Hakkari'ye 20 yıl sonra atanan doktor Memişoğlu: 'Vefa borcumu ödüyorum'
Babasının memuriyeti nedeniyle ilkokula Hakkari'de başlayan Genel Cerrahi Uzmanı Dr. Memişoğlu, İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesin'den mezun olup bir süre burada görev yaptıktan sonra 7 ay önce Hakkari'ye atandı.
Hakkari'ye 20 yıl sonra atanan doktor Memişoğlu: 'Vefa borcumu ödüyorum'
05 Ocak 2017 -

Hakkari'ye 20 yıl sonra doktor olarak dönen Hakkari Devlet Hastanesi Genel Cerrahi Uzmanı Dr. Ecem Memişoğlu, kente vefa borcunu ödediğini belirtti.  Dr. Memişoğlu, görev yaptığı hastanede ilk defa diyafram ameliyatı yaptıklarını ve hastanın sağlığına kavuştuğunu söyledi. 

4 yıl önce Çukurca ilçesi'ne bağlı Cevizli Köyü'nde ceviz ağacından düşerek sağlığını yitiren ve nefes darlıgı çeken 55 yaşındaki 2 çocuk babası Seyfullah Akın'a da başarılı bir  'Diyafram' ameliyatı yaptı. Kentte ilk kez yapılan ameliyatın ardından eski sağlığına kavuşan Akın, "Ülkemizin böyle fedakar doktarlara ihtiyacı var. 4 yıldır  nefes darlığı problemi yaşıyorum. Doktorumuzun yaptığı başarılı ameliyatla sağlığıma kavuştum. Emeklerinden dolayı teşekkür ediyorum" dedi.


Yaptığı ameliyatla ilgili bilgi veren Dr. Memişoğlu ise, hastanın genel sağlık durumunun iyi olduğunu söyledi. Dr. Memişoğlu, "Hastamız 4 yıl önce Ceviz ağacından düşmüş.Bu düşmeden sonra sürekli bir kalp rahatsızlığı, nefes darlığı ve bağırsaklarında problem yaşamış. Daha önce bir kaç kez hastaneye gelip gitmiş. En son çekilen tomografisinde kalın bağırsağının ve midesinin bu akciğer ile kalbi karın boşluğundan ayıran diyafram denilen zar var. O zarın yırtılarak bu diyafram zarından çıktığını ve fıtıklaştığını  gördük. O fıtıklaşma nedeniyle nefes darlığı çekiyordu. Ameliyatta kalın barsağını ve midesini karnına geri yerleştirerek diyafram dediğimiz zarı diktik."dedi.
 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
1
1) seda (doktor)
12.06.2019 10:34:50
Kendi isteğiyle mi gitmiş. atama olmuş genel kuraya kalmış. sonrada ben cesur yürek falan. o zaman hakkaride çalışan tüm hekimleri haber yapalım. görevimiz gideceğiz. özel bir anlam yüklemek gereksiz olmuş.
People
2
2) Gözde G (Doktor)
12.01.2017 11:00:38
Genel kura/kendi tercihi ne fark eder, kalkmış gitmiş Hakkari'ye, mesleğini icra ediyor dr hanım...
People
6
3) Osman D (Doktor)
11.01.2017 15:27:59
Değerli yorumcu arkadaşlar,
Doktor hanım öyle ya da böyle memleketin en doğu köşesine gitmiş, güzel bir şekilde hizmet vermeye başlamış. Bundan duyduğu huzuru da bizlerle paylaşmak istemiş. Burada bizlere düşen, ona teşekkür etmek, onu teşvik etmektir. Kinayeli yorumlarla lütfen kendisini üzmeyiniz. Halihazırda batıda büyük şehirlerde altı yıl tıp eğitimi gören doğulu doktorlar bile doğuyu beğenmezken, onun oralara gitmesi takdire değerdir. Oralara kura çektikten sonra gitmeyip istifa edenlerek özellerde kaçak çalışanları, eş durumu arayışına girenleri, TUS'da tercihlerini zorlayıp sadece doğu görevinden kurtarmak için hiç ilgi duymadığı bölümlerde ihtisas yapanları da unutmayınız. Nihayetinde tabii ki o da iki-üç yıl çalıştıktan sonra batıya bir yere gelmek isteyecektir. Bu da gayet doğaldır. Ancak, doğuya hiç gitmemiş insanların bu köşelerde ya da lüks kafelerde ahkam kesmeleri de benim kanıma dokunuyor. Kusura bakmayın. Orası da vatan toprağı. Herkesin gidip oralarda en az 3-5 yıl görev yapması, ülkesine sahip çıkması gerekiyor. Ben memurluk hayatımın yarısından çoğunu isteğe bağlı olarak değişik vesilelerle doğu ve güneydoğuda geçirdim (Yaklaşık 30 yıllık memurum). Hiç de pişman değilim. Lütfen vatanseverlik yaparken kendinize ve çevrenize karşı samimi olunuz. Saygılarımla
People
1
4) emmi (op.dr)
11.01.2017 12:37:39
AKUT Diafragma RÜPTÜRLERDE BATINDAN,KRONİK VAKALARDA TORAKAL YAKLAŞIM....Ya toraksa hernie yapılar akciğer,mediastene sıkı yapışık olsaydı...dr.hanım başarılar dileriz ,ancak dikkatli olunuz...
People
4
5) kemal demirci (dr)
10.01.2017 14:44:30
1. yorumum: Bu nasıl bir vefa.sen oraya genel kurayla git sonra da vefa borcumu ödüyorum de.
2.Yorumum: hastayı ameliyat ederek sağlığına kavuşturduğunuz için tebrik ederim dr hanım.
People
5
6) aydin sinal (hekim)
09.01.2017 15:28:51
saygideger meslektaslarim,sayin cerrahlar yazdigim yorumda gayet ciddi olarak meslektasimi taktir ettim,hakkari devlet hastahanesinin sartlarini bilmedigim icin böyle bir ameliyatin yapilabilmis olmasini taktirle karsiladim
benim ilmi dergilerde yayinlansin dememin nedeni; bir düsme sonucu her zaman görülmeyen bu travmanin olusmasi ve hastanin 4 sene gibi uzun sürede kalp ve solunum yetmezligi olusmasina ragmen hayatta kalabilmesi veya daha büyük komplikasyonlarin olusmamasi.Bu vaka direk Alman cerrahi dergilerinde yayinlanir,cünki 4 senede teshis edilemeyen bir kalp-solunum yetmezligi var..Yoksa cerraha karsi en ufak bir kinayede bulunmadim.
Artik yazdigim övücü yorumlardan bile bir hinlik ariyorsunuz,Bu kadar kompleks beyne zararlidir,müsbet düsünceyi önler,Aklima "yagmur yagacak" deyen adama tokat atan "ördek" Ahmet hikayesini getirdi.selamlar.
People
1
7) Pepe (Dr)
07.01.2017 02:13:05
Aydın Sinal şaka mısın birader?
People
2
8) barış saylam (genel cerrah)
06.01.2017 21:27:33
Sayın Sinal tıp profesyonelleri dışındaki insanların da anlayabileceği şekilde yazılmış bir haber de genç bir meslektaşımızın yaptığı işi küçümseyen ve sanki böyle bir vaka yokmuş da uydurulmuş gibi kinaye dolu yorumunuzdan son derece rahatsız oldum.''delayed presentation of diaphragmatic rupture'' şeklinde yapacağınız bir tarama ile böyle yüzlerce vaka olduğunu göreceksiniz. Ben de 12 yıllık bir genel cerrah olarak buna benzer 3-4 vakayı ameliyat etmiş birisiyim. Anlayacağınız böyle olgular iyi bir dergide olgu sunumu olamayacak kadar sıktır.Lütfen yorumlarımızda daha özenli ve saygılı olalım. Meslektaşım doktor hanımı tebrik ediyor başarılar diliyorum.Saygılarımla
People
3
9) fly (dr)
06.01.2017 19:19:24
Aydın bey diastazis rectidir o
People
3
10) aydin sinal (hekim)
06.01.2017 17:39:37
yazidan anladigim kadariyla (yanlis anladiysam lütfen cerrah arkadaslar düzeltsinler)diafragma yirtilmis,bu yirtik nasil olduysa 4 sene önce ceviz agacindan düsme nedeniyle olmus,midenin bir kismi ve kalin bagirsak(nasil oluyorsa!) toraks icine fitiklasmis,ve bu fitiklasma akcigere,kalbe baski yaparak nefes darligi,kalp yetmezligine sebep olmus ve ameliyatla bu yirtik dikilmis, cerrah hanim doktorun teshis,tedavideki büyük tecrübesi yaninda Hakkarideki anestesistlerinde tecrübeleri taktir edilir.Benim tavsiyem bu vakayi intarnasyonal bir dergide yayinlamalari,cünki böyle kazanin sebep oldugu diafragma yirtilmasi, hastanin 4 sene boyunca fitiklasma nedeniyle solunum ve kalp yetmezligi cekmesi görülen bir vaka degil zannederim.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori