Hastası tarafından şehit edilen doktorun oğlu: Tıp fakültesini neden bıraktım?
14 Mart Tıp Bayramı Türkiye’de farklı etkinliklerle kutlandı. Birçok hekim 14 Mart nezdinde doktorlara yönelik temenni mesajlarını yayımladı. Benzerlerinden farklı olarak; şehit edilen doktorun oğlu da bir Tıp Bayramı mesajı yayımlandı. Göğüs Hastalıkları Uzmanı Doktor Ali Menekşe’nin oğlu Furkan Menekşe'nin Tıp Fakültesini “Neden Bıraktım?” konuşması YouTube’da binlerce kişi tarafından izlendi
Hastası tarafından şehit edilen doktorun oğlu: Tıp fakültesini neden bıraktım?
18 Mart 2019 - MEDİMAGAZİN

Giresun Göğüs Hastalıkları Hastanesinde görevli Dr. Ali Menekşe 2008 yılında hastası tarafından vurularak ağır yaralanmış ve sonrasında hayatını kaybetmişti. Dr. Menekşe’nin vasiyeti dönemin Sağlık Bakanı Recep Akdağ’ı da gözyaşlarına boğmuştu. Dr. Ali Menekşe’nin oğlu Furkan Menekşe Tıp Fakültesini neden bıraktığını anlattığı videosu YouTube’da binlerce kez izlendi.


DOKTORUN AĞLATAN VASİYETİ 


Furkan Menekşe’nin videosundaki ifadeleri :

“Sağlık alanında bir meslek seçecek kişinin öncelikle insanlara faydalı olmayı gönülden istiyor olması gerekiyor. Sırf çevresi tarafından saygı görmek veya garanti maaş elde edebilmek için bu alanı seçmemesi gerekiyor. Ben bu mesleği sevememiştim. Ve bırakıp başka bir yola girmeyi tercih ettim. Fakat biliyorum ki, bu mesleği severek ve hakkıyla yapan çok iyi doktorlar var. Hepsine başarılar diliyor ve tıp bayramlarını kutluyorum.”


Dr. Ali Menekşe hayatını kaybetti 


 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
31
1) Dr.Dürüst Söz (Uzman Doktor)
19.03.2019 18:22:18
Türkiyede en iyi meslek, emeklilik , en iyi yer ,Dış Hatlar Terminalidir.
People
19
2) dr benzingen (nrş uzmanı)
19.03.2019 10:36:05
bence ülkemizdeki mesleğin neden dibe vurduğunun en doğru tespitini KRİZANTEM arkadaşımız yapmış...lütfen okuyun!
People
27
3) Kerem can (Dr)
19.03.2019 10:26:08
Akıllı çocukmuş erkenden kurtarmış kendini. Bizim için artık çok geç.
People
26
4) şehit (dr)
19.03.2019 10:15:39
Gidiş iyi değil. Böyle devam ederse aklı başında kimse doktor olmıyacak. Tıpkı cerrahi uzmanlık branşlarında puanların düşmesi gibi. Yazıklar olsun
People
65
5) ömer hayyam (op.dr)
19.03.2019 02:56:34
bakın burada yanlış bir kavram vardır, başlık çok ciddi yanlıştır....bakın HASTA(SI) TARAFINDAN ŞEHİT EDİLEN....1 kişinin 1 veya 20 defa aynı doktora gelmesi , artık o doktorun hastası olmamaktadır.Zaten hasta hekim ilişkisi olmuş , kurulmuş olsaydı böyle bir cinayet olmazdı. Bu KATİL , PSİKOPAT sağlık şikayeti için rahmetli doktora gitmiş ama iyileşmek, tedavi olmak gibi bir amacı yok...bakın gerçekten hasta birisi doktora TAPAR...Gerçekten hasta birisi doktorun 1mm sözünden sapmaz, çıkmaz...dolayısıyla hasta(sı) tarafından şehit edilen bir ifade yanlıştır, bu kişi sayın rahmetli doktorun asla hastası olamaz, çünkü gerçek hastalar asla doktorlarını katletmez... Bu kişi yanlış hekime gitmiştir, öncelikli olarak psikiyatriye gitmeliymiş veya yönlendirilmeliymiş...Doktorunu bulmalıymış...Ben şahsen, tamam, diyene kadar kimse benim hastam olmaz, olamaz, her karşımda duran benim hastam asla olamaz...1000 defa gelsede....O ilişkinin kurulması karşılıklı güven, samimiyet ,sadakat,kadir şınastlık, teveccüh,cömertlik gerektirir... bunları önce ben beklerim....


.... hasta kamuya gelmişse devletin hastasıdır, devletin hastasından hekimin hastası olma durumuna geçiş çok çok azdır, çünkü bu kişilerde sadakat,saygı genelde yoktur.

... hasta özel hastaneye gelmişse kurumun hastasıdır, doktorun hastası durumuna geçiş hafif düzeylidir ama heran sizi satışa getirebilirler...

.... hasta muayenehaneye gelmiş ve hekim kabül etmiş ise hekimin hastasıdır. Müşterilikten hasta hekim ilişkisine geçiş öyle kolay olmaz...samimiyeti,kadir şınastlığı , cömertliği hekim görmeli ve hissetmelidir...

.... 15 yıllık hekimim hasta sayım çok azdır, aksini söyleyen olacaktır.....hele günde 50-100 hasta bakanın ömrü boyunca hastası olmaz....olamaz

...
Hastalıklı bir topluma uyum sağlamış olmak , bir sağlık göstergesi değildir, demiş yaşayan alim...
People
94
6) YETER (UZMAN DR)
18.03.2019 21:51:15
Branşımda iki erkek arkadaşım nedensiz darp edildi
Biri emekli odu. Diğeri yan dal a gitti
Sıra bana geldiğini düşünerek ücretsiz izin alarak emekliliğimi hak ettiğm ilk hafta içinde verdim
Şu an çok rahatım
Allah mecbur etmesin bir daha hasta görmek istemiyorum

People
163
7) Krizantem (Dr)
18.03.2019 18:50:13
Ben insan sevmediğimi sanıyordum. İngiltere’ye gelip de, 6 saat bekledikten sonra bile o yaşlı,artritli zor yürüyen hali ile “ çok çalışıyorsunuz değil mi? Bütün gece nöbetçisiniz değil mi? “ diyerek empati yapan saygıdeğer , eğitimli, temiz giyimli, el sıkan, hatır soran, tuğla gibi kitabını okuyarak poliklinik sırasının gelmesini bekleyen halkı görünce anladım ki sevmediğim insan değilmiş. Ben 15 yılda metamorfoza uğrayarak cahil, menfaatçi, saldırgan olan halkımızdan şikayetçiymişim..
People
44
8) Ediz tutar (Dr)
18.03.2019 17:19:33
Patolojide doktorlar kanser tanısı vermekten korkar oldu. Tüm yük üniversitelere biniyor..
People
101
9) uzman (tabib)
18.03.2019 14:18:59
hayati tehlikesi en fazla olan meslek haline geldik.sağlık bakanlığı ve siyasetçiler hastaları üstümüze kışkırtıyor.
People
52
10) m. murat (dr)
18.03.2019 12:21:51
Ben insan sevmem, bu yüzden ben de bıraktım.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan Tarihi Detay Kategori
ETKİNLİKLER
Tarih Etkinlik Kategori Yer
28/08-29/08 Çocuklarda Motilite Bozuklukları Sempozyumu ÇOCUK... İSTA
27/08-31/08 20. Ulusal Anatomi Kongresi ANATOMİ İSTA
05/09-08/09 6. DOD Dermatoloji Gündemi DERMATOLOJİ SAKA
12/09-13/09 SCAI Menata Mentor Course-SCAI 2019 KALP VE... İSTA
14/09-14/09 7. Multidisipliner Nöroendokrin Tümör Sempozyumu NÖROLOJİ ANKA
11/09-14/09 World Congress of Perinatal Medicine KADIN... İSTA
12/09-15/09 10. Ulusal Haseki Tıp Kongresi ve 9. Haseki Hemşirelik Sempozyumu HEMŞİRELİ... SAKA