Aile hekimleri tükendi! Yüzlerce aile hekimi istifa etti
Sağlıkta şiddet, hak kayıpları ve iş yüküyle ilgili sorunlarını ve çözüm önerilerini aktarabilmek için Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’dan iki kez randevu isteyen Aile Hekimleri Dernekleri Federasyonu Başkanı Şenol Atakan, koşullar nedeniyle yaklaşık 1000 aile hekiminin görevinden ayrılmayı tercih ettiğini söyledi.
Aile hekimleri tükendi! Yüzlerce aile hekimi istifa etti
21 Eylül 2018 - Hürriyet

Hürriyet’ten Mesude Erşan’ın haberine göre, aile hekimlerinin üretilen sağlık hizmetinin üçte birinden fazlasını karşıladığını belirten Atakan, “Sahada müthiş bir gerilim var. Bakanımıza aile hekimlerinde tükenmişliğe neden olan konuları anlatmak istiyoruz” dedi.

"Sağlık Bakanlığı ile yol alamadık"
Bakanlığın üst düzey diğer yetkileriyle görüştüklerini ancak henüz sorunların giderilmesinde yol alamadıklarını anlatan Atakan, şunları söyledi:

“Aile hekimleri, aşılama oranları ve koruyucu sağlık hizmetlerini arttırdı, anne ve bebek ölümlerini azalttı. Birinci basamakta çalışan hekimler prestijli bir kimlik kazandı. Vatandaşlar da memnun. Ancak şiddet, aşırı iş yükü ve hak kayıpları nedeniyle zamanla tükenmişliğe doğru yol almaya başladık. Açık olarak söylüyorum, tükendik. Aile hekimliğinin cazip tarafları kalmadı. Yeni açılan aile hekimliği kadroları dolmuyor. Yetkililerin sağlık çalışanlarının değerini azaltıcı, “Her şeyi yapacaklar, yapmazlarsa şikâyet edin” sözleri halk ile hekimleri karşı karşıya getiriyor. Günah keçisine dönüştürülmüş durumdayız.”

Haberin devamı için tıklayınız

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Murat (Dr)
26.09.2018 09:54:37
Sabimden daha etkili İsmail hakkı hocamız var editör taktım sana kafayı haberin olsun kafana göre işine geleni yayınlıyor işine gelmeyeni yayınlamıyorsun burayı babanın çiftliği sanıyorsun
People
2
2) Kıl Dr (Hekim)
25.09.2018 17:23:41
Sayin Murat Kubat SABİM e yaz yorumum yayinlanmiyi diye. Hahaha
People
10
3) Özlem (Dr)
25.09.2018 12:52:39
Bizim millete sağlıkcılar sizin hizmetkarınız imajı verirsen, sonuçta herşey olabilir.. Hayatında hiç bir iş üstadı olamayan, kendi kendine ezikliği yaşayanlar gelir sağlıkçıdan hesap sorar..
People
0
4) murat kubat (dr)
25.09.2018 08:25:06
editör aile hekimligi düsmanligi yapmayi birak neye göre benim yorumumu yayinlamiyorsun seni bakanliga sikayet edicem
People
13
5) aile hekimi (doktor)
24.09.2018 15:02:28
Müezzinoğlu döneminde nöbet tuttuk.Nöbet yazdıkları hastane biz sizi istemiyoruz dedi.İşleyişi bozarsınız gerekçesiyle hasta bakmamıza izin vermediler.gece 12 ye kadar öyle kapıda bekledik.yanlış hatırlamıyorsam 8-10 ay sürdü.İş nöbet parası ödemeye gelince hasta bakmadınız para vermeyiz dediler.İnat ettim birkaç defa hastaneye başvurdum.Sonuç alamadım.Yüzlerce aile hekiminin hiç sesi çıkmadı bu arada.TSM ye resmi yazı ile başvurdum.Olay müdürlüğe aksetti.Onlar da işin içinden çıkamadılar.En son bakanlık koordinatörüne ulaştım ve paramı istiyorum dedim.Koordinatör de işin içinden çıkamadı.En sonunda bana dedi ki mahkemeye ver.Ben de dedim ki ben bakanlığın yaklaşık 20 yıllık doktoruyum,dalga mı geçiyorsunuz,Bana nöbeti bakanlık yazdı paramı da ondan isterim dedim.Baktım ki iş yine çözülmüyor hesabını ahirette soracağım deyip kapattım.Öyle deyince koordinatörün zoruna giitti herhalde.Hastane başhekimiyle görüşmüş.Sonra başhekimliğe dilekçe verdim ve bütün aile hekimleri parasını aldı.Nöbetten gocunan kim.Meslek hayatımın çoğu acilde geçti zaten.Tuttuğum nöbetin parasını almak için 40 dereden su getirmem gerekliymiş onu anladım.
People
6
6) volkan (dr)
24.09.2018 10:14:52
sayın dermatolog meslektaşım ben elbette sizin de acil nöbeti tutmanıza karşıyım.Acillerde ki bu sistem tamamen yanlış.Aile hekimliği sistemini yerleştirmek ve daha çok ta popülist yaklaşımlarla sistemi bu hale getirdiler.Ayrıca hatırlatmak isterim ki siz aciller de nöbet tutmaya başlamadan önce O düşman olduğunuz aile hekimleri acillerde yıllardır nöbet tutuyorlardı. Ben yıllarca cezaevinde çalıştım ama kimseye de kurum istediği halde gelip çalışmıyorlar diye kızmadım.Benim tepkim sistemi bu hale getirenlere, içinde çalışanlara değil...
People
47
7) Mr.Zotto (Prof. olmak)
23.09.2018 14:59:38
Hekim(hekim) isimli yorumcunun yorumunun 5000 den fazla begeni alması araştırma konusudur..
People
51
8) Dermatolog (Hekim)
22.09.2018 20:30:09
Sayın volkan meslektasi dusmanmis. Evet ayda 1 kez gelip acilde nöbet tutamayacaksa ve bu yüzden cildiyeci tek basina ayda 4 acil nöbeti tutuyosa ben düsmanim. Pansumana giden hastaya malzeme gitmesin diye pansuman yapmayan aile hekimi bile var.
People
8
9) FTRci (Hekim)
22.09.2018 12:38:41
Bize bile ayda 3 acil nobeti yaziyorlar. Aile hekimleri ayda 8 saat tutmamak icin ulkeyi ayaga kaldirinca "biz bunlara niye 10.000 Tl veryoruz. Bir cok universitedeki prof. Bu kadar almiyor" diye dusunmeyeceklerini mi sandiniz ilgililerin.
People
7
10) son günler (amele doktor)
21.09.2018 22:23:19
2023 e ne kaldı ki... binlerce hekim geliyor...bekleyin görün gümbürtüyü.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer