ASM'de şiddete uğrayan doktorun dört yıl hapsi istendi!
Eskişehir’de avukatlık stajı yapacak kızına sağlık raporu almak için gittikleri Aile Sağlığı Merkezi’nde tartıştığı doktorlara saldıran öğretim görevlisi Duran K. ile babaya karşılık veren doktor Aytekin A. hakkında dava açıldı. Duran K. hakkında 15 aydan 8 yıla, Aytekin A. hakkında da 11 aydan 4 yıla kadar hapis cezası istendi
ASM'de şiddete uğrayan doktorun dört yıl hapsi istendi!
28 Ocak 2021 10:10 - DHA

Kentteki bir üniversitede öğretim görevlisi olan Duran K., geçen yıl ağustos ayında, eşi ve avukatlık stajı yapmak isteyen kızı B.K. ile Kırmızıtoprak Aile Sağlığı Merkezi’ne gitti. Kızına sağlık raporu almak istediklerini söyleyen baba, söz konusu raporu kendilerinin veremediğini bildiren doktolara saldırdı.

Doktor Aytekin A. da babaya karşılık verdi. İkili arasında yaşanan arbede, merkezin güvenlik kameraları tarafından görüntülendi. Olayın ardından hem baba hem doktor şikayetçi oldu. Eskişehir Cumhuriyet Başsavcılığı yürüttüğü soruşturma sonunda öğretim görevlisi Duran K. ve doktor Aytekin A. hakkında iddianame hazırladı.

4'üncü Asliye Ceza Mahkemesi’nce kabul edilen iddianamede Duran K. hakkında ‘kamu görevlisine karşı görevinden dolayı hakaret’ ve ‘kişinin yerine getirdiği kamu görevi nedeniyle görevi yaptırmamak için direnme’ suçlarından toplam 15 aydan 8 yıla kadar hapis cezası istendi.

Doktor Aytekin A. hakkında ise ‘yaralama’ ve ‘hakaret’ suçlarından 11 aydan 4 yıla kadar hapis cezası talep edildi.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
8
1) Can K (Hekim)
08.02.2021 00:19:08
Bu haberde gözden kaçırılan önemli bir detayı da atlamayalım.
Avukatlık stajı için neden sağlık raporu isteniyor? Sadece avukatlık stajı mı? Hemen her şeye başvuruda istenen evraklara bir de sağlık raporu mutlaka ekleniyor. Çocuk bir okul kazanmış, diyelim iktisat okuyacak, kayıt için sağlık raporu isteniyor. Neden? Ne anlamı var? Sağlık raporu istemine bir standart getirilmeli. İstenen raporlar mantıklı olmalı. Örneğin yemek yapan bir işçinin portör muayenesi mantıklı ve gereklidir. Avukatlık stajı için sağlık raporu istenmesi ise işgüzarlıktır.
People
7
2) Hüseyin Varol (Aile Hekimi)
07.02.2021 01:05:53
SAMİ senin gibiler yüzünden bu mesleğin cılkı çıktı. Bu habere yaptığın yorum bu mu yani!!! Uzman doktor yazmışsın yanına. Muhtemelen dr bile değilsin. Doktorsan da adam değilsin.
People
1
3) SAMİ (UZMAN DOKTOR)
03.02.2021 11:22:27
AİLE HEKİMLERİ ÇOK BASİT RAPORLARI BİLE VERMEYİP HASTANELERE YÖNLENDİRİYORLAR.ENSON SÜRÜCÜ RAPORU İÇİN HASTA SEVKETMİŞELRDİ. BENDE NİÇİN BANA GÖNDERDİN DEDİM. NEDEN GÖNDERDİĞİNİ NOT DÜŞERMİSİN DEDNİM SES ÇIKMADI.BİRAZDA VATANDAŞI DÜŞÜNÜN .
People
13
4) ROCKY BALBOA (dr)
02.02.2021 11:40:32
Bana saldıranın ağzını burnunu dağıtmadan taburcu etmem. Demek ki bundan sonra kamerasız bir odaya çekecez.
People
19
5) dr (acilde)
31.01.2021 18:11:32
DOKTOR ŞAMAROĞLANI OLMUŞ.giden vuruyor gelen vuruyor.hasta memnuniyeti esas olduğu için bu meslek bitmiştir.
People
22
6) Doktor Dayı (Doktorlar)
29.01.2021 22:21:52
Savcıların işi gücü basit meselelere abartılı iddianameler ve cezalar hazırlamak gibi. Büyük suç işleyene bir şey yok. Sonuçta kararı hakim verecektir ve hakim mantıklı biraz yaşı olan ve hakkaniyetli biridir inşallah.
People
13
7) Port (Op.dr)
29.01.2021 20:30:47
Doktora müebbet verebilir hakim.gonlu öyle ister
People
69
8) Hasan Akdemir (Nöroloji Uzmanı)
29.01.2021 08:34:18
İkinci sınıf bilgisayar oyunlarındaki gibi, sağlıkçıların saldırılar karşısında oldukları yerde bekleyip darbelere ses çıkarmamaları bekleniyor. Bunun sonucunda sağlıkçılar pısırıklaşıp sönük karakterlere dönüşüyor.
People
46
9) Ahmet Taha (Uzman Hekim)
28.01.2021 17:30:24
İçişleri Bakanı bile adli süreçlerden isyan ediyorsa iş çığırından çıkmış demektir. Nefsi müdafaa da mı suç sağlık çalışanları için? Kafan gözün yarılsa da ölsen de karşılık verme öyle mi?
People
41
10) ömer hayyam (op.dr.)
28.01.2021 14:43:14
TCK MADDE 25

Meşru savunma ve zorunluluk hali
(1) Gerek kendisine ve gerek başkasına ait bir hakka yönelmiş, gerçekleşen, gerçekleşmesi veya tekrarı muhakkak olan haksız bir saldırıyı o anda hal ve koşullara göre saldırı ile orantılı biçimde defetmek zorunluluğu ile işlenen fiillerden dolayı faile ceza verilmez.

(2) Gerek kendisine gerek başkasına ait bir hakka yönelik olup, bilerek neden olmadığı ve başka suretle korunmak olanağı bulunmayan ağır ve muhakkak bir tehlikeden kurtulmak veya başkasını kurtarmak zorunluluğu ile ve tehlikenin ağırlığı ile konu ve kullanılan vasıta arasında orantı bulunmak koşulu ile işlenen fiillerden dolayı faile ceza verilmez.

DOKTOR AVUKATINI DEĞİŞTİRSİN, KARŞI TARAFLA İŞ BİRLİĞİ İÇİNDE
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)