Reçete yazmayan Aile hekimini darp eden Avukata Sağlık Bakanlığından sert tepki
Reçete yazmayan Aile hekimini darp eden Avukata Sağlık Bakanlığından sert tepki
16 Ocak 2018 -

Bugün, İzmir Karşıyaka’da Aile Sağlığı Merkezinde görevli bir hekimimiz, sonradan avukat olduğu öğrenilen bir şahıs tarafından, yakınına antibiyotik yazılmadığı gerekçesiyle darp edilmiştir.


Avukatın antibiyotik yazmayan aile hekimini darp etmesine tepki yağıyor


Olayla ilgili İzmir İl Sağlık Müdürlüğümüz derhal inceleme başlatmıştır. Ayrıca olay savcılığa intikal ettirilerek adli sürecin başlaması sağlanmıştır.

 

 

Tek amacı insanımıza hizmet etmek olan ve fedakarca görev yapan sağlık çalışanlarımıza yönelik şiddet olaylarını kınıyoruz.

Sağlık Bakanlığı olarak bu tür olayların yaşanmaması için gerekli tedbirleri alıyor; saldırıyı gerçekleştirenlerin yasalar çerçevesinde en ağır cezayı alması için her türlü hukuki girişimi başlatarak titizlikle takip edildiğinin kamuoyunca bilinmesini istiyoruz.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1
1) dr aynur (dr)
22.01.2018 09:17:53
sağlık bakanlığının basın açıklamaları sitesinde böyle bir açıklama yok. bu haberin altında da bu açıklamayı kimin yaptığı yazmıyor. kısacası yok hükmünde bi açıklama.
People
5
2) dr (dr)
18.01.2018 13:23:34
o kadar sert olmuşki bende korktum!!!!
People
1
3) Dhhjk (Techer)
17.01.2018 22:27:57
BİREYLERİN DAVRANİSİ KİSİNİN KENDİ TASSARRUFUNDA KALAN BİRSEY TAHRİK OLMASAYDİ OLMAZDİ BU OLAY GENEDE UZUCU BİR DURUM DR KADİNİ DOVMUS ABİSİ GİDİP HESAP SORMUS
People
48
4) Tunçay öz (Dr)
17.01.2018 17:57:50
Neyazik ki medimagazin bile başlığında 'reçete yazmayan' SEKLINDE Ifade etmiş.uygunsuz reçete isteği olmalıydı diye düşünüyorum
People
13
5) Mustayfendi (İşçi)
17.01.2018 13:58:04
Her türlü olayi itina ile devlete , hükümete atanlar . Fail elbet cezasını bulur. Eminim o avukatta hükümete saydiriyordur. Basit bir antibiyotiği bile merasimle verecekler diye. Allah hepimize akıl versin .
People
35
6) Sarper (Işıksel)
17.01.2018 13:31:51
Okumuşu. Avukat olmuşu buysa biz hekimleri koruyacak hiç bir makam, meci kalmamıştır.
People
54
7) postenflamatuar (uzm dr)
17.01.2018 12:19:59
Drexit en etkin çözüm. Bu tür vakalar artık vakayı addiyeden. Müşteri memnuniyeti adına doktorluk ayaklara düşürülmüştür. Tek çözüm Drexit. Kafayı fazla bu tür şeylere takmayın. Size saldırı olduğunda karşı atak geliştirmekten çekinmeyin. Kafa göz dalmak en iyisidir. Sadece ilk saldıran olmayın.
Ben şahsen her isteyene antibiyotik yazıyorum. Şiddetle de tavsiye ediyorum. çocuklarda her gribal enfeksiyona da mutlaka antibiyotik yazılmalıdır. Gribal enfeksiyon çocuklarda rahat bakteriyel enf. dönüşür. Keşke mümkün olsa da Eczaneler kapatılsa ve her isteyen her istediği ilacı marketlerden sualsiz sorgusuz ve reçetesiz alabilse. Sadece isteyen doktora gitse.
People
31
8) eryuha karadeniz (emekli)
17.01.2018 11:48:36
Hekimlerimizin saygılı olalım onlar da yoruluyor onlar da uykusuz kalıyor onlar da acıkıyor Bunların hepsini göz önünde bulunduralım. Bir Hekim kolay yetişmiyor saygılar
People
49
9) yg (dr)
17.01.2018 08:22:28
Hekim arkadaşa yapılan bu davranışı şiddetle kınıyorum. Ancak antibiyotik konusu sadece aile hekimlerinin konusu gibi algılanmaktadır. Bu konuda vatandaşlarla aile hekimleri karşı karşıya gelmektedir. "Sağlık Bakanlığı akılcı antibiyotik kullanımı için medya kampanyası başlatacak" başlıklı konuya yapmış olduğum yorum " Bence bu eğitim önce hekimlere yapılmalı. Ben aile hekimi olarak (pratisyen hekim) çalışıyorum. Elimden geldiğince hastaların antibiyotik isteklerine defans gösteriyorum. Bu nedenle kaydını benden aldıran hastalar oldu. Tıbben gerekmedikçe antibiyotik yazmıyorum. Ancak aynı davranışı hastane hekimlerinde görmüyoruz. KBB, çocuk, göğüs hastalıkları gibi polikliniklerde antibiyotiklerin kontrolsüz bir şekilde yazıldığını görüyorum. Bulunduğum ilde il devlet hastanesi acilinde gripal enfeksiyonla acile gelen her hastaya istisnasız antibiyotik yazılıyor. (Biraz da firmaların yönlendirmesiyle). Bu arkadaşlar genellikle yeni mezun arkadaşlar. Özellikle bu gruba bilgilendirme yapılmalı." idi. Bu konu Sağlık Bakanlığı yetkililerince bu çerçevede ele alınmalıdır. Ayrıca eczaneler hastanın eline antibiyotikleri vermekte "Aile hekimine yazdır gel " demektedir. Eczaneler bu konuda denetlenmelidir.
People
58
10) Lütfi Tiyekli (Aile Hekimi)
17.01.2018 00:20:34
Timsah gözyaşı dökmüşler.
Korkularından açıklamayı internet sitelerine bile koyamamışlar.
https://www.saglik.gov.tr/TR,3187/basin-merkezi.html
Açıklamayı yapan ismini bile söyleyememiş...
Gel de inan.....
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
26/04-29/0416. Hipertansiyon ve Kardiyovasküler Hastalıklar KongresiKARDİYOLOJİMUĞL
03/05-06/059. Ulusal Haseki Tıp KongresiDİĞERANTA
09/05-13/05V. Balkan Ülkeleri Anestezi GünleriANESTEZİY...GAZİ
22/06-24/06Ege Periton Kanseri ve Sıcak Kemoterapi SempozyumuTIBBİ...İZMİ
16/10-20/1027.Ulusal Dermatoloji KongresiDERMATOLOJİANTA