Hasan Çağıl: Ek Ödeme Yönetmeliğindeki eksikleri gidereceğiz
Tüm Sağlık-Sen Genel Başkanı Okay Erözgün, sağlık çalışanlarının taleplerini iletmek ve sorunlarını dile getirmek için Sağlık Bakanlığı Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Başkanı Uz. Dr. Hasan Çağıl'ı makamında ziyaret etti.
Hasan Çağıl: Ek Ödeme Yönetmeliğindeki eksikleri gidereceğiz
28 Şubat 2013 11:24 -

Erözgün, sağlık çalışanlarının ek ödeme yönetmeliği, il sekreterliklerinin işleyişi, idareci atamaları, personel yetersizliği ve artan şiddet olayları gibi sorunlara hala yeterli bir çözüm
bulunamadığını belirterek, bu konudaki mağduriyetlerin bir an önce giderilmesi gerektiğine dikkat çekti.

ÇAĞIL: "SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ İÇİN ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR"

Sağlık Bakanlığı Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Başkanı Uz. Dr. Hasan Çağıl da, sağlık çalışanlarının özverili bir şekilde görevlerini sürdürdüklerini ve Sağlık Bakanlığı olarak sorunların çözümü noktasında ivedilikle çalıştıklarını dile getirdi.

Yeni yapılanma ile eksikliklerin olmasının doğal olduğunu ifade eden Çağıl, en kısa zamanda işleyişin normale döneceğini, kaynakların en etkin biçimde kullanacağını, personel konusunda da sekreterliklerin ve hastane yöneticilerin mikro değişikliğe gitmemesi yönünde uyarılarda bulunduklarını söyledi.

Personelin performansını etkileyecek hiçbir girişimde bulunulmayacağını vurgulayan Çağıl, yer değişikliklerinin ve çalışmaların uygun şekilde yapılacağını belirtti.

Çağıl, ek ödeme yönetmeliğinde bazı eksikliklerin olduğunu ve yoğun bakım çalışanlarının ek ödeme oranlarının yükseltilmesi için de konusunda uzman olan ilgilileri görevlendirdiklerini kaydetti.

Personel eksikliğinin giderilmesi konusuna da değinen Çağıl, maliyeye başvuru yaptıklarını dile getirerek, personel eksikliğinde hiçbir çalışanın mağdur olmadan vatandaşa en iyi hizmetin verileceğini anlattı.

Çağıl ayrıca son günlerde şiddetin sağlık çalışanlarını hedef aldığını, bu konuda da bakanlık olarak her türlü önlemi aldıklarını ve şiddetin önüne geçmeyi hedeflediklerini belirtti.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
3
1) Lokman hekim (uzman dr)
20.04.2021 11:22:18
Hak hukuk gakkk gugukkkk!!!!!!!
People
2
2) Akif (Dr)
06.03.2013 11:10:20
Eksiklerin en başında döner alamayan dört bin hekim var, sb dışı çeşitli kurumlarda çalışan, hiç birine döner ve perf veriliyor. askeri hekime verilen tazminat da verilmiyor
People
0
3) Merve Can (dr)
02.03.2013 00:24:33
1-Acil hekimlerinin ve dişhekimlerinin katsayıları çok düşük..Daha zor şartlarda çalışıyoruz daha fazla gelir getiriyoruz ama katsayı adaletsizliği yüzünden emeklerimizin karşılığını alamıyoruz.Katsayımız en az 2.2 olmalıdır..

2-Ortalamadan döner sermaye vermeler bol keseden yüzde 70-80 puanlar ivedilikle kaldırılmalıdır yöneticilere yakın kişiler bu maddeden haksız bir şekilde yararlanıyor bu da ortak havuz sisteminde diğer personelin ve hekimlerin ek ödemesinden kesintiye sebep oluyor ivedilikle bu uygulama sonlandırılmalıdır..

3-Heyetlere ve komisyonlara verilen ek puanlar yüzde 20 ler haksızlıktır, ortak havuz sisteminde çalışanların hakkının gaspıdır, İvedilikle kaldırılmalıdır..Ayrıca diğer komisyonlara yüzde verilirken en önemli komisyon olan döner sermaye komisyonunun yüzdesinin kesilmesi çok manidardır ivelikle adaletli bir çözüm bulunmalıdır..

4-EK ödeme dağtımında birimlerin hastaneye getirisine ve yaptıkları işin zorluğuna göre değerlendirme yapılmalıdır..Çalışanın emeğinin gaspına artık son verilmelidir..
People
2
4) aysun (hemşire)
01.03.2013 09:45:49
tabip dışı personel mi...? O da ne ki....
People
2
5) murat tok (tabip dışı personel)
28.02.2013 23:50:34
sayın başkanım ALLAH için artık şu döner sermaye yönetmeliğinde üvey evlat muamelesi gören tabip dışı sağlık personelini de görecek misiniz????
People
1
6) hüseyin yalçın (uz dr)
28.02.2013 22:22:39
sayın çağıl,hastayı alınıp satılan mal konumuna getiren niteliğe bilgiye beceriye değil niceliğe önem veren bu ilkel performans sistemini lütfen acilen değiştiriniz.her hekime standart bir ödeme yapılsın.hekimin performansını sahte puan sistemi ile değil yaptığı işin ameliyatın kalite ve vasfı ile değerlendiren yeni bir sistem geliştirilmelidir.
People
1
7) drss (öğretim üyesi)
28.02.2013 21:29:31
Muğla göğüs cerrahisi ile yorum yapan arkadaşım daha acık sözlü olmanızı ve kendi uzmanlık alanınızı belirterek konuşunuz aksi halde sorununuzu kendiniz başka bir ortama taşıyınız. Keza günümüzde en fazla tam gün ve perormanstan zarar gören 1. uzmanlık alanı göğüs cerrahisi 2. çoçuk cerrahisi olmuştur. Ancak göğüs cerrahları hiç ses çıkarmadan susmuşlardır. İnşallah göğüs hast uzmanı değilsinizdir!
People
1
8) Uzman (Uzman)
28.02.2013 15:45:46
Okuyorumda herkes yuzde 80 e kızıyor saolsun muğla kamu hastaneler birliği göğüs cerrahı dışında vermiyor eski kara düzen devam diyor....göğüs cerrahından 20 kat falan fazla çalışan ondan çok az emeğinin karsılığını almasını sağlayan muğla kamu hastaneler birliği yasasın!!!!!!
People
1
9) Dr.Cevdett (cerrah)
28.02.2013 15:37:23
Bu açıklamayı okuyunca nedense birden aklıma ''yalancı çoban hikayesi'' geldi. O romandaki köylüler gibi biz hekimler yıllardır bu hikayeyi dinleye dinleye ha bugün ha yarın güzel şeyler olacak diye inanırken tükenmişlik sendromuna tutulduk.Artık defalarca sokulduğumuz yılana bir daha sokulmaya niyetimiz yok.Biz hekimler, bu tür sözlere olan inancımızı yitirdik artık.
People
1
10) halil (dr)
28.02.2013 15:25:01
ayın sonu geldi ek ödeme yok. onurumuzla dalga geçmenizin karşılığını adili mutlaka havale ettik
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)