Hekimlik çok değişiyor: ‘Önce Allaha sonra sana emanetiz’ diyen hastalardan Google hastalarına
Pediatrik Üroloji uzmanı Prof. Dr. Erbuğ Keskin sosyal medya hesabında yayımladığı yazısında “önce Allaha sonra sana emanetiz doktor” diyen hastalardan, Google anne ve babalara nasıl gelindiğini yaşadığı bir örnekle anlatıyor
Hekimlik çok değişiyor: ‘Önce Allaha sonra sana emanetiz’ diyen hastalardan Google hastalarına
04 Temmuz 2019 -

Prof. Dr. Erbuğ Keskin’in yazısı şu şekilde:

HEKİMLİK ÇOK DEĞİŞİYOR..

”Önce Allaha sonra sana emanet doktorum” dan bizimle cerrahi teknik tartışan Google anne babalarına geldik..

Geçen hafta odama genç bir çift geldi yanlarında 3-4 yaşlarında bir çocuk.

Sizi uzun süredir severek takip ediyoruz. Bir şey danışacaktık" dedi kadın .

"Odamda muayene edemiyorum. Polikliniğe inerseniz orada görürüz"

Sosyokültürel üst sınıftan oldukları belli bir aile…

’Yok muayene için değil hocam" dedi baba. " Zaten oğlumuz bugün muayene olmayı onaylamadı.”

Bu arada onay mercii çocuk odama dalmıştı bile… Ne varsa karıştırıyor, kitapları yere atıyor… Anne çok anlayışlı bir sesle ”Mertçiğim ne yapmıyoruz? (ismi değiştirdim tabii ki) Bize ait olmayan eşyaları karıştırmıyoruz.”

Çocuk terminatör gibi odayı yok etmeye devam ediyor.

Annenin sesi hiç değişmiyor: ”Ama seninle bunu konuşmuştuk”

Sinirlerim giderek geriliyor.

Bir an önce kurtulmak için ”Evet ne danışacaktınız” dedim.

Baba ” Hocam pipi eğriliği tedavisi ile ilgili görüşünüzü merak ediyoruz onun için geldik”

Çantasından bir sürü ‘renkli çıktı’ çıkardı başladı bana ameliyatların birbirine üstün taraflarını anlatmaya… Ama anlattıkları internetten alınmış deli saçması şeyler..

”Beni eğitmeye mi geldiniz buraya kadar. Zahmet etmişsiniz?” Diyecektim. Sustum.

”Buyurun ne soracaksınız?

”Hocam sizden önce şu doktorlara da danıştık” diye en yetkin birkaç meslektaşımın adını saydı…

"Ama adamlar acayip ego kasıyorlar… "

Kullandıkları jargona öğrencilerimden alışkın olmasam ne dediklerini anlamayacağım.

"Tabii biz şok"… filan gibi şeyler de sıkıştırıyorlar araya.

”Sonuç olarak hocam biz eşimle iki teknik arasında gidip geliyoruz…”

Güleceğim gülemiyorum. Sinirden dudaklarımı ısırıyorum.

”Aslında ben birisine bir tık daha yakınım”

”Ve bu ameliyatı yapabileceğiniz bir ameliyathane arıyorsunuz”

Anne gülerek bana baktı: ”Hocam siz de bizi trollüyorsunuz”

”Bakın” dedim. ”Bu ameliyat en az 6 yaşından önce yapılmaz"

“Diğer hocalarda aynı şeyi söyledi… Ama biz eşimle erken yaşta yapılmasına karar verdik"

”Siz bilirsiniz o zaman kendiniz yapacaksınız mecbur… Yardırın gitsin” dedim sesimin tonunu kontrol edemeden!

Uzaklaşırlarken kadın kocasına ”Niye yükseldi ki birden bu hoca?” diyordu.

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
0
1) Dindar (Hekim)
12.07.2019 19:09:43
Doktor murat bey, en son yazdığın şeylerin çoğuna imza atarım. Sen gerçekten dinsiz olduğuna emin misin? Sanırım bazı dindarlara kızıp dinden cıktın. Sen boş ver dindar görünüp hakkı ile yaşamayanları. Sen kendine bak, inancını en güzel şekilde yaşayıp kamil insan olmaya çalış.
People
0
2) bu doktor bilmiyor (başka doktora gidelim)
11.07.2019 16:08:26
bende PÜRMÜZ'e taparım, o daha güçlü. Tanrım olduğu için büyük yazdım.
People
2
3) murat celikten (uzman)
11.07.2019 12:59:16
Ne zamanki hiçbirimizin ağzından "din" sözcüğü başkalarına sarfederken çıkmaz ise ancak o zaman adam olmaya doğru yol almaya başlarız. Tarihimiz ne yazıkki nefis ile din savaşından nefsin galip çıktığı sayısız örneklerle doluyken ve yine ne yazıkki hepimiz sözde dindar geçinip Kuran'ı Kerim de emredilen örnek gösterilen insan ile tamamen uyumsuz bir hayat yaşıyoruz.
Kimimiz tamamen şekil üzerinden kimimiz "ben emredileni yaparım" üzerinden yaşayıp bilimsel vademiz (kader) gelince de toprağa dönüyoruz. Asla bu kadar ibadet yapıyoruz ama bize emredilen insan tipi nedir bu insan tipine ulaşmak için ne yapabilirim derdinde değiliz.
İmanın 6 şartını benimsemeden islamın 5 emrindeyiz.
Hepimiz insanız. Hepimizie emredilen Evrensel İnsan olabilmektir. oturduğumuz yerden sadece bize faydası olacak ibadetlerin üzerine bir şey koyamayacaksak hemen toprak olsak bir şey farketmeyecek.
OKU maya zaman ayırmadan İlim/Din öğrenilmez. Okuduğumuza Yorum yapmadan 4. boyutu zaman olan evrende kaybolur gideriz.
İnsanların görüşlerini baskıyla zorlamayla değiştiremezsiniz. İnsanın ve toplumların sosyolojik tarihinde tüm baskılar ters tepmiştir.
Kuşaklar değiştikçe hepimiz eskiyoruz. Evrenseli yakalayamayacak tüm görüşlerden kendimizi arındırmalıyız. 1000 yıl sonrada dünyada olsaydık aynı görüşleri savunabileceksek bu öngörüye sahipsek ne ala!!! Ancak 1000 yıl sonra şimdiki görüşleriniz aynı kalamıyorsa kendimize çeki düzen vermeliyiz. Geleceği şekillendirecek nesiller, devletler olmanın yolu buradan geçiyor. Ama günümüz İslam coğrafyasına baktığınızda kendi vatandaşlarının bile Avrupa'ya Kanada'ya ABD'ye kaçmak istemelerinin altında yatanda bu. Bunları değiştirmezsek tarih önünde yok olmaya mahkumuz.
Evrenseli yakalayamayan hiç bir şeyin tarih karşısında sürekliliği olamaz.
Tüm meslektaşlarıma saygılarımı sunuyorum. Hekimlik Evrenseldir.
People
0
4) Dr (Dr)
11.07.2019 10:00:53
insanları din dusmani diye yaftalamak ne kolay, dindarım deyip iftira atıyosunuz
People
0
5) Ateşe tapan (Dr)
11.07.2019 09:52:40
dindar (hekim), inancımdan dolayı kimseden özür dilemem. benim inancım bu yönde, sen buna karışamazsın haddin değil. İnancımı öğrenip öğrenmemek de benim bileceğim iştir. İnsanların inancına saygı göstermeyi öğreneceksiniz. Benim dinim böyle kardeşim, şimdi inancıma dil uzattığın için benden özür dile.
People
4
6) Dindar (hekim)
10.07.2019 18:51:40
Ateşe tapan rumuzlu doktor ; büyüklük gösteren doktor murat bey gibi sizden de büyüklük göstermenizi ve özür dilemenizi bekliyoruz. Sizin ateşe taptığınızı zannetmiyorum , bunu muhtemelen bir tepki olarak söylediniz. Ama gerçekten atese tapıyorsan söylecek sözüm Yok, ben kendi dinime saygı bekledigim için elbette sana da saygı göstereceğim. Ateşe tapma mecusilik dinidir. Oldukça da eski bir tarihi var ve bugün bile ciddi sayıda mensubu olan bir din. Ama mecusilik dinini önce öğren sonra gel buraya yorum yap. Mecusilik terminolojisinde ateşe emanet diye bir kavram yok ki??!! Hem bu "Allah'a emanet " sözünün nesi sizi rahatsız ediyor, bunu da anlamış değilim. Siz dinsiz olabilirsiniz, saygımız var ve diyecek sözümüz yok ama bizim Allah inancımız ile derdiniz nedir ? İşte bu din düşmanlığına girer. Hiçkimsenin hele hele bir doktorun din düşmanlığı yapmaya asla hakkı yoktur. Lütfen özür dileyin.
People
1
7) Dindar (hekim)
10.07.2019 11:13:25
Doktor murat beye gösterdiği büyüklük için teşekkür ederiz. Farklı inançda olsak da aynı meslekteyiz ve basta şiddet olmak üzere aynu sorunlardan biz de müzdaribiz.
People
3
8) Ateşe tapan (Dr)
10.07.2019 09:28:35
Kimse sizin terminolojinizi hazmetmek zorunda değil. ben de ateşe tapıyorum ve insanların önce ateşe emanet olması gerektiğine inanıyorum . hadi bakalım, hazmedin.
People
3
9) m .murat (dr)
09.07.2019 19:32:04
İlk yorumumda dinsel inanca yönelik kullandığım biraz alaycı üsluptan, bazılarını rencide olmuşa benziyor, özür dilerim. Tartışmaya konu olan laf ile eylem arasındaki çelişkiye ve hekimlerin hak ettiği değer hususunda daha samimi olmasına vurgu yapmak istedim. Zaten sonraki yorumlarımda ilk yorumun tefsirini yaptım. Bu polemiği burada kapatalım artık.
People
1
10) Dindar (Hekim)
09.07.2019 11:58:25