Aile hekimliğinde her eksikliğe para cezası
Türkiye'ye sağlıkta çağ atlatan aile hekimliği sayesinde, hastaların rutin kontrol ve takipleri sıkı şekilde denetleniyor. Aile hekimleri, hastalarını tatilde bile arayarak durumlarını soruyor. Sağlık Bakanlığı da aile hekimlerinin görevlerini yapıp yapmadığını günlük olarak izliyor. Tespit edilen her bir eksiklik için doktora ve sorumlu hemşireye para cezası kesiliyor.
Aile hekimliğinde her eksikliğe para cezası
02 Ağustos 2011 10:47 - ZAMAN

Daha önce pilot illerde başlatılan aile hekimliği sistemi, 1 Ocak 2011 itibarıyla tüm ülkede uygulanmaya başlandı. Yeni sistemde, özellikle gebeler ve bebeklerin rutin kontrollerine ve aşılama gibi koruyucu sağlık hizmetlerine büyük önem veriliyor. Aile hekimleri, kontrol ve takiplerini aksatan hastalarına cep telefonlarından ulaşıp, bir an önce sağlık ocağına başvurmaları gerektiğini hatırlatıyor. Tatilde bile doktorlarından 'uyarı' telefonu alan aileler, gördükleri ilgiden memnun.

Yaz tatili için İzmir'e aile ziyaretine giden İnci Sarıoğlu, 6 aylık kızının aşıları için İstanbul'daki aile hekimi tarafından aranınca çok şaşırmış. "Beni arayan doktorumuz, 'Çocuğunuzun aşı dönemi geldi. Unutmayın ve yaptırın. Kilosunu, boyunu da ölçtürün' dedi." şeklinde konuşan Sarıoğlu, aşıdan birkaç gün sonra aile hekiminin tekrar aradığını ve bunun kendisini çok mutlu ettiğini belirtiyor. Durumdan memnun olan diğer bir vatandaş Asiye Serin de, 2 aylık çocuğunun aşısı için aile sağlığı merkezi tarafından arandığını ve aşı yapılması için merkeze davet edildiğini aktarıyor. Serin, gördüğü ilgiyi şu sözlerle anlatıyor: "Aile hekimimiz en az bizim kadar çocuklarımızın üzerine düşüyor."

Aile hekimliği sisteminde, hastaların kontrol ve takip sorumluluğu tümüyle sağlık personeline yüklenmiş durumda. Bu konuda oluşabilecek herhangi bir eksiklik durumunda hekime ve ilgili hemşireye para cezası kesiliyor. Sadece İstanbul'da haziran ayında aile hekimliği sisteminde 2 binin üzerinde eksiklik tespit edildi. İtirazlardan sonra bir kısmı cezaya çevrildi. Sadece Küçükçekmece ilçesinde 53 aile hekimi, kesilen cezalar sebebiyle maaşlarını eksik aldı. Sorumlu olduğu gebelerden birinin takibini yapmadığı için 500 TL ceza yiyen bir aile hekimi, "Bölgemizde takip ettiğimiz 10 gebe var. Bir tanesini sistemden kaçırmışız. Sonra bu cezayla karşılaştık." diyor.

Fatih ilçesinde aynı gerekçe ile 500 liraya yakın ceza yiyen bir başka aile hekimi de, şehir içinde sık yaşanan taşınmaların cezaları kaçınılmaz hale getirdiğini düşünüyor: "Ailenin bizde kaydı görünüyor ve muhtarlıkta kaydı yok. Aslında başka bir yerde oturuyor. Ona ulaşamıyoruz. Sonra eksik takip yaptığımız için ceza kesiliyor." Aynı aile hekiminin hemşiresine de 300 lira ceza kesilmiş

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1
1) irem (ev hanimi )
21.02.2020 08:01:42
hocam sağlik ocağindz aile hekimime nezaman gitsem cocumun egzama ilaclarini yalvararak yazdiriyorum her yazdirmamda sürekli sorun cikartiyor ..benim yazmadim ilaci bana niye yazdiriyosun vs gibi cümleler kuruyo o ilaclar uzmsn doktorun verdiği ilaclar bunu rahatlikla bilgisayardanda görebiliyor...en son sabrim tasti kizdim dedimki sen dedim niye her gelmemde bana naz yapiyosun tirip atiyosun mesleğinden emin değilsin hic özguvenin yok torpillemi geldin dedim ..hemen hakkkimda hakaret sucundan beyaz kod actirmis ..aile hekimimi değistirdim iki gun sonra ayni ilaclari hic terettut etmeden yazdi ..bu ilaclar yazilmicak ilacsa bu niye yazdi ..yazilicaknilacsa diyeri niye sorun cikarttip yazmadi ..bu durumda beyaz kod suclu benmi olurumm benmiyimm
People
1
2) cengiz (dr)
04.08.2011 03:13:11
devlette çalışan bir işçi hala 4-5 bin tl maaş alıyorsa bir doktorun aldığı 4-5 bin tl yi kimsenin eleştirmeye hakkı yok.
People
2
3) drbanu (ailehekimi)
03.08.2011 22:24:13
1 yıldır aile hekimiyim.ahırdan bozma bir sağlık ocağını örnek bir ASM haline getirip aile hayatımı hiçe saydım. Sağlık sorunlarımı bile hiçe sayıp ağrıdan ağlayarakişe gittim ; günlük 80-120 arası hasta baktım.Sonuç ; bimere ve tsm 'ye sürekli şikayet edliyorum ve bu yüzden tüm psikolojim bozulmaya başladı. bu arada elde kalan net para 4000- 4500 tl. keşke uzman arkadaşlarda bizim 2 katımız para alsalar...kesinlikle ben hakettiklerini düşünüyorum. ama sistemin suçunu lütfen bizden çıkarmaya çalışmayın.uzm-pratisyen kavgas ıderken arada ezilen ve yok olan mutsuz olan maalesef bizler olacağız. isteklerin sınırı yok.istersen hastaların gözü önünde öl başka doktor yokmu diyecek bir topluma hizmet veriyoruz maalesef...
verr verrr verrr.... verecek bir canımız kaldı. çağ atlamışız ..evet atlayıp orta çağın biraz altına düşmüsüz..biz birbirimizi yerken birileride bizi bölüp parçalayıp yutuyor..sanırım sindirim işlemi tamamlanıp malum yere düşüğnce aklımız başımıza gelecek...
People
1
4) h.ö (prt.hekim)
03.08.2011 15:07:06
alan memnun satan memnun ise istem işliyor demektir.ama ileri ki zamanlarda ne olur bilemem.maaşlarda dolgun kalmaya devam ederse sorun olmaz diye düşünüyorum.
People
0
5) Osman ESEN (Tıp Doktoru)
03.08.2011 09:01:09
Sayın dr_sercan; yormunuzu okudum,mesajdaki ibarede uzman dr. geçiyor.Herhalde uzmanlık alanınız doktor düşmanlığı galiba.Pratisyen meslektaşlarınız 1.600 tl alırken acaba bir tepki verdiniz mi? Aynı bakanlık yetkilileri ve vatandaş ağzıyla konuşuyorsunuz. Araştırmadan yorum yapmanız, doktor düşmalığınızı ve zekanızın düzeyini ele veriyor.Sizce bu ülkede bizler bu parayı haketmeyecek miyiz sayın uzmanım?
Alınan ücretler 8.000 tl falan değil ben Ankarada çalışıyorum 6.000 tl civarında alıyorum ( çünkü 98 bebeğim, 450 civarında 0-59 aylık nüfusum, 49 gebem ve 4300 nüfusum var; bunların ne anlama geldiğini anlayamayacağınız için anlatmayacağım) bunun içinden yaklaşık1 1.500 tl civarı ASM için harcamam var yani bana kalan 4.500 tl civarı; şayet prformans yemezsem.
Meslektaşlarınız aldığı biraz normal ücreti tartışmak yerine, kendi konumunuzu nasıl daha iyiye getirebilirsiniz buna kafa yorun biraz !!!!
Saygılarımla
People
0
6) erhan gülercan (dr)
02.08.2011 19:40:22
insanlar kendi sağlığından sorumludur.. Bu sorumluluk zorla sağlık personeline dayatılamaz.
People
0
7) ka (uz dr)
02.08.2011 17:55:07
Bu neye benziyor bilirmisiniz benim saf hekim arkadaşlarım? Sen ne yaparsan yap.. ben seninle oynayacağım diyor devlet büyüklerimiz.
-şunu yap
-yaptım
- aferin sana.
o zaman şunu da yap bakalım
-yaptım
-aferin sana
pekiii o zaman bide bunu yap bakalım
-yaptım
-aferin
bu böyle sürüp gider sen ne yapsanda onun bir aşama ötesini ister. Bunu yaparkende yaptıklarından dolayı ödüllendirilmezsin. Sadece kesintiye uğramazsın. İpin ucunu biyerde kaçıracaksın. Bari hep birlikte kaçırın ipin ucunu.. sonra hakkınızı vermezlerse basın istifayı dönün devlet hastanesindeki huzurlu acilinize... Onlarda bulsunlar bakalım aile hekimliği yaptıracak birilerini.
People
0
8) mehmet demirci (doktor)
02.08.2011 16:31:53
evet herşey güzelde istanbul gibi kim kime dumduma bir şehirde çok sıkıntılı bu takip işleri hastayı aramamıza rağmen vatandaş gelmiyor cezayı biz hekimler yiyoruz,vatandaşa da biraz sorumluluk ve gerekirse ceza verilmeli bence, sistemin sağlıklı işlemesini istiyorsak.
People
0
9) dr_sercan (uzm.dr)
02.08.2011 16:30:40
8 bin lira kazanıp yatması değil
People
0
10) Dr. M.K. (Uzman dr.)
02.08.2011 15:57:18
Mesleğimize yapılan hakaretlerden biri daha!Bir insana, direkt olarak kendisinden kaynaklanmayan bir durum için ceza kesmek (sonuçta o hastayı, o gebeyi silah zoruyla getiremezsiniz!) hangi hukukda, hangi kanunda vardır!?Kaldı ki herhangi bir kamu hizmetinde para cezası ancak ciddi bir suç, devleti zarara uğratan bir ihmal için verilirken, buradaki durum tam bir kötü niyet örneği değil midir?! El cevap:Evet aynen öyledir...
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer