Yeni araştırma: Yanında bu minerali almadan D vitamini almanın faydası yok!
Bilim insanları tek başına vitamin D alımının yeterli olmadığını söylüyor.
Yeni araştırma: Yanında bu minerali almadan D vitamini almanın faydası yok!
28 Şubat 2018 - MEDİMAGAZİN

MEDİMAGAZİN-Eğer kendinize “Acaba yeterince D vitamini alıyor muyum?” sorusunu soruyorsanız, devamında yeterince magnezyum alıp almadığınızdan da emin olmanız gerekiyor.

Yeni yapılan bir araştırmaya göre, magnezyum minerali olmadan D vitamini alınması vücuda yarar sağlamıyor.

The Journal of the American Osteopathic Association dergisinin Mart ayı sayısında  yer alan “Role of Magnesium in Vitamin D Activation and Function” başlıklı incelemede, D vitaminin vücut tarafından emiliminde hangi minerallerin rol aldığı araştırıldı. Çalışmanın yazarlarından olan Lake Erie Üniversitesi Osteopatik Tıp Fakültesi Patoloji Bölümü’nden Prof. Dr. Mohammed Razzaque, insanların bol miktarda D vitamini aldığını ama bunun vücutta ne kadarının metabolize edildiğini düşünmediklerini söylüyor. Magnezyum olmadan D vitaminin faydası olmadığını ifade eden Razzaque ve ekibi, magnezyum seviyeleri yüksek olan insanların D vitamini eksikliği ile de az karşılaştığına dikkat çekiyor.

 

Magnezyum; kalsiyum, potasyum ve sodyumdan sonra vücut için en gerekli olan dördüncü mineral ve biyolojik süreçlere dahil olan binlerce enzimi aktive ediyor. D vitaminin vücutta aktive olmasını sağlayan enzimler de yine magnezyum yoluyla tetikleniyor. Çalışmada belirtildiği üzere, magnezyum; badem, muz, bezelye, brokoli, esmer pirinç, kaju, yumurta sarısı, balık yağı, yeşil sebzeler, sür, mantar ve yağlı tohumlar gibi pek çok besinde yüksek miktarda bulunuyor. Yetişkinler için günlük tavsiye edilen alım miktarı 350 mg, ama araştırmacılar, aşırı alımın mide bulantısı, ishal ve karın ağırıs gibi yan etkilerine karşı uyarıyor.

 

Peki yeterince magnezyum alıyor muyuz?

 

Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması 2010 raporuna göre, günlük ortalama magnezyum alımı:

  • 15-18 yaş grubunda erkek çocuklarda 280 mg, kız çocuklarda 236 mg,
  • 19-30 yaş grubunda erkeklerde 279 mg, kadınlarda 241 mg,
  • 65-74 yaş grubunda erkeklerde 272 mg, kadınlarda ise 231 mg olarak görülüyor.

 

Günlük alınması gereken miktara yaklaşmayan bu magnezyum seviyeleri, tüketilen D vitaminlerinden fayda sağlanmamasına ve hem D vitamini hem de magnezyum eksikliği birçok hastalığa yol açabilir.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
11
1) KASIM (AYDIN)
05.03.2018 13:36:16
Bu araştırmaya muhtemelen magnezyum satan ilaç firması sponsor olmuştur,kolesterol,kemoterapi vs ilaçlarında olduğu gibi
People
4
2) Murat (Staj. Dr.)
01.03.2018 11:37:40
Başlığı okudum magnezyum dedim :) doktor olmuşum da bi diplomam eksik :p
People
38
3) murat çelikten (uzman)
28.02.2018 17:00:09
Kimse durduk yere bir haber yapmıyor ve yaptırmıyor!
Öyle bir noktaya geldikki nice kaliteli hoca bile durduk yere yayın yapmaz oldu!
Kapitalizm herkesi heryeri fethetti en başta Nefisleri!!!
Satılık Nefisler diye bir kitap yazsam mı diye düşünmeden edemiyorum.
Hiç bir haberi, hiç bir yayını bilimsel süzgeçten, akıl süzgecinden geçirmeden peşinen doğru kabul etmemeliyiz.
Bilim literatürlerimiz bile bundan 30 yıl sonra güvenilemez olacak maalesef.
Ne din ne bilim ne sanat ne siyaset varsa yoksa KAPİTALİZM.
İnsanın kazandığı paradan değil, paranın kazandığı insandan korkun...
Algı operasyonları ile tüm camialar hazırlanıyor sonra bir bakmışsınız sahte tedaviler, boşa akan ama akış yönü değiştirilmiş paralar, kandırılan milyarlar...
People
24
4) selim (doktor)
28.02.2018 15:02:18
ben sürekli magnezyum ve vitamin isteyen bir insanım. ülkemizde çocuklarda magnezyum eksikliği neredeyse hiç görülmüyor. bu çalışma Türkiye'nin durumunu açıklamaktan uzak
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori