Dubai’de doktorluk: Ne kadar kazanırsınız?
Dubai’de nasıl doktorluk yapılır? Ne kadar kazanılır? Ne gibi kariyer fırsatları var?
Dubai’de doktorluk: Ne kadar kazanırsınız?
21 Aralık 2017 - MEDİMAGAZİN

MEDİMAGAZİN-Ekonomisi hızla gelişen bir şehir olan Dubai, medikal alanda kalifiye sağlık profesyoneline büyük bir ihtiyaç duyuyor. Bu yüzden dünyanın dört bir yanından kariyer fırsatı adına Dubai’ye göç eden çok sayıda doktor, diş hekimi ve hemşire bulunuyor. Peki, Dubai’de doktor olarak çalışmak için ne yapmanız gerekiyor?

 

 

 

Dubai’nin yüzde 80’i yabancı uyruklulardan oluşuyor, en fazla göç de Amerika ve Avrupa’dan gerçekleşiyor. Dubai yüksek kalitede bir sağlık altyapı sistemine sahip ve hastanelerin, kliniklerin, eczanelerin ve araştırma merkezlerinin yer aldığı oldukça geniş 90’a yakın medikal kompleks bulunuyor. Yabancı uyruklu doktorlar hem kamu hem özel sağlık sektöründe çalışabiliyor ve bu merkezlerde ortak dil olarak İngilizce kullanılıyor.

 

Dubai’de doktorluk yapabilmek için aranan şartlar;

 

  • Çalışma vizesi
  • İleri seviyede İngilizce
  • Dubai Sağlık Otoritesi’nden tıbbi uygulama lisansı
  • En az üç yıllık deneyim
  • Adli sicil kaydının temiz olması

 

Dubai’de tıbbi sektörde çalışmak için kendi ülkenizde aldığınız doktorluk lisansınızı ve diğer gerekli belgeleri Dubai Sağlık Otoritesi’ne onaylatmanız gerekiyor. Doktorlar, teknisyenler, diş hekimleri, eczacılar ve geleneksel uygulayıcılar dahil tüm sağlık profesyonelleri, Dubai’de çalışabilmek için gereken tıp lisansına Dubai Sağlık Otoritesi üzerinden online olarak başvuruda bulunabiliyor ve sınav ücretini de yine online olarak ödeyebiliyor.

 

Vize şartları da ülkeden ülkeye değişmekle birlikte, Dubai’de çalışmak için öncelikle bir giriş vizesi, sonrasında genel sağlık kontrolünden geçip herhangi bir bulaşıcı hastalık taşımadığına dair belge, yazılı bir hizmet sözleşmesiyle çalışma izni ve Dubai’de 30 günden daha fazla kalabilmek için ikamet izni almak gerekiyor.

 

 

En prestijli klinik ve hastanelerden birkaçı;

 

  • Al-Zahra Tıp Merkezi
  • İleri Seviye Radyoloji Merkezi
  • Al Montazah Tıbbi Kliniği
  • Dubai Amerikan Hastanesi
  • Uluslararası Al Dowali Özel Hastanesi

 

En fazla rağbet gören uzmanlık alanları;

 

  • Plastik cerrahi
  • Kardiyoloji
  • Onkoloji
  • Dermatoloji
  • Oftalmoloji
  • Nöroloji
  • Beyin cerrahisi

 

Ne kadar kazanç elde ederim?

 

Sağlık sektöründe çalışanların kazançları tecrübelerine, kamu veya özel sektörde çalışmasına göre farklılık gösteriyor. Dubai’de günlük 8 saat ve haftada 6 gün çalışan doktorlar, saat başına ortalama 60 Euro civarında kazanç sağlıyor. Daha fazla mesai yapabilme seçeneği de bulunuyor. Genelde bütün yabancı uyruklu sağlık profesyonelleriyle başta 1 yıllık sözleşme yapılıyor, bu yüzden de 1 yıllık çalışma vizesi veriliyor. Ancak yıl sonunda klinik ve hastane sözleşmeyi yenileme kararı alırsa, yüzde 30 oranında bir maaş artışıyla çalışmaya devam edilebiliyor. Aynı zamanda Dubai’de kazançlardan vergi kesintileri de olmuyor. Tam zamanlı çalışanlar için yıllık ayrılma izni 40 güne kadar çıkıyor.

 

Doktorlar arasında, barınma gibi temel ihtiyaç masraflarıyla elde edilen kazancın büyük kısmının kaybedileceği gibi bir korku var. Ancak Dubai’de emlak fiyatları son zamanlarda iyice yükselse de, çalışılan hastane ya da klinik, hizmet sözleşmesi yaptığı doktorlara ücretsiz apart daire imkanı da sağlayabiliyor. Ancak iyi bir bölgede ev tutulmak istenirse, kira masrafları aylık 4 bin TL’yi bulabiliyor.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
13
1) Ahmet Yılmaz (Doktor)
19.05.2019 10:56:05
Dubai'da yani Birleşik Arap Emirlikleri'nde doktor olmak için Türkiye'de yapılması gereken daha çoook işlemler var. Size yardımcı olabilirim. Tüm işlemleri biliyorum, yaptım. Bana mail gönderebilirsiniz. mobilegourmettr@gmail.com
People
9
2) Mehmet Fatih Gündüz (Doktor)
09.12.2018 22:00:15
Kadın doğum uzmanıyım Mekkede çalışmak istiyorum.Nasil nereye muracat etmeliyim.istenilen belgeler nelerdir bilen varsa yazsın lutfen
People
16
3) Abdullah E. (Pratisyen Hekim)
20.02.2018 13:10:35
Dubaide doktorluk yapmak için yapılması gerekenleri bir arkadaşımız kademe kademe yazarsa çok seviniriz. haberde birşeyler yazılmış ama çok karışık. lütfen yardım :)
People
23
4) Goksel aksu (Diyaliz hekimi)
02.01.2018 13:42:11
Dubaide calisan arkadaslara bir sorum olacak, ben diyaliz hekimiyim ve dubaide is imkani olup olmadigi ve ne kadar kazanabilecegimi bilen yada yardimci olabilecek bir arkadas varmidir?
People
348
5) barhan (dr)
26.12.2017 19:19:07
Ben Dubai de çalışıyorum, işlerim tıkırında, parayı çuvalla kaldırıyorum yalnız biraz bel ağrısı yapıyor. Çöl tozları da olmasa hayat güzel. Neyse; Gözü kesen gelsin ama gerçek hekimlik istiyorlar. Yani gel seni keseyim derseniz işiniz zor doğru endikasyon doğru yaklaşım ve tedavi istiyorlar.
Ona göre...
People
19
6) dr mehmet (dr)
26.12.2017 03:19:41
dr ali, ya sen olayı anladın galiba.isteyen istediği yere gider. haber dubayi'de hekimlere iş var, yazıyor. dergi okuru Türk. yanibize hitap ediyor. biz de okura boşuna heveslenme adamlar "ecnebi milletinden istiyoruz " diye yazıyor. çağdaş hukuk develeti olsalar ilana nitelik yazılır milliyet ırk yazılmaz. işveren istediğini alır. abd diplomalı istiyorum der ama yeni zelandalı istiyorum demez. isveç fransaız alman bile istemiyor da batı diplaması kerken yazılmış olay bu . egoyla ilgisi yok. sen sakın başvurmayasın diye verildi bu bilgiler
People
20
7) dr.ali (dr)
22.12.2017 11:48:47
ya senin zenginin, ünlüm , milletvekilin, bakanın yani parası gücü olan, hasta oldu mu Amerika Avrupa valizi toplayıp gitmiyor mu ? Şimdi sen Amerikan, İngiliz istiyor diye adamları kınıyorsun . cebindeki kullandığın cep telefon türk malı mı , evindeki izlediğin televizyon... vs vs vs. Gereksiz alınganlık ve egoyu bırak.
People
45
8) Dr Türk (hekim)
22.12.2017 01:30:41
Eskilerden bir adı hem de güncel Filistin'den bir yaşanmış gerçek olay.
1986-87 yılıydı. Filistin'in Yaser Arafatla, Filistin Kurtuluş Örgütü ile anıldığı sol rüzgarların estiği yıllar. O yıllarda da Türkiye'de Filistin sempatisi vardı ama Kudus üzerinden sempatinin olduğu yıllara henüz gelmemişti. Amerikan Emperyalizmine ve Siyonizme karşı sol direnişin simgesinin Filistin olduğu yıllar. İngiliz Tıp Dergisi Lancet'te bir ilan: Kudus'teki Filistin Hastanesi uzmanlık dalımdan hekim arıyordu. Sempati duyduğum Filistin için kadimkent Kudus'te çalışma hayali ufkumu sarmişti.40 yaşımın kavak yeli... Bir süre zarf geldi.Kesin kabuldür dedim: Hayal kırıklığı hem de Amerikan emparyalizmine karşı savaştığı ileri süren Filistin'den. Cevap şuydu: Hastanemize, halkımıza vemücadelemize olan sempatinize çalışma isteniğine teşekkür ederiz. Ancak biz..sıkı durun AMERİKAN diplomalı hekim arıyoruz... Filistin ve Araplar benim için o gün bitti. Rüyadan uyandım... Araplar Türkleri kıskanır. Osmanlıyı sömürgeci tanır. Kendilerini sopalayan İngilize hayrandır.Bizde "kavmi necip" deyenler vardır ama benim için bir önceki yazıdaki gibe "Şamın şekeridir".Atatürk daha 1911 de İtalyanlara karşı Libyalıların yanında savaşırken (Atatürk'ün sakalıı fotografları o savaştandır) fellahlar İtalyanlarla birlik olup Osmanlıya saldırmıştır. Daha sonra Suudi Arabistan. Teknolji ilerledi Lawrance of Arabia filmini Peter 'Toole'ı yeniden izleme zamanı.
People
29
9) Dr Cumali Aktolun (Uzman Tıp Doktoru)
21.12.2017 20:41:01
Bu tür haberler, tek taraflı ve yanlış yönlendiren haberlerdir; Medimagazin'in bugüne kadar bende bıraktığı izlenime uymadı.
Haberle ilgili:
1) Dubai, birbirinden farklı kabilelerden oluşmuş (BAE)'ye bağlı bir emirliktir (BAE'nin bir parçasıdır). Her ne kadar parayı bastırıp Amerikalı mimarlara modern binalar yaptırsalar da ''hukukun üsütünlüğünün geçerli olmadığı'' bir emirliktir. Bu gerçeği asla gözardı etmeyin; hukuk kazandığınız parayı da hürriyetinizi de etkiler.
2) BAE'de her şey ''suni'' ve ithal olduğu için pahalıdır. Giderleri yaşamsal giderleri dikkate almadan bu şekilde bir haber yapmak yanlıştır.
3) Eğer orada çalışmak için istenilen niteliklere sahipseniz (Amerika veya Avrupa eğitimli, oralarda sınavları geçmiş, vs vs), Türkiye'de çok daha fazlasını kazanırsınız.
4) Son zamanlarda Ortadoğuda olup bitenleri dikkate alınız; BAE (yani Dubai) Suudi Arabistan ve Mısır ile birlikte Ortadoğuda Amerika'nın kuklası durumundadır ve Türkiye aleyhinde cüretkar tutumları vardır, gittikçe de artacaktır. Bu tutumlarını sindirip ''ben kazandığım paraya bakarım'' derseniz sorun yok, ama eminim hepimiz bu konularda duyarlıyız.
5) Dubai'ye iş başvurusu yapanların çoğunun Amerika ve Avrupa'dan olması sizi yanıltmasın; bu kişilerin ezici çoğunluğu Amerika ve Avrupada sınavları geçmiş, ama Amerika ve Avrupada doğru düzgün iş bulamayan ve Amerika ve Avrupada yaşamak istemeyen Pakistanlı, Hindistanlı, Mısırlı, Ürdünlü vb doktorlardan oluşuyor. Yani Amerika ve Avrupada doğmuş, orada iyi bir işi olan George'un başvuru yaptığını sanmayınız; orada hastanelerde kritik noktalarda çalışan beyaz Amerikalı ve Avrupalılara verdikleri paralar ise çok çok farklı.

Özetle, anlamsız ve gereksiz bir yazı, Medimagazin'e yakışmadı.
People
41
10) aydin sinal (hekim)
21.12.2017 16:34:19
1984 -85 yillarinda ben de S Arabistana gitmek istedim,Bonn sehrinde S.Arabistan elciliginde mülekata cagrildik,kabul edildim, benim icin aylik net 5000 amerikan dolari+ev lojman+senede bir ay tatil ve ucak parasi teklif edildi. Anlasma bir sene yapiliyordu.Riad General Hospital da yerim hazir ve hemen ucak bileti gönderilecekti.Almanyada brüt daha fazla kazaniyordum.Mülekati yapan S.Arabistan saglik yetkilisi doktor bey Almanyada tahsil etmis Almanca konusuyordu,ben bu maasa batidan hekimlerin calismayacagini söyleyince ,"amerikan,alman,ingiliz doktorlara bu maasin 3-4 misli fazlasini verdiklerini ülkelerin katakorilerine göre maas düzenlemesi yaptiklarini" söyledi.Almanyada yasamam ve almanyada ihtisas ve tip diplomasina sahip olmam onlar icin önemli degildi, Türkiyeyi 3.dünya ülkesi olarak görüyorlardi,tabiki vaz gectim.
bu ülkeler Türkiyeden cok pahali yazidaki hesaplamayla aylik alacaginiz 12 bin euro Türkiyedeki 12 bin YTL ye tekabül eder,"bir sene calisir yemem icmem tasarruf yaparim " derseniz makul bir fikir.yalniz Dubai cok iyi yetismis,özellikle Amerika,Ingilterede ihtisas yapmis Türk hekimlerini ister,müreceatinizi yaparken calisma sartlarina dikkat edin derim.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori