Zam açıklamasına tepki: 'Sağlık Bakanlığı değil Doktor Bakanlığı'
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın "pratisyen hekimlere 2 bin 500, uzman hekimlere 5 bin TL zam" açıklamasının ardından yalnızca hekimlere zam yapılmasına karşı çıkan sağlık çalışanları, Twitter'da açılan #SağlıkçınınOyuYok ve #Doktorbakanlığı​ başlıklarıyla tepkilerini dile getirdiler.
Zam açıklamasına tepki: 'Sağlık Bakanlığı değil Doktor Bakanlığı'
01 Aralık 2021 16:14 - MEDİMAGAZİN

MEDİMAGAZİN - Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın "pratisyen hekimlere 2 bin 500, uzman hekimlere 5 bin TL zam yapacağız" açıklamasının ardından Twitter'da açılan başlık Türkiye gündemin birinci sırasında yerini aldı.

#SağlıkçınınOyuYok ve #Doktorbakanlığı​ başlıklarını açan sağlık çalışanları zamın yalnızca hekimlere yapılmasına tepki gösterdi. Sağlık çalışanları, hekimlere zam yapılırken diğer 38 sağlık branşının görmezden gelindiğini ifade etti.

İşte gelen bazı tepkiler:

Bıkmadınız doktor bakanlığı olmaktan Doktora verilene değil sağlık personeline verilmeyene tepkimiz. Sağlık personelleri her zaman ki gibi üvey evlat.. @Aras_Ali_


Sağlık çalışanları diye bir kavram var mı sizce ? Sağlık çalışanlarımıza müjde diye başlayan her konuşma niçin hekimlerimize diye devam ediyor ? Milyonlarca sağlık emekçisini ne olarak tanımlıyoruz Allah aşkına ? Biz neyiz, kimiz ? @TolgaBircan8


Bir Dr olarak sadece benim maaşıma zam yapılması diğer saglik çalışanlarınin pas geçilmesi içime sinmiyor.Tum sağlık personeli arkadaşlara herkesi memnun edecek şekilde zam yapılması daha uygun olcak umarım böyle bir düzeltme açıklaması yapilacaktir. @OmerAkel4


Artık bıçak kemiğe dayanmıştır. Hekimler dışında diğer 38 sağlık branşını yok sayan bir sağlık bakanlığı ve anlayış bizim için kabul edilebilir değildir. Bu noktada başta meslektaşlarımız olmak üzere tüm sağlık camiasını mücadeleye davet ediyoruz.  @hepsen_2020


Medya unsurlarında önce sağlık çalışanlarına birkaç gün içerisinde müjdelerimiz olacak diye kamuoyu hazırlayıp hekimlerimize 2.500 ila 5000 TL arasında zam yapacağız ne demektir Sn. @drfahrettinkoca ? Sizin için sağlık çalışanı eşittir hekim mi demektir? @Yasinald2


Sadece doktorlara zam yapıyorsunuz, ama haberini sağlık çalışanlarına müjde diye veriyorsunuz. Hekim harici sağlık çalışanları bunu asla unutmayacak... @servetdagasan

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
5
1) Ömer Baran (Uzm.Dr)
09.12.2021 14:33:46
Zammın tüm sağlık personeline yapılmasını can-ı gönülden destekliyorum.Ama dolduruşa gelişte hekimler aleyhinde atıp tutan bazı yardımcı sağlık personeline de yazıklar olsun diyorum.Bu şekilde çalışanların birbirine düşmesi bizi zayıf gösteriyor.Zaten ortada gol yok yumurta yok..
People
5
2) İ (A)
09.12.2021 09:47:21
sendika başkanı tiyatroyu iyi yönetirse önceki sendika başkanları gibi AKP den milletvekili olur.
"doktor ya da sağlık bakanlığı"değil "menzil bakanlığı ya da recep akdağın bakanlığı".
People
9
3) Özgür (Pratisyen)
06.12.2021 13:56:39
Hemşire ve sağlık memuru arkadaşlar biz bir ekibiz diyorlar tamam doğru diyorsunuz o zaman hastaya birşey olunca ödediğimiz tazminata da ekibin içinde oldukları için ortak olsunlar
People
22
4) Tahir (Dr)
06.12.2021 13:07:18
Neymiş? Artık sendikacı ve sağlık personeli randevusuz gelince hiç birine bakılmayacak, işi görülmeyecek, tepkimiz ortaya konulacak bundan sonra. Hele o garibim emekli Hekim maaşına laf edene hakkımı asla helal etmeyeceğiz! En çok mağdur olanlar onlardır.
People
14
5) CAVLAK (DOKTOR)
06.12.2021 11:14:21
SAYIN MEDİMAGAZİN . LAFIM SİZEDİR.
DOKTOR BAKANLIĞI DİYE HEKİMİ HEDEF GÖSTERİYORSUNUZ. ZATEN SON YILLARDA HEKİM VE HEMŞİRELERİN YANINDA DEĞİL KAPİTALİN YANINDASINIZ. BU BAŞLIK KASITLI TAHRİK EDİCİ HEDEF GÖSTERİCİ . BU PLATFORMU SİZİN ZİHNİYETTEN TEMİZLEMEK LAZIM. ARDINIZDA KİM VAR? YARIN DOKTORA ŞİDDETİ DE DESTEKLERSİNİZ SİZ. DOKTORLAR NEDEN 1000 DOLAR ALTI KAZANIYOR ONUN BAŞLIĞINI ATIN.
İDARECİLERİN MOBBİNGLERİNİ HABER YAPIN. HEMŞİRELERİN 4000 ASGARİ ÜCRET CİVARI ALMASINI YAZIN. YAZARIN ALTINA İMZA ATMAMIŞ BİR DE. KİM YAZMIŞ BUNU BİLELİM.
People
10
6) İsmet Yavuz (Pediatrist)
04.12.2021 22:28:26
Bakın ne güzel oldu. Düzenleme rafa kalktı. Bu şimdi hak arama mı oldu? Sendikalar ne işe yarar? Biraz durup , çok güzel deyip, destekkense, bu yasallaşsa ve ondan sonra da bu artıştan yararlanamayan sağlık çalışanları ile hep beraber hak talebinde bulunsa idik, ne kaybederlerdi? Yazık ya, bu kadar yol yordam bilmemek niye, niçin? Şimdi doktorlar alamayınca mutlu olabildiniz mi? Üzüldünüz ama neye yarar ki? Yazık, çok yazık oldu.
People
6
7) akdağın dönercisi (dr)
04.12.2021 11:38:07
Halk daha iyi olduğunu düşünüp muayenehanesi olanı tercih ederdi.Yani eskiden de muayenehanesi olmayan doktor tercihi vardı.Şimdiki fark onların yerini özel hastane sermayesi aldı .Kaliteli hizmet için halk çok daha fazla ödemek zorunda.Ayrıca muayenehaneden gelen hastayı devlet hastanesinde ameliyat ettiğinde hastane olanaklarını sigortalı hasta için kullanırsın.Yani hastanın hakkıdır.İngiltere gibi aklın ve mantığın olduğu bir ülkede devlet doktorları özel hasta bakar ve muayene eder.Örneğin Hint asıllı bir ortopedi doktoru maaşı yaklaşık 115 bin pound olmasına rağmen özel ve özel sigortalı hastalarla yıllık kazancını bunun 8 katına çıkarmaktadır.
Başkanı ve maliye bakanı 200 yaşında ,trilyonlarca dolar para basan,enflasyonun 6 nın üzeride ,doktor maaşının bizdekinin yaklaşık 30 katı olduğu bir ülkeye karşı paramız bir ayda % 60 değer kaybetti.Bizde ise ortak acı ve sıkıntıları olanlar birbirilerinin gözünü oymaya çalışıyorlar.
Eski muayenehaneci doktorlara asılsız suçlamalarda bulunmayalım.Ayıptır.
Sağlıktaki kötü durumun sorumlusu zaten yıllardır biliniyor.Adını söylemeye bile gerek yok.
People
32
8) Dr. Yüksel (Emekli)
03.12.2021 17:42:38
14 yıl önce maaş artı döner 3000 doların üzerinde gelirim oluyordu. 1000 doların altına düşünce ve her geçen gün iş yükü artarken uğradığımız saygısızlıklarda artınca çalışma yetimi kaybettim. Çok genç olsaydım saygınlığımın artacağı bir ülkeye giderdim. 30 yıllık çalışmamın karşılığı olarak artık deontolojiye uyan doktorların da azaldığına da şahit oluyorum. En son bir yakınımız özel hastanede tedavi ettirmek zorunda kaldım. Sorarım size neden bu hale geldik.
People
48
9) DrZeynep (Doktor)
03.12.2021 11:22:15
Sağlıkçıya vatandaştan şiddet yetmezmiş gibi bir de sağlıkçılar arası şiddete maruz kalıyoruz. Alın bütün zamlar sizin olsun. Ben kendi adıma zam değil, tüm sağlık personeli için maddi ve manevi insani koşullar talep ediyorum. Üzülerek etrafımdaki çok iyi hekim arkadaşlarımın birer birer yurtdışına kaçar adım gidişine şahit oluyorum her gün. Birkaç yıl sonra ülkede doktor kalmayınca da Doktor Bakanlığı dersiniz. Herkesin şunu anlaması lazım, zammı yapan doktorun kendisi değil. Toplu linç şeklinde yapılan içinde "doktor"u hedef gösteren her türlü tepkiyi de kınıyorum. İnşallah evlatlarınız doktor olsun.
People
44
10) dr.hesap uzmanı (doktor)
03.12.2021 10:54:17
BU ARADA HERKES EN AZ 10 YIL, ZOR ŞARTLARDA OKUYAN UZMAN DOKTORLARI GÖZÜNE KESTİRMİŞ. Yakın zamanda 36 saat nöbet tutan doktorumuzu kazada kaybettik, balık hafızalıyız. Yahu Aynı zam diş hekimlerine de geldi kimseden itiraz olmadı...kimse vay bu diş hekimlerine niye bu kadar zam yapıldı demiyor. 4 yıl okuyan hakim 18.000 tl, 2 yıl açıköğretim okuyan banka müdürü 25.000 tl Kaymakam 18.000 tl, öğretmen yeni zamla 9.000 tl alacaklar. insaf yahu, ayrıca doktorların maaşına gelen 1 kuruş zam yok gelen zam sabit ek ödemelerin artırılması performansa dayalı ek ödemeden mahsup edilmesi olayıdır. yani bir ek ödeme diğer ek ödemeye aktarılmıştır. Pratikte artan gelirimiz sadece 1200 tl dir. yani hala hakimlerden banka müdürlerinden daha düşük maaşımız olacak. insaf...hemşirelerin maaşı düşükse doktorlar mı suçlu bu durumdan, sendikaların üye profilinin %90 ı sağlık memuru ve hemşirelerden oluşuyor, yüz milyonlarca lira sendikalar üye aidatı topluyor gidin onlardan hesap sorun.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)