleri iyi seçerler,...soğuk kanlı ve tavizsiz durmak lazım.... bimer,cimer aracılığıyla hsyk ya şikayette bulunun, en azınsan disiplin cezası alır, hem incelensin....bakalım mesleği icraya uygunmu....
People
57
9) Ali Rıza Aktaş (Uzm. Dr.)