Aile hekimliğinde eğitim düzeyi arttıkça memnuniyet azalıyor
Aile hekimliği memnuniyet araştırmasında yüzde 70 üzeri memnuniyet belirlenirken; en yüksek memnuniyeti 65 yaş üstü hastalar oluşturdu. Aile hekimliğine başvuran hastaların çoğunlukla ilaç yazdırmak için geldiği tespit edilirken eğitim düzeyi arttıkça aile hekimliğine memnuniyet oranının azaldığı görüldü
Aile hekimliğinde eğitim düzeyi arttıkça memnuniyet azalıyor
08 Mayıs 2018 -

MEDİMAGAZİN-Erciyes Üniversitesi Hastanesi Polikliniklerine başvuran hastaların aile hekimlerine güveni, aile hekimine gitme nedenleri ve giden hastaların yaş aralıklarını içeren bir araştırma yapıldı.

Araştırma grubu 2015 yılı Ocak-Şubat aylarında Erciyes Üniversitesi Hastanesi polikliniklerine başvuran 854 kişi olarak belirlenmiş ve araştırma ölçütü olarak anket tekniği kullanıldı.  

Yüzde 80 aile hekimini kendisi seçmiyor

Yapılan araştırmada araştırma grubunu oluşturan kişilerden aile hekimine başvuran hastaların 25-49 yaş aralığında olduğu ve araştırma grubundan yüzde 11.9’unun aile hekimine hiç gitmediği belirlendi. Araştırma grubunun yüzde 80’den fazlası aile hekimlerini kendilerinin seçmediklerini belirtirken; en yüksek memnuniyet düzeyi yüzde 83,7 ile 65 yaş üzerindeki hastalar olarak tespit edildi.  

En çok başvuru nedeni: İlaç yazdırmak

Araştırma grubunun aile hekimine başvuru nedenlerinin oranlarının alındığı ilgili anket bölümünde 499 kişi ‘ilaç yazdırmak’ için gittiğini belirtirken; bunu 387 kişi ile “muayene olmak için”, 155 kişi ile “kontrol için” giden hastalar takip ediyor.

Eğitim artıyor, memnuniyet azalıyor

Eğitim seviyesi arttıkça aile hekimlerine duyulan memnuniyet oranının azaldığının tespit edildiği araştırma, kronik hastalığı olan bireylerin olmayanlara oranla aile hekiminden memnun olma durumu daha yüksek olarak görüldü. Araştırmaya konu olan grubun hastaneye başvuru öncesi aile hekimine başvuru oranı yüzde 24,6 ile düşük bir oranı gösteriyor.

Memnuniyet yüzde 71

Araştırma katılımcıların yüzde 71.5’i aile hekimliğinden aldıkları hizmetten memnun olduğunu gösteriyor. Ayrıca söz konusu araştırma sonucunda hastaların; aile hekimliğini ilk başvuru yeri olarak görmemesi; aile hekimliği uygulamasında sevk zinciri sistemine geçilmemiş olması ve hastaların aile hekimine güven duygusunun az olmasıyla ilgili olabileceği düşünülüyor.

Dr. Hasan Durmuş ve arkadaşları tarafından yapılan araştırma Türkiye Aile Hekimliği Dergisi Ocak-Mart 2018 sayısında yayınlandı.

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
7
1) ahmet (dr)
15.05.2018 05:02:10
2015 yılı ocak ayında yapılan anket medimagazine şimdi niye haber olmuş ki? hayırdır inşallah
People
14
2) özgür (Dr)
11.05.2018 06:53:07
Bu hasta memnuniyetinin objektif kriterleri nedir?Beyinde dolaşan serotonin düzeyine mi bakılıyor acep?
People
10
3) drkimbıl (dr)
10.05.2018 16:04:33
seçimlerde de aynı kesim aynı şeyleri tercih ediyor nedense?araştırmak lazım
People
11
4) MÇ (AH)
09.05.2018 14:04:58
Eğitim düzeyi arttıkça değil, Para ve Sonradan görmelik arttıkça memnuniyet düzeyi azalıyor Bu durumda AH lerine has bir durum değil Tüm branş hekimlerini de kapsıyor..Haspam en az Prof tarafından muayene edilip Parol yazılacak ki memnun kalsın..Üstelik Bayağı bi zorlanmasına rağmen memnuniyet oranını yüzde 70 altına indirmeye utanmışlar sanırım
People
21
5) OSMAN (Gazeteci)
08.05.2018 20:02:23
Türkiyeye aile hekimi değil uzman doktor gereklidir.Aile hekimliği koruyucu sağlık hizmetidir,rpt ve rapor yeri olmamalıdır.Popülist uygulamalarla sağlık sistemi yürümez.
People
17
6) AEE (Aile Hekimi)
08.05.2018 11:55:30
'' Araştırma grubu 2015 yılı Ocak-Şubat aylarında Erciyes Üniversitesi Hastanesi polikliniklerine başvuran 854 kişi olarak belirlenmiş ve araştırma ölçütü olarak anket tekniği kullanıldı.''

Hali hazırda birinci basamak sağlık hizmetlerini 1 yıl için de hiç kullanmayan kişi oranı %35 civarında. Ancak bunların %20 lik kısmı ikinci ve üçüncü basamak sağlık hizmetlerini sürekli kullanıyor. Yani bu grup için de yüksek olasılıkla birinci basamak sağlık hizmetini hiç kullanmayan kişiler de var.

Bu süreçte çok farklı aşamalarda hatalar olabilir. Bu hatalar, çalışma tasarım hatası, çalışma popülasyonu seçim hatası, örneklem sayısı hatası, çalışmanın yürütülmesi sırasında çalışma protokol ya da
projesine uyulmaması, çalışma sonunda veri giriş hatası, istatistik yöntem seçim hatası gibi.İstemeden yapılan bu tip hataların dışında, sistematik olarak çalışmanın gidişini belirli bir yöne doğru etkileyecek şekilde yapılan hatalar vardır ki bunlar “taraf tutma” başlığı altında toplanabilir. Buna ''bias'' deniliyor. Bu araştırma da bu durum çok net yapılmıştır.

sağlık bakanlığı kayıtların da birinci basamağı kullanan kişiler de telefon ile yapılan görüşmeler de memnuniyet oranı %88 , e- nabız üzerinden yapılan anketlerde bu oran %90 üzerindedir.
People
23
7) kasım (tds)
08.05.2018 11:41:43
Aile hekimleri artık cari giderle uğraşmasın.kendi işlerini yapsınlar hastalara daha fazla vakit auyırsınlar.asmde devlet kendisicari giderleri öderse karlı çıkacaktır.hemde çalışan personel hakkı olan maaş alacaktır
People
18
8) ismail yk (dr)
08.05.2018 11:21:28
E o zaman eğitim düzeyini düşüreceksin..
People
38
9) Kerem can (Dr)
08.05.2018 10:35:44
Aile hekimliği = Rpt. Bir memleket klasiği. Az çalışıp sorumluluk almayana çok maaş. Çok çalışıp sorumluluk alana az maaş.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
20/10-23/1034. Uluslararası Katılımlı Türk Kardiyoloji KongresiKARDİYOLOJİANTA
24/10-25/10İlaç ve Tıbbi Cihazlar Zirvesi ve FuarıECZACILIKANKA
25/10-28/102. Uluslararası Kozmetoloji Ve Kozmetik Jinekoloji KongresiKADIN...İSTA
25/10-28/106. EndoBridge MeetingENDOKRİNO...ANTA
26/10-29/1027. Ulusal Üroloji KongresiÜROLOJİKIBR
03/11-03/11IV. Davranış Nörolojisi ve Demans OkuluNÖROLOJİİSTA
31/10-03/11TMFTP 11. Ulusal KongresiKADIN...İSTA