Bir Hekimin Çığlığı'na başka bir hekimden cevap! Neden sevilmiyoruz?
Dün bir hekim arkadaşımızın çığlığını yazmıştık, bugün ise başka bir hekimden cevap geldi
Bir Hekimin Çığlığı'na başka bir hekimden cevap! Neden sevilmiyoruz?
17 Mayıs 2017 -

Mesleğimiz neden hastalarımız tarafından sevilmiyor?

Neden eskiden kapı açıldığın da önünü ilikleyerek içeri giren amcalar teyzelerin yerini asabi eli cebinde bıçkın delikanlılar aldı?

Doktor Bey Doktor Hanım denerek başköşelere oturtulurken, insanlar sizi boşuna dövüp öldürmüyorlar ile karşılaşır olduk?

“Evrak üzerinde imzaların tamam olup olmadığını soran "güdümlü" ve "hekim" olduğunu unutmuş "memurlar" yerine, hasta gerçekten muayene oldu mu? Muayene süresi normal standartlarda oldu mu? Uluslararası standartlarda en az 17 dakika olan muayene süresi neden 45 saniye sürdü? Diye soran ve gerçek anlamda "hekim" olan teftiş heyeti bekliyorum.” Dersen mevzudan ne kadar uzak kaldığını anlar ve sorulan sorulara cevap veremez hala gelirsin.

Sevgili meslektaşımın medimagazin de yazdıklarını okuduğumda “biz neden bunları yaşıyoruz?” soruma cevabımı buldum.

Çünkü biz en kutsal mesleği yapıyoruz, çünkü biz ülkenin en elit okumuş aydınlanmış seçilmiş grubuyuz, çünkü biz çok akıllıyız, çünkü biz her şeyi çok iyi biliyoruz, çünkü biz en çok çalışan en az uyuyan en uzağa zıplayanız….Çünkü çünkü çünkü….

İşin özü o kadar mükemmeliz ki kendimizi bir nokta eleştirecek kadar kendimize bile tahammülümüz yok.

Her mesleğin olduğu kadar bizlerinde sıkıntıları var. Her meslek çalışanı olduğu gibi bizler de para kazanmak için çalışıyoruz. Hakkımızı alıyor muyuz? Uygun koşullar da çalıştırılıyor muyuz? Kendimizi mesleki olarak geliştirecek zaman imkan bulabiliyor muyuz? Meslek Örgütümüz ne kadar haklarımızı savunup ne kadar bizler için ulaşılması gereken yerlerde sorunlarımıza çözüm arıyor?

"Kalite sistemi", "organizasyon", "denetim", "hizmet içi eğitim", "sistem değişikliği", "MHRS" gibi, dışarıdan bakıldığında son derece masum, ancak hekim açısından uygulanabilirliği imkansız kurallar getirmesi, hekimlik mesleğinin layığı ile değil, sadece günü kurtarmak amacı ile yapılması, etik değerleri dışlayarak, bilim bazlı değil, görsel odaklı hekimlik yapmak zorunda bırakması kabul edilebilir düzeyi aştı diyebilen bir meslektaşımın bu saydığı maddelerin Hekimlik mesleğini ve içinde bulunduğunu iddia ettiği şikayetleri düzenlemek adına birer adım olduğunu bile öğrenme gereği duymuyor.

Kalite Sistemi dediğin şey yarın bir malpraktis ile Hukukun karşısında o hastayı neden ameliyat ettiğin yada etmediğin sorusuna vereceğin cevabın belgesi. O sırada sen hastayı unutmuşken bir beyaz kağıdın sana kanatlanıp gelip Hukuk karşısında seni koruyacak meleğe dönüşmesi. Hastayı sağ böbreğini almak için uyutup sol böbreğini alamaman için bir koruyucu önlem. Eczacıların okuyabildiği yazınla düzenlediğin ilaçların hemşire hanım tarafından yanlış okuyup hastana zarar vermesin seni de hastanı da mağdur etmesin diye düzenlenmiş bir sistem. Sen bu sisteme kağıt-kürek diye ve iş yükümü artırıyor hastalarıma vakit ayıramıyor dersen orda biraz daha oku derim.

MHRS belki de senin şikayetlerin için senin için planlanmış diğer bir kolaylaştırıcı. Hasta randevusunu alsın kapının önünü de ekmek kuyruğunda bekler gibi kalabalıklar oluşmasın hem sen hem de hastan vakti verimli kullanabilin diye var.

Sistemi eleştirirken güzel yapılmış bizim konforumuzu güvenliğimizi artırmak için uygulanmaya çalışılmış şeyleri araştırmadan paylaşmayınız.

Akla uygun olmayı akıl dışı tespitlerle savunmaya çalışmak bir hekimin tükenmişliğini gösterir. Kaldı ki siz de bunu kendiniz beyan ediyorsunuz. Eşime çocuklarıma vakit ayıramıyorum diyerek.

Sevgili meslektaşım ne yazık ki bu meslek işte tam da böyle bir meslek. Sizi gece ararlar, sabaha karşı ararlar, tatil de rahat bırakmazlar, mağaza da alış veriş sırasında, asansörde, sauna da doktor olduğunuzu öğrendiğiniz de sizin mesainizin bittiğini hiç kimse düşünmez.

Bu meslek tıpkı komedyenlerin mesleği gibidir. Sokak da görseler espri yapmanızı beklerler yapmazsanız sizi beğenmezler.

Hekim olmak zordur yani, uykulardan aileden çok zaman da kendinizden çalarsınız.

Hoş geldiniz bu yüzden aramıza. Hoş geldiniz.

                                                                                                                  

Dr. Gökhan ÜRKMEZ

 

 

 

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) yazmıyomçünküyöneticidiilim (dr)
10.06.2017 10:03:36
Yorumlardaki çatışma kimlerin arasında sorusuna cevap ararsak zaten doğru cevabı bulmuş oluyoruz:
Bir tarafta biribirini tanıyan eşdost yönetici, idareci, öğretimüyesi vb( kimi hekimsi bunların kimi değil) birlikte içlerinde hekimsilerin de olduğu hekim düşmanları;
bir tarafta işin mutfağındaki, sahadaki hekimler...
Bir de şunu söyleyim, hekimlik bütünsel güçtür. İd de güçlüdür, ego (yani nefs) da güçlüdür fakat süperego (yani bilge ve inanç sahibi kısım) da güçlüdür...Hastasına dokunan her hekim bunu bilir, yaşar.
People
12
2) dr. (tbb)
09.06.2017 11:56:38
SAĞLIK ŞİDDET BİTMİYOR.ŞİDDET DEVAMLI TIRMANIYOR.HASTALAR MEMNUN OLUYOR.
People
23
3) murat çelikten (Uzman)
09.06.2017 09:46:56
Bana kalitenin önemini şiddetle savunan ve herkesin kaliteye katkı yapması gerektiğini iknaya uğraşan arkadaşlara bir sorum olacak:
Evet bence de kalite ve verimlilik kurumun en önemli ve değer verilmesi gereken hususlarından biridir. Peki 5 yıllık Kamu hastaneler birlikleri yöneticilerinden 1 tane bile kalite veya verimlilik notu düşük olduğundan görevden alınanı oldumu?
Kimseye bir şey anlatmaya gerek yok. Sağlık çalışanları hastalarla direk muhatap olan ve at gözlüğü takılan ameleler olmuştur.
dikkat ederseniz yeni açılan şehir hastanelerinde sağlık çalışanlarının düşünüldüğü hiç bir düzenleme yok. daha neyin uykusundasınız?
Sağlıkta kalite diye yutturulan her şey sağlık çalışanlarına hep angarya getirdi hiç bir maddi manevi avantaj sağlamadı.
Açın bakın kalite ve verimlilik sorularına sağlık çalışanlarının hizmet sunabilme standartlarına dair kaç soru var, bu sorular ne kadar yüzeyel görün ve idareniz bunlara ne kadar dikkat ediyor inceleyin.
Derin uykuya devam ederseniz bu günleri de mumla ararsınız.
unutmayın hiç bir makam kimseye tapulu değil yarın sizlerde normal çalışan olarak devam edeceksiniz.
People
0
4) Halkındru (Uz.dr)
09.06.2017 02:22:20
Fly haklısın üslubun yanlış. Bu ülkede derdi olmayan adama adam demem ben anladın mı :)
People
2
5) Zeynep Duru Tekin (Anestezi Teknisyeni)
08.06.2017 11:13:07
tek anlamlı yorum
Bir sağlık çalışanı olarak YETER. Sistemin içinde sadece şikayet edip memnun olmayan ama yalılarda yaşayan (bazı fly) doktorlardan sıkıldık. Biz emeği alınan parayla ölçmüyoruz. Bir zahmet sizde aldıklarımızla bu kutsal mesleğin hakkını verin. Gökhan Hocam siz de bir hekimsiniz ve istifa edip kaçacağını söyleyenlerden olmadığınız için teşekkürler. Eleştirdiğiniz şeyi anlamayacak kadar dar görüşlü bir grup var. Ama İnanın bunlar ne verseniz memnun olmayan ve sadece kendini düşünen bir grup. Sizi ve fikirlerinizi alkışlıyoruz çünkü haklısınız. Ego nun bu kadarı sevgi değil nefret yaratır. O da toplumda şuan mevcut.
People
8
6) bethune (doktor)
29.05.2017 09:54:32
Bazı arkadaşlar isim konusuna çok takılmış. Sürekli sistemin yanında oldukları için heralde, ülkedeki muhalif olan herkes hapisteyken ya da işinden atılmışken, ısrarla bizden ad soyad istemelerini anlamlı buluyorum.
Öneri yazın öneri yazın diyorlar, bir sürü yazdık cevap veremiyorlar, tek yazabildikleri "kalite iyidir, gökhan bey çok haklı". bu kadar mı sizin sağlık sistemi ile ilgili görüşleriniz. Neden muayene sürelerinden bahsetmiyorsunuz, kalite demek sadece kağıt doldurmak demek mi, hastaya ayrılan süre kalite ile ilgili değil mi? Performans sistemi, ülkemizdeki sağlık sistemine kalite mi getirdi, yoksa kalitesiz bir sürü olaya mı neden oluyor? Hastanelerinizde yeterli sağlık personeli, hemşire, sekreter var mı? 3 kişinin yapacağı işi bir kişiye verdiğinde ordan kaliteli hizmet çıkar mı? Sağlıkta şiddeti körükleyen bu sistemde, her gün dayak yiyen, küfür edilen, bağırılan, kapısı çarpılan doktorların, hemşirelerin ve diğer personelin, kendini işine adaması, kalite üretmesi mümkün mü? Sizin kalite anlayışınızda öldürülen hekimler hangi göstergeye denk geliyor? Burda eleştiri yazanlar kalite olmasın demiyor zaten, bu şartlarda kaliteli hizmet verilmesi zor diyor. Bir de steve jobs alıntısı falan... "tamam mükemmelsin".
People
4
7) İskender ilekr (Op. Dr)
28.05.2017 11:02:57
Gökhan Beyin dediği gibi
Kalite ölçme ve değerlendirmenin farkındalığını ve faydasını gösterir. O yüzden diyoruz ki kalite iyidir.
Bazı arkadaşlarım yaptıkları işlere güvensizliklerinden olsa gerek sürekli muhalif söylemler içindeler.
Lakin içinde buljnduğumuz durum bu.
Ya değişim için öneri yada mevcut hatalar varsa saldırgan olmadan düzeltmek adına gayret. Bırakıp kaçmak küfretmek olmuyor.
Yaniiiiii
İsmini bile yazamayan arkdaşlar
Kalitenin ölçü aracı olun. Bazı insanlar mükemmeliğin beklendiği ortamlara alışıl değildir diyen Steve Jobs u bile şaşırtacak algı düzeyindeler.
Gökhan Bey yazdıklarınız çok DOĞRU
Eksiği var fazlası yok
Ayrıca bir suçlama içermiyor öz eleştiri barındırıyor.
Teşekkür ediyorum
People
15
8) bethune (doktor)
25.05.2017 09:16:33
yönetici ve koltuk, makam sahibi olanların yorumları nasıl belli oluyor.
Bunlar, sağlık sistemindeki problemleri görmezden gelerek, bütün dikkatleri sağlık çalışanlarına ve özellikle doktorlara yöneltiyorlar. Ülkedeki her sistemde, en uçtaki insanı sorumlu göstermek bunların en büyük özelliğidir. Eğitim sistemi söz konusuysa sorun öğretmendir, sağlık sistemiyse sorun doktordur, üniversitelerde sorun varsa hocalar problemdir. Sağlık sisteminde yönetici olanlar, doktorlardan özeleştiri beklerken kendileri hiç buna tenezzül etmezler. Sağlık sisteminin geldiği noktadaki başarısızlıktan kendi sorumluluklarını çıkarmazlar. koltuk tatlıdır. Geçen yıl acil servis başvurusu 110 milyon insan, ama bunların umrunda değildir. Doktorun işi ne bakacak tabi derler. Her hastaya 2 dakika mı düşüyor, ne önemi var, sistem işliyor derler. Performans sistemi tam bir garabete dönüşmüş, iş barışını bozmuş, hekimler her ay hak ettiklerinin ne kadarını alacağını bilmeden yaşıyor, diğer sağlık personeli hiç bir şey alamıyor, onların umrunda olmaz. beğenmiyorsan özele geç derler. Sağlıkta şiddet artık rutin bir şey olmuş, hekimler dayak yiyor, öldürülüyor dersin, “ama hekimlik işte böyle bir meslek” derler pişkin pişkin. İnsanlar, artık tedavi olamıyor, muayene süreleri yetersiz, tatmin olmayan hasta doktor doktor, hatta hastane hastane dolaşıyor. Sağlıkta performans olmaz, bu yanlıştır dersin ama Bunların umrunda olmaz sevgili arkadaşlarım. Bunların tek derdi, “kaç hasta baktın, kaç ameliyat yaptın, hastane bu ay ne kadar fatura kesti, kar mi ettik zarar mı ettik. genel sekretere ne söylesek de bize kızmasa!”. Bir şekilde koltuğa oturan, içinde olduğu sistemin yılmaz savunucusu durumuna geçiyor. Sağlık politikalarını eleştiremez, üstten gelen emri aynen aşağıya aktarır. bununla da övünürler.
People
10
9) İlknur Gedikli (Anestezi T)
25.05.2017 01:47:30
Bir sağlık çalışanı olarak YETER. Sistemin içinde sadece şikayet edip memnun olmayan ama yalılarda yaşayan (bazı fly) doktorlardan sıkıldık. Biz emeği alınan parayla ölçmüyoruz. Bir zahmet sizde aldıklarımızla bu kutsal mesleğin hakkını verin. Gökhan Hocam siz de bir hekimsiniz ve istifa edip kaçacağını söyleyenlerden olmadığınız için teşekkürler. Eleştirdiğiniz şeyi anlamayacak kadar dar görüşlü bir grup var. Ama İnanın bunlar ne verseniz memnun olmayan ve sadece kendini düşünen bir grup. Sizi ve fikirlerinizi alkışlıyoruz çünkü haklısınız. Ego nun bu kadarı sevgi değil nefret yaratır. O da toplumda şuan mevcut.
People
13
10) fly (dr)
24.05.2017 19:08:24
aydın sinal yorumlarda uçmak konusunda sen hiç konuşma bence..bakanlık seni masa başında her başlığa cevap yetiştiresin diye tutmuş olabilir..çocuk üroloğunun boynunda steteskop ne arar diyen ve hekimleri alaycı üslupla bilip bilmeden her yorumunda eleştiren aydın sinal bana ukala diyor..sende etiğin e si yok :)
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
19/10-22/104.Ulusal Bağırsak Mikrobiyotası ve Probiyotik KongresiGENELANTA
22/10-25/106. Puader KongresiÇOCUK...ANTA
02/11-04/11TMFTP Ultrasonografi KursuRADYOLOJİİSTA
14/03-18/03Ulusal Akciğer Sağlığı Kongresi (UASK) 2018GÖĞÜS...ANTA