Doktorları hemşirelere sorduk: Bakın ne cevaplar aldık!
Mesleğe yeni başlayan doktorlarda hemşirelere karşı saygı problemi mi var? Hastalar niçin doktorlarıyla konuşmaktan çekiniyor? Deneyimsiz doktorların tıbbi uygulamalarına müdahalelerde bulunulduğunda alınan tepki nasıl? Hemşirelerden doktorları dinliyoruz.
Doktorları hemşirelere sorduk: Bakın ne cevaplar aldık!
03 Mayıs 2017 11:03 -

MEDİMAGAZİN HABER MERKEZİ-Medimagazin özel röportajımızda, 18 yıllık mesleki deneyimi olan bir hemşireye doktor-hemşire-hasta iletişimini sorduk. İşte aldığımız yanıtlar:

 

G. Hemşirelerle doktorlar arasında kurulan iletişimleri beğeniyor musunuz, iki meslek grubunun birbirleriyle olan etkileşimini nasıl değerlendirirsiniz?

Karşılaşılan sorunların ve yaşanılan iletişim probleminin branştan branşa değişiklik gösterdiğini söyleyebilirim ama karşılıklı saygı olduğunda herşeyin çözümleneceğini düşünüyorum. Mesela eğitim hastanesinde çalışıyorsak eğer, henüz insanlarla olan ilişkilerini düzenleyemeden, iş ortamında nasıl bir iletişim yolunu takip etmesi gerektiğini bilemeden ilk defa memuriyete giren doktorlarla karşılaşıyoruz. Bir süre hastalarla ilgilenip pratisyenlik yapmış olanlar ayrı ama, intörnlükten direk çalışmaya başlayanlarla ciddi sıkıntılarımız oluyor.

Tıp fakültelerinde nasıl bir eğitim yolu izleniyor bilemiyorum ama meslek yaşamına ilk defa başlayanlarda hemşire meslek grubuna yönelik saygının az olduğunu görüyorum. Hemşireler de hekimlerin bu tavırlarını bildiği için bir savunma mekanizması geliştiriyor ve bu durum ister istemez çatışmaların oluşmasına sebep oluyor.

Yetkinlik problemi de etkili ortaya çıkan iletişim sorunlarında, mesela ben uzman olmayan bir hekime birçok noktada müdahale etmek zorunda kalabiliyorum. Bu müdahaleler sonucu olumsuz tepkiler geliyor, ama en azından sonuç güzel oluyor. Ben gözlemime güvendiysem, eminsem bunu derhal hekime bildiriyorum, çatışma çıksa da hastada iyileşme sağladığımızda, sorunlar çözülüyor. Zaman geçtikçe de doktorların hemşirelere karşı bu olumsuz tutumları düzeliyor ve daha saygılı davrandıklarını gözlemliyorum.

 

G. Hemşireler hastalarla hep birebir diyalog içerisinde oluyorlar. Peki doktorlarla hastaların iletişimini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Hasta vizitte doktoruna hiçbir şey sormaz, bir şey sorulsa bile “İyiyim, bir şeyim yok.” der. Tabi ki hastalığını, yaşadığı rahatsızlıkları ifade edebilen bilinçli hasta potansiyeli de var ama genel olarak baktığımızda durum böyle değil. Doktorlar odadan çıktıktan sonra hasta vakit kaybetmeden hemşire masasına geliyor ve endişelerini bize sıralıyor. “Ne olacak şimdi bana, doktor şöyle dedi, ne yapılacak, durumum nasıl” şeklinde sorularını sıralıyor. Bu soruları cevaplayacak kişi ben değilim elbette, buna yetkim yok. Fakat, hastalar hekimleriyle konuşmaya çekiniyorlar, daha büyük sorunlar doğmadan önce bu iletişim problemini kırmak gerekiyor. İletişim zayıflığı sorununu çözecek olan doktorlar tabi, hasta ve hemşire grubunun pek de yapabileceği bir şey yok.

 

Hekim ve hemşire iletişimi ile ilgili röportajlar devam edecek. Siz de yayımlanmasını istediğiniz görüşlerinizi info@medimagazin.com.tr ye ulaştırabilirsiniz

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Erkek Hemşire (Hemşire)
07.05.2021 20:10:19
Hemşire kendi içinde ayrı bir profesyonel meslek dalıdır. Aynı şekilde doktor da kendi içinde profesyonel bir meslek dalıdır. Doktorun hemşireye emir vermesi amirlik taslaması veya Hemşirem gibi benimseyici tabirlerde bulunması yanlış ve olmaması gereken bir üsluptur. Hemşire doktora bağımlı değildir hemşirenin bağımlı ve bağımsız olmak üzere 2 tane kendi içinde görevi vardır. Bağımlı dediğimiz görev de Doktor arkadaş hastanın ilaçını order kağıdına yazar uygulaması hemşirenin görevidir. Amirlik gibi bir durum söz konusu değildir. Hemşirenin görev tanımı da aşağıda dr. isimli kullanıcı adının dediği gibi Doktorun verdiği görevdir DEĞİL! Hemşirelik, bireyin, ailenin ve toplumun sağlığını ve esenliğini koruma, geliştirme ve hastalık halinde iyileştirme amacına yönelik hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, uygulanması, değerlendirilmesinden, bu kişilerin eğitiminden sorumlu bilim ve sanattan oluşan bir sağlık disiplinidir". Aşağıda bazı doktor arkadaşların görüşleri de hayal kırıklığına uğrattı. Hemşire arkadaşlara tavsiyem de kendi mesleğinizin bilincinde olun. Tüm hak ve sorumluluklarınızı öğrenin üzerinizde mobing yapılmasına katiyen ve asla izin vermeyin. Kimse kimseden üstün değildir. Sağlık bir ekip işidir. Eğer size amirlik taslamaya çalışan doktorluk egosunu kaldıramamış Narsist birisi denk gelirse hakkınızı savunun. Aydin Sinal adlı hekime de bir şey söylemek istiyorum hemşireleri doktor peşinde şeklinde bir itham ile değerlendiremezsiniz bu kimsenin haddine değildir. Doktorlar içinde de çürük yumurtalar vardır hemşireler içinde de önemli olan bunu genellememektir. Etrafınız da olmuş bir kaç olay ve sonucu tüm hemşirelik mesleğine maal edemezsiniz. Bu düşünce yapısından bir an önce kurtulmanızı diliyorum.
People
3
2) Lisanshemsire (Hemsire)
27.10.2020 22:37:28
Yeni nesil hemsirelik farklı lisans hemşireleri 4yil eğitim alıyor ve hemen hemen sağlık konusunda bilgimiz oldukça oluyor bu konuda bizi aşagilamayin ve diğer kalitesiz sağlık elemanlarimizdan farkı bilin
People
34
3) Osman (Uzm.Hemşire)
09.11.2018 15:24:11
Aşağıda yorum yapan " doktor " lara acıyorum.Yok efendim hemşirenin görevi doktorun dediklerini yapmakmış da bilmem neymiş.Çalıştığınız kurumdaki hemşireler nasılsa artık böyle bir yanlışa düşmüşsünüz ki lise hemşireleridir büyük ihtimalle.Artık o devir kapanıyor doktor lisans hemşireler ve uzman hemşireler 10 yıl içinde çoğunluğu alacak hemşirelik mesleğinde ve bu hemşireler haklarını,prosedürü ve görev tanımlarını gayet iyi bilen hemşirelerdir.Senin gibi kaç tane doktor gördüm ben metin benim çalıştığım kurumda olsan keşke ahh keşke.Geçeceksiniz bunları SAĞLIK EKİP İŞİDİR.HEMŞİRELİK PROFESYONEL BİR MESLEK GRUBUDUR KİMSEDEN EMİR ALMAZ.Doktorlar yerini bilecek yoksa herkesin içinde bozulmaya mahkum kalacaklardır.
People
25
4) şaban (hemşire)
07.05.2017 15:11:14
Uzmanlık yada tıp eğitimi alan dr adayları cookumuş oldukları tıp fakültelerinde hemşirelerle olan ilişkilerini bütün hemşirelere mal etmelerini haksızlık olarak düşünüyorum. Sağlık camiasında dr hegemonyasını kabul etmek lazım. Hemşirelere yardımcı sağlık çalışanı tanımlaması yapılırken, işin asıl icraatını yapan kişilere hak ettiği degerin verilmesi gerekiyor diye düşünüyorum.Dr. Aydın beye de katılmıyorum kendi gözünüzde hemşireleri böyle görmenizide esefle kınıyorum. Bir erkek hemşire olarak diğer dr.ların sizin gibide düşundüğünü düşünmüyorum. Dr adlı kişiyede katılmıyorum. Hemşirenin görevi yetki ve sorumlulukları kanunlarla bwlirlenmiştir. Dr kanun koyucu değildir. Saygı sevgi ve hoşgörü ile yapılan bir hizmettir sağlık hizmeti. Teşekkür ederim.
People
22
5) Hatice bulut (Hemşire )
07.05.2017 13:34:55
21 yıllık meslek hayatımda yaşadığım doktor ve hemşire çatışmalarında gelinen son nokta bumudur? Sayın dr dr ve aydın sinal her meslek farklılık gösterir. Hastanelerde bu iş bir ekip olabilmekten geçer. Ayrıca hemşire ve doktorun görevide , hastaya hizmet vermektir. Kimse kimsenin emir eri değildir.
People
14
6) metin (dr)
06.05.2017 11:15:30
bir hemşire doktoru değerlendiremez...bir doktoru ancak bir doktor değerlendirebilir.....ama DOKTOR HEMŞİREYİ RAHATLIKLA DEĞERLENDİREBİLİR..BİR DE DOKTORLARA SORUN BAKALIM HEMŞİRELERİ
People
28
7) dr (dr)
05.05.2017 09:51:04
Herkes önce yerini, sonra görevini bilecek.Yok şu benim görevim,şu benim görevim değil tripleri bir yere varacağını sananlar var ise boşuna uğraşıyorlar.
hemşirenin görev tanımı; DOKTORUN VERDİĞİ GÖREVDİR...
People
30
8) aydin sinal (hekim)
04.05.2017 20:24:13
kirk yillik tecrübeme dayanarak gördügüm,calistigim Türkiye ve Almanya icin yorumluyorum :hemsirelerin her zaman iclerinde tip tahsili yapamadiklari hekim olamadiklari bir dürtü olarak kalmaktadir,bu dürtü zaman zaman suur altindan üstünü cikarak en kolay ezecekleri tip talebelerine , intörlere veya kidemsiz asistanlara karsi disa vuran bir tepki olarak gösterir,bu tepkiye sahit olan diger kidemli doktorlar,seflerde bölüm hemsirelerinden bir cikarlari oldugu icin 3 maymunu oynarlar.
hemsireler her zaman bir doktorla evlenme hayali icinde meslege atilirlar,bu gerceklesmese etki-tepki reaksiyonu olarak günlük calisma hayatinda genc doktorlara karsi bir agresiviteye dönüsebilir.
bu tepkiler bilhasa hanim doktorlara ve yabanci ülkelerde calisan 3. dünyadan gelmis yabanci doktorlara karsi birkac misli siddeti ile olur.bu olaylari bendeniz cok yasadim,askerdede astsubaylarin yedek subaylara karsi ayni tepkiyi gösterdiklerini gördüm,bizat yasadim.
bu gibi olaylari Arthur Heiley in "HASTAHANE" isimli kitabinda daha etraflica okur anlarsiniz.
People
40
9) AİLE HEKİMİ (Doktor)
04.05.2017 10:41:43
ahmet(dr) sonsuz defa hak veriyorum. Çok haklı, yerinde ve isabetli bir tespiti dile getirmiş. İntörnlüğümde asistan doktor izinli diye uzman doktorun yanında asistanlık yapıyordum. Benim gönderdiğim kan alınması gereken hastaları bana geri yollayıp benim venöz kan almamı isteyen çalışma ahlakını ve görev tanımını bilmeyen hemşireler gördüm. Bu durumu onlara dile getirdiğimde venöz kanı intörnler (intörn Dr değil tabir aynen bu şekilde) alır şeklinde cevap verdiler. Ertesi gün grev yapar gibi hiçbir hastanın venöz kanlarını almamalarıyla beraber başhemşire katımıza gelip benim çalışmalarımı denetler bir tavırla doktor odasında oturup dakikalarca beni süzdü. Sorumlu hocamıza bu durumu dile getirdiğimde onun pek ses çıkaramadığına meseleyi geçiştirdiğine de şahit oldum. (arkadaşlarımdan birine ya siz geçicisiniz hemşireler yıllardır burada kalıcı siz idare edin deyip geçiştirmeye tenezzül bile etmeyen açık konuşan hocalarımız da var tabi)
Bu, yaşadıklarımın sadece bir tanesi. Benim onlarca arkadaşım da aynı olayların onlarcasını yaşıyor. Biraz vicdanımızın sesine kulak verelim, yeni mezun doktorlar işte şöyle işte böyle diye hep doktorları suçlayıp ahlak dersi vermeye çalışmayalım lütfen!
People
17
10) dr (tbb)
04.05.2017 10:13:23
şiddet,şiddet devamlı hakaret ve saldırı acilde yerleşmiş.çalışma ortamı sitressinin en önemli sebebi bu.hekim ve hemşire şiddete uğrayınca bu çalışma ortamını bozuyor.ben hasta saldırısına uğradım ,hakim dosyayı bile okumamış.cezayı bana verdi.hakime sorgu yok,sual yok .sanki imparator.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)