Eski Sağlık Bakanı Recep Akdağ'dan özel hastanelerde 'fark' eleştirisi
Eski Sağlık Bakanı ve AK Parti Erzurum Milletvekili Recep Akdağ, "Hani özel hastaneye gidince fark ödeme meselesi var ya... Ben onun belli bir orandan fazla olmasına karşıyım. Şu anda bu noktada aşırılığa gitmeye doğru bir eğilim var ama gidilmemeli" dedi.
Eski Sağlık Bakanı Recep Akdağ'dan özel hastanelerde  'fark' eleştirisi
26 Şubat 2015 -

GAZİANTEP-Akdağ, Gaziantep Üniversitesi'nde düzenlenen "Sağlıkta Dönüşüm Programları" konulu konferansta yaptığı konuşmada, göreve geldiklerinde Türkiye'de sağlığın halkın kanayan en büyük yaralarından birisi olduğunu söyledi.

Yaklaşık 15 yıl önce halk arasında yapılan anketlerde sağlığın en problemli ilk 3 alandan birisi olarak dikkat çektiğini hatırlatan Akdağ, şimdilerde ise sağlık ile ilgili sorunların ilk 20'lere bile girmediğini vurguladı.

Bu rakamların ''Sağlıkta Dönüşüm Programları'' sayesinde halkın sorularına çözüm bulunduğu anlamına geldiğini dile getiren Akdağ, "Her şey bitti mükemmel anlamında söylemiyorum. Daha yapılması gereken elbetteki adımlar vardır" diye konuştu.

 



Akdağ, devlet ve özel hastane ayrımı ile ilgili öğrencilerden gelen bir soru üzerine ise şunları kaydetti:

"Tabi ki devlet hastanelerinin güçlendirilmesi lazım. Sizinle aynı kanaatteyim ama doktoru istihdam etmemeyi bir kenara bırakın zorunlu hizmet süresi gibi bir kavramımız var. Devlette çalışmadan bırakmıyoruz, hatta buna doktorlar da itiraz ediyor. Gaziantep gibi hızlı büyüyen kentlerde kamu hastanelerinin yapılma hızı yetişmediği için özel sektör çok hızlı gelişebiliyor. Özel hastane yapımıyla ilgili 2008 yılından başlayarak bakanlığımız bir sınırlandırma getirmişti.

Aslında benim kanaatime göre özel hastaneler toplam hizmetin yüzde 25'inden fazlasını karşılaması vatandaşın hizmeti alması konusunda bazı riskler oluşturuyor. Burada sosyal güvenliğin uygulamaları da önemli. Hani özel hastaneye gidince fark ödeme meselesi var ya... Ben onun belli bir orandan fazla olmasına karşıyım. Şu anda bu noktada aşırılığa gitmeye doğru bir eğilim var ama gidilmemeli. Vatandaş özel hastaneden de hizmet alsa ödeyeceği miktar çok kısıtlı olmalı."

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1
1) Erşan Kuneri (film sektörü)
02.03.2015 11:36:19
Sert Plastikten yapılmıştır, onun için düzdür o...
People
0
2) emin kasım (hekim)
02.03.2015 09:29:15
Düz bir plastik cerrah diyen hanım efendi hekim olduğunuzu yazmışsınız ama ne kastettiğinizi anlamadım. Eğrisi doğrusu anlaşılamadı
People
0
3) sibel tayga (dr)
01.03.2015 12:43:55
yazın sırtımdaki nevüsü aldırmaya gittim 350 tl ödedim.hem doktorum hem sağlık güvencem var.düz bir pLASTİK cerrah için özel hastaneye ödedim bu parayı.
People
3
4) Nazmi KURTAŞ (Pediatrist)
28.02.2015 15:11:14
Dr.Turgay(Jin.Op.):".muayenehanelerdeki paradan ne farkı var?" diyor ya çok haklı.Devlet,vatandaşı kendi eliyle özel hastanelere itekliyor,pazarlıyor.Bir de 26 TL civarı parayı da vatandaşın vergisinden özel yerlere aktarıyor.Oysa muayenehaneye giden vatandaş,delikanlı gibi kendi parasıyla giderdi.Şimdi el vergisiyle özele gidiyor!
People
3
5) Mücahit Altuntaş (iç hastalıkları uzmanı)
28.02.2015 11:46:36
Sağlıkta Dönüşüm Programı ile ;

Sağlıkta işlem son on yılda 3kat ! % 300 arttı.

Maliyet sekiz dokuz kat ! % 800-900 arttı !

Sağlıkta şiddet arttı.( Ne kadar artı ! Kayıdı yok ! Ama bu artış o derece ki Meclis Araştırma Komisyonu kuruldu ! Meclis sağlıkta şiddet artışı inceleme komisyonunun raporunun adında bu artışı vurgusu var. ! İsteyen başlığına bakar.)

Şiddet olgusunun artışı sağlıkta empati ve eşgüdümün kaybı demek ! Bu sağlıkta ölçülemez sorunlar ve yaralar açar.

Aciller müracaat bir ülkenin nüfusunu aştı ! (Dünyada böyle tanımlanmış bir ülke savaş halleri dışında sanıyorum yok )

Sağlık kuruluşlarına müracaatta yaş ortalaması bizden çok daha fazla olan Avrupayı geçtik ! Ama iş kazalarında Avrupa birincisiyiz.Ters köşe ilişki ve sonuçtur.İş kazaları genel anlamda sağlıkta dahil bir ülkenin "nitelikli zamanda nitelikli iş yada sağlık göstergesidir.

Malpraktis nedeniyle hekimlere açılan davalar 22 kat arttı ! Defansif tıbıb artırmıştır.Maliyet artışı demek ! Empati ve eşgüdümün kaybı !

Sağlıkta işlemin artması ilaç kullanımının artması anlamına geliyor.Peki bu ne demek ?

Her Türk’ün 15 günde bir 1 kutu ilaç kullandığını ortaya koydu. Ülkemizde yılda yaklaşık 2 milyar kutu ilaç tüketiyor. İlaca yılda ödediğimiz para ise 16 milyar 300 milyon lirayı buluyor. Üstelik bunun yüzde 54’ünü ithal ilaca harcıyoruz.Kaynak Hürriyet gazetesi.

TÜİK verilerine göre 2000’de eczacılık ürünleri ihracatı 101 milyon dolar, ithalatı 1 milyar 35 milyon dolar iken 2011’de sırasıyla 567 milyon dolar ve 4 milyar 697 milyon dolara yükseldi. İthalat ihracat farkı ise 2000’de 934 milyon dolar iken 2011’de fark 4 milyar 131 milyon dolara fırladı. İthalatın ihracatı karşılama oranı; 2000 ile 2009 yılları arasında yüzde 10 düzeyinde iken 2013’te yüzde 18’e ulaştı. (%82 ilaçta dışa bağımlıyız ! ) KAynak Hürriyet.

Yani sağlıkta işlem artıran politikalar özetle eğer nitelikli zamanda iş sürecini ihmal ediyorsanız ,gereksiz ve niteliksiz iş anlamına gelir yani ; dışarıya kaynak aktarılması demek !

Sağlık hizmeti almak herkesin hakkıdır.Ama bunu usulune göre vermek ve hekimi sağlık çalışanını zora sokmamak lazım.Siyaset ve idarecilik bunu gerektirir !

Eğer malpraktis sisitemini , hasta haklarını yasa olarak ve siyasal söyleminizde siyasal rant olarak kulanıyorsanız ;

İş yükünü 3 kat artırma sağlık politikasında personelin hekimin hizmet koşularını muayne sürelerinin yapılan işlemin kalitesini , maliyetini de hesaplamazsanız SİYASAL AHLAK sonunu ile yüzleşirseniz.Hukuksal boyutlarıda olmalı.Ceza kanununda geçen "mesleki özen ve dikkat" kavramını bozucu etkisi açıktır.

Bu dönüşüm programı başlatanlar bunun planlamasını yapmamıştır.Hukuksal dava konusudur.Nitelikli zamanda nitelikli iş kavramı yoksayılıyor.

Ülkemzde iş kazaları eğitim ve nitelikli zamanda nitelikli iş anlayışının olmamasından kaynaklanıyor.Alt katmanda ise sağlık sisteminin yine dönüşümle ticarete açılması.Tekelleşmesi , siyasallaşması , özelleşmesi sorunudur.Yani sağlkta ticaret ideolojisi pazar ilişkisidir.

Biz bu politkadan çok zararla çıkıyoruz.Maliyet %80-90 dışa bağımlı ve sekiz kat artmıştır. Yani dışarıya milyar dolar kaynak aktarılmıştır.

Sağlıkta artan siddet , tükenme sendromu varsa ki bizzat bakanlık ve eski bakan iş yükü ve tükenme sendromu olduğunu söylemiştir yapılanlar ;

sağlıklı değildir !

ekonomik değildir !

çalışmada "nitelikli zmanda nitelikli iş anlayışına ve hukuka uygun değildir !

Azıcık gerçeklerle yüzleşelim ! Bu günler geçer.Geriye empati eşgüdüm ekonomisi ve mantığını şirazesini yitirmiş , ticarileşmiş sağlık ortamı kalır !

Unutmayın sağlık asimetrik ilişkidir.Dengeyi sitemde kurmak icap eder.Fıtrata güvenemezsiniz.Ne demek ! Ticaret ilişkisi en az olacak.Çoklu denetim olacak.

Bu ilişkiye parayı ticareti , avukatı-mahkemeyi-sigorta şirketlerini koyarsanız , üstelik sağlıkta çok önemli olan bütünsel yaklaşım , kayıt ve kayıt üzerinden sevk , uzmanlığın yerinde paylaşımını ihmal ediyorusanız ; özetle sistem emptai ve eşgüdümü kaybedecek gereksizlikleri ediniyorsanız

MALİYET ARTIŞINIZIN !

PERSONEL YETMEZLİĞİ SÖYLEMİNİNİZİN !

SAĞLIKTA ŞİDDETİN

KARGAŞANIN

NİTELİK KAYBININ

devam edeceği ortadadır.

Sağlıkta dönüşüm bunları getirmiştir.

Sağlıkta dönüşüm sadece ticarileşme değil siyasallaşma ile üniverstelerde

LİYAKAT KAYBINI

EĞİTİM KALİTESİİNİN DÜŞÜŞÜNÜ

ŞİMDİDEN BAŞAYAN AMA UZUN DÖNEMDE ASIL ETKİLERİNİ GÖRECEĞİMİZ NİTELİKLİ İNSAN YETİŞME PROBLEMİNİ

getirmiştir getirecektir.

Burada Medimagazinde gerek haftanın yazarları gerek rumuzlu rumuzsuz yazanlar bunları son 3-5 yıldır anlatıyor.

Anlatıyor

anlatıyor

anlatıyor ...

Ama anlamıyorsunuz.İktidar sarhoşluğu olmuş.Başka türlü yorumlayamıyorum.

İnsna fıtratının ucu açıktır Gaflet , dallalet , hiyanet üçlemesinin ucu açıktır.Tarihte de tanımlanmıştır.

Sağlıkta dönüşümü bize neyi "YAPMAMAMIZ" ! gerektiğini öğretmiştir.

Dr.Mücahit Altuntaş
İç hastalıkları uzmanı


Mücahit Altuntaş
İç hastalıkları uzmanı

People
1
6) murat turan (dr)
28.02.2015 09:52:25
Sabah sabah beni güldürdün ya eski bakanım ALLAH ta seni güldürsün sanki 10 yıla yakın bakanlığı ben yaptım::)))
People
0
7) Ramazan atak (Doktor)
27.02.2015 23:55:49
Özel hastanedede devlet hastanelerindedr SUT fiyatları aynı yani gelirler aynı fakat devlet hastanesinde maaşlar hazineden ödeniyor
Tamam özel hastanedede personel maaşı hazineden ödensin özel hastanelerde fark almasın sayın bakan bir araştırsın özel özel hastanelerde maliyetin nekadarı personel gideri bakalım bu sut uygulaması ile özel hastanelerin ayakta kalması mümkün değil zaten çoğu batmak üzere iktidara geldiklerinde teşvik ettiler şimfi batırıyorlar o zaman baştan teşvik edilmetecekti yazık bu ülkenin sermayesine
People
0
8) umutsuzdoktor (dr)
27.02.2015 23:08:57
demek sağlıkta dönüşüm dedikleri yanlız ve yanlız tek taraflı olarak memnuniyetin artmasıymış...sistemi yanlış kurarsan yanlış gidecek tabi...sadece halkın sadece hastaların menuniyetine odaklı bir sağlık politikası oluşturup bunun yanında sağlık hizmetini verenleri doktorları hiçe sayıp değersizleştirirsen olacağı budur...hem hastayı hem çalışanı memnun etmek varken bu yolu bilinçli olarak kullanmayanlara sağlık çalışanlarının diyecek hiç bir şeyi olmaz..zira her şey zamanla tamir olur ama güven çok zor...sağlık personelinin gözünde güvenlerini kaybettiler bir kere. GEÇMİŞ OLSUN...
People
0
9) Dr Hakan (Öğretim Üyesi)
27.02.2015 11:13:49
Hani şu devlet ve üniversite hastanelerine gidince 12 liraya kadar çıkan muayene ücreti var ya, hani şu 4 kutudan fazla olunca kutu başına alınan1 tl var ya, hani şu muadil ilaçlardan çıkan kutu başına bazan 50 tl yi bulan fark ücretleri var ya? İşte bu paralar bu gün; "Artık sağlık için devlet kurumlarında vatandaşın cebinden para çıkmayacak" düsturu ile yapmış olduğunuz yasal düzenlemelerle; sayenizde zorunluluk haline gelmiş bir şekilde bütün hastaların cebinden çıkmakta. Ama kimse özel hastaneye gitmek zorunda değil. Sayın Recep Akdağ Bakanlığınızın artık bitmiş olduğunu hatırlatır, size bundan sonraki çalışmalarınızda başarılar dilerim.
People
1
10) Dr.Turgay (Jin&Obs)
27.02.2015 09:28:36
Özel hastanelerde alınan fark parası ile eskiden muayenehanelerde alınan bıçak,yatak,muayene parası arasında ne fark var.Vatandaş yine para ödüyor ama doktorlara değilde 3-4 tane hastane tekeline ödüyor.AB ülkelerindeki sağlık sistemini uygulamadan sağlıkta ne eşitlik olur,nede gereksiz tedaviler ortadan kalkar.Yol yakınken Almanya,Hollanda veya İsveç teki gibi bir sisteme geçmeliyiz.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori