Doçentlik kriterlerinin değişmesi adaleti sağlar mı ? 
Medimagazin'de yayımlanan habere yapılan bir okuyucu yorumunu haber olarak paylaşıyoruz
Doçentlik kriterlerinin değişmesi adaleti sağlar mı ? 
11 Ocak 2016 -

Bence bilimsel yayın ile birlikte uluslararası hakemlerce board sınavı yapılmalı. Torpilli , paralı dergilerde yayın yapanlar, yada başkalarının hazırladığı yayınlar ile dosya hazırlayanlar ancak o zaman elimine olur.

Tırnaklarımızla kazıyarak aldığımız doçentlik Sağlık Bakanlığında özellikle affiliye hastanelerde ne anlam ifade ediyor. Yanlızca hizmet grubu mu?

Sağlık Bakanlığına bağlı Doç.dr .Eğitim görevlileri affiliasyon sisteminde mağdur olmakta, eğitim faaliyetlerine katılamamakta (seminerler hariç), asistanlara yada tıp öğrencilerine ders anlatamamakta, her hangi plan ve proje üretememektedir.(ders anlatma karşılığına kaç para veriliyor bilmiyorum ) üniversite kadrosundakiler aylık ders anlatma formu doldururken bizler vaka alıp performansı yükseltiyoruz. ve enerjimiz o kadar tükeniyor ki, hep mutsuz çalışıyoruz.

Benim çalıştığım klinik ve diğer bazı kliniklerde eğitim ve idari sorumluları çoğunlukla üniversite kadrosundan seçildiği için, bu kişiler tarafından doç.dr eğitim görevlilerine asistan tez danışmanı görevi verilmemektedir. Hatta asistan doktorlar eğitimlerini Eğitim Görevlilerinden değil de bazen kıdemli asistan yada uzmanlardan alırken, asistan doktorların SB kadrosundaki Doç.dr eğitim görevlileri ile çalışması klinik şefleri tarafından bazen engellenmektedir.

Kliniklerde bulunan SB bakanlığı kadrosundaki eğitim görevlilerinden yada doçentlerden dekanlık ve rektörlük çoğu zaman habersiz olup işin ehli bile olsanız torpilli olan başkalarına kadro verilmektedir. Çünkü sizin özelliklerinizi bilmiyorlar onların gözünde siz yalnızca taşeron hizmet eden , puan üreten birisiniz.

Bilimsel çalışma desteğinden Sağlık bakanlığı eğitim görevlileri doçentler üniversitedekilerle aynı şekilde yararlanamamaktadır. Tüm doktorlardan bilimsel araştırma için performanstan kesilen para oranı aynı olmasına rağmen Sağlık Bakanlığı doç dr eğitim görevlileri BAP’tan faydalanmaktadır.
Maaş farkı zaten çok üzücü, SB Eğitim görevlisi Doç Dr'ler Üniversitedeki Doç dr'lerden en az 1000 1500 Tl daha az maaş almaktadır bu da emekli maaşınızın da daha düşük olacağı anlamına gelir.
üstelik üniversite hocaları hep toplantılara katılıp çoğu zaman kliniklerde olmazken siz iş üreten, kliniğin performans puanlarını yükseltensinizdir. 
Affiliye Hastanelerde çalışan kadroları sabit (çakılı ) olan hekimlere seçme hakkı tanınmalı, yer değiştirebilme sanşı verilmelidir. her işi yapıp bir de hakkını alamamak , mağdur edilmek , hangi adalet sisteminde vardır.

Hala Affiliye olan sağlık bakanlığında doçentlik mi diyorsunuz ? adalet olmadığı sürece siz yanlızca hizmet üreten bir hekimsiniz. eğitim görevliside değilseniz katsayınız da düz uzman kadar olup statü olarak hiç bir farkınız yok, uzman maaşı alıp, uzman gibi çalışıp, uzman kadar nöbete giriyorsunuz.
Doç. liğe girecek arkadaşlar kriterler ağır değil! Bu yola baş koyduysanız başarırsınız ancak doç olduktan sonra affiliye hastanelerde yaşanan mobingler daha çok daha ağır.

Hepinize bol şanş diliyorum.
 

YORUMUN YAPILDIĞI HABER

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
7
1) klinik hekimi (dr)
13.01.2016 12:12:34
Bu doçentlik kriterleride adaleti sağlamaz, board sınavı gelsin ayrıca 5 yılda bir doç ve prof lara sınav gelsin bakalım kaç tanesi başarılı oluyor. dirsek teması ile al- gülüm ver gülüm devri kapansın. ne ballı iş .
doç ve profların performansları incelemeye alınsın. kaç tane 1. isim impact faktörü yüksek dergilerde yayın yapmış, ne üretmiş bilime ne katkı sağlamış.
cemaat kadrosu bazı üniversitelerde kadroların büyük bir kısmını işgal etmiş durumda, on yıllarca onları bu kadrolardan çıkaramazsınız. bir de onları ayrıca incelemeye tabi tutun.
Afiye hastanelerde ise ne deve ne kuş olursun ortaya çıkan devekuşu. ya sağlık bakanlığına tüm kadroları geçirin yada üniversite kadrosuna alın ki sorun çözülsün.
yetkililer hekimlerin sorununu görmeli. bu hekimleri kadrolarınızda tutamazsanız , zor şartlarda üç kuruş maaşa çalışacak yabancı doktor bile bulamazsınız.
mutsuz hekimler ile başarılı olamaz performansı arttıramazsınız.
hekim maaşlarını sabit ile birleştirip emekliliğe yansıtmalısınız. yoksa çok ah alırsınız. Kul hakkını alma çıkar aheste aheste.

People
1
2) mehmet ince (hekim)
13.01.2016 10:11:02
ya doç.olsan ne olmasan ne ,mahkemede adalet devletin temelidir yazıyor,bizde ne adaleti,bizim hekimlerimizdenhiç bilim adamı var mı yokk,eee önemli bişey bulan var mı yok,patent alan yok,niye bu kadar kıvranıyorsunuz para hekimlikten kazanma dönemi 2005 yılında bitti,bu iş artık hamallık oldu ha bide hasta dayağı yiyorsun üstüne cabası,pazarda manavlık yapsan bile aynı parayı kazanırsın bu kadar para lazımsa hekimlik yapmayın hekim olanlar için çok geç artık,aile hekimi 5000,acıl hekımı 5-7000 alıyor uzman 5-7000 arası alıyor ,özeldede ortalama 10-15000 arası bunlara alışıbn ha çok beceriklisindir esnafsınıdır o da allah vergisi onun limiti yok 50bin mi olur ne olur bilinnmez.
People
3
3) ped (dr)
12.01.2016 20:54:30
Merhabalar
Tartışmaya girmemek için zor tutuyorum kendimi asında ama bir kaç cümle de biz yazalım, herkes yazsın daha çok fikir çarpışssın diye düşünüyorum.
Eski kriterlerin eksikleri çok mu acaba ?
Yeni kriterlerin fazlalıkları fazla mı acaba ?
Ülkenin benzemek istediği rol model olabilecek toplum yapısı bilimsel anlamda örnek neresi acaba ?
Yeni Tıp Fakülteleri ise açılmış yola devam etmekte ve etmelidir de bu ülke girdiği bu yoldan dönemez ve döndürülmememelidir de.
Daha fazla sayıda öğreti elemanı yetişmelidir.
Doçentliğin sadece doçent olan bireye bakan kısmı olduğu belki daha fazlasıyla topuma bakan kısmı da vardır.
EN İYİSİ İSENİZ zaten o itiyaçlarınızı karşılayacaktır, değilseniz,ikisinde de azar azar almayı kabıl etmelisiniz değil mi ?
Daha tartışılmalı bu konu... hem de çok...
Kriterler dengelenmeli ülkenin standartları doğrultusunda...
Beyinler bu konuda daha fazla ayağı yere basar değil toplum menfaatlerini öne çıkarır şekilde düşünmelidir.
Toplumsal sürece yön vermelidir....,
VERECEKTİR DE
People
6
4) levent sis (dr)
12.01.2016 14:12:36
-mevcut doçentlerin yüzde kaçı uluslararası standartlarla kıyaslandığında gerçek vicdani doçentlik kriterlerini karşılamaktadır ?
-board türevi bir sınav yapılsa yüzde kaçı kendi alanında 60 alabilir?
-şehirlerarası şebeke gibi çalışıp birbirlerini hiç katkıda bulunmadıkları yayınlara ekleyerek doçent olan kul hakkı yiyicisi paralel sözüm ona doçentlerle ilgili geriye dönük bir yaptırım düşünülmekte midir, eski paralel jüriler incelenip KPSS DEKİ GİBİ BİR inceleme planlanmakta mıdır?
-doçentlik ünvanının kampus dışındaki tabelalarda (özel hastane, muayenehane vb) ticari amaçlı kullanımına yönelik bir yaptırımlar olacak mıdır?...........................
-
People
8
5) Bilim İnsanı (Dr.)
12.01.2016 10:27:52
Afiliye Hastanelerde adalet, hakkaniyet ve eşit işe eşit ücret ancak bilimsel çözümleme yönteminin biçimsel, sistemli ve dikkatli bir biçimde uygulanması ile olur .
"Bu ülkenin, sayısı 100’ü aşan Tıp Fakültelerinde ve Eğitim Hastanelerinde öğrencilerine, asistanlarına hastalarını hastalıklardan korumayı ve tedavi etmeyi amaçlaması gerekir. Afiliye Hastanelerde yaşanan sorunlardan; işleyişi ve verimliliği doğrudan etkileyen hastanelerde gördüğümüz en önemli sorunlardan birincisi organizasyon, görev ve yetkilerin dağılımı sorunudur.
%90'nı Sağlık Bakanlığı kadrosunda olan bir kurumun tüm yetkilerini Üniversite ye bırakırsanız burada vurgulanan çifte standart ve haksız uygulamanın önüne geçemezsiniz . Sayın Bakanımıza bu konudaki sorunların iletilmiş olduğunu düşünmemekteyim. Afiliye Hastane yöneticileri Üniversite kadrosundan olup bu sorunları yaşamayan yöneticilerdir. Bu sorun ciddi bir sorun olup ancak Bakanımız veya Başbakanımız tarafından çözüleceğini düşünmekteyim .
Hangi kurum kendi elemanına haksızlık edilmesine göz yumar ?
Sağlık Bakanlığı Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde Eğitim Görevlisi Doç. Dr. olmak ile Üniversitede Öğretim Görevlisi Doç. Dr. olmak eş anlamlı olması gerekir. Aksinin tartışılması bile yanlıştır. Üniversite kadrosundakiler BAP'tan faydalanırken Sağlık Bakanlığı kadrosundakiler BAP'tan faydalandırılmamaktadır (yazan hekim arkadaş sanırım sehven faydalanmaktadır yazmış) .
Sağlık Bakanlığın bünyesindeki Eğitim ve Araştırma Hastanelerinden doçentlik sınavına girip önyargılı jürilere rağmen sınavı geçip doçent olmak oldukça zordur. Türkiye’nin seçilmiş beyinlerinden ve en uzun süreli eğitim almış grubu olan Sağlık Bakanlğı Doçent ve Eğitim Görevlileri hekimler neden yanlızca hizmet üretmekle görevlendiriliyor?
Afiliye olmuş Eğitim ve Araştırma Hastanelerindeki hekimlerin hem maddi hem de manevi kayıpları olması sistemin yanlış uygulanmasından ya da sorunların iletilmemesinden kaynaklanmaktadır. Rektörlükler, hastane yöneticileri kaç kere bu hekimlerin sorunlarını dinlemiş ve sorunların çözümü için girişimlerde bulunmuştur?
Sorunun çözümü Afiliye Hastanelerdeki organizasyon yapısını, görev ve sorumlulukları belirleyen mevzuatın gözden geçirilmesidir.
Memura ek ödeme zammı olanağı tanıyan düzenlemenin de aralarında bulunduğu 5793 sayılı "Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun" Resmi Gazete'de yayınlandı.
Kanuna göre, "aynı unvana sahip, aynı işi yapan" kamu personeli arasındaki ücret farklılığı giderilerek, "eşit işe, eşit ücret" uygulamasına geçilecekti.
Neden Afiliye Hastanelerde bu uygulanmamaktadır?
657 'deki Eğitim Görevlisi Doçent ile 2547 'deki Öğretim Görevlisi Doçent arasında nasıl bir fark var da hem maaş farkı olmakta hem de 657'deki Eğitim Görevlisi Doçent bilimsel faaliyetlere katılamamaktadır?
Yetiştirme evresinde bilim insanlarına, ''araştırma teknik yeterlikleri'' ve ''bilimsel tutum ve davranışları''nın kazandırılması oldukça önemlidir.
Yükseköğretim Kurumlarının ve bu kurumlarda görev yapan öğretim üyelerinin görevleri sadece ''meslek insanı yetiştirmek'', ''araştırma yapmak'' ve ''topluma hizmet sunmak'' değildir. Aynı zamanda belli bir bilim alanında bilimsel çalışma yapabilecek ve geleceğin öğretim üyesi adayı ''bilim insanlarını'' yetiştirmektir.
Afiliye Hastanelerdeki Bilim İnsanı Doçentlerimizin pasifize edilmesi, iş huzuru ve iş barışını ortadan kaldırmaktan öteye gitmez.
People
11
6) Hekim (Hekim)
12.01.2016 04:25:13
Bu yeni kriterlere gore nobel odullu Aziz Sancar Turkiye'de docent olamiyor cunku ulusal yayini yok. Ayrica docentlik seviyesine gelmis bir insana juri karsisinda sozlu sinav nedir ya, orta okuldamiyiz? Boyle birsey ancak Turkiye'de olur.
People
13
7) Gönül (Doktor)
11.01.2016 19:36:05
Bu kriterlere dahil olmamak için, sadece bir araştırma makalesi olan ve toplamda (yurt içi ve dışı) 7-8 makale ile başvuran birçok kişi olacak Nisan'da. Bu doğru mu? Sorsanız doğrudürüst iki kelimeyi bir araya getiremeyen -mesleki anlamda-, literatür okumamış kişiler doçent olacak. Bunun için bir önlem düşünülüyor mu?
People
2
8) nedim kahraman (uzman doktor)
11.01.2016 19:32:01
yanlız değil yalnız, yada değil ya da, her hangi değil herhangi, bunlar ilk gözüme çarpanlar. TDK dan yararlanabilirsiniz.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori