Acil servise gelmeyen icapçı doktora soruşturma
Antalya'nın Manavgat ilçesinde boğazına kaçan balık kılçığı sebebiyle yutkunmakta ve nefes almakta zorluk çeken kadın için acil servis ekipleri tarafından çağrılan icapçı doktorun hastaneye gelmediği iddia edildi. Ailenin şikayetçi olduğu doktor hakkında idari soruşturma başlatıldı
Acil servise gelmeyen icapçı doktora soruşturma
01 Şubat 2019 - memurlar.net

ANTALYA-Olay geçtiğimiz hafta Manavgat ilçesinde yaşandı. İddiaya göre yemek yediği sırada rahatsızlanan hasta Manavgat Devlet Hastanesi acil servisine getirildi. Hastanın yapılan ilk muayenesinin ardından acil servisteki görevli sağlık personeli icapçı Kulak Burun Boğaz Uzmanını (KBB) hastaneye çağırdı. Ancak iddiaya göre KBB uzmanı K.S. hastaneye gelmedi. Yine iddiaya göre icapçı KBB uzmanı, hastanın ertesi gün sabah polikliniğe gelmesini söyledi. Doktor gelmediği için hastaneden ayrılan kadın hasta, yolda yeniden yutma ve nefes alma güçlüğü başlayınca tekrar acil servise getirildi. KBB uzmanı icapçı doktor tekrar arandı ancak yine sonuç alınamadı. Bunun üzerine acil serviste görevli sağlık personeli tarafından hastaya müdahale edildi ve kılçık boğazdan çıkarıldı.

Hasta yakını "Acil doktoru  ve sağlık ekibi uzun uğraşlar sonucunda ablamın boğazındaki kılçığı çıkarmayı başardılar" dedi.  

Şikayeti değerlendiren Antalya İl Sağlık Müdürlüğünün talimatıyla Manavgat Devlet Hastanesi Başhekimliği tarafından olayla ilgili idari soruşturma başlatıldığı bildirildi.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
6
1) Yunus ayma (İntsnite uz. )
26.02.2019 20:05:55
Avillerde sekiz sene çalıştım.
Avillerde sekiz sene oratisyenlik yaptım. En sıkıntılı tarafı icapçı uzmana ulaşamamaktı... Şimdi uzman olduktan sonra acilcilere, "istediğiniz zaman arayın. Kesinlikle kızmam. darılmam, sıkışık durumlarda yardıma da gelirim diyorum.
People
7
2) ömer hayyam (op.dr.)
15.02.2019 14:06:09
adet kanaması ile abortus ayırıcı tanısı için acil hekimlerinin çağırması nedeniyle çoook acillere gece yarısı gittim...
People
14
3) Özgür (Pratisyen)
14.02.2019 14:16:31
Acildeki pratisyen arkadaşlar uzmanların gazına gelip sakın risk almayın özünde onlar sizi küçümsüyorlar, bakmayın yüzünüze öyle konuştuklarına.Devlet hastanelerinin çoğunun internet sitelerine girin bakın doktorlarımız bölümünde acil pratisyenlerinin ismi bile geçmez.Kimsenin sizi kullanmasına izin vermeyin uzman hekimlerin sıkıntıda olmalarının sebebi onları acil servise çağıran yeni mezun pratisyen hekimler değildir sistemdir.Uzman hekimler gidip derdinizi sağlık bakanlığına anlatın.
People
14
4) KBB (DOKTOR)
09.02.2019 11:58:02
ACİL HEKİMİ ÇAĞIRIYORSA GİDİLİR KARDEŞİM. HİÇ BİR
ACİL DOKTORU DA GICIKLIĞINA ÇAĞIRMAZ
People
26
5) mserdar (op.dr.)
06.02.2019 19:58:36
Adı geçen hastanede 2 yıl ben de çalıştım ve istifa ettim,boğazında kılçık varsa kbb çağır,travmada rontgen de bir şey yok ama bir de ortopedici baksın,çocukta çocukcu,kadınsa kadın dogumcu,şekerse dahiliye,tansiyonsa kardiyoloji,köpek ısırırsa intaniyeci baksın,yeni gelen pratisyene aman hiçbir sorumluluk alma denmekte ,cilt dikişine bile uzman çağır,sonra biz doktor değilmiyiz,acilde çalışacak doktorlar 1 yada 2 yıl hizmet içi eğitimden sonra çalışsın,ben sorumluluk almam her işi uzman yapsın ama uzman kadar hatta ondan fazla maaş alayım olmaz sonra tus ne gerek var biraz acil birazda aile hekimliği yaparım emekli olurum mantığı geçerli oluyor.
People
7
6) Acil uzmanı (Acil uzmanı)
06.02.2019 18:17:33
Hekim arkadaşları yazdıklarından dolayı kutluyorum acilciler klinisyenler birbirlerine ne de güzel düşmüşler çok güzel örnek olmuşlar sosyal medyadan halkımıza ne güzel mesajlar vermişler....
People
16
7) DR.CEMİL KILIÇ (TIP DOKTORU)
06.02.2019 14:13:28
Boğaz'da yabancı cisim özellikle balık kılçığı vakalarında acil hekimi icapçı kbb uzmanını konsültasyonla çağırmalıdır .Anamnazine de not düşmelidir .Malpraktise önlem olur.Gerekirse icapçı branşlarda sayı fazla olursa kalıcı nöbet olmalıdır.Telefonla whatsapp la konsültasyon tetkik gönderimi anamnez yazımı da olmaz.
People
16
8) Dr acil (Doktor)
06.02.2019 12:03:19
Doktorlar bile kendi meslektaşları için bu şekilde yorum yapıyorsa, sağlıkta şiddeti sebabini uzakta aramanın anlamı yok. Görülüyor ki doktorun en büyük düşmanı yine kendi meslektaşları.
People
66
9) op.dr (surgeon)
05.02.2019 21:06:48
birçok kez icap nöbet ve branş nöbeti tutmuş bir uzman hekimim; gerçekten birçok kez 'benim için' gereksiz olabilecek konsültasyonlara çağırıldım ve gittim..Şunu tüm samimiyetimle söylemek isterim ki; hiçbir acilci hekim arkadaşım bana gıcıklık olsun diye beni çağırmadı.. kendince bana ihtiyacı olduğu için veya sorumluluk almamak için çağırdı.. hepimiz malpraktisden muzdaripiz..unutmayalım ki en çok malpraktis ve şiddete maruz kalan bölüm acil tıp...şimdi o kılcığı cıkardı arkadaşlar ve bir komplikasyon gelişti..savcının ilk soracağı şey neden KBB uzmanını çağırmadın olacak...kitapları,literatürü bir kenara bırakın..bu ülkede hekimlik yapmak çok zor artık...Kendini herşeyden büyük gören biz uzman hekimler acilde çalışan pratisyen arkadaşlara hep küçümser gözle baktığımız için zaten işleri oldukça zor olan meslektaşlarımız artık tükenme noktasına gelmişlerdir... Biz yeni mezun bir pratisyenden akut batın ayırıcı tanısını,MI tanısını koymasını bekliyoruz...peki sonuç? bundan yaklaşık 10 yıl önce aile hekimliği sistemi geldi ve birçok pratisyen hekim acilden kaçtı ve iyi gelirlerle aile hekimi oldu.. boş kalan acillerde uzman hekimler nöbet tutmaya başladı.. her atanan yeni pratisyenler de 1 ay çalışıp istifa ettiler..o zaman tüm uzmanlar biz MI'dan SVH'dan travmadan anlamayız diye ayaklandılar...biz anlamıyoruz ama 2 aylık pratisyen herşeyden anlayacak..biraz insaf lütfen arkadaşlar... hekim arkadaşlar birbirlerini kollamalıdırlar bence... Evet icap ve nöbete çağırılmak hoş bir durum değil ama inanın acilde tutulan bir nöbet kadar yıpratıcı olamaz...Son olarak icap nöbetine icap etmek yasal bir zorunluluktur istem nedeni ne olursa olsun....Bizim bizden başka dostumuz yok lütfen birbirimize sahip ve destek olalım...Eğer acilde nöbet tutan hekim arkadaş bizi arıyorsa gerçekten ihtiyacı vardır diye düşünüyorum
People
19
10) acil (acilci)
05.02.2019 16:07:08
Acilcinin ekmeğinde gözü olana ,bunlar da bişey yapmayıp bizden fazla alıyorlar diyenlere tavsiyem acilci olun..isterseniz uzmanı olun tusa girmeniz yeterli puanı diptir, herkes yapabilir acili ,gelin bekleriz parası iyidir ,nöbet sonrası gider uyuruz boş günlerimiz çoktur ,hasta takip etmeyiz ,kafamız rahattır .Çıkıp çıkıp gelin aciller sizi bekler
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA