Hekimler mi, Hastane Yönetimi mi, Bakanlık mı haklı?…Çözüm ne olacak?
Edirne Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi’nde görev yapan Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanları geçici görevlendirme ile Keşan İlçesi’ne gönderiliyor, hastane yönetimi, ‘Bakanlık talimatı ile’ diyor; Bakanlık ise, ‘Edirne’de eş durumundan atanan doktor fazlalığı var, Keşan’a doktor atayamam.’ diyor. Peki çözüm ne olacak?
Hekimler mi, Hastane Yönetimi mi, Bakanlık mı haklı?…Çözüm ne olacak?
05 Temmuz 2017 -

MEDİMAGAZİN HABER MERKEZİ-Edirne Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi’nde görev yapan Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanları çevre il ve ilçelerde yaşanan doktor açığı nedeni ile görevlendiriliyor. Bu durumun aile düzenini bozduğunu ve görevlendirmelerin son bulmasını istediklerini dile getiren uzmanlar doktor açığı olan yerlere atamaların yapılarak bu durumun son bulmasını istiyor.

Hekimler, görevlendirmeler nedeni ile bazı uzman hekimlerin istifa ederek özel hastanelere geçiş yapmak zorunda kaldığını; mecburi hizmet nedeni ile hastanede çalışan uzmanların ise Devlet Hizmet Yükümlülüğü nedeni ile çalışmaya devam edip, geçici görevlendirme ile istemeyerek de olsa Keşan’a gittiklerini söylüyor.

İldeki doktor fazlalılığı, doktor ihtiyacı olan çevre ilçelere doktor atanmasını engelliyor

Konu ile ilgili Medimagazin’in Edirne Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi İdari Hizmetler Birimi Yönetimi’nden aldığı bilgiler ise şu şekilde:

‘’ Bu durum, eş durumu nedeni ile hastaneye tayin olan 4 hekimin de Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı olmasından kaynaklanıyor. Normalde bu bölümde 6 uzman hekimin görev alması hizmetin devamlılığı için yeterli. Bu durumda kadromuzda 10 kişi görev yapmış oluyor ve bu da doktor fazlalığı anlamına geliyor.’’

Geçici görevlendirme ile Edirne’nin Keşan İlçesine ve Kırklareli’ ne doktor gönderiliyor.

Kırklareli’ndeki görevlendirmelerin nedeni, orada görev yapan doktor çiftin tayin istemesi ve kadronun boşalması. Boşalan kadro için geçici görevlendirme ile Edirne Sultan 1. Murat Hastanesi’nden doktor isteniyor. Ancak Bakanlık Kırklareli’ne atama yapılması için harekete geçmiş durumda ve bu durum yakında çözüme kavuşacak,

İcap nöbeti tutacak hekim yok

Keşan için ise durum biraz farklı, hastane yönetimine göre Bakanlık özetle şunu diyor: ‘’Hastanenizde doktor fazlalığı varken ilçesinde hekim açığı olan yere doktor atamam!’’

Edirne’ye yaklaşık 1 saat 30 dakikalık bir mesafede olan ilçede görev alması gereken hekim sayısı 3 iken şuanda bir hekim görev yapıyor ve o da sağlık problemlerinden dolayı gece nöbeti tutamıyor. Bu nedenle de icap nöbeti için görev yapacak doktor açığı yaşanıyor.

‘’Bakanlık doktor açığı olan bölgelere atama yaparken çevre illerde doktor fazlalığı varsa o kadroları kullanıyor ve aksi halde atama yapmıyor’’ diyen hastane yönetimi,  ‘’ Biz her şeyi mevzuata uygun olarak gerçekleştiriyoruz. Kendi hastanemizde görev yapan hekimlerin başka yerlerde görevlendirilmesi bizim hastalarımızı da mağdur ediyor. Çocuğunu muayene ettirdiği doktoru kontrole getirdiğinde bulamayan hasta yakınları kendi doktorunu bulamamaktan şikayet ediyor.’’ diyor.  


Eş durumu ile atanan hekimler eşlerinin yanında olmak istiyor...

Eş durumundan tayinler nedeni ile hekim sayısı artan kadroda görev yapan diğer uzmanlar ve eş durumundan atanan hekimler geçici görevlendirme ile il dışına çıkmak istemiyor...

Hastane yönetimi Bakanlığın talimatı ile çevre ile ve ilçelerde boş kadrolara görevlendirme yapmak zorunda olduğunu söylüyor…

Bakanlık çevre il ve ilçelerdeki boş kadroları, kadro fazlası olan yakın hastanelerden geçici görevlendirme ile karşılamak istiyor…

 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
8
1) uz.dr (hekim)
27.07.2017 13:25:21
Dr.magdur sayın meslektaşım söylediğim kısaca şudur Edirne'de ''mecburi'' hizmet yapanların mağduriyetten bahsetmesi ben ilçeye gitmem demesi Şırnak;Hakkari,Cizre...vb illerde mecburi hizmet yapanlara hakarettir.Diğer bahsettiğiniz haksızlık adam kayırma vs. her yerde olan genel sorunlar...
People
3
2) Dr mağdur (Uzman hekim)
19.07.2017 18:56:43
Saygıdeğer meslektaşım, http://www.yhgm.saglik.gov.tr/TR,15249/2017-yili-ilk-defa-ve-yeniden-atama-kurasi.html linke bakarsanız 2017 ilk dönem açıktan atama kurasında Keşan'ın boş kaldığını görebilirsiniz. Tamamen boş kalan bir kadro hangi puanla yazılsa yerleşilirdi. Ayrıca yazdıklarımı dikkatli okumamışsınız sanırım, Keşan'a gitmekle değil ortamdaki adaletsizlikle ilgili sorunumuz olduğunu vurgulamıştım. Birilerinin kayırılması bizim mağduriyetimiz... Bir yılda 6 hekim istifa etti, Edirne gibi bir yerde sizce bu normal mi? Mevcut 8 hekim varken dışarıdan geçici görevlendirme ile Edirne Devlet Hastanesi'ne hekim görevlendiriyor, kendi kadrolu hekimlerini ise Keşan'a görevlendiriyor. Madem o hekimi baştan Keşan'a görevlendirsin (yasal engel yok). Değişen yönetimle birlikte herkesin eşit koşullarda sırayla görevlendirmeye gideceği bildirilerek adaletin sağlandığını düşünüyorum. Dilerim kimse mağdur olmasın.
People
26
3) uz.dr. (hekim)
17.07.2017 08:52:38
Dr.mağdur meslektaşım Edirne'de ''mecburi'' hizmet yapanların mağduriyetten bahsetmesi Hakkari, Şırnak, Cizre, Muş vb.illerde mecburi hizmet yapanlara hakarettir saygısızlıktır. PDC fazlası olarak Edirne'ye mecburi hizmete gideceksin birde ilçesine gitmem diyeceksin olacak şey değil. Bizim mecburi hizmette yaşadıklarımızı anlatsak utanırsınız. Şunun farkında değil misiniz sizin Edirne'de PDC fazlası çalışmanız oradaki meslektaşlarınızı da sıkıntıya sokuyor doğru düzgün döner alamıyorlar vs. Ben sizin yerinizde olsam kendimi şanslı hisseder hiç sesimi çıkarmazdım. Ne istediğinizi anlamak güç PDC si 6 olan yerde biz 10 kişi devam edelim arkadaşlarımızı da mağdur edelim kimse bize dokunmasın bu mu?

Diğer konu Keşan'a gelmek için can atan arkadaşlar gelselerdi demişsiniz oradaki meslektaşlarınızın nasıl koşullarda çalıştığını bilmediğinizi bir kez daha itiraf etmişsiniz. Ne sanıyorsunuz olanakları var ama orada kalmayı tercih mi ediyorlar. Ben mecburi hizmetim bitti 2 yıl fazladan kaldım 6.bölgede torpillilerden sıra gelmedi açılan az sayıda kadroya ise puanım yetmedi vs. Edirne’de kadro fazlası olduğu için açılmıyor Keşan’ın açılıp boş kalma durumu yok. Daha önceki bir açıktan atamada sizin branşta bakın nereler tercih edilmiş Şanlıurfa, Batman, Mardin, Van, Erzurum ve Tekirdağ Çorlu Keşan neden tercih edilmesin? Bence bakanlık doğru yapıyor Edirne’de PDC fazlası varsa mecburi yapanların Keşan'a görevlendirmesi gerekir.
People
8
4) Dr mağdur (Uzman hekim)
13.07.2017 19:46:04
Olayın iç yüzünü bilmeden yorum yapan arkadaşları aydınlatmak isterim ki mevzu para değil. Edirne devlet hastanesinde 500 tl döner alırken Keşanda 6000 tl döner alabilinir. Keşanda mağdur gösterilen çocuk hekimi günde 10 hasta bakıp yenidoğan sorumlusu göründüğü için ortalamadan döner almakta. Hakkında binlerce bimer şikayeti var, mesaiye geç gelmekten odada sigara içmeye, hastaları bırakıp annelerini muayene etmeye kadar... Bu hekimin yanında tek hekim gibi çalışılıyor. Çok çalışmak kimseye koymaz adaletsizlik olmasa... Bahsettiğiniz 10 hekimden 3-4ü hafta aşırı dönüşümlü Keşana görevlendirmeye giderken diğerlerinin hiç bir şekilde gönderilmemesi adaletsizliğine kim katlanabilir ki? Ayrıca Keşana gelmek için can atan arkadaşlar, açıktan ve kurum içi atamalarda Keşana açılan kadrolar boş kaldı, buyurup yazsalardı madem...
People
112
5) cenk evren (uz dr)
11.07.2017 15:58:33
Ben muşta mecburi yaptım. Bizim zamanımızda dönerde çok değildi. Edirne'ye tayin için varımı yoğumu verirdim. Ama bu bir hayaldi. Bende istifa etmek zorunda kaldım. Çünkü başka çıkış yoktu.
People
9
6) MURAT (Dr)
11.07.2017 11:31:14
İlçe devlet hastanesinde idare değişmedikçe hiç birşey değişmez.Yıllardır her dönemde aynı kişiler koltuğa oturmuş,kalkmıyorlar.Yeni bir ekip,yeni bir vizyon şart.çalışanların o ilçeden kaçmaları normal.Tüm hastanelerde idareler değişirken ,bu hastanede yıllardır aynı kişiler oturuyor olması dikkat çekici.
People
5
7) mustafa (uzm.dr)
09.07.2017 15:35:12
keşan s üper bir ilçe,muhtemelen doktor oraya gideceği zaman para kazanamıyordur,yanı keşan devlet hastanesini mercek altına yatırmak lazım,yoksa dönüşümlü doktor gönderılebılır,öte yandan doğu dolmuş durumda ,hala doğuya doktor ataması yapıyorlar,aç keşanı koy atamalara ogun dolar,açıktan,mecburi,kurumiçi ..ama doktor gıtmek istemıyorsa ortada ekonomik neden vardır,onu bır halledın önce
People
3
8) uzm dr (hekim)
07.07.2017 10:36:58
Madem eğri oturup doğru konuşmak lazım ise acaba yönetim bu görevlendirmeleri ne kadar adil yapıyor ona da bakmak lazım. Ayrıca mecburisi bitmiş bir hekim acaba kaç ay ya da yıl görevlendirmeye gidecek...???
People
12
9) Metin (Dr)
07.07.2017 10:14:04
Asıl sorun Keşan da çalışan personelin çalışma şartları.Orada çalışan dr ve diğer personel de oradan kaçmanın derdinde.Yeni yönetim dışardan,tamamen yeni kadro gelmeli.
People
312
10) dr.mecburi (hekim)
07.07.2017 10:04:48
Buna itiraz etmek gerçekten ayıptır. Meslektaşların Hakkari, Muş, Cizre, Şırnak vb. yerlerde mecburi hizmet yaparken sen gelmişsin Edirne'de ''mecburi'' hizmet yapıyorsun (kadrosu 6 olan yerde 10 kişi olmuşsun ) birde ilçeye gitmem diye itiraz ediyorsun. Böyle arkadaşları Cizre (ilçe) değil de Şırnak'a(il) göndermek lazım.

Ben her iki mecburi hizmetimi de 6.bölgede yaptım. Mecburim bitti torpillilerden sıra gelmediği ve olan az sayıda kadroya da puanım yetmediği için fazladan 2 yıl Şırnak'ta kaldım. Mecburi hizmette dahi Edirne'nin ilçesine gitmem diyen arkadaşlar belki utanır diye yazdım.6.Bölgede Keşan'a vb yerlere gelmek için can atan yüzlerce hekim var bari onlara saygısızlık yapmayın.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
ETKİNLİKLER
TarihEtkinlikKategoriYer
21/09-24/092017 Dünya Gestasyonel Trofoblastik Hastalıklar KongresiGENELİSTA
21/09-24/093.Uluslararası 4.Ulusal Ebelik KongresiDİĞERANKA
21/09-24/093.Uluslararası 4.Ulusal Ebelik KongresiDİĞERANKA
27/09-01/1011.Aile Hekimliği Güz OkuluAİLE...ANTA
19/10-22/104.Ulusal Bağırsak Mikrobiyotası ve Probiyotik KongresiGENELANTA
22/10-25/106. Puader KongresiÇOCUK...ANTA
02/11-04/11TMFTP Ultrasonografi KursuRADYOLOJİİSTA