İntihar eden Dr.Ece'nin göz yaşartan veda mektubu
Adana'da 29 Ekim'de meydana gelen olayda Dr. Ece Ceyda Güdemek (26), girdiği bunalım sonucu balkondan atlayarak intihar etti.
İntihar eden Dr.Ece'nin göz yaşartan veda mektubu
05 Kasım 2017 - AKŞAM SONER KAN

Gaziantep'te gözyaşları arasında toprağa verilen Güdemek'in hayatına son vermeden kaleme aldığı 'veda mektubu' ortaya çıktı. Genç doktor mektubunda şunları yazdı:

Annemden özür diliyorum. Hayat benim için çok zor. Bunaldım bu hayattan. Umarım ölümüm bazı güzel değişikliklere yol açar. Kimse kimsenin dedikodusunu yapmasın. Lanet hastaneler doktorlara yüklenip durmasın. Kredi kartı borcum var ama 10 binden fazla para var. Dert etmesin Erbil ağabeyim, borç yıkmıyorum. Annemi üzmesin kimse tek isteğim budur. Ha birde ola ki anında ölmezsem seçimim ölmekten yana kimse beni yaşatmaya çalışmasın.

Ece.


İntihar eden uzman doktor, geride bu notu bıraktı!


Asistan doktor 6'ncı kattan ölüme atladı


Farkında mısınız? Bir bir ölüyoruz biz!


Doktor intiharlarının ardındaki gerçek!


 

Yorum yazmak için tıklayınız

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Medimagazin veya medimagazin.com.tr sorumlu tutulamaz.

People
11
1) İlhan KORKMAZ (Emekli Aile Hekimi-İş yeri hekimi)
21.11.2017 02:49:32

Asistanlık zor zenaat..! Tıp Fakültesinde öğrencilik yıllarımda tanık olduğum üzere bazı bölümlerde ve bilhassa da Cerrahi servislerde askeri disiplini bile aşan ve yorucu , acımasız , yıpratıcı uzmanlık eğitim süreçleri bakımından , YÖK , Üniversitelerin Tıp Fakülteleri Dekanlıklarına gerekli önerilerini sunmak ve bu ömür törpüsü sözde eğitim düzeninin değişmesini sağlamak zorundadır..Her şeyden önemlisi de Hocaların ve Başasistan -Doçent-Profesör DOKTOR ! gibi öğretim üyesi kadroların kendilerinin de geçtikleri aşamaları unutmayarak , asistan DOKTORLARI ! köleleri gibi görmekten imtina etmeleri , biraz daha kendilerinin egolarını rendelemeleri gerekmektedir..Doktor arkadaşımıza Allah'tan rahmet ve ailesine baş sağlığı ile sabırlar diliyorum..!...:(((..İ.K.
People
41
2) aile hekimi (doktor)
07.11.2017 12:45:34
Herkes insanoğludur ama herkes insan değildir.Çoğu insanın insanlıktan nasibi yoktur.Askerlikten örnek vereyim.Kıdemli erler yeni gelen eri ezerler;hem iş yükü olarak hem de psikolojik olarak.3 ay boyunca anasından emdiği sütü burnundan getirirler.3 ay sonra yeni erler gelir.O ezilen er,kendi uğradığı zulmün daha katmerlisini yeni gelen erlere uygular.Ulan daha dün sen ezilmiyor muydun?Bu nasıl bir insanlık,bu nasıl bir zulüm.Kendine yapılmasını istemediğin şeyi başkalarına yapmayacaksın.Bizim meslek ise daha içler açısı.Zulüm daha da katmerli.Niye?Çünkü aşırı yoğun bi eğitimin ardından çoğu insanıktan çıkmış,beyni sulanmış.Ne yaptığını bilmeden altındaki kişiyi eziyor da eziyor;işten ziyade psikolojik olarak.Tek kurtuluş ise,eğitimin hafifletilmesi.Tamam her dokto rherşeyi az çok bilsin ama mikrobiyolog olmayacak birine yüzlerce mikroorganizmanın dışkısının özellğine varıncaya kadar niye öğretirsin.Embriyolog olmayacak birine, embriyonun 15.günün 7.saatinde ne yaptığını niye öğretirsin.Yoğun bilgi bombardımanı beynimizi sulandırmış.Osmanlı mekteplerinde bir yazı varmış duvarda:(hiçbir balık uçmaya,hiçbir kuş yüzmeye zorlanmaz.).Herkese lazım olan bilgiyi vereceksin.Örnek vereyim.Kıbrıs'ta halk arasında tavuk hastalığı denen bir hastalık var.Ben bunu öğrenmedim.Çünkü ihtiyacım yok.Olur ki orada çalışırsam teşhis ve tedaviyi öğrenmem 10 dakikamı alır.Fakültede iilaki bunu da bileceksin,herşeyi bileceksin diye zorlamanın alemi yok.Sonuç şu:Eğitim sistemi baştan aşağı değişmeli ki,belki insan oluruz...Fakültede öğretilen teorik bilginin %90 ını şu an pratik hayatta kullanmıyorum zaten.
People
11
3) tuğa budak (işçisin işci kal )
06.11.2017 23:04:42
Hayat Zor gerçekten paran ve sağlıgın yerindeyse yaşa yoksa ölmek en güzeli benim sonum da farklı olmayacak gibi nuclear için de Yat ece .
People
2
4) Ahmet (Sıvacı )
06.11.2017 22:21:22
Gözüm yaşarmadı.
People
33
5) Asistan doktor (Doktor)
06.11.2017 15:42:59
Allah rahmet eylesin çok üzüldüm. Burada sıkıntılarımızı ortaya döküp anlayış beklememizin bir faydası yok. Ölümler bile bunu anlatazken! Öz kardeşim bile intiharlari duyunca doktorluktan zor onca meslek var üstüne o kadar para alıyorsunuz intiharlarin çalışma şartları ile ilgisi olamaz dedi. Hatta intihar edilecek son meslekmiş! Empati beklemeyelim hakkımızı söke söke almadikca birşey elde edemeyiz. Doktorsuz kalmayı tattirmali, haksızlık karşısında susmamali, davalar açmalı, sağlıkta karşılaşılan her sorun günah keçisi gibi doktora yükleniyor esas müsebbibler halka anlatilmali. Halimize ağlayıp çok kötüyüz demek tek bir işe yarıyor doktoru kıskanan haset fesatlari memnun etmeye!
People
19
6) cenk erdoğdu (doktor)
06.11.2017 14:48:24
bu hemşire terörü artık bitirilmeli. hoca yalakalığı , mahalle tarzı iş döndürmeye çalışmaları.. sonra hepimiz sağlıkçıyız kaç kişiden özellikle bayan doktor arkadaşlardan bu tip cümleler duyuyorum. hemşirelere meslek etiği dersi konsun ve doktorla hemşire meslek tanımları öğretilsin bir an önce.
People
81
7) hekimce (doktor)
06.11.2017 14:46:42
Gencecik meslektaşlarımız canına kıyıyor. İki günde 3 kayıp korkunç. Bakanlık ne diyor acil olarak toplanmadık rutin toplantıydı yanlış anlamayın.

Bu açıklama bile tek başına bakanlık nezdinde değerimizi gösteriyor. Rahmetli kardeşimiz ''Umarım ölümüm bazı güzelliklere yol açar'' demiş. Bu ülkede 2 günde 3 hekimin intiharı bile bakanlığı harekete geçirmiyor geçirmediği gibi özrü kabahatinden büyük sakın yanlış anlamayın sizin için acil olarak toplanmadık rutin toplantıydı diyorlar.

Peki sevgili meslektaşlar durum böyle iken biz tepki göstermek artık yeter demek için ne bekliyoruz. Hiç bir şey yapamıyorsanız ‘’yetkili’’ sendika SAĞLIK-SEN ’den istifa edin bir tepki gösterin.
People
117
8) hekimce (doktor)
06.11.2017 13:33:32
Gencecik meslektaşlarımız canına kıyıyor. İki günde 3 kayıp korkunç. Bakanlık ne diyor acil olarak toplanmadık rutin toplantıydı yanlış anlamayın. Bu açıklama bile tek başına bakanlık nezdinde değerimizi gösteriyor.

Rahmetli kardeşimiz ''Umarım ölümüm bazı güzelliklere yol açar'' demiş. Bu ülkede 2 günde 3 hekimin intiharı bile bakanlığı harekete geçirmiyor geçirmediği gibi özrü kabahatinden büyük sakın yanlış anlamayın sizin için acil olarak toplanmadık rutin toplantıydı gibi skandal açıklama yapıyorlar.

Peki sevgili meslektaşlar durum böyle iken biz tepki göstermek artık yeter demek için ne bekliyoruz. Hiç bir şey yapamıyorsanız ‘’yetkili’’ sendika SAĞLIK-SEN ’den istifa edin bir tepki gösterin.
People
20
9) Gezilecekyerler.com (Editör)
06.11.2017 11:18:10
Allah rahmet eylesin. Yazık olmuş
People
33
10) Kardiyolog (Uzm dr)
06.11.2017 11:15:18
Genç arkadaşımın vefaatını duyduğumdan beri ağlıyorum. 14 yıl önce TUS da derece yaparak girdiğim üniversitede yaşadığım şeyleri hatırlayıp intiharın eşiğine geldiğim günleri hatırladım. İnsanlar ancak yaşadığını bilir. Döner sermayesiz aldığım asgari ücretle kaldığım 3 vasıtalı evden sabah 5 te çıkıp gece 11 de eve dönüp aylarca günaşırı nöbet tutmayı anlatsam da hekim olmayan anlayamaz. Hocaların burnu havada tavırları, kıdemlilerin sizi aşağılamaları ve yalnızlığa maddi sıkıntılar eklenince ölüm tek seçenek oluyor. Ailem de destek olmadı, 5 yıl hergün ağlayarak fakülteye gittim, ciddi kredi kartı borcum vardı. Kadronun hizmet ekibinde olduğum için makale, çalışma, poster yaptırılmadım, hep hizmet ettim. Para getirisi olacak işlemler öğretilmedi, değerli rotasyonlar yaptırılmadı işim bitince de uzmanlık sonavı denilen bomboş sınavla bittitirilip kapıdışarı edildim. 10 yıldır hala kendimi suçluyorum, ordan oraya sürüklendim. Lafa gelince niye dent olamadın diye sormayı bildiler. Şimdi yaşadığıma şükrediyorum, canımı almaya değmezmiş bu düzen. Bu kardeşime de keşke destek verecek birleri, yanında ailesi olsaymış. Bu düzen devam ettikçe daha çok meslektaşım depresyona girer.
SON HABERLER
#MedimagazinHİT (HAFTALIK)
#MedimagazinHİT (AYLIK)
İLANLAR
İlan TarihiDetayKategori
08.01-07.02SATILIK POLİKLİNİK hissesi & tamamiDiğer
07.01-06.02Kadın doğum cildiye uzmanıPersonel Arayanlar